Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond doodgeschoten na aanval op baas
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Hond doodgeschoten na aanval op baas
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... op_baasjes
De Hollandse herder Killa heeft een aanval op z'n baasjes zaterdagmiddag met de dood moeten bekopen. Het beest werd rond het middaguur uitgelaten en viel zonder duidelijke aanleiding z'n eigenaar, een 53-jarige Slijkenburger, aan. Toen diens 44-jarige echtgenote de hond daarop aan de ketting probeerde te leggen, beet het dier haar in de benen.
De man is met diepe wonden aan zijn benen en buik per ambulance overgebracht naar ziekenhuis De Tjongerschans in Heerenveen. Ook zijn vrouw is daar aan haar letsel behandeld. Volgens een politiewoordvoerder is niet duidelijk waarom de hond plotseling zo agressief werd.
Buurtbewoners weten te vertellen dat de herder dag en nacht vast lag en bij het uitlaten door de man werd gedrild. In overleg met de baasjes heeft de politie het dier ter plaatse afgeschoten. Buren hoorden de knal, net als de twee jonge kinderen van het echtpaar, die daardoor compleet overstuur raakten.
De Hollandse herder Killa heeft een aanval op z'n baasjes zaterdagmiddag met de dood moeten bekopen. Het beest werd rond het middaguur uitgelaten en viel zonder duidelijke aanleiding z'n eigenaar, een 53-jarige Slijkenburger, aan. Toen diens 44-jarige echtgenote de hond daarop aan de ketting probeerde te leggen, beet het dier haar in de benen.
De man is met diepe wonden aan zijn benen en buik per ambulance overgebracht naar ziekenhuis De Tjongerschans in Heerenveen. Ook zijn vrouw is daar aan haar letsel behandeld. Volgens een politiewoordvoerder is niet duidelijk waarom de hond plotseling zo agressief werd.
Buurtbewoners weten te vertellen dat de herder dag en nacht vast lag en bij het uitlaten door de man werd gedrild. In overleg met de baasjes heeft de politie het dier ter plaatse afgeschoten. Buren hoorden de knal, net als de twee jonge kinderen van het echtpaar, die daardoor compleet overstuur raakten.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- rilana
- Actief
- Contacteer:
kan mij nog herrineren dat toen er hier een filmpje van een pitbull op het forum stond dat er menig mens was die zij dat de hond dood is o terecht want hij beet wel even die mensen....
terwijl er helemaal niet duidelijk was waarom de hond dat deed...
nu is het wel duidelijk waarom de hond dit deed (danwel dat vermoeden ze door omgang baas hond geannalyseerd door buren omtanders...)
en is het arme hond en goed dat die ze baas heeft gebeten en zijn vrouw...
terwijl het verhaal van destijds de pitbull in het filmpje dus precies de zelfde rede kon hebben...
nu is het wel duidelijk waarom de hond dit deed (danwel dat vermoeden ze door omgang baas hond geannalyseerd door buren omtanders...)
terwijl het verhaal van destijds de pitbull in het filmpje dus precies de zelfde rede kon hebben...

- Chione
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
rilana schreef:kan mij nog herrineren dat toen er hier een filmpje van een pitbull op het forum stond dat er menig mens was die zij dat de hond dood is o terecht want hij beet wel even die mensen....

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Toen ging het om een pitbull en niet om om een hollandse herder, dat spreekt toch voor zich, niet laantje?Chione schreef:rilana schreef:kan mij nog herrineren dat toen er hier een filmpje van een pitbull op het forum stond dat er menig mens was die zij dat de hond dood is o terecht want hij beet wel even die mensen....
Zo zie je maar wat een vooroordelen er zijn op basis van uitelijke kenmerken. En mensen noemen zich vrijdenkend.

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Iedereen reageert op de gegevens die je krijgt aangeleverd. Als hier een filmpje bij was met een om zich heen bijtende en mensen aanvallende herder dan was iedereen het er mee eens dat de hond niet langer meer te leven heeft.
Het blijft altijd een trieste zaak dat er mensen zijn die honden zover weten te krijgen.
Het blijft altijd een trieste zaak dat er mensen zijn die honden zover weten te krijgen.
Groetjes van Charlotte

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
Ja begrijp ik ook niet,Ze hadden het beesje ook gewoon kunnen vangen en bij de da een spuitje kunnen halen,vindt het een onhumane vorm om je hond af te makenirwi schreef:Snap eenvoudigweg niet waarom het beestje afgeschoten moet worden en hoe de politie het in hun hoofd haalt om daar aan mee te werken.
maar ja!!,een politiekogel zal wel goedkoper zijn dan een spuitje bij de da

groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
- *Linda*
- Zeer actief
Persoonlijk moet ik een beetje lachen om die onnozele hetze die jullie met je clubje aan het creeeren zijnirwi schreef: Toen ging het om een pitbull en niet om om een hollandse herder, dat spreekt toch voor zich, niet laantje?
Zo zie je maar wat een vooroordelen er zijn op basis van uitelijke kenmerken. En mensen noemen zich vrijdenkend.Ik moet daar juist eens om lachen.

Maar als jullie zo graag willen geloven dat we hier anti staf zijn, mijn zegen heb je

Alleen jammer dat jullie je niet realiseren dat je door je eigen gedrag precies dat neerzet wat mensen zien als het prototype van staffiebaasjes, te weten asoos, grote bekken en geen enkel verantwoordelijkheidsbesef.
Ga gerust je goddelijke gang

- Branwen
- Actief
- rilana
- Actief
- Contacteer:
indd wat een ruimdenkende mensen verrijken we ons meeirwi schreef:Toen ging het om een pitbull en niet om om een hollandse herder, dat spreekt toch voor zich, niet laantje?Chione schreef:rilana schreef:kan mij nog herrineren dat toen er hier een filmpje van een pitbull op het forum stond dat er menig mens was die zij dat de hond dood is o terecht want hij beet wel even die mensen....
Zo zie je maar wat een vooroordelen er zijn op basis van uitelijke kenmerken. En mensen noemen zich vrijdenkend.Ik moet daar juist eens om lachen.

- rilana
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Excuseer mij, Ik heb wel een Doctoraat in de geologie en met als optie Bodemkunde. Breek mij dus de bek niet open over zulke zaken. En dat jij bepaalde rassen associeert met bepaalde types is nog dommer van jou. Ik wil zelfs heel graag met jou aan een toog samen een pint pakken, maar denk niet dat je het lang zou kunnen uithouden met mij aan een toog. Aangezien discussies houden bij mijn job hoort! En daar zul je altijd het onderspit in delven.Addy schreef:Persoonlijk moet ik een beetje lachen om die onnozele hetze die jullie met je clubje aan het creeeren zijnirwi schreef: Toen ging het om een pitbull en niet om om een hollandse herder, dat spreekt toch voor zich, niet laantje?
![]()
Maar als jullie zo graag willen geloven dat we hier anti staf zijn, mijn zegen heb je![]()
Alleen jammer dat jullie je niet realiseren dat je door je eigen gedrag precies dat neerzet wat mensen zien als het prototype van staffiebaasjes, te weten asoos, grote bekken en geen enkel verantwoordelijkheidsbesef.
Ga gerust je goddelijke gang
En het scheld dat van jouw kant, geeft nog maar eens aan dat jij niet voor rede vatbaar bent en niets wil bijleren over andere rassen. En enkel maar oogkleppen op hebt. Je gelooft enkel en alleen maar wat jou wordt voorgekauwd.
In het leven kennen we maar twee groepen, leiders en volgers. En wat denk je dat het in jou geval zal zijn? Zeker niet in de groep van de leiders.

Gefeliciteerd, ik ben blij voor jou dat jij in ieder geval blij bent met jezelf en jezelf zo hoog in het vaandel hebt staanirwi schreef:Excuseer mij, Ik heb wel een Doctoraat in de geologie en met als optie Bodemkunde. Breek mij dus de bek niet open over zulke zaken. En dat jij bepaalde rassen associeert met bepaalde types is nog dommer van jou. Ik wil zelfs heel graag met jou aan een toog samen een pint pakken, maar denk niet dat je het lang zou kunnen uithouden met mij aan een toog. Aangezien discussies houden bij mijn job hoort! En daar zul je altijd het onderspit in delven.
En het scheld dat van jouw kant, geeft nog maar eens aan dat jij niet voor rede vatbaar bent en niets wil bijleren over andere rassen. En enkel maar oogkleppen op hebt. Je gelooft enkel en alleen maar wat jou wordt voorgekauwd.
In het leven kennen we maar twee groepen, leiders en volgers. En wat denk je dat het in jou geval zal zijn? Zeker niet in de groep van de leiders.

Echter opleiding vind ik persoonlijk niet zo'n graadmeter, je kan je erachter verschuilen maar uiteindelijk doorziet Jan met de Pet op je onmiddelijk

Jan met de Pet op zal jou onmiddelijk indelen in de categorie veel geschreeuw en weinig wol

-
- Zeer actief
Olalala, hoor wie hier spreekt. ben liever een gediplomeerde schreeuwer dan een onwetende schreeuwer die volgt. En daarbij anderen die mij kennen weten wel beter.Addy schreef:Gefeliciteerd, ik ben blij voor jou dat jij in ieder geval blij bent met jezelf en jezelf zo hoog in het vaandel hebt staanirwi schreef:Excuseer mij, Ik heb wel een Doctoraat in de geologie en met als optie Bodemkunde. Breek mij dus de bek niet open over zulke zaken. En dat jij bepaalde rassen associeert met bepaalde types is nog dommer van jou. Ik wil zelfs heel graag met jou aan een toog samen een pint pakken, maar denk niet dat je het lang zou kunnen uithouden met mij aan een toog. Aangezien discussies houden bij mijn job hoort! En daar zul je altijd het onderspit in delven.
In het leven kennen we maar twee groepen, leiders en volgers. En wat denk je dat het in jou geval zal zijn? Zeker niet in de groep van de leiders.![]()
Echter opleiding vind ik persoonlijk niet zo'n graadmeter, je kan je erachter verschuilen maar uiteindelijk doorziet Jan met de Pet op je onmiddelijk![]()
Jan met de Pet op zal jou onmiddelijk indelen in de categorie veel geschreeuw en weinig wol
Laatst gewijzigd door irwi op 27 mei 2008 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Zo schuchter zijn ze toch niet, hé!Addy schreef:Olala, wat zijt ge toch een vooringenomen Belgskeirwi schreef:Olalala, hoor wie hier spreekt. ben liever een gediplomeerde schreeuwer dan een onwetende schreeuwer die volgt.
Heb je toch even pech dat je de verkeerde Belg bent tegengekomen

Laatst gewijzigd door irwi op 27 mei 2008 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Ja maar een Belgisch pilsje en geen kattenpis zoals HeinekenAddy schreef:heb ik nooit gezegtirwi schreef:Zo schuchter zijn ze toch niet, hé!Addy schreef:Olala, wat zijt ge toch een vooringenomen Belgskeirwi schreef:Olalala, hoor wie hier spreekt. ben liever een gediplomeerde schreeuwer dan een onwetende schreeuwer die volgt.![]()
We gaan nog wel eens een pintje vatten