Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt 5-jarig jongetje in het hoofd

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

irwi schreef:
Jaap* schreef:
irwi schreef:Onlangs beet in Parijs een teckel een baby dood. Een ongeluk zit blijkbaar in een kort moment van kortsluiting in de communicatie. Vooral kinderen vormen een makkelijk slachtoffer; zij worden vaker in het gezicht gebeten dan volwassenen, waardoor zij levenslang te lijden hebben onder hun ernstige verminkingen.
Beten naar kleine kinderen zijn bijna altijd snuitbeten, in principe niks mis mee. Alleen kan de tere mensenhuid er niet tegen.
Een beet in het gezicht klinkt erg, maar is het eigenlijk juist niet.
Hoewel een "slachtoffer" daar anders over zal denken :wink:
Nu sta ik met mijn mond toch vol tanden met deze uitspraak :roll: :denken:
Ik denk dat Jaap bedoeld dat de meeste honden niet uit agressie die kinderen gebeten hebben , maar om ze op hun " plek " te zetten of als waarschuwing.
Alleen kan onze mensenhuid daar niet tegen en dan lijkt het erger dan dat het is.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

MonaToetje schreef:Ik denk dat Jaap bedoeld dat de meeste honden niet uit agressie die kinderen gebeten hebben , maar om ze op hun " plek " te zetten of als waarschuwing.
Alleen kan onze mensenhuid daar niet tegen en dan lijkt het erger dan dat het is.
Precies :wink:
In principe bijten volwassen honden geen kleine kinderen, als ze dat wel doen is er iets vreemds aan de hand.
Honden kunnen wel een snuitbeet uitdelen aan een klein kind als dat kleine kind zich teveel privileges toe-eigend naar de zin van de hond, dat is geen vreemd gedrag, het heeft alleen een akelig effect op een mensenkind.
Bij bijna elk bijtincident waar kleine kinderen bij betrokken zijn is er letsel aan de neus en/of wang. Hoe erg dat ook is, met zo'n hond hoeft niks mis te zijn. Het duidt alleen op ouders die hun hond niet serieus nemen of een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Van "valsheid" (wat dat ook maar moge zijn) is niet per definitie sprake in zo'n geval.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben het eens met Jaap hoor.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou mijn info trouwens liever niet bij de club van die link halen irwi.
Maar dat (gefundeerd) terzijde.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Jaap* schreef:
MonaToetje schreef:Ik denk dat Jaap bedoeld dat de meeste honden niet uit agressie die kinderen gebeten hebben , maar om ze op hun " plek " te zetten of als waarschuwing.
Precies :wink:
In principe bijten volwassen honden geen kleine kinderen, als ze dat wel doen is er iets vreemds aan de hand.
Honden kunnen wel een snuitbeet uitdelen aan een klein kind als dat kleine kind zich teveel privileges toe-eigend naar de zin van de hond, dat is geen vreemd gedrag, het heeft alleen een akelig effect op een mensenkind.
Bij bijna elk bijtincident waar kleine kinderen bij betrokken zijn is er letsel aan de neus en/of wang. Hoe erg dat ook is, met zo'n hond hoeft niks mis te zijn. Het duidt alleen op ouders die hun hond niet serieus nemen of een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Van "valsheid" (wat dat ook maar moge zijn) is niet per definitie sprake in zo'n geval.
Ok, daar heb je gelijk in.
Dacht eerst dat je iets anders bedoelde.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

rilana schreef:
Nanna schreef:
rilana schreef:

zoals in me onderschrift,,
Het is MIJN onderschrift en niet ME onderschrift. :ok:
dat maak ik toch zelf uit hoe ik iets formuleer of moet ik jouw toestemming vragen nogmaals sophie heeft nog steeds wat voor jouw klaar liggen hier... :mrgreen:

en on toppic je dicrimineert gewoon die mastino en daar gaat het om niet om mijn me of mijn of watever.....
Kromme tenen hier, echt.
Jij ben dus echt een type die meteen vooraan staat te gillen als er een incident is met een "vechthond" omdat je meent jouw ras te moeten verdedigen ofzo.
Wat een ontzettende kolder. Als dit topic ging over een lab hadden we jou hier niet gezien.

Wat een vreselijk kortzichtig mens ben jij zeg, gatver.
Ik heb ook een hond die, als er een incident zou plaatsvinden, meteen aangeschreven zou worden als zijnde gevaarlijke vechthond. Maar moet ik de "vechthonden" dan automatisch meteen hysterisch gaan verdedigen?

De RAD is kut en alles, maar de overtrokken reacties van een aantal Stafford (of wat voor "vechthond" dan ook) eigenaren als er weer eens zo'n krantenbericht is....Dat is echt nergens voor nodig, dat gegil meteen.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik heb echt met open mond van verbazing de eerste posts gelezen.
Waar speculeert nanna in godsnaam dat een mastino een mensenbijter is.

ik lees gewoon zulke honden: grote honden met veel kracht
En gewoon niet bij kinderen laten.

Dat klopt toch? Ja tuurlijk moet je ook geen hond met weinig kracht bij kinderen laten maar laten we eerlijk zijn; de schade van een mastino/stafford whatsoever is toch groter dan van een chihuahua.
Neemt niet weg dat ook een chihuahua niet alleen moet worden gelaten met (een) kind(eren)
Afbeelding
boeffie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boeffie »

het gaat lekker hier zeg!
Kom net binnen, wat een heisa zeg.

Het maakt idd niet uit wat voor hond je hebt het heeft héél veel te maken met de opvoeding van de hond, daarom ben ik er ook héél erg voor dat iedereen op cursus gaat (die een hond aanschaft) :N:

Het is hezelfde als bij mensen, daar lopen ook een stel randdebielen tussen (geen opvoeding.)
grtjes *Boeffie*
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ja want als je een cursus doorloopt gebeuren er geen 'ongelukken', dat zie je wel aan mensen die een rijbewijs hebben, gebeurd ook nooit wat. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Mit
Zeer actief

Cursus helpt mi ook niet nee. Mensen moeten gewoon geen kinderen alleen laten met honden, wát voor honden dan ook.
Ik heb hier een grote, gek met kinderen maar ik zou hem niet alleen laten met ze. En exact hetzelfde geldt voor mijn kleine hapslikweg van 2,5 kilo. Want ook zij kan bijten.
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Jinx schreef:
rilana schreef:
Nanna schreef:
rilana schreef:

zoals in me onderschrift,,
Het is MIJN onderschrift en niet ME onderschrift. :ok:
dat maak ik toch zelf uit hoe ik iets formuleer of moet ik jouw toestemming vragen nogmaals sophie heeft nog steeds wat voor jouw klaar liggen hier... :mrgreen:

en on toppic je dicrimineert gewoon die mastino en daar gaat het om niet om mijn me of mijn of watever.....
Kromme tenen hier, echt.
Jij ben dus echt een type die meteen vooraan staat te gillen als er een incident is met een "vechthond" omdat je meent jouw ras te moeten verdedigen ofzo.
Wat een ontzettende kolder. Als dit topic ging over een lab hadden we jou hier niet gezien.

Ik heb ook een hond die, als er een incident zou plaatsvinden, meteen aangeschreven zou worden als zijnde gevaarlijke vechthond. Maar moet ik de "vechthonden" dan automatisch meteen hysterisch gaan verdedigen?

De RAD is kut en alles, maar de overtrokken reacties van een aantal Stafford (of wat voor "vechthond" dan ook) eigenaren als er weer eens zo'n krantenbericht is....Dat is echt nergens voor nodig, dat gegil meteen.

:19:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pak-de-bal schreef:wat een vreselijk enge hond om te zien, met die geknipte oren !! :boos:

en dan 5 stuks hebben ze daar. :eek:

wàt moet er zo bewaakt worden? ....Maffia-praktijken?
Knippen in oren is nu eenmaal een eng iets! Zulke enge mensen doen alleen mensen weer he.

Mensen snappen gewoon geen hol van honden, en daarom gebeuren zulke dingen. Dat ligt niet aan de honden maar aan de mensen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mit
Zeer actief

rilana schreef:
Jinx schreef:
rilana schreef:
Nanna schreef: Het is MIJN onderschrift en niet ME onderschrift. :ok:

Kromme tenen hier, echt.

:19:
Ja??
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Moest nog iemand geïnteresseerd zijn... Hier volgt een antwoord van de eigenaar van de mastino's:
Beste hondenliefhebbers,
In een stemming van pijn en verdriet voor mijn lieve buurjongetje, het gemis van mijn voorheen o zo lieve hond en het onbegrip van mijn buren dat zij erop staan dat ik al mijn 5 honden nu ook weg moet doen wil ik jullie informeren over dit dramatische voorval.
Ik ben nog geen jaar geleden van Nederland naar Belgie verhuist om hier op een landgoed van 1,5 hectare mijn schatten te laten rondhuppelen in alle veiligheid. Het totale land is veilig omhiend met hekwerk van 2 mtr hoog. Ik had de toen nog 6 honden in groepjes van 2 verdeelt om zo de honden zo rustig mogelijk te houden zodat ze niet teveel zouden blaffen en ook de reutjes onderling niet zouden steggelen.
100 meter extra hekwerk aangeschaft voor hekken binnen mijn terrein en 200 bomen geplant voor optimale veilgheid en om de tuin ondanks de vele hekken ook nog mooi te maken.
Het buurjongetje was de afgelopen weken 2 of 3 keer bij mij geweest om met mijn 2 neefjes te spelen. Alle 3 heb ik ze meerdere malen nadrukkelijk verboden om achter bij de honden te komen en zeker om in de paardenstal te komen waar de binnenren van 2 koppeltjes is....ook wanneer ze hier zouden komen is er niets aan de hand want ook hier zitten de honden achter tralies.
Nu is het buurjongetje op de bewuste en verdoemde dag door de paardestal gegaan en heeft hij zoals we gisteren hebben mogen vernemen samen met zijn vriendje de grote stal-schuifdeuren geforceerd en het achterliggende weiland ingrend. Ook hier zou normaal gesproken geen mogelijkheid zijn tot contact met de honden al was het dat ik de voorafgaande dag aan de hekken heb gewerkt en er een kleine speling in heb gelaten. Het ergste wat er naar mijn mening zou kunnen gebeuren is dat 2 honden naar het hek zouden gaan van 2 andere honden en mischien zouden grommen en blaffen.......ik heb er geen moment aan gedacht dat het gevaarlijk zou zijn voor kinderen en dat is niet door onwetendheid maar echt omdat kinderen absoluut niet te vertrouwen zijn...zo zij ze nu eenmaal,,,en ja een kind hoort zo nu en dan een boefje te zijn.
Samen met mijn vriendin zitten wij in een gevangenis van aantijgingen en onbegrip terwijl ik zelfs de buren heb beloofd om niets aan de pers te melden...dat erg in ons nadeel is.
Ik ben een hele grote dieren en kinder vriend maar heb door dit voorval wel besloten om nooit en te nimmer meer kinderen zonder hun ouders bij mij in huis of het terrein te laten want dit is echt te erg om mee te maken. Politie en zelfs de burgemeester ziet in dat ik totaal geen schuld heb maar onwetende buitenstaanders die oordelen met minimale informatie doen ons veel pijn.
Ik hoop dat jullie een goed inzicht hebben kunnen krijgen over de gebeurtenis en wens iedereen heel veel plezier toe met jullie huisdieren want ook in deze tijd zijn mijn 5 honden mijn grote steun en toeverlaat.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tries, héél triest! En natuurlijk zijn kinderen 9 van de 10 keer zelf ' schuldig' aan het door honden toegebrachte letsel. Alleen kun je een kind (en in dit geval een vijfjarige) niet de verantwoording hiervoor laten dragen, al is het wel het slachtoffer geworden.
De eigenaren van de honden hebben kennelijk alles gedaan om te voorkomen dat er kinderen bij de honden zouden kunnen komen. Ik kan me voorstellen dat zij ook kapot zijn van deze vreselijke gebeurtenis! Ik wens ze heel veel sterkte hiermee en ik zou ze aanraden om vooral de publiciteit te zoeken om uit te leggen dat zij alle voorzorgsmaatregelen hebben getroffen.
En als ouder kun je je kinderen ook niet elke seconde van de dag in de gaten houden en soms zijn die wurmen razendsnel.

Als dit verhaal allemaal klopt is het al met al een vreselijke, ongelukkige samenloop van omstandigheden waar én kind én honden de dupe van zijn geworden.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Dat klinkt toch weer heel anders. Hoe dan ook, een verschrikkelijk trieste zaak voor alle betrokkennen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”