Nou het zit zo dat veel mensen zeggen dat als honden bloed proeven/rauw vlees hun helemaal door het dolle heen slaan??
Hier een paar artikels:
Honden richten bloedbad aan
Margaret Gordon (56) liep op straat, vlakbij haar huis in het zuidoosten van Bulgarije. Acht wilde honden besprongen haar en scheurden het vlees van haar buik, armen en benen. Toen ze op de grond viel haalden ze uit naar haar hoofd en keel.
Kinderen uit het dorp probeerden haar tevergeefs te helpen. Een herder slaagde er wel in de troep te verdrijven. Voordat de ambulance arriveerde was de vrouw overleden aan bloedverlies. Ze overleed in de armen van haar toegesnelde man Jim, die was gewaarschuwd door de kinderen.
"Ik rende nog naar Margaret toe en zag allemaal mensen om haar heen staan. Het zag er verschrikkelijk uit, ze had zoveel bloed verloren", vertelt een zwaar aangeslagen Jim Gordon in de Telegraph.
Volgens een getuige raakten de beesten helemaal door het dolle heen toen ze bij de eerste beet bloed proefden. "Ik loop achter een rollator en kon haar niet snel te hulp schieten. Ik heb nog wel een steen naar de honden gegooid om ze weg te jagen", vertelt de man.
Het echtpaar woonde net een jaar vlakbij het dorp Nedyalsko. Veel Britten gaan in de nieuwe EU-lidstaat wonen vanwege de lage grondprijzen daar.
Zwerfhonden zijn een groot probleem in Bulgarije. Veel mensen die de straat opgaan, nemen stokken mee voor het geval ze te dichtbij komen. Maar normaal gesproken zijn de dieren rustig en zoeken ze alleen eten of aandacht.
Bulgaarse media speculeren dat deze groep is ontsnapt uit een fabriek waar ze gebruikt worden als bewakingshonden. Veel van die honden krijgen rauw vlees te eten om ze agressiever te maken.
De lokale politie is op jacht gegaan naar de bloeddorstige honden. Het onderzoek naar het voorval loopt nog.
In de hoofdstad Sofia zijn tenminste 35.000 straathonden. Sommigen beweren zelfs dat er voor elke inwoner vier zijn.
En
Dinsdag 20 november 2007 - DONGEN - Ries van Wanrooij uit Dongen deed gistermorgen in een bosgebied nabij het Wilhelminakanaal een gruwelijke ontdekking. Een driejarig reebokje met een flink aangevreten achterkant lag dood in het bos.
Een nog onbekende zwarte hond blijkt het reebokje zondag te hebben aangevallen, waarna het diep in het bos aan zijn einde is gekomen.
"Het beest moet een paar vreselijke laatste uren hebben beleefd", vermoedt Van Wanrooij.
Zondagmiddag kwam bij het politieteam Gilze en Rijen/Dongen een melding binnen van een getuige die bij het kanaal zag hoe de ree werd aangevallen door een hond, waarschijnlijk een zwarte labrador.
De hond hing geruime tijd aan de achterkant van het reebokje en liet zijn prooi niet los.
Van Wanrooij, werkzaam bij de politie en tevens wildbeheerder in dit gebied tussen Dongen en Oosteind, ging na de melding meteen op onderzoek uit, maar het reebokje was toen onvindbaar.
Ook de hond en zijn baas zijn nog steeds spoorloos.
De getuige heeft zondag bij het kanaal wel een man aangesproken die de baas van de labrador zou kunnen zijn, maar die ging er snel in zijn auto vandoor.
Pas gistermiddag vond Van Wanrooij het dode reebokje. In het voorval ziet Van Wanrooij een nieuw voorbeeld van de schade die loslopende honden aan de wildstand kunnen aanrichten.
"Ik kan niet genoeg wijzen op de consequenties die dit kan hebben. Ik hou ook mijn hart vast voor de gevolgen. De hond heeft nu bloed geproefd en dat kan hem flink agressief maken."
Nu zit ik me toch ook echt af te vragen of het klopt?
(mjin hond, die krijgt zo vaak rauw vlees waar ze ook gewoon bloed van proeft maar er gebeurt niks met der ze blijft dan ook gewoon normaal, maar mensen van een andere forum die zeiden dat als hun rauw vlees gaven dat de hond helemaal door het dolle geen ging en helemaal agressief van werd..)
Wat vinden jullie?