Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dekreu op MP aanbieden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Dekreu op MP aanbieden

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Waarom wel/niet? :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Branwen
Actief

Ongelezen bericht door Branwen »

Niet, omdat het niet nodig moet zijn om zo aan een dekking voor je reu te komen. Als je een goede reu hebt met stamboom en alles er op eraan, en hij is intressant voor zijn ras komt er vanzelf wel een keer een vraag. En anders maar niet. tenzij je gewoon wat bij wil verdienen dan is MP wel een idee.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Branwen schreef:Niet, omdat het niet nodig moet zijn om zo aan een dekking voor je reu te komen. Als je een goede reu hebt met stamboom en alles er op eraan, en hij is intressant voor zijn ras komt er vanzelf wel een keer een vraag. En anders maar niet. tenzij je gewoon wat bij wil verdienen dan is MP wel een idee.
hier helemaal mee eens,
een goede reu kan je evt wel via de gebruikelijke kanalen aanbieden (rasvereniging in geval van geen werkhonden, evt websites waar veel werkhonden mensen komen, bij de KNPV/IPO honden heb je zo'n website waar afstammingen op staan etc en daar kan je nesten en dekreuen aanbieden....) maar MP, NEE, nooit, een goede reu die zich op andere wijzen laat zien (shows, wedstrijden etc) die heeft helemaal geen MP nodig om aan dekkingen te komen
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou het niet doen..
Ik geloof dat daar dan mensen opaf komen van:Leuk, we doen een keer een nestje.. :roll: .
Als ik een goede dekreu had zou ik hem via de club als dekreu aanbieden en niet via MP.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Josh bieden we helemaal nergens aan als dekreu. Als mensen serieus geïnteresseerd zijn dan weten ze je toch wel te vinden.

En ik zou hem al helemaal niet op Marktplaats zetten. Naar mijn idee is Marktplaats niet echt bedoeld voor dieren, maar voor spullen. Het werkt voor mijn gevoel de broodfok een beetje in de hand.
Groetjes,
Wendy
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik ben er geen voorstander van. Een dekreu aanbieden op MP lijkt mij alleen nuttig om wat bij te verdienen. Maar als je al een goede dekreu hebt die een aanwinst is voor het ras, dan heb je helemaal geen MP nodig. Daardoor krijg ik het idee (of het zo is weet ik niet, het is meer een gevoel) dat de dekreuen op MP vooral de wat mindere goden in de fokwereld zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Martijn schreef:Een hond wordt niet beetr of slechter van een advertentie op internet.
Het gaat er om wat je doet met de gegadigden die er op afkomen.
daar heb je gelijk in, MAAR ik weet van een aantal vrienden die het in het verleden wel hebben gedaan dat er (in elkgeval in het geval van mechels op dat moment, 3 jaar geleden of zo) alleen maar idioten op af komen en als dat dan het publiek is wat je zoekt, nee, dat is niet mijn ding....
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Ik ga met Nanna en Martiijn mee; de hond merkt niet waar t eventuele teefje vandaan komt; aan de eigenaar om het kaf van het koren te scheiden....
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Nanna schreef:Tóch ben ik niet helemaal anti-marktplaats.
Als je er als serieuze fokker met goedgefokte pups op gaat staan kunnen de mensen (die vaak geen idéé hebben) ook daarvoor kiezen.
Je kunt zelf selecteren aan wie je wel of niet verkoopt, er komen heus niet alleen maar rare mensen die op een koopje uit zijn op marktplaats voor een pup kijken, ze weten soms gewoon niet de juiste kanalen te vinden.
Eens! :ok: Toen wij voor een hondje erbij keken hebben we wel eerst de bekende wegen bewandelt maar niks gevonden. De mensen bij de RV gaven al eerlijk aan weinig tot niks te weten over chin's en verwezen ons door naar een fokker. Die gaf weer aan zo goed als geen herplaatsers te kennen en er zelf ook niks mee te doen, inmiddels hadden we iemand op marktplaats gevonden en alle verkregen relevante info ook aan deze fokker voorgelegd. Die beantwoorde alles positief en kende ook indirect de fokker waar Tsuki vandaan is gekomen. :ok:

Dit allemaal via marktplaats, niks aan de hand. :mrgreen:
Dat geldt ook voor een dekreu. Als het serieuze mensen zijn met een goedgefokte teef (die alle onderzoeken gehad heeft) die prima bij jouw reu past, waarom niet?
Ik zou wèl de mensen weigeren die vanuit het niets opeens idee krijgen om "es een nessie te doen" met hun inferieure hond, dat spreekt.
Eveneens eens. Ik kan me ook goed voorstellen dat sommigen graag een nest van hun hond willen zonder tussenkomst van bijv. een RV. Het is aan de eigenaren van de dekreu om uit te zoeken of de andere partij betrouwbaar is en op een gezonde en verstandige manier handelt.

Overigens zou ik zoiets dan weer nooit via MP doen maar dat terzijde. :wink:
Qal
Zeer actief

Twee keer posten is niet handig. :mrgreen:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Als ik een dekreu zou hebben, zou ik er geen probleem mee hebben.

Wat al eerder gezegt is, het gaat om de mensen die met het teefje aan komen.
Jij bent uiteindelijk degene die Ja of Nee zegt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Een serieuze fokker verkoopt via de rasvereniging en is daar dus ook aangesloten. En die zal zijn reu ook op dezelfde manier ter dekking aanbieden als de pups die hij verkoopt.

Hier in de buurt wordt vaak een rhodesian ridgeback reu ter dekking aangeboden, ook al van die broodfokkers.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

denk dat velen die hun reu als dekreu plaatsen dit puur doen om van hun reu een pup te nemen, ik vind mijn hond ook de geweldigste mooiste en liefste, maar dat is niet genoeg als je een ras goed wilt houden of eigenlijk wilt verbeteren.. hij is van de "zogenaamde" werklijnen, hij doet het leuk maar niet goed genoeg voor wat een goede fokker voor ogen zou hebben, misschien als ik hem aan zou bieden dat iemand met een teefje die zelf geen echte fokker is hem voor het uiterlijk wil.. en dan? Wie zegt of de mijne goede heupen heeft, goeie rug? Duitse herders horen aangekeurd te zijn volgens mij om stamboomhonden te fokken, ik heb wel een fokgeschiktheidsverklaring maar dat is niet genoeg..
Via mp zou ik hem dus per definitie niet neerzetten, denk dat je dan heel wat fokkers en liefhebbers over je heen krijgt ook :mrgreen: en je helpt niet bepaald mee aan een goed nieuw rasnest, als ik lees wat er allemaal bij fokkers komt kijken om een goede reu of teef te zoeken voor de dek.. dat gaat nooit alleen om zijn of haar mooie bruine ogen, hele bloedlijnen worden teruggevolgd... karakters van reu en teef moeten elkaar aanvullen, de bouw.. nee liever geen dekreu aangeboden op mp dus..
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

iones schreef:Een serieuze fokker verkoopt via de rasvereniging en is daar dus ook aangesloten. En die zal zijn reu ook op dezelfde manier ter dekking aanbieden als de pups die hij verkoopt.

Hier in de buurt wordt vaak een rhodesian ridgeback reu ter dekking aangeboden, ook al van die broodfokkers.
Een te grote rol voor de Rv in deze. Bij veel rv's o.a. die waar ik lid van ben loopt de pupinfo voor geen meter en komen er voor de nesten die bij de info liggen (waar je bij onze rv ook nog eens extra voor moet betalen) maar weinig kopers via deze weg. Wat de dekreuen betreft handhaaft mijn rv geen dekreuenlijst o.i.d. via deze weg zouden potentiële reu-gebruikers dus ook geen reu kunnen vinden. Wil iemand mijn reu gebruiken dan zal de teef aan de minimale eisen van de rv moeten voldoen, anders zou ik strafbaar zijn, maar er is never nooit tussenkomst van de rv.

Neemt niet weg dat ik een dekreu aanbieden via MP nono vind. Zoek je een leuke dekreu dan zijn er heus wel meer en andere wegen te bewandelen dan MP. MP bestaat namelijk pas een paar jaar en daarvoor vond men ook zijn dekreuen wel. Ga b.v. eens op een showtje kijken.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik zou het zelf niet doen , als je een goede reu hebt weten ze je toch wel te vinden.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

iones schreef:Een serieuze fokker verkoopt via de rasvereniging en is daar dus ook aangesloten. En die zal zijn reu ook op dezelfde manier ter dekking aanbieden als de pups die hij verkoopt.

Bij ons ras worden pups alleen via de pupbemiddeling verkocht als er pups " over zijn " :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik sta niet achter MP als site om dieren te verkopen, iig geen nesten en dus ook geen dekkingen, er is niet of nauwelijks controle, elke "gek" kan zijn hondje er als dekreu opzetten, IK wil daar niet tussen staan.
mijn ervaring is ook, dat je dat als verantwoorde fokker helemaal niet nodig hebt op zo'n manier te adverteren met een hond.

ik heb geen dekreu ( althans niet meer haha) maar via mijn site, via de RV of via fokkers onderling vind ik meer dan genoeg om "bekendheid" te krijgen.
murmel

Ongelezen bericht door murmel »

het lijkt wel alsof je in nederland ofwel een broodfokker bent ofwel een goede fokker die enkel met stamboomhonden fokt en daartussenin bestaat er niets!!??

ik heb er niets tegen dat mensen een nestje willen fokken ook als die geen stamboom heeft, dus ja...ik zou mijn dekreu zonder stamboom wel aanbieden op marktplaats...want bij een rasvereniging moet je al helemaal niet aankloppen met een stamboomloze hond omdat ze die zelfs niet erkennen als hun ras.

maar goed laat ze maar doen...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

murmel schreef:het lijkt wel alsof je in nederland ofwel een broodfokker bent ofwel een goede fokker die enkel met stamboomhonden fokt en daartussenin bestaat er niets!!??

ik heb er niets tegen dat mensen een nestje willen fokken ook als die geen stamboom heeft, dus ja...ik zou mijn dekreu zonder stamboom wel aanbieden op marktplaats...want bij een rasvereniging moet je al helemaal niet aankloppen met een stamboomloze hond omdat ze die zelfs niet erkennen als hun ras.

joh??? en waarom zou dat nou zo zijn?

en nee, er zit voor mij heeeeeel erg weinig tussen broodfok en verantwoorde fok, de mensen die gewoon maar eens een nestje willen? hun hond is zo lief en mooi? ze motten er een kind van? ze willen het gewoon een keer mee maken? dat bedoel je met wat er tussen zit? van mij mag dat ook per direct aan banden gelegd worden.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik weet bijna wel zeker dat de meeste pups heden ten dage via internet verkocht worden. Via de RV een pup kopen, ik denk dat 98% van de mensen niet eens weet dat dat kán. :19:

ik denk dat je hier fout in zit

Bij de teckelvereniging is ook geen dekreuenlijst, je moet het dus zelf maar uitzoeken. Dat kan inderdaad door een showtje te bezoeken maar ik denk dat de meeste mensen toch het internet opgaan om es bij verschillende websites te loeren en ja, óók bij MP te kijken.
Wat is er dan erg aan dat daar een goede dekreu tussen staat die prima bij hun uitstekende teefje zou passen. De dekreu-eigenaar bepaalt of zo'n dekking doorgaat, niet de teveneigenaar.

tuurlijk, maar als men een goede teef heeft en weet wat hij zij wel en niet wil hebben als reu als ze willen fokken? dan is kijken op sites van fokkers toch net zo effectief? dan heb je toch geen "vergaarpoel van rotzooi met zo nu en dan een goede hond ertussen site" nodig?

Ik vind het helemaal niet erg dat de genenpool wat breed blijft en er niet alleen met kampioenen gefokt wordt. Zolang de ouderdieren gezond zijn en redelijk rastypisch, met een goed karakter, zonder de in dat ras bekend staande afwijkingen, hebben ze mijn zegen :ok:

ohhhhhh dus mensen die niet hun reu op MP oid gooien, of daar geen reu vanaf plukken, blijven in hetzelfde kringetje en verbreden geen genenpoel?

en kijk nou voor de gein eens wat er op sites zoals MP staat...

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik weet ook wel dat het meeste dat op MP staat brandhout is. Maar waarom zou het erg zijn om er ook kwaliteitsdieren bij te zetten?
Ik zie sommige erg bekende en prima bekend staande fokkers er ook hun pups neerzetten.
Mensen die op MP rondsneupen kunnen dus ook voor kwaliteit kiezen.

En nogmaals, láng niet iedereen die op MP voor een pup kijkt is een rare debiel die van zijn gezond niet afweet. :wink:

:denken:

of men het doet of niet, dat is aan een ieder natuurlijk, of het nodig is? of dat de plek is om je reu aan te bieden of uit te kiezen, dat vind ik dus de vraag, zoals ik al eerder zei, ik vind het te handelsachtig.

en dat laatste , dat zeg ik ook helemaal niet.

jij begint over genenpoel enz enz, alsof men daar MP voor nodig heeft.

ik heb bet even zitten kijken bij de teckels... nouuuuuuu sla u slag :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Het gaat niet om marktplaats, het gaat niet om de reputatie van de fokker, het gaat niet om het wel of niet bemiddelen door de rasvereniging.
Het gaat puur en alleen om de ouderdiercombinatie en de verzorging van de pups.

mm, tja, ik vind het ook wat zeggen over een fokker, op welke manier hij adverteert en waar, en ik heb het hier gewoon over mijn eigen mening hoor, ik zeg ook niet dat een ander die het anders doet niet oke is.

als je verantwoord bezig bent, vind ik, dat je als je adverteert, dat ook ergens moet doen, waar controle is, waar niet jan en alleman zijn pups en reutjes te koop, te huur en te geef kan zetten.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Als ik een reu ter dekking wou aanbieden, een nestje verwachten of op zoek zijn naar een pup dan zou ik eerder naar een (ras)forum gaan.

Marktplaats is een plek voor spullen, niet voor dieren. Het wordt zo de mensen veel te makkelijk gemaakt en impulsaankopen zijn zo gedaan.

Op een forum krijg je tenminste feedback bij bepaalde dingen waar je weer van kunt leren. Zo kom je er bijv. achter of het ras wel geschikt voor je is en of je teef en/of reu wel 'fokmateriaal' is.
Groetjes,
Wendy
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef:
Martijn schreef:Het gaat niet om marktplaats, het gaat niet om de reputatie van de fokker, het gaat niet om het wel of niet bemiddelen door de rasvereniging.
Het gaat puur en alleen om de ouderdiercombinatie en de verzorging van de pups.

mm, tja, ik vind het ook wat zeggen over een fokker, op welke manier hij adverteert en waar, en ik heb het hier gewoon over mijn eigen mening hoor, ik zeg ook niet dat een ander die het anders doet niet oke is.

als je verantwoord bezig bent, vind ik, dat je als je adverteert, dat ook ergens moet doen, waar controle is, waar niet jan en alleman zijn pups en reutjes te koop, te huur en te geef kan zetten.
Ik vind het ook iets zeggen over de fokker maar ik neem de fokker straljes niet mee naar huis. De pup wel. Daar gaat het om.
Die moet goed zijn, of de fokker dat is..ja ach.
Het gaat natuurlijk heel erg vaak samen. Maar toch is het bete om een pup uit te kiezen, niet een fokker.

En de controle ligt wat mij betreft puur en alleen bij de pupkoper.
Dat is uiteindelijk de enige die wat in de melk te brokkelen heeft door te kiezen waar hij koopt.
Dat is ook de enige die vruchten plukt van het wel of juist niet goed fokken.
ja tuurlijk daar heb je ook gelijk in, maar ik neem het gemiddelde MP publiek toch niet zo serieus, en dat komt puur omdat het te makkelijk is, teveel aanbod.
Qal
Zeer actief

yamie schreef: als je verantwoord bezig bent, vind ik, dat je als je adverteert, dat ook ergens moet doen, waar controle is, waar niet jan en alleman zijn pups en reutjes te koop, te huur en te geef kan zetten.
Draai het eens om, juist als je verantwoord bezig bent ben je gebaat bij een zo groot mogelijke klandizie zodat je de meest geschikte mensen eruit kan pikken. :wink:

Heb je het weleens zo bekeken? :denken:
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

crutz schreef:
Martijn schreef:Een hond wordt niet beetr of slechter van een advertentie op internet.
Het gaat er om wat je doet met de gegadigden die er op afkomen.
daar heb je gelijk in, MAAR ik weet van een aantal vrienden die het in het verleden wel hebben gedaan dat er (in elkgeval in het geval van mechels op dat moment, 3 jaar geleden of zo) alleen maar idioten op af komen en als dat dan het publiek is wat je zoekt, nee, dat is niet mijn ding....[/quote]

Psies! Maar niks veranderlijker als de mens!
Mensen die hun mond vol hadden van bepaalde bloedlijnen, die niet zouden deugen, zetten hun eigen reu (met wel een goede bloedlijn er achter en ook kwalitieiten) op MP ter dekking en waar dekken ze mee???? Juist met een hond uit die *boedlijn die niet deugde* :roll:
Voor mij duidelijk een kwestie van geld dus!
Mijn mening, maar daar zal niet iederen het mee eens zijn, dat hoeft ook niet, is, heb je een *goede* reu met kwalitieten, je die niet eens hoeft te promoten!
Komen er dan mensen naar je toe voor een dekking, is dit een *bewuste* keus voor *jou* reu, kan jezelf mooi selectief zijn en goed nadenken, na info, of je wel met die teef zou willen dekken :wink:
Zo denk ik er tenminste over, maar ieder heeft daar zijn eigen mening over! :wink:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
murmel

Mickie schreef:
murmel schreef:het lijkt wel alsof je in nederland ofwel een broodfokker bent ofwel een goede fokker die enkel met stamboomhonden fokt en daartussenin bestaat er niets!!??

Kijk, en zo'n reactie kun je missen als kiespijn als je serieus met je ras bezig bent. :N:
@Murmel, jij bent typisch iemand die niet weet wat goed fokken inhoudt en je beschouwt dat stamboompapiertje waarschijnlijk als een snobistisch iets. Probeer wat meer te weten te komen over fokken voor je er een mening over vormt. Lees om te beginnen dit stuk maar eens. :wink:
je vergist je
murmel

yamie schreef:

joh??? en waarom zou dat nou zo zijn?

en nee, er zit voor mij heeeeeel erg weinig tussen broodfok en verantwoorde fok, de mensen die gewoon maar eens een nestje willen? hun hond is zo lief en mooi? ze motten er een kind van? ze willen het gewoon een keer mee maken? dat bedoel je met wat er tussen zit? van mij mag dat ook per direct aan banden gelegd worden.
de vraag is maar: hoe ruim je verantwoorde fok ziet...
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

:eek:
Ik ga ervan uit dat mensen die willen gaan fokken zich serieus verdiepen in de bloedlijnen van zowel reu als teef, de ouderdieren hebben gezien/zien werken en alleen gezonde dieren hiervoor gebruiken...

Ik ben bang dat ik ut niet helemaal bij het juiste eind heb als ik hier en daar wat reacties lees :N: .

Wij hebben een dekreu, peins er niet over om hem op Marktplaats te zetten, men weet de hond door zijn kwaliteiten zo wel te vinden. Daarnaast hebben wij zelf ook inbreng in de dekking, vragen vooraf of de eigenaren stamboom van de teef willen mailen, vinden wij het niet passen wordt er niet gedekt. Voor mij heel logisch als je serieus met je ras bezig bent.....
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Chiki schreef::eek:
Ik ga ervan uit dat mensen die willen gaan fokken zich serieus verdiepen in de bloedlijnen van zowel reu als teef, de ouderdieren hebben gezien/zien werken en alleen gezonde dieren hiervoor gebruiken...
Ik ben bang dat ik ut niet helemaal bij het juiste eind heb als ik hier en daar wat reacties lees :N: .

Wij hebben een dekreu, peins er niet over om hem op Marktplaats te zetten, men weet de hond door zijn kwaliteiten zo wel te vinden. Daarnaast hebben wij zelf ook inbreng in de dekking, vragen vooraf of de eigenaren stamboom van de teef willen mailen, vinden wij het niet passen wordt er niet gedekt. Voor mij heel logisch als je serieus met je ras bezig bent.....
Precies, dezelfde mening als ik, alleen in andere bewoording :wink:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”