sirene schreef:
3 jarige Kooiker reu.
Licht gestrekte, 3 jarige reu. Zelfverzekerde attente uitstraling.
Redelijk zwaar bone voor type hond. Toont goed geslachtstype.
Vacht heeft te veel krul.
Mannelijk hoofd.
Voorsnuit mocht een fractie langer.
Goede ogen en oren met typische oorbellen.
Mooi pigment en goed aansluitende lippen.
Iets korte hals die vloeiend over gaat in de rug.
Goede voorborst.
Schouderhoeking wat steil. Mn door de opperarm.
Draait uit in de ellebogen.
Neiging tot smal staan en gaan voor. Voetjes draaien uit.
Sterke rechte rug.
Goede borstdiepte en ribwelving.
Licht oplopende buiklijn.
Bekken lijkt correct te liggen. Goede staartaanzet.
Staart wordt gedragen naar het karakter van de hond;o)
Achterhandshoeking evenredig met voorhand.
Hond maakt korte vlotte passen. Loopt voor wat smal en los in de ellebogen.
De rasstandaard vraagt een elastisch gangwerk. Dat herken ik niet bij Bram.
Hond staat achterstandig op bovenste standfoto en de hakken te gestrekt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bram, 3-jarige kooiker reu ter keuring
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Bram, 3-jarige kooiker reu ter keuring
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dat heb je heel goed gedaan Sonja! Ik herken er veel in van wat keurmeesters op shows over hem zeggen. Brams zwakke punten zijn z'n vacht (krul en wat te donker), zijn snuit (te kort) en z'n voetjes draaien wat naar buiten. Tot nu toe staat er 'passend bone' op zijn keurverslagen. Ook het 'mannelijk hoofd' en de opmerkingen over ogen en oren herken ik. O ja, en 'vlotte staartdracht'
zeggen de keurmeesters. Over het gangwerk heeft nog nooit iets gestaan. Ik ben het met je eens dat hij op het filmpje wat ik je stuurde niet elastisch loopt, heeft volgens mij vooral met onzekerheid van de handler te maken, want hij kan het wel prachtig
Wat bedoel je met 'Loopt voor wat smal en los in de ellebogen'? De ellebogen staan eerder in je verslag ook (dat ze uitdraaien), moet ik me zorgen maken mbt springen (agility)? Hij heeft rotsvaste knieen is uit het PL onderzoek gekomen, maar dat is vast weer iets anders...
Ik vind het echt knap hoor, dat je een hond met zoveel vacht zo goed kunt keuren zonder te voelen
Dankjewel!!

Wat bedoel je met 'Loopt voor wat smal en los in de ellebogen'? De ellebogen staan eerder in je verslag ook (dat ze uitdraaien), moet ik me zorgen maken mbt springen (agility)? Hij heeft rotsvaste knieen is uit het PL onderzoek gekomen, maar dat is vast weer iets anders...
Ik vind het echt knap hoor, dat je een hond met zoveel vacht zo goed kunt keuren zonder te voelen

Linda, Izzie en Bram
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankjewel voor je complimenten! Dat geeft een mens zelfvertrouwen hè ?!Zoek stok! schreef:Dat heb je heel goed gedaan Sonja! Ik herken er veel in van wat keurmeesters op shows over hem zeggen. Brams zwakke punten zijn z'n vacht (krul en wat te donker), zijn snuit (te kort) en z'n voetjes draaien wat naar buiten. Tot nu toe staat er 'passend bone' op zijn keurverslagen. Ook het 'mannelijk hoofd' en de opmerkingen over ogen en oren herken ik. O ja, en 'vlotte staartdracht'zeggen de keurmeesters. Over het gangwerk heeft nog nooit iets gestaan. Ik ben het met je eens dat hij op het filmpje wat ik je stuurde niet elastisch loopt, heeft volgens mij vooral met onzekerheid van de handler te maken, want hij kan het wel prachtig
![]()
Ik vind het echt knap hoor, dat je een hond met zoveel vacht zo goed kunt keuren zonder te voelenDankjewel!!
Ik vind zijn bone ook niet storend hoor. Vind het mooi voor een reu en bij hem passen. Het viel me op omdat ik het bij andere Kooiker reuen niet terug zie.
Over zijn ellebogen hoef je je denk ik geen zorgen te maken hoor. Daar wordt hij gewoon 20 mee;o) Ze draaien wat uit maar op zich kan dat geen kwaad. Het kost alleen meer energie in beweging. Ik weet niet of je daardoor ook echt eerder slijtage zou kunnen verwachten. Ik denk dat dat wel meevalt. Het is geen zware hond.
Misschien dat iemand anders daar iets zinnigers over kan zeggen ?
Oja, met het smal lopen voor bedoel ik zijn voorvoetjes en polsen. Als honden sneller gaan dan brengen ze hun poten wat naar het midden maar Bram doet dat al heel snel en wat overdreven. De ellebogen zitten ook voor hè. Die horen mooi aan te sluiten aan de borstkas maar vaak doen ze dat om één of andere reden niet. Dan zie je dat terug in de beweging.
Je moet nu trouwens niet denken (niemand hè van de honden die ik hier heb gekeurd ?!) dat Bram zoveel fouten heeft ofzo hoor. Ik kan van mijn eigen honden nog wel veel meer verzinnen en die lopen ook niet allemaal helemaal zuiver;o) en toch zijn ze prachtig en lief;o))
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ga zeker even op die ellebogen letten. Dank voor de uitleg!sirene schreef:Dankjewel voor je complimenten! Dat geeft een mens zelfvertrouwen hè ?!
Ik vind zijn bone ook niet storend hoor. Vind het mooi voor een reu en bij hem passen. Het viel me op omdat ik het bij andere Kooiker reuen niet terug zie.
Over zijn ellebogen hoef je je denk ik geen zorgen te maken hoor. Daar wordt hij gewoon 20 mee;o) Ze draaien wat uit maar op zich kan dat geen kwaad. Het kost alleen meer energie in beweging. Ik weet niet of je daardoor ook echt eerder slijtage zou kunnen verwachten. Ik denk dat dat wel meevalt. Het is geen zware hond.
Misschien dat iemand anders daar iets zinnigers over kan zeggen ?
Oja, met het smal lopen voor bedoel ik zijn voorvoetjes en polsen. Als honden sneller gaan dan brengen ze hun poten wat naar het midden maar Bram doet dat al heel snel en wat overdreven. De ellebogen zitten ook voor hè. Die horen mooi aan te sluiten aan de borstkas maar vaak doen ze dat om één of andere reden niet. Dan zie je dat terug in de beweging.
Je moet nu trouwens niet denken (niemand hè van de honden die ik hier heb gekeurd ?!) dat Bram zoveel fouten heeft ofzo hoor. Ik kan van mijn eigen honden nog wel veel meer verzinnen en die lopen ook niet allemaal helemaal zuiver;o) en toch zijn ze prachtig en lief;o))
En over je laatste alinea: Bram zit op het ZG niveau qua uiterlijk, zijn sterke punt zit in z'n zelfverzekerde, actieve en stabiele karakter. En ik zit daar absoluut niet mee

Linda, Izzie en Bram
-
- Vaste gebruiker
- starfleet
- Erelid
Ik vind hem beslist mooier dan de meeste honden die tegenwoordig 1U scoren Vaak snap ik daar niets van, regelmatig een hond met te korte poten en/of te veel lip, iets wat ik dan weer niet vind passen bij een Kooiker. Hij is niet misschien niet heel, heel typisch voor een Kooikerreu, maar als hond vind ik hem echt heel prachtig. Brams enige echte minpunten (maar ik ben geen keurmeester, enkel liefhebber) vind ik dat hij wat veel krul heeft. Dat gestrekte staan hoort wel niet helemaal zo, maar draagt wel weer bij aan die wat trotse reuige uitstraling die hij heeft Ik vind hem ook knap beoordeeld
Zelf zit ik niet in de stand van ellebogen, dat valt me ook niet op, maar de rest vind ik heel treffend. Bone is me nooit opgevallen, maar nu op de foto's zie ik wel dat het stevig is. Over stevig gesproken, ik zou vanaf de foto schatten dat er een paar onsjes af zouden mogen, maar er zit zoveel vacht aan, dat ik het gerust mis kan hebben.
Het leuke van Bram vind ik dat je hem, door zijn aparte kop en het typische lipje dat hij soms trekt, altijd gelijk overal uithaalt, ook in een grote groep Kooikers.
Anne (die Buffy niet laat keuren in dit hoekje
)

Zelf zit ik niet in de stand van ellebogen, dat valt me ook niet op, maar de rest vind ik heel treffend. Bone is me nooit opgevallen, maar nu op de foto's zie ik wel dat het stevig is. Over stevig gesproken, ik zou vanaf de foto schatten dat er een paar onsjes af zouden mogen, maar er zit zoveel vacht aan, dat ik het gerust mis kan hebben.
Het leuke van Bram vind ik dat je hem, door zijn aparte kop en het typische lipje dat hij soms trekt, altijd gelijk overal uithaalt, ook in een grote groep Kooikers.
Anne (die Buffy niet laat keuren in dit hoekje
- Zoek stok!
- Zeer actief
Als ik 1 ding aan Bram zou mogen veranderen qua uiterlijk, zou dat ook zeker de krul in z'n vacht zijn. Het grappige is dat mensen die de Kooiker niet (goed) kennen die krullen juist zo mooi vinden.starfleet schreef:Ik vind hem beslist mooier dan de meeste honden die tegenwoordig 1U scoren Vaak snap ik daar niets van, regelmatig een hond met te korte poten en/of te veel lip, iets wat ik dan weer niet vind passen bij een Kooiker. Hij is niet misschien niet heel, heel typisch voor een Kooikerreu, maar als hond vind ik hem echt heel prachtig. Brams enige echte minpunten (maar ik ben geen keurmeester, enkel liefhebber) vind ik dat hij wat veel krul heeft. Dat gestrekte staan hoort wel niet helemaal zo, maar draagt wel weer bij aan die wat trotse reuige uitstraling die hij heeft Ik vind hem ook knap beoordeeld![]()
Anne (die Buffy niet laat keuren in dit hoekje)
De ellebogen heb ik nagevraagd bij twee verschillende artsen en die vormen geen enkel probleem voor actief sporten. Ze voelden helemaal niks afwijkends, maar zeiden wel gelijk dat een keuring voor een show gewoon heel anders is dan een keuring voor sport.
En Bram was inderdaad te dik hoor

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief