Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grrrrrrrrrrrr

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Zie je dan onze glimlach niet,als we gelukkig zijn

zie je dan onze tranen niet bij verdriet,

zie je dan ons niet lachen bij het kietelen,

zie je dan niet hoe rood ons bloed eruitziet,

Zie je onze pijn niet,

zie je onze vreugde,humor,en vriendelijkheid niet,

zie je dan niet ,het verschil, tussen jij en ik,

Ik hoop dat je uiteindelijk ziet dat het verschil er niet is,
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

gotcha schreef:Ik vind het meer veralgemenen dan discrimineren.

Waarschijnlijk gaan ook zij, naar de turkse en marokkaanse winkels voor de lekkere olijven en turks brood :mrgreen:
Hebben ze thuis een wok in de keuken,en halen pizza's.

Of hebben ze later kleinkinderen van buitenlanders :smile:
moet eerlijk zeggen dat ik minder problemen heb met turken :wink:
en ik ga ook zeker naar buitenlandse winkeltjes

'buitenlanders' die hard werken heb ik totaal geen problemen mee.. die werken vaak harder dan de gemiddelde nederlander.
maar ik heb juist problemen met mensen die het vergallen voor de rest.. en die lopen er hier helaas errug veel
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Muk schreef:Laat ik het zo zeggen....

Een aantal jaren geleden sprak ik een zelfbewuste Turkse jonge vrouw die op het eerste gezicht ingeburgerd was en zich netjes had aangepast naar de normen en waarden hier met behoud van haar eigen normen en waarden (en cultuur). Op een gegeven moment liet zij zich ontvallen dat zij van plan was een hoofddoek te gaan dragen naar plekken in NL waar dit niet echt gebruikelijk is om er zo mee te lopen (op het werk in het bankwezen). Niet omdat zij zo gelovig is, nee puur om te provoceren en om te zien hoe de mensen zouden reageren(dat zei zij echt!). Ik stond met mijn mond vol tanden, want zo ga je niet met mensen om. Mijn respect voor haar was direct weg.
Als een Nederlander zich zo provocerend zou opstellen (bijvoorbeeld door als luchtig geklede vrouw een koffiehuis binnenlopen) dan wordt die daar terecht op aangesproken. Niet alleen door de allochtone mensen daar, maar vooral ook door de Nederlandse bevolking zelf. En terecht ook! Maar wat ik hier wel bespeur in dit topic is om anderen erop aan te spreken. Zodra dat gebeurt wordt je al snel van discriminatie beschuldigd. En dat is de omgekeerde wereld. Dan ga je in mijn ogen te krampachtig om met allochtonen / buitenlanders. Als iemand verkeerd bezig is, moet dat gezegd kunnen worden. Van beide kanten.
Wat Anne Panne en een paar anderen doen is toch echt discrimineren hoor. :roll:
Discriminatie is onderscheid maken op basis van huidskleur of afkomst.
Anne Panne zegt letterlijk : Iemand die een getinte huidskleur heeft en waarvan de ouders of eè`n van de ouders niet uit NL komen GEEN Nederlanders zijn. Ongeacht of de persoon hier geboren is of niet. Hoe DUIDELIJK wil je het hebben?
Marjolijn zit te zeiken over buitenlandse kids die niet kunnen fietsen , geen oranje shirtje dragen met het WK en niet de koningin toejuichen ( hoe verzint ze het :N: )
Hayley miept over haar broers die een keer door een groepje allochtonen in elkaar is gemept.
Tja sorry hoor , maar ik geloof niet dat als het een groepje Nederlandse jongeren geweest waren die discussie hier was ontstaan.
En natuurlijk zijn er ook buitenlanders die discrimineren en provoceren , dat ontkent toch niemand?
Mijn man wordt vaker gediscrimineerd dan ik hoor. Hij zegt zelfs dat de meeste Afrikanen in Afrika nog steeds geloven dat blanken nooit liegen en goed zijn. En toen ik daar 5 maanden op bezoek was werd ik door de meesten als een " koningin " behandeld. Het tegenovergestelde dan hoe mijn man en andere vrienden van ons behandeld hier worden. :19:
dat is ook echt dicriminatie he..
kijk eens naar opsporing verzocht.. als er daar (voor de zoveelste keer) iets gebeurt met een marokaan dan zetten ze er bij: met een noord afrikaanse afkomst
ook discriminatie volgens jou

edit: typfout
Laatst gewijzigd door Limanade op 26 mei 2008 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:

Een aantal jaren geleden sprak ik een zelfbewuste Turkse jonge vrouw die op het eerste gezicht ingeburgerd was en zich netjes had aangepast naar de normen en waarden hier met behoud van haar eigen normen en waarden (en cultuur). Op een gegeven moment liet zij zich ontvallen dat zij van plan was een hoofddoek te gaan dragen naar plekken in NL waar dit niet echt gebruikelijk is om er zo mee te lopen (op het werk in het bankwezen). Niet omdat zij zo gelovig is, nee puur om te provoceren en om te zien hoe de mensen zouden reageren(dat zei zij echt!). Ik stond met mijn mond vol tanden, want zo ga je niet met mensen om. Mijn respect voor haar was direct weg.
Als een Nederlander zich zo provocerend zou opstellen (bijvoorbeeld door als luchtig geklede vrouw een koffiehuis binnenlopen) dan wordt die daar terecht op aangesproken. Niet alleen door de allochtone mensen daar, maar vooral ook door de Nederlandse bevolking zelf. En terecht ook! Maar wat ik hier wel bespeur in dit topic is om anderen erop aan te spreken. Zodra dat gebeurt wordt je al snel van discriminatie beschuldigd. En dat is de omgekeerde wereld. Dan ga je in mijn ogen te krampachtig om met allochtonen / buitenlanders. Als iemand verkeerd bezig is, moet dat gezegd kunnen worden. Van beide kanten.
Anne Panne zegt letterlijk : Iemand die een getinte huidskleur heeft en waarvan de ouders of eè`n van de ouders niet uit NL komen GEEN Nederlanders zijn. Ongeacht of de persoon hier geboren is of niet. Hoe DUIDELIJK wil je het hebben?
Marjolijn zit te zeiken over buitenlandse kids die niet kunnen fietsen , geen oranje shirtje dragen met het WK en niet de koningin toejuichen ( hoe verzint ze het :N: )
Hayley miept over haar broers die een keer door een groepje allochtonen in elkaar is gemept.
Tja sorry hoor , maar ik geloof niet dat als het een groepje Nederlandse jongeren geweest waren die discussie hier was ontstaan.
En natuurlijk zijn er ook buitenlanders die discrimineren en provoceren , dat ontkent toch niemand?
Mijn man wordt vaker gediscrimineerd dan ik hoor. Hij zegt zelfs dat de meeste Afrikanen in Afrika nog steeds geloven dat blanken nooit liegen en goed zijn. En toen ik daar 5 maanden op bezoek was werd ik door de meesten als een " koningin " behandeld. Het tegenovergestelde dan hoe mijn man en andere vrienden van ons behandeld hier worden. :19:
kijk eens naar opsporing verzocht.. als er daar (voor de zoveelste keer) iets gebeurt met een marokaan dan zetten ze er bij: met een zuid afrikaanse afkomst
Ik denk dat je noord-afrikaans bedoeld ipv zuid...
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Limanade
Zeer actief

ja sorry.. typfout
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

tineke schreef:
Mijn beeld van jou is gebaseerd op wat jij schrijft hier en dat vind ik in de regel niet veel zinnigs en ik vind dat je weinig open staat voor een andere visie als jij je mening eenmaal gevormd hebt .
Dat kan ik ook wel van jou zeggen. WAnt jij vormt je een beeld op basis van mijn mening dat in het algemeen kinderen hier weinig manieren bij worden gebracht. En dat is niet erg zinnig.
En ik zou wel eens een citaat willen waaruit blijkt dat ik een mening heb gevormd en dus niet open zou staan voor andermans visie. Want eigenlijk slaat deze bewering nergens op. Je zult dus wel met argumenten moeten komen. Mensen krijgen volop de gelegenheid bij mij om te beargumenteren dat zij anders denken dan ik, en dan geef ik daar gewoon een reactie op.
tineke schreef: Overigens bepaal jij niet waar mensen zich door aangevallen voelen dat doen ze zelf wel :wink:
Ik bepaal niet wanneer andere mensen zich aangevoelen worden, ik bepaal nu voor mezelf dat ik me aangevallen voel door jou op basis van een meningsverschil. :wink:
Laatst gewijzigd door iones op 26 mei 2008 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:

kijk eens naar opsporing verzocht.. als er daar (voor de zoveelste keer) iets gebeurt met een marokaan dan zetten ze er bij: met een noord afrikaanse afkomst

edit: typfout
Ben jij nu zo dom of doe je maar alsof? :roll: Dat jij het verschil niet ziet tussen een programma als Opsporing verzocht die het profiel van een dader erbij vermeldt ,in de hoop dat de " dader " zo sneller opgepakt wordt en jou onnozele opmerkingen over kinderen waarvan de ouders toevallig van buitenlandse afkomst zijn. :roll:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Limanade
Zeer actief

monatoetje zou je mij niet dom willen noemen? dat vind ik erg disciminerend.. ook tegenover de mensen die echt dom zijn
Afbeelding

MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:monatoetje zou je mij niet dom willen noemen? dat vind ik erg disciminerend.. ook tegenover de mensen die echt dom zijn
Ga hier hier maar een klacht indienen, kneus!
http://www.meldpuntdiscriminatie.nl/adressen.html
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:

Waarschijnlijk gaan ook zij, naar de turkse en marokkaanse winkels voor de lekkere olijven en turks brood :mrgreen:

'buitenlanders' die hard werken heb ik totaal geen problemen mee.. die werken vaak harder dan de gemiddelde nederlander.
maar ik heb juist problemen met mensen die het vergallen voor de rest.. en die lopen er hier helaas errug veel
Jaja , en jij kunt aan de buitenkant zien of iemand werk heeft en hard werkt of niet of geen werk heeft. :roll:
Nogmaals , knap hoor, je hebt een gave!!! :roll:
Ik kan het namelijk niet aan de buitenkant zien wat iemand voor de kost doet en of hij werk heeft of niet. Daarbij gaat het mij/jou geen REET aan of jouw buitenlandse buurtjes werk hebben of niet. :roll:

Er zijn mensen die dolgraag willen werken maar bijv geen vergunning hebben , omdat ze nog middein de asielprocedure zitten. En jij kunt niet aan de buitenkant zien wat er zich in die gezinnen afspeelt en waarom een of beide partners niet werken. Maar ja, het is zo gemakkelijk om daar een oordeel over te hebben. :N:
(met dank aan Desi)
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

MonaToetje schreef:
Muk schreef:Eeuuhh Monatoetje?????

Of je iemand accepteert en met respect behandeld heeft maar met een ding te maken. En dat is respect. Als een ander (in dit geval van buitenlandse afkomst dus, maar voor Nederlanders geldt dit precies hetzelfde!) jou met respect benaderd, dan is er niets aan de hand. Respect houdt ook in dat je rekening houdt met elkaar en dat je je aanpast. Vlekkeloos Nederlands spreken hoeft niet, maar doe je best. En gaat dat ook niet, ondanks dat je je best doet, dan is dat ook geen probleem.
In de Randstad wonen er veel meer buitenlanders dan in de middle of nowhere. Dus vanaf een afstand is het makkelijk oordelen en veroodelen, maar als je er middenin zit, dan zie je sneller de cultuurverschillen. Cultuurverschillen kunnen juist verrijkend werken, want je krijgt dan een bredere blik en inzicht, maar niet alle dingen uit een andere cultuur zijn even fijn. Net zoals de Nederlandse cultuur ook een aantal zaken bevat waar ik als Nederlander niet echt trots op ben.
Ik woon niet in the middle of nowhere :19: ik ben opgeggroeid in een buurt waar 80 % van de bewoners van Marokkaanse, Turkse, Afrikaanse ,Antiliaanse afkomst is. :19:
Mag ik vragen waarom je weg ben gegaan?
Afbeelding
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef: Jaja , en jij kunt aan de buitenkant zien of iemand werk heeft en hard werkt of niet of geen werk heeft. :roll:
Ik kan het namelijk niet aan de buitenkant zien wat iemand voor de kost doet en of hij werk heeft of niet. Daarbij gaat het mij/jou geen REET aan of jouw buitenlandse buurtjes werk hebben of niet. :roll:
Nou, ze geeft aan naar winkels te gaan gerund door buitenlandse middenstanders. En die maken veel uren en die werken hard. Anders kunnen ze hun kop niet boven water houden. :wink:

Zoek je nu naar een stok om mee te slaan?
Laatst gewijzigd door iones op 26 mei 2008 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:monatoetje zou je mij niet dom willen noemen? dat vind ik erg disciminerend.. ook tegenover de mensen die echt dom zijn
Kijk, dit soort opmerkingen zijn niet echt bevorderlijk voor een discussie. Jammer dat je je zo laat gaan. Dit soort opmerkingen zeggen namelijk meer over jou dan over in dit geval Anne Panne.

Bovendien is een opmerking over het meer respecteren van buitenlanders die werk hebben niet eens abnormaal. Ik ken Nederlanders die een uitkering hebben en wel kunnen werken. Maar ja, sommige banen verdienen niet zo geweldig meer als de uitkering. Dus waarom zou je dan ook werken? Die mensen respecteer ik ook niet, want als je kunt werken (en er zijn verder geen andere belemmerende factoren om niet aan de slag te gaan) dan moet je dat ook gewoon doen. Anders ben je in mijn ogen een profiteur. Of die nu van allochtone afkomst is of niet maakt niet uit.

Als je je een beetje verdiept in je medemens, dan zie je toch al wel snel of iemand zijn best doet om zich aan te passen (zonder verlies van de eigen cultuur). Mensen die zo hun best doen, respecteer ik veel meer dan iemand die dat niet doet. Of die nu van Noord-Afrikaanse afkomst is of van Duitsland.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Muk schreef:
MonaToetje schreef:
Kijk, dit soort opmerkingen zijn niet echt bevorderlijk voor een discussie. Jammer dat je je zo laat gaan. Dit soort opmerkingen zeggen namelijk meer over jou dan over in dit geval Anne Panne.

Bovendien is een opmerking over het meer respecteren van buitenlanders die werk hebben niet eens abnormaal. Ik ken Nederlanders die een uitkering hebben en wel kunnen werken. Maar ja, sommige banen verdienen niet zo geweldig meer als de uitkering. Dus waarom zou je dan ook werken? Die mensen respecteer ik ook niet, want als je kunt werken (en er zijn verder geen andere belemmerende factoren om niet aan de slag te gaan) dan moet je dat ook gewoon doen. Anders ben je in mijn ogen een profiteur. Of die nu van allochtone afkomst is of niet maakt niet uit.

Als je je een beetje verdiept in je medemens, dan zie je toch al wel snel of iemand zijn best doet om zich aan te passen (zonder verlies van de eigen cultuur). Mensen die zo hun best doen, respecteer ik veel meer dan iemand die dat niet doet. Of die nu van Noord-Afrikaanse afkomst is of van Duitsland.[/quote]
:N: Dat is onze vijand hoor tijdens het ek :boos:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:

Jaja , en jij kunt aan de buitenkant zien of iemand werk heeft en hard werkt of niet of geen werk heeft. :roll:

Er zijn mensen die dolgraag willen werken maar bijv geen vergunning hebben , omdat ze nog middein de asielprocedure zitten. En jij kunt niet aan de buitenkant zien wat er zich in die gezinnen afspeelt en waarom een of beide partners niet werken. Maar ja, het is zo gemakkelijk om daar een oordeel over te hebben. :N:
leer lezen mens... :roll:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
kneus? wat je zegt ben je zelf.. :pffff:
Afbeelding

Muk

Pepie schreef:
Muk schreef: Bovendien is een opmerking over het meer respecteren van buitenlanders die werk hebben niet eens abnormaal. Ik ken Nederlanders die een uitkering hebben en wel kunnen werken. Maar ja, sommige banen verdienen niet zo geweldig meer als de uitkering. Dus waarom zou je dan ook werken? Die mensen respecteer ik ook niet, want als je kunt werken (en er zijn verder geen andere belemmerende factoren om niet aan de slag te gaan) dan moet je dat ook gewoon doen. Anders ben je in mijn ogen een profiteur. Of die nu van allochtone afkomst is of niet maakt niet uit.

Als je je een beetje verdiept in je medemens, dan zie je toch al wel snel of iemand zijn best doet om zich aan te passen (zonder verlies van de eigen cultuur). Mensen die zo hun best doen, respecteer ik veel meer dan iemand die dat niet doet. Of die nu van Noord-Afrikaanse afkomst is of van Duitsland.
:N: Dat is onze vijand hoor tijdens het ek :boos:
Hehehe, dat is waar ook. Hoe kan ik zoiets nu vergeten? :boos:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Pepie schreef:
MonaToetje schreef:
Muk schreef:Eeuuhh Monatoetje?????

Of je iemand accepteert en met respect behandeld heeft maar met een ding te maken. En dat is respect. Als een ander (in dit geval van buitenlandse afkomst dus, maar voor Nederlanders geldt dit precies hetzelfde!) jou met respect benaderd, dan is er niets aan de hand. Respect houdt ook in dat je rekening houdt met elkaar en dat je je aanpast. Vlekkeloos Nederlands spreken hoeft niet, maar doe je best. En gaat dat ook niet, ondanks dat je je best doet, dan is dat ook geen probleem.
In de Randstad wonen er veel meer buitenlanders dan in de middle of nowhere. Dus vanaf een afstand is het makkelijk oordelen en veroodelen, maar als je er middenin zit, dan zie je sneller de cultuurverschillen. Cultuurverschillen kunnen juist verrijkend werken, want je krijgt dan een bredere blik en inzicht, maar niet alle dingen uit een andere cultuur zijn even fijn. Net zoals de Nederlandse cultuur ook een aantal zaken bevat waar ik als Nederlander niet echt trots op ben.
Ik woon niet in the middle of nowhere :19: ik ben opgeggroeid in een buurt waar 80 % van de bewoners van Marokkaanse, Turkse, Afrikaanse ,Antiliaanse afkomst is. :19:
Mag ik vragen waarom je weg ben gegaan?
Omdat mijn ouders een groter huis met een ruime tuin in een nieuwbouwwijk konden kopen. :wink:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
MonaToetje schreef: Jaja , en jij kunt aan de buitenkant zien of iemand werk heeft en hard werkt of niet of geen werk heeft. :roll:
Nou, ze geeft aan naar winkels te gaan gerund door buitenlandse middenstanders. En die maken veel uren en die werken hard. Anders kunnen ze hun kop niet boven water houden. :wink:

Zoek je nu naar een stok om mee te slaan?
Mijn oom heeft zijn schotel ook bij de Turk om de hoek gekocht . Maar zijn dochter zou het dus nooit in haar hoofd moeten halen om met een Turk, Marokkaan of Antiliaan thuis moeten komen.
Dan zou het huis te klein zijn. :19:
Dat iemand soms zijn boodschapjes bij de Turk doet zegt dus niets! :19:

Ik zoek nergens naar. Die opmerking over wie volgens haar " echte Nederlanders " zijn zeggen mij genoeg. :19:
(met dank aan Desi)
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef: Mijn oom heeft zijn schotel ook bij de Turk om de hoek gekocht . Maar zijn dochter zou het dus nooit in haar hoofd moeten halen om met een Turk, Marokkaan of Antiliaan thuis moeten komen.
Discrimineert die turk nou dan ook in jouw ogen? Want dat is hetzelfde als wanneer een nederlandse vader of moeder het niet accepteert als diens dochter met een buitenlander thuis komt. OVerigens begrijp ik even niet waarom je met deze opmerking komt. Daar ging het niet over.
MonaToetje schreef: Dat iemand soms zijn boodschapjes bij de Turk doet zegt dus niets! :19:
Toch wel. Iemand die werkelijk discrimineert wil ook niets met buitenlanders te maken hebben en zal zeker nooit iets kopen bij een buitenlander, want dan steunt hij diens zaak.
MonaToetje schreef: Ik zoek nergens naar. Die opmerking over wie volgens haar " echte Nederlanders " zijn zeggen mij genoeg. :19:
Neenee, jij viel over een opmerking van haar, waarin ze eigenlijk probeerde te vertellen dat ze geen onderscheid maakt, kijk maar:
En nu kom je weer terug op een eerdere opmerking van haar.

Alles wat Annepanne zegt kan jij alleen nog maar negatief opvatten. Maar ligt dat nu aan Annepanne, of aan jou? Een beetje introspectie zou je niet misstaan. :wink:

Kijk Monatoetje, je bent waarschijnlijk gefrustreerd omdat jouw man onrecht wordt aangedaan. En dat is niet gek, onrecht heeft nu eenmaal een frustrerende uitwerking op mensen. Het haalt niet het beste in ze naar boven. MAar je moet proberen te onderscheiden of mensen werkelijk niet openstaan voor buitenlanders of mensen met allochtone afkomst, (en dat zijn mensen die discrimineren) of dat mensen buitenlanders heus wel een kans willen geven maar tevens fouten signaleren gemaakt door buitenlanders, door bijvoorbeeld zich in bepaalde opzichten niet aan te passen.

Kijk, mij beschuldigde je ook ten onrechte van discriminatie en daar ben je niet meer op teruggekomen.
Laatst gewijzigd door iones op 26 mei 2008 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

MonaToetje schreef:Omdat mijn ouders een groter huis met een ruime tuin in een nieuwbouwwijk konden kopen. :wink:
oh je ouders? dus je woont nog thuis? :denken:

ja, dàn heb je nog niet alles meegemaakt , ik denk soms dat ik zit te posten tegen iemand die rùim al volwassen is,
maar daar vergis ik mij toch weer in :19:

wacht maar tot je op je eigen benen staat en ànders tegen dingen aankijkt
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Pak-de-bal schreef:
MonaToetje schreef:Omdat mijn ouders een groter huis met een ruime tuin in een nieuwbouwwijk konden kopen. :wink:
oh je ouders? dus je woont nog thuis? :denken:

ja, dàn heb je nog niet alles meegemaakt , ik denk soms dat ik zit te posten tegen iemand die rùim al volwassen is,
maar daar vergis ik mij toch weer in :19:

wacht maar tot je op je eigen benen staat en ànders tegen dingen aankijkt
Monatoetje is al getrouwd, (met zo'n enge buitenlander zelfs :N: )heeft zelfs al een dochtertje.........
Lezen valt soms niet mee :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
MonaToetje schreef: Mijn oom heeft zijn schotel ook bij de Turk om de hoek gekocht . Maar zijn dochter zou het dus nooit in haar hoofd moeten halen om met een Turk, Marokkaan of Antiliaan thuis moeten komen.
Discrimineert die turk nou dan ook in jouw ogen? Want dat is hetzelfde als wanneer een nederlandse vader of moeder het niet accepteert als diens dochter met een buitenlander thuis komt. OVerigens begrijp ik even niet waarom je met deze opmerking komt. Daar ging het niet over.
MonaToetje schreef: Dat iemand soms zijn boodschapjes bij de Turk doet zegt dus niets! :19:
Toch wel. Iemand die werkelijk discrimineert wil ook niets met buitenlanders te maken hebben en zal zeker nooit iets kopen bij een buitenlander, want dan steunt hij diens zaak.
MonaToetje schreef: Ik zoek nergens naar. Die opmerking over wie volgens haar " echte Nederlanders " zijn zeggen mij genoeg. :19:
Neenee, jij viel over een opmerking van haar, waarin ze eigenlijk probeerde te vertellen dat ze geen onderscheid maakt, kijk maar:
En nu kom je weer terug op een eerdere opmerking van haar.

Alles wat Annepanne zegt kan jij alleen nog maar negatief opvatten. Maar ligt dat nu aan Annepanne, of aan jou? Een beetje introspectie zou je niet misstaan. :wink:

Kijk Monatoetje, je bent waarschijnlijk gefrustreerd omdat jouw man onrecht wordt aangedaan. En dat is niet gek, onrecht heeft nu eenmaal een frustrerende uitwerking op mensen. Het haalt niet het beste in ze naar boven. MAar je moet proberen te onderscheiden of mensen werkelijk niet openstaan voor buitenlanders of mensen met allochtone afkomst, (en dat zijn mensen die discrimineren) of dat mensen buitenlanders heus wel een kans willen geven maar tevens fouten signaleren gemaakt door buitenlanders, door bijvoorbeeld zich in bepaalde opzichten niet aan te passen.

Kijk, mij beschuldigde je ook ten onrechte van discriminatie en daar ben je niet meer op teruggekomen.
Jij zegt dat zij haar boodschappen soms bij de Turk haalt, met andere woorden ; een racist haalt geen boodschappen bij een buitenlander. :19: waarop ik jou dat verhaal van mijn oom vertel. Het is dus niet waar.

Ps : Ik blijf op die zin van Anne hameren omdat ik niet snap waarom zij niet wil accepteren dat die zin gewoon HARSTIKKE fout en discriminerend was!

En ja, wat jij in somme berichten deed was generaliseren....of je dat nu wilt accepteren of niet! :wink:
(met dank aan Desi)
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef: Jij zegt dat zij haar boodschappen soms bij de Turk haalt, met andere woorden ; een racist haalt geen boodschappen bij een buitenlander. :19: waarop ik jou dat verhaal van mijn oom vertel. Het is dus niet waar.
Oke, eens even proberen uit te zoeken wat je nu precies bedoelt.

Dus mensen die hun dochter niet met een allochtoon thuis willen laten komen, maar wel bij allochtonen hun inkopen doen zijn rascisten.
Bedoel je dat? Jouw oom is een racist?

En allochtonen dan, die niet willen dat diens dochter met een nederlander thuis willen laten komen, zijn dat dan ook racisten in jouw ogen, of is het dan iets anders?

Ik denk dat jij blind bent voor cultuurverschillen. En cultuurverschillen ZIJN er.
Er zijn culturen waarin vrouwen worden achtergesteld. En het lijkt me niet wijs om een vrouw die binnen een cultuur is opgegroeid waarin gelijkheid is gesteld tussen man en vrouw te laten trouwen met een man uit een cultuur waar vrouwen achter worden gesteld.
De praktijk heeft uitgewezen dat dit heel vaak problemen oplevert en dat de kans dat het fout loopt groter is dan bij huwelijken waarbij mensen binnen de cultuur getrouwd zijn.
Ik zeg niet dat het altijd fout gaat. Maar de kans is groot dat het fout gaat, aanzienlijk groter.
Ik denk wel dat het scheelt wanneer de man uit die andere cultuur hoogopgeleid is of niet.
MonaToetje schreef: En ja, wat jij in somme berichten deed was generaliseren....of je dat nu wilt accepteren of niet! :wink:
Nee, ik generaliseer nergens. Maar dat lees jij wel overal. Je bent nog steeds niet met een citaat gekomen waarin ik generaliseer. Ik denk dat jij selectief leest.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
MonaToetje schreef: Jij zegt dat zij haar boodschappen soms bij de Turk haalt, met andere woorden ; een racist haalt geen boodschappen bij een buitenlander. :19: waarop ik jou dat verhaal van mijn oom vertel. Het is dus niet waar.
Oke, eens even proberen uit te zoeken wat je nu precies bedoelt.

Dus mensen die hun dochter niet met een allochtoon thuis willen laten komen, maar wel bij allochtonen hun inkopen doen zijn rascisten.
Bedoel je dat? Jouw oom is een racist?

En allochtonen dan, die niet willen dat diens dochter met een nederlander thuis willen laten komen, zijn dat dan ook racisten in jouw ogen, of is het dan iets anders?

Ik denk dat jij blind bent voor cultuurverschillen. En cultuurverschillen ZIJN er.
Er zijn culturen waarin vrouwen worden achtergesteld. En het lijkt me niet wijs om een vrouw die binnen een cultuur is opgegroeid waarin gelijkheid is gesteld tussen man en vrouw te laten trouwen met een man uit een cultuur waar vrouwen achter worden gesteld.
De praktijk heeft uitgewezen dat dit heel vaak problemen oplevert en dat de kans dat het fout loopt groter is dan bij huwelijken waarbij mensen binnen de cultuur getrouwd zijn.
Ik zeg niet dat het altijd fout gaat. Maar de kans is groot dat het fout gaat, aanzienlijk groter.
Ik denk wel dat het scheelt wanneer de man uit die andere cultuur hoogopgeleid is of niet.
MonaToetje schreef: En ja, wat jij in somme berichten deed was generaliseren....of je dat nu wilt accepteren of niet! :wink:
Nee, ik generaliseer nergens. Maar dat lees jij wel overal. Je bent nog steeds niet met een citaat gekomen waarin ik generaliseer. Ik denk dat jij selectief leest.
Nee Iones. Mijn oom zegt bijvoorbeeld ook dat kinderen van buitenlandse ouders geen ECHTE NEDERLANDERS zijn.
Hij zegt dat blanke vrouwen die met " negers " een relatie hebben hoeren zijn.
En zo zijn er wel meer blanke mannen die dat zeggen. Ik ben mijn beste vriend erdoor kwijtgeraakt, nadat hij dezelfde opmerking maakte.
Hij zegt dat alle moslima`s arme vrouwtjes zijn en door hun man geslagen worden.
Hij gelooft dat ze in Afrika arm zijn , geen stromend water of electriciteit hebben.
Hij gelooft dat Buitenlanders de banen van Nederlanders inpikken enz enz....
Tja, helaas kun je je eigen familie niet uitkiezen. :19:
(met dank aan Desi)
Muk

MonaToetje, jij ziet alles heel zwart wit, maar daarmee mis je het grijze tussengebied. Op mij kom je nu over als iemand die iedereen die iets zegt / doet wat jij niet zou doen een racist vindt. En dat is wat kort door de bocht.

Laat ik het zo zeggen. Ik ben in het verleden in Amsterdam meerdere keren lastig gevallen in de tram, trein en op het station op normale tijdstippen. Daarbij zijn klappen gevallen. Terwijl ik als vrouw er niet ordinair bijliep of extreem knap ben (bedreigingen, lastigvallen en slaan). Het merendeel van de keren is dit door buitenlanders gebeurd. De Nederlanders die mij lastigvielen waren alcoholist of zwerver. Hierdoor ben ik heel gereserveerd ten opzichte van zwervers / alcoholisten en ook voor buitenlanders die eruitzien als dat tuig wat mij toen lastigviel. Ben ik nu ook een racist? Dacht het niet, maar in jouw ogen waarschijnlijk wel.
Dus oordeel niet zo snel, als je de achtergronden niet weet (dat verwijt je Anne Panne, maar je doet het zelf ook).
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:MonaToetje, jij ziet alles heel zwart wit, maar daarmee mis je het grijze tussengebied. Op mij kom je nu over als iemand die iedereen die iets zegt / doet wat jij niet zou doen een racist vindt. En dat is wat kort door de bocht.

Laat ik het zo zeggen. Ik ben in het verleden in Amsterdam meerdere keren lastig gevallen in de tram, trein en op het station op normale tijdstippen. Daarbij zijn klappen gevallen. Terwijl ik als vrouw er niet ordinair bijliep of extreem knap ben (bedreigingen, lastigvallen en slaan). Het merendeel van de keren is dit door buitenlanders gebeurd. De Nederlanders die mij lastigvielen waren alcoholist of zwerver. Hierdoor ben ik heel gereserveerd ten opzichte van zwervers / alcoholisten en ook voor buitenlanders die eruitzien als dat tuig wat mij toen lastigviel. Ben ik nu ook een racist? Dacht het niet, maar in jouw ogen waarschijnlijk wel.
Dus oordeel niet zo snel, als je de achtergronden niet weet (dat verwijt je Anne Panne, maar je doet het zelf ook).
* Zucht * Nee Muk. In mijn ogen is alleen Anne Panne een racist. Ik heb die anderen er alleen op gewezen dat ze discrimineren of generaliseren, meer niet . :19:
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 26 mei 2008 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
Muk

MonaToetje schreef:Nee Iones. Mijn oom zegt bijvoorbeeld ook dat kinderen van buitenlandse ouders geen ECHTE NEDERLANDERS zijn.
En zo zijn er wel meer blanke mannen die dat zeggen. Ik ben mijn beste vriend erdoor kwijtgeraakt, nadat hij dezelfde opmerking maakte.
Hij zegt dat alle moslima`s arme vrouwtjes zijn en door hun man geslagen worden.
Hij gelooft dat ze in Afrika arm zijn , geen stromend water of electriciteit hebben.
Dat is waar, je familie kun je niet uitkiezen. Maar deze informatie gaf je niet in het begin en dan kun je als buitenstaander niet weten dat iemand die liever niet ziet dat zijn dochter met een buitenlander thuiskomt een racist is.
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef: Nee Iones. Mijn oom zegt bijvoorbeeld ook dat kinderen van buitenlandse ouders geen ECHTE NEDERLANDERS zijn.
Ja maar dat lees ik eerder toch niet uit die opmerking van jouw oom?

Oke, maar jouw oom is dus wat bekrompen begrijp ik, want blanke vrouwen die met negers trouwen zijn hoeren :eek: , en moslima's zijn arme vrouwtjes die door hun man geslagen worden (het is WEL zo dat huiselijk geweld vooral in die gezinnen plaatsvindt, meer nog dan in de nederlandse gezinnnen), zijn opmerkingen over afrika getuigen alleen van weinig ontwikkeling of opleiding, kan de man niets aan doen, dat kun je iemand niet kwalijk nemen, en buitenlanders die banen van nederlanders inpikken, ja dat is heel bekrompen. Dat is namelijk echt niet zo.

en je beste vriend ben je er door kwijtgeraakt. Ik begrijp dat jij door zijn denkwijze de vriendschap beëindigd bent. Heb je geprobeerd zijn denkwijze op gepaste wijze (en niet door schelden of zo) te veranderen?
Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Muk schreef:MonaToetje, jij ziet alles heel zwart wit, maar daarmee mis je het grijze tussengebied. Op mij kom je nu over als iemand die iedereen die iets zegt / doet wat jij niet zou doen een racist vindt. En dat is wat kort door de bocht.

* Zucht * Nee Muk. In mijn ogen is alleen Anne Panne een racist. Ik heb die anderen er alleen op gewezen dat ze discrimineren of generaliseren, meer niet . :19:
ik?? een racist?? whahaha laat me niet lachen zeg.. :jank: :jank: :jank:
je kan beter zeggen dat ik een ervaringsdeskundige ben..

jij bent schijnbaar onervaren met de dingen die ik heb mee gemaakt.. kan jij ook niks aan doen
je bent volgens mij een beetje gefrustreerd.. omdat jouw man ook een buitenlander is..
als jou man een hardwerkende en goed aangepaste buitenlander is heb ik totaal geen problemen met je man
mijn buurman is surinaams.. andere buurman is marokaans.. werken alle 2 hard en spreken goed nederlands.. geen problemen mee

mijn vriend had laatst een 'aanvaring' met een groep oudere marokaanse dames.. was in een winkel waar een nederlandse oudere dame in een scootmobiel langs die groep moest.. na 4 keer' pardon mag ik er even langs ' geroepen te hebben bleven ze nog staan en haar dom aankijken
mijn vriend heeft toen gezegd: als je nou gvd niet aan de kant gaat dan zorg ik er voor dat jullie aan de kant gaan!
en toen gingen ze ineens wel allemaal aan de kant
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”