Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bijt 5-jarig jongetje in het hoofd
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Hond bijt vijfjarig jongetje in hoofd
[Een Mastino Napolitano.]
Een Mastino Napolitano.
Een jongetje van vijf uit Neeroeteren is zaterdagnamiddag ernstig gewond geraakt aan het hoofd toen hij gebeten werd door een anderhalf jaar oude Mastino Napolitano, een waakhond. Het jongetje was bij de buren, die vijf soortgelijke honden hebben, gaan spelen.
Wat er precies is gebeurd, is niet duidelijk maar één van de honden heeft het jongetje aangevallen. De toestand van het jongetje was zondag stabiel. Het gerecht van Tongeren onderzoekt het voorval. (belga/jv)
[Een Mastino Napolitano.]
Een Mastino Napolitano.
Een jongetje van vijf uit Neeroeteren is zaterdagnamiddag ernstig gewond geraakt aan het hoofd toen hij gebeten werd door een anderhalf jaar oude Mastino Napolitano, een waakhond. Het jongetje was bij de buren, die vijf soortgelijke honden hebben, gaan spelen.
Wat er precies is gebeurd, is niet duidelijk maar één van de honden heeft het jongetje aangevallen. De toestand van het jongetje was zondag stabiel. Het gerecht van Tongeren onderzoekt het voorval. (belga/jv)

- rilana
- Actief
- Contacteer:
ga je discrimineren???Nanna schreef:Lekker handig om kinderen bij zulke honden te laten spelen, zonder toezicht. Ze hadden daar helemaal niet moeten wezen.
met je vinger wijzen ??
voordat je uberhaubt iets weet....???
staat niet zo netjes als geen die zich eigen voordoet als betweter...
maarjah... on toppic...
a in het vehaal staat dat het niet duidelijk is wat er is gebeurd , en waar zie jij staan dat er geen toezicht was van wie niet??? ojah ja natuurlijk jij was erbij.....
kortzichtigtigheid noemen ze zoiets,,...
er zal vast iets mis zijn gegaan etc maar nu gelijk zo dramaties kom op zeg

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
je hoort een kind ZOWIEZO niet alleen te laten.. bij wat voor ras dan ook.. ook al zijn het van die kleine jack russeltjes..Nanna schreef:Lekker handig om kinderen bij zulke honden te laten spelen, zonder toezicht. Ze hadden daar helemaal niet moeten wezen.
NOOIT een kind alleen laten bij honden!

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
Precies.hier heb je hellemaal gelijk inAnne Panne schreef:je hoort een kind ZOWIEZO niet alleen te laten.. bij wat voor ras dan ook.. ook al zijn het van die kleine jack russeltjes..Nanna schreef:Lekker handig om kinderen bij zulke honden te laten spelen, zonder toezicht. Ze hadden daar helemaal niet moeten wezen.
NOOIT een kind alleen laten bij honden!
Maar ja als een klein hondje bijt dan komt dat niet zo gauw in het nieuws
Alleen als een grote hond van bepaalde rassen bijt,dan heb je voorpagina nieuws

groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
Waar slaat dit nu op? Je doet net of ze iets tegen het ras is, terwijl ze gewoon bedoeld; waarom een kind alleen laten met een hond? Mijn zoon van vijf moet ook gewoon met zijn tengels van onze teckel afblijven...rilana schreef:ga je discrimineren???Nanna schreef:Lekker handig om kinderen bij zulke honden te laten spelen, zonder toezicht. Ze hadden daar helemaal niet moeten wezen.
met je vinger wijzen ??
maarjah... on toppic...
a in het vehaal staat dat het niet duidelijk is wat er is gebeurd , en waar zie jij staan dat er geen toezicht was van wie niet??? ojah ja natuurlijk jij was erbij.....
- Branwen
- Actief
- rilana
- Actief
- Contacteer:
sinds wannneer ben jij de spreek buis van nannahercujess schreef:Waar slaat dit nu op? Je doet net of ze iets tegen het ras is, terwijl ze gewoon bedoeld; waarom een kind alleen laten met een hond? Mijn zoon van vijf moet ook gewoon met zijn tengels van onze teckel afblijven...rilana schreef:ga je discrimineren???Nanna schreef:Lekker handig om kinderen bij zulke honden te laten spelen, zonder toezicht. Ze hadden daar helemaal niet moeten wezen.
met je vinger wijzen ??
maarjah... on toppic...

- rilana
- Actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Er staat dat niet duidelijk is wat er precies gebeurd is. Als er toezicht was geweest was dat denk ik wèl het geval geweest.rilana schreef:
En wat nou "doe niet zo dramatisch". Er is wèl een kind ernstig gewond geraakt door een beet van een potentieel gevaarlijke hond, noem dat maar niet dramatisch.
speciaal voor... zoals in me onderschrift,,
je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
en er word zo vaak een kind gebeten meestal door labradoors of tekkels of herders... dus

- rilana
- Actief
- Contacteer:
Pak-de-bal schreef:wat een vreselijk enge hond om te zien, met die geknipte oren !!![]()
en dan 5 stuks hebben ze daar.![]()
wàt moet er zo bewaakt worden? ....Maffia-praktijken?
nee een peroon zoals jouw dat bij normale mensen uit de buurt blijft

heb jij nouw helemaal niks anders te doen ik gooi de bal wel ff een paar kilometer weg hoor een gat in hahahahahaha
Laatst gewijzigd door rilana op 27 mei 2008 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
daar gaan we weer:rilana schreef:Nanna schreef:Er staat dat niet duidelijk is wat er precies gebeurd is. Als er toezicht was geweest was dat denk ik wèl het geval geweest.rilana schreef:
En wat nou "doe niet zo dramatisch". Er is wèl een kind ernstig gewond geraakt door een beet van een potentieel gevaarlijke hond, noem dat maar niet dramatisch.
speciaal voor... zoals in me onderschrift,,
je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
en er word zo vaak een kind gebeten meestal door labradoors of tekkels of herders... dus![]()
![]()

je voelt je aangesproken omdat jij ook zo'n hond hebt?
en dan hup,,, in de aanval maar

jij bent ècht chagrijnig uit bed gestapt zeg !!rilana schreef:Pak-de-bal schreef:wat een vreselijk enge hond om te zien, met die geknipte oren !!![]()
en dan 5 stuks hebben ze daar.![]()
wàt moet er zo bewaakt worden? ....Maffia-praktijken?
nee een peroon zoals jouw dat bij normale mensen uit de buurt blijft![]()
heb jij nouw helemaal niks anders te doen ik gooi de bal wel ff een paar kilometer weg hoor een gat in hahahahahaha

het woord is discrimineren, staat een beetje dom zorilana schreef:je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
en er word zo vaak een kind gebeten meestal door labradoors of tekkels of herders... dus![]()
![]()

En het zijn labradors, labradoors bestaan nog niet

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Je moet eens wat doen aan die lange tenen van je. Als er 10 x meer labradors zijn is het nogal logisch dat daar ook incidenten mee gebeuren.rilana schreef:je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
![]()
Maar het is niet zo slim om de ogen te sluiten voor bepaalde raskenmerken.
Van de vier karakter eigenschappen is sexualiteit de enige die (logischerwijze) vrij constant is.
De overige 3 (territoriumbesef, socialiteit en jachtdrift) kunnen per ras buitenproportioneel verschillen, zo is bij een jachthond doorgaans het territoriumbesef opgeofferd aan de jachtdrift, en bij andere types hond kan de territoriumdrift zo groot zijn dat het ten kostte gaat van het sociaal besef en jachtdrift.
Gewoon omdat er op die eigenschappen is gefokt. Daar kun je beter rekening mee houden in plaats van er overheen te praten vind ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
- rilana
- Actief
- Contacteer:
je snapt hem en daar gaat het omAddy schreef:het woord is discrimineren, staat een beetje dom zorilana schreef:je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
![]()
![]()

-
- Zeer actief
Ik wel, jij blijkbaar niet. Anders zou je niet zo reageren op. Héél laag van uwentwege en getuigt enkel maar van de verstandelijke vermogens die je bezit.Addy schreef:het is heb jij soms een hogere opleiding genotenirwi schreef: Heb jij soms van een hogere opleiding genoten?
Laatst gewijzigd door irwi op 27 mei 2008 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
nee het enige wat ik snap is dat sinds kort hier een stelletje aso staffie eigenaren bivakkeren die niets leuker vinden dan te rellen i.p.v. funktioneel iets toe te voegen over hun rasrilana schreef:je snapt hem en daar gaat het omAddy schreef:het woord is discrimineren, staat een beetje dom zorilana schreef:je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
![]()
![]()

- rilana
- Actief
- Contacteer:
- rilana
- Actief
- Contacteer:
dat maak ik toch zelf uit hoe ik iets formuleer of moet ik jouw toestemming vragen nogmaals sophie heeft nog steeds wat voor jouw klaar liggen hier...Nanna schreef:Het is MIJN onderschrift en niet ME onderschrift.rilana schreef:
zoals in me onderschrift,,

en on toppic je dicrimineert gewoon die mastino en daar gaat het om niet om mijn me of mijn of watever.....
- rilana
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Correctie, niet iedereen heeft staffies, en we zijn al helemaal niet aso's, zo zie je maar welk vooroordeel je hebt jegens eigenaars van staffies en dergelijke, maar bon niets nieuws.Addy schreef:nee het enige wat ik snap is dat sinds kort hier een stelletje aso staffie eigenaren bivakkeren die niets leuker vinden dan te rellen i.p.v. funktioneel iets toe te voegen over hun rasrilana schreef:je snapt hem en daar gaat het omAddy schreef:het woord is discrimineren, staat een beetje dom zorilana schreef:je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
![]()
![]()
Zo blijkt maar nog eens, erg jammer.