Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt 5-jarig jongetje in het hoofd

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

irwi schreef:Correctie, niet iedereen heeft staffies, en we zijn al helemaal niet aso's, zo zie je maar welk vooroordeel je hebt jegens eigenaars van staffies en dergelijke, maar bon niets nieuws.
Zo blijkt maar nog eens, erg jammer.
Ik heb niets tegen staffs, maar de manier waarop jij en bijvoorbeeld Rilana zich hier opstellen geven mij toch wel een negatief beeld van (een deel van) de liefhebbers ervan. Volgens mij doe je "je zaak" zo geen goed.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Jaap* schreef:
rilana schreef:je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
en er word zo vaak een kind gebeten meestal door labradoors of tekkels of herders... dus :19: :19: :19:

Je moet eens wat doen aan die lange tenen van je.

ik zeg toch ook niet je moet een facelift nemen ik hoef toch niet met jouw gezicht te lopen en zo jij niet ,met mijn lange tenen dacht ik zo

Als er 10 x meer labradors zijn is het nogal logisch dat daar ook incidenten mee gebeuren.

o en jij houd de cijfers bij hoeveel labradoors er zijn en andere handig weet ik dat als ik eens wil weten hoeveel tekkels nederland telt ik bij jouw moet zijn..

Maar het is niet zo slim om de ogen te sluiten voor bepaalde raskenmerken.

bullseye voor jouw ik zou bijna zeggen 180

Van de vier karakter eigenschappen is sexualiteit de enige die (logischerwijze) vrij constant is.
De overige 3 (territoriumbesef, socialiteit en jachtdrift) kunnen per ras buitenproportioneel verschillen, zo is bij een jachthond doorgaans het territoriumbesef opgeofferd aan de jachtdrift, en bij andere types hond kan de territoriumdrift zo groot zijn dat het ten kostte gaat van het sociaal besef en jachtdrift.
Gewoon omdat er op die eigenschappen is gefokt. Daar kun je beter rekening mee houden in plaats van er overheen te praten vind ik.

precies netzoals het dan vrij normaal is dat een jacht hond een konijntje verscheurt of een vos... en een vecht hond vecht... en een windhond graag rent...

dat is dus wel duidelijk japie maar het is de manier waarop men wat brengt....

mastino is net zo een ras als een duitse staande met zijn gebruiksaanwijzing en niets meer en minder....
rilana
Actief
Contacteer:

Addy schreef:
rilana schreef: bedankt graddy
:mrgreen:

je bent wel een lekker wijf :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

rilana schreef:
Addy schreef:
rilana schreef: bedankt graddy

je bent wel een lekker wijf :mrgreen:
:wink:
jelle
Zeer actief

rilana schreef: o en jij houd de cijfers bij hoeveel labradoors er zijn en andere handig weet ik dat als ik eens wil weten hoeveel tekkels nederland telt ik bij jouw moet zijn..
wat er aan stamboomhonden rondloopt in Nederland wordt nu net weer wél enigzins bijgehouden, althans er zijn wel cijfers beschikbaar hoeveel honden er per ras per jaar worden ingeschreven bij de RvB

precies netzoals het dan vrij normaal is dat een jacht hond een konijntje verscheurt of een vos... en een vecht hond vecht... en een windhond graag rent...

mastino is net zo een ras als een duitse staande met zijn gebruiksaanwijzing en niets meer en minder....
Er is natuurlijk wel een verschil in hoe het niet goed volgen van zo'n gebruiksaanzwijzing zich uit.

Wat hoort voor jou dan bij die gebruiksaanwijzing van een Mastino? Hoe zijn ze qua bijvoorbeeld territoriumdrift anders dan een jachthond en hoe kan zich dat uiten?

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
rilana
Actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik vind eigenlijk dat Graddy en Japie wel gelijk hebben, op alle fronten :ok: :smile:
ik had ook niet anders van jou verwacht willem de 6e :mrgreen: :smile: :smile: :smile:
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

jelle schreef:
irwi schreef:Correctie, niet iedereen heeft staffies, en we zijn al helemaal niet aso's, zo zie je maar welk vooroordeel je hebt jegens eigenaars van staffies en dergelijke, maar bon niets nieuws.
Ik heb niets tegen staffs, maar de manier waarop jij en bijvoorbeeld Rilana zich hier opstellen geven mij toch wel een negatief beeld van (een deel van) de liefhebbers ervan. Volgens mij doe je "je zaak" zo geen goed.
Ik blijf altijd beleefd en discussieer graag, daar is niets verkeerd mee.
Maar sommigen moeten eerst eens iets leren voor ze bepaalde uitspraken doen.
Afbeelding
Addy

irwi schreef:Maar sommigen moeten eerst eens iets leren voor ze bepaalde uitspraken doen.
ik denk dat jij je daar aardig in vergist, dat geeft verder niets maar persoonlijk denk ik dat je je eerst eens moet inlezen op dit forum voordat je dit soort ongenuanceerde uitspraken doet en laten we wel wezen, kennis is uiteindelijk toch gebaseerd op het vergaren van de benodigde informatie :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Ik vind eigenlijk dat Graddy en Japie wel gelijk hebben, op alle fronten :ok: :smile:
Ik vraag me af wat de leeftijden zijn van Rilana en Irwi. 12?
Het pubergehalte van hun antwoorden is buitengewoon hoog en hun kennis van de Nederlandse taal wel erg laag :wink: .

En om deze er nog eens in te gooien: ik word liever achterna gezeten door een valse poedel dan een valse mastino napolitano. De schade die het laatste ras aanricht is vele malen groter dan bij de eerste :wink: .
Afbeelding
jelle
Zeer actief

irwi schreef:
jelle schreef:
Ik blijf altijd beleefd en discussieer graag, daar is niets verkeerd mee.
Maar sommigen moeten eerst eens iets leren voor ze bepaalde uitspraken doen.
Ik heb de indruk dat je het gevoel hebt hier staffs te moeten verdedigen. Afgezien van een paar kortzichtige mutsen (die heb je er altijd bij) denk ik echter dat de algemene tendens op dit forum helemaal niet anti-staff is. Het is denk ik echter wél zo dat je bij de meeste forummers ook niet moet komen beweren dat een staff, een mastino of wat dan ook net hetzelfde is als een gemiddeld schoothondje en dat al het andere aan de baas ligt. Dat is mijns inziens het ontkennen van raseigenschappen en getuigt van heel weinig inzicht in honden.

Afbeelding

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

rilana schreef:
Jaap* schreef:
rilana schreef:je moet gewoon niet zo snel veroordelen en dicrimineren... en zeker niet als zon betweterig iemand als jij ....
en er word zo vaak een kind gebeten meestal door labradoors of tekkels of herders... dus :19: :19: :19:

Je moet eens wat doen aan die lange tenen van je.

ik zeg toch ook niet je moet een facelift nemen ik hoef toch niet met jouw gezicht te lopen en zo jij niet ,met mijn lange tenen dacht ik zo

Als er 10 x meer labradors zijn is het nogal logisch dat daar ook incidenten mee gebeuren.

o en jij houd de cijfers bij hoeveel labradoors er zijn en andere handig weet ik dat als ik eens wil weten hoeveel tekkels nederland telt ik bij jouw moet zijn..

Maar het is niet zo slim om de ogen te sluiten voor bepaalde raskenmerken.

bullseye voor jouw ik zou bijna zeggen 180

Van de vier karakter eigenschappen is sexualiteit de enige die (logischerwijze) vrij constant is.
De overige 3 (territoriumbesef, socialiteit en jachtdrift) kunnen per ras buitenproportioneel verschillen, zo is bij een jachthond doorgaans het territoriumbesef opgeofferd aan de jachtdrift, en bij andere types hond kan de territoriumdrift zo groot zijn dat het ten kostte gaat van het sociaal besef en jachtdrift.
Gewoon omdat er op die eigenschappen is gefokt. Daar kun je beter rekening mee houden in plaats van er overheen te praten vind ik.

Tuurlijk, maar dan is het toch nog steeds niet zo slim om een kind alleen te laten bij die honden?
irwi
Zeer actief

Addy schreef:
irwi schreef:Maar sommigen moeten eerst eens iets leren voor ze bepaalde uitspraken doen.
ik denk dat jij je daar aardig in vergist, dat geeft verder niets maar persoonlijk denk ik dat je je eerst eens moet inlezen op dit forum voordat je dit soort ongenuanceerde uitspraken doet en laten we wel wezen, kennis is uiteindelijk toch gebaseerd op het vergaren van de benodigde informatie :wink:
Ja idd, maar niet enkel de info die sensatiemakend is, ook andere wetenswaardigheden moeten naar boven komen.
En daar wringt het schoentje juist.
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Is er iemand nog geïnteresseerd hoe het verhaal echt ineen steekt? :denken:

Het bleek dat de honden in een stal zaten en blijkbaar had de eigenaar al een paar keer gezegd dat ze niet in de buurt van die stal mochten spelen. Rondom de stal was een omheining waar een gat in zat, 1 van de mastino's is door het gat gekropen. De hond die ontsnapte had een tekenbeet en kreeg daarvoor medicatie. Misschien is hij daarom door het lint gegaan? Daarbij mastino's zijn waakhonden..
Andere versie: buurjongen is door het gat in de weide gekropen.

Heeft er iemand al aan gedacht dat het misschien om een fokker van mastino's zou kunnen gaan?

Zullen we ooit het echte verhaal weten? Nee.
Addy

irwi schreef:Ja idd, maar niet enkel de info die sensatiemakend is, ook andere wetenswaardigheden moeten naar boven komen.
En daar wringt het schoentje juist.
Wil je dit uitleggen ? HIer op dit forum zitten al jaren staffie baasjes die ons heel veel over hun ras uitgelegd hebben :denken:
irwi
Zeer actief

jelle schreef:
Ik heb de indruk dat je het gevoel hebt hier staffs te moeten verdedigen. Afgezien van een paar kortzichtige mutsen (die heb je er altijd bij) denk ik echter dat de algemene tendens op dit forum helemaal niet anti-staff is. Het is denk ik echter wél zo dat je bij de meeste forummers ook niet moet komen beweren dat een staff, een mastino of wat dan ook net hetzelfde is als een gemiddeld schoothondje en dat al het andere aan de baas ligt. Dat is mijns inziens het ontkennen van raseigenschappen en getuigt van heel weinig inzicht in honden.
Ik ben hier helemal niet om de staffs te verdedigen, en kortzichtige mensen heb je altijd.
Ik ontken zeker niet dat er bij de Bull & Terrier- rassen hardnekkige eigenschappen inzitten. Maar om te beweren dat het van nature uit mensenbijters zijn vind er helemaal naast gegrepen, uitzonderingen daar gelaten.
Maar over welke raseigenshappen heb jij het dan?
Afbeelding
Addy

irwi schreef:Ik ontken zeker niet dat er bij de Bull & Terrier- rassen hardnekkige eigenschappen inzitten. Maar om te beweren dat het van nature uit mensenbijters zijn vind er helemaal naast gegrepen, uitzonderingen daar gelaten.
maar dat heeft toch helemaal niemand beweerd :19:
Maar als iemand zegt dat ze over het algemeen niet goed overeen komen met andere honden dan zeg ik wel volmondig ja, dat is nou eenmaal zo :19:
irwi
Zeer actief

Addy schreef:
irwi schreef:Ik ontken zeker niet dat er bij de Bull & Terrier- rassen hardnekkige eigenschappen inzitten. Maar om te beweren dat het van nature uit mensenbijters zijn vind er helemaal naast gegrepen, uitzonderingen daar gelaten.
maar dat heeft toch helemaal niemand beweerd :19:
Maar als iemand zegt dat ze over het algemeen niet goed overeen komen met andere honden dan zeg ik wel volmondig ja, dat is nou eenmaal zo :19:
Ik heb dan ook nooit het tegendeel gezegd.
Maar de algemene indruk die ik verkreeg was dat het heel normaal is dat B&T-rassen zomaar konden worden afgeschoten zonder enige wroeging.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Hoe voorspelbaar ( en o' zo kinderachtig ), lukt het inhoudelijk niet, dan gaan 'we' mensen aanvallen op hun schrijfwijze. Komische is dan wel weer dat de verbeteraars zelf ook met regelmaat tik/schrijf/interpuntie fouten maken. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
rilana
Actief
Contacteer:

jelle schreef:
rilana schreef: o en jij houd de cijfers bij hoeveel labradoors er zijn en andere handig weet ik dat als ik eens wil weten hoeveel tekkels nederland telt ik bij jouw moet zijn..
wat er aan stamboomhonden rondloopt in Nederland wordt nu net weer wél enigzins bijgehouden, althans er zijn wel cijfers beschikbaar hoeveel honden er per ras per jaar worden ingeschreven bij de RvB

Er is natuurlijk wel een verschil in hoe het niet goed volgen van zo'n gebruiksaanzwijzing zich uit.

Wat hoort voor jou dan bij die gebruiksaanwijzing van een Mastino? Hoe zijn ze qua bijvoorbeeld territoriumdrift anders dan een jachthond en hoe kan zich dat uiten?

natuurlijk zijn ze anders qwa territorium drift , als er iets fenomenaal aanwezig is in een ras zoals de mastino is dat het wel....
en dat kan zich uiten in dus een bovenstaand verhaal als kindje bijf zonder de eigenaar/baas van de mastino het terrein van die mastino betreed zo snel kan dat al gaan.....
dus zo snel kan zich dat uiten...

is dat dus dan de hond die fout zou zijn etc etc.. :denken:
is het dan weer zon hond of zulke honden neeeeeen...
het is de baas /de mens zelf hoogstwaarschijnlijk ook nog eens want immers kennen wij het verhaal niet :wink:

daarnaast kun je mastino s prima in het eigen gezin hebben hoor, en ook als je gewoon met de eigenaar er bij bent , zijn het over het algemeen zeer rustige relaxte honden...
dus daar kan een kind gewoon net zo goed tussen als een roedel staffies of tekkels als je maar verandwoordelijk bezig bent en weet wat je doet etc etc etc en dan nog kan het fout gaan.. makkelijk zat...
maar om dan gelijk weer te zeggen zulke honden...

met alle honden kan het fout gaan... en ieder raseigenschap kan daar gevolge van zijn.....

maar veroordelen alleen omdat men mastino hoort...
vind dat zo jammer altijd... :wink:
rilana
Actief
Contacteer:

AnnSophie schreef:Is er iemand nog geïnteresseerd hoe het verhaal echt ineen steekt? :denken:

Het bleek dat de honden in een stal zaten en blijkbaar had de eigenaar al een paar keer gezegd dat ze niet in de buurt van die stal mochten spelen. Rondom de stal was een omheining waar een gat in zat, 1 van de mastino's is door het gat gekropen. De hond die ontsnapte had een tekenbeet en kreeg daarvoor medicatie. Misschien is hij daarom door het lint gegaan? Daarbij mastino's zijn waakhonden..
Andere versie: buurjongen is door het gat in de weide gekropen.

Heeft er iemand al aan gedacht dat het misschien om een fokker van mastino's zou kunnen gaan?

Zullen we ooit het echte verhaal weten? Nee.
:ok:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

rilana schreef:maar veroordelen alleen omdat men mastino hoort...
Ik lees (op één na) geen veroordelingen, alleen de verzuchting dat het allemachies dom is om een klein kind zonder toezicht bij een roedel honden te laten (tenminste dat heb ik uit het verhaal opgemaakt). En of het nou chihuahua's zijn of een stel Hounds of the Baskervilles, maakt mij geen fluit uit.
Kinderen en honden zonder toezicht is vragen om problemen. En dan is het een extra bijkomend probleem als het nog eens om honden gaat van een bepaalde grootte. Lees dus: héél grote bek plus héél veel grote tanden versus één klein kindje. Dat levert dus héél veel schade op.
Heel vreselijk, heel erg. En het zal je kind maar zijn. Zit je dus levenslang met een verminkt kindje (als-ie 't tenminste overleefd) en een enorm schuldgevoel als ouder.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

jelle schreef: Het is denk ik echter wél zo dat je bij de meeste forummers ook niet moet komen beweren dat een staff, een mastino of wat dan ook net hetzelfde is als een gemiddeld schoothondje en dat al het andere aan de baas ligt. Dat is mijns inziens het ontkennen van raseigenschappen en getuigt van heel weinig inzicht in honden.
precies, daar word ik ook razend over

als een stabij iemand gebeten heeft, zeg ik "oh" ,
maar
.... oh wee, als een staff of een mastino noem maar wat op, weer eens een hondje doodgebeten heeft , of zo,
... dan is de wereld te klein. :roll:

en dat doet het publiek geen goed
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 27 mei 2008 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
rilana
Actief
Contacteer:

Nanna schreef:De Mastino wordt nergens veroordeeld. In een juiste omgeving en met de juiste baas zijn het prima honden.
Het gaat juist altijd fout bij eigenaars die geen idéé hebben wat ze in huis hebben gehaald, alleen maar die hond voor hun image hebben gekocht.
En/of die erg laks zijn in het opletten, zodat het in bovenstaand geval gruwelijk fout kan gaan.
Tulijk kan het met een teckel ook gebeuren en dan is het kind misschien net zo getraumatiseerd maar in ieder geval minder ernstig gewond.

o dus nu zeg je eigenlijk dat de eignaren van deze mastinos dus de honden hebben zoals jij hier nu formuleert????
want je eerste post wa gewoon erg discriminerend nanna dat kun je nu een andere wending geven.....
maar nog een puntje ...
die herder heeft ok gebeten (en dat was goed dat ie maar had gebeten uiteindelijk :roll: :roll: :roll:

snap je een beetje waar ik heen wil nanna...

tuurlijk heb je een punt er zijn veel rotte appels die het voor de juiste onder deze rassen erg moeilijk maken....

maar al bij voorbaat een mening hebben danwel oordeel (ZULKE HONDEN) is dat wel coreckt???
en dat maakt het netzo moeilijk :wink:
rilana
Actief
Contacteer:

lieke schreef:
Ik lees (op één na) geen veroordelingen, alleen de verzuchting dat het allemachies dom is om een klein kind zonder toezicht bij een roedel honden te laten (tenminste dat heb ik uit het verhaal opgemaakt). En of het nou chihuahua's zijn of een stel Hounds of the Baskervilles, maakt mij geen fluit uit.
Kinderen en honden zonder toezicht is vragen om problemen. En dan is het een extra bijkomend probleem als het nog eens om honden gaat van een bepaalde grootte. Lees dus: héél grote bek plus héél veel grote tanden versus één klein kindje. Dat levert dus héél veel schade op.
Heel vreselijk, heel erg. En het zal je kind maar zijn. Zit je dus levenslang met een verminkt kindje (als-ie 't tenminste overleefd) en een enorm schuldgevoel als ouder.

ik snap het zeer goed gaat het niet om... maar met die grote bek etc etc had ie een jongtje van 5 wel dood gebeten als ie echt kwaad had gewild :wink:
desal niet te min erg zat...

maar zolang men geen verhaal kent blijf je suggereren...
is niet erg maar ga er dan geen wending zoals die ene dan zoals jij zegt aangeven met ZULKE HONDEN
en dat is me punt....
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

rilana schreef:maar zolang men geen verhaal kent blijf je suggereren...
is niet erg maar ga er dan geen wending zoals die ene dan zoals jij zegt aangeven met ZULKE HONDEN
en dat is me punt....
je snapt het zelf ook niet, hè? :denken:

geeft niet, je bent nog jong, je moet nog wat beter nadenken :19:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

rilana schreef:
lieke schreef:

ik snap het zeer goed gaat het niet om... maar met die grote bek etc etc had ie een jongtje van 5 wel dood gebeten als ie echt kwaad had gewild :wink:
desal niet te min erg zat...

maar zolang men geen verhaal kent blijf je suggereren...
en dat is me punt....
Ik matig me geen oordeel aan over de OORZAAK van dit vreselijke gebeuren.
Ik matig me alleen een oordeel aan over het GEVOLG c.q. het RESULTAAT van deze heel trieste gebeurtenis.
En het resultaat is dat er een klein kindje heel erg is gebeten door een grote hond met hele grote tanden. Dat kindje is de dupe van onzorgvuldig toezicht van volwassenen. En of die volwassenen nou de eigenaars zijn van die honden en/of de ouders van het kindje zijn, weet ik niet en heb ik ook niet over gesproken.
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
rilana schreef:maar zolang men geen verhaal kent blijf je suggereren...
en dat is me punt....
je snapt het zelf ook niet, hè? :denken:

geeft niet, je bent nog jong, je moet nog wat beter nadenken :19:

je steen onder joh dat is jouw plaats :mrgreen:
irwi
Zeer actief

Nanna schreef:De Mastino wordt nergens veroordeeld. In een juiste omgeving en met de juiste baas zijn het prima honden.
Het gaat juist altijd fout bij eigenaars die geen idéé hebben wat ze in huis hebben gehaald, alleen maar die hond voor hun image hebben gekocht.
En/of die erg laks zijn in het opletten, zodat het in bovenstaand geval gruwelijk fout kan gaan.
Tulijk kan het met een teckel ook gebeuren en dan is het kind misschien net zo getraumatiseerd maar in ieder geval minder ernstig gewond.

Ter info:
http://www.hsv-timbo.nl/Kind%20en%20Hond.html

en uitgelicht:
Onlangs beet in Parijs een teckel een baby dood. Een ongeluk zit blijkbaar in een kort moment van kortsluiting in de communicatie. Vooral kinderen vormen een makkelijk slachtoffer; zij worden vaker in het gezicht gebeten dan volwassenen, waardoor zij levenslang te lijden hebben onder hun ernstige verminkingen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

irwi schreef:Onlangs beet in Parijs een teckel een baby dood. Een ongeluk zit blijkbaar in een kort moment van kortsluiting in de communicatie. Vooral kinderen vormen een makkelijk slachtoffer; zij worden vaker in het gezicht gebeten dan volwassenen, waardoor zij levenslang te lijden hebben onder hun ernstige verminkingen.
Beten naar kleine kinderen zijn bijna altijd snuitbeten, in principe niks mis mee. Alleen kan de tere mensenhuid er niet tegen.
Een beet in het gezicht klinkt erg, maar is het eigenlijk juist niet.
Hoewel een "slachtoffer" daar anders over zal denken :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
irwi
Zeer actief

Jaap* schreef:
irwi schreef:Onlangs beet in Parijs een teckel een baby dood. Een ongeluk zit blijkbaar in een kort moment van kortsluiting in de communicatie. Vooral kinderen vormen een makkelijk slachtoffer; zij worden vaker in het gezicht gebeten dan volwassenen, waardoor zij levenslang te lijden hebben onder hun ernstige verminkingen.
Beten naar kleine kinderen zijn bijna altijd snuitbeten, in principe niks mis mee. Alleen kan de tere mensenhuid er niet tegen.
Een beet in het gezicht klinkt erg, maar is het eigenlijk juist niet.
Hoewel een "slachtoffer" daar anders over zal denken :wink:
Nu sta ik met mijn mond toch vol tanden met deze uitspraak :roll: :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”