Wat is trouwens het karakter van chihauhau's? Ben echt benieuwd.. vind het apparte beestjes
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chihauhau
Moderator: moderatorteam
-
Jordi
- Actief
Chihauhau
Wat vinden jullie van chihauhau's? Ik vind het eerlijkgezegd niet echt op honden lijken... hopelijk kwets ik nu niet een aantal mensen..
Wat is trouwens het karakter van chihauhau's? Ben echt benieuwd.. vind het apparte beestjes
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
Jordi
- Actief
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik ken geen een normale chihuahua... het zijn allemaal van die verwende ratten :N: hier in de buurt zitten er een paar, als ik langskom met mijn hond hangen ze in de riem tekeer te gaan. ik zou er mijn hand niet naar uit durven steken
maar ja, is gewoon opvoeding natuurlijk, er schijnen ook leuke rond te lopen maar die ben ik nog niet tegengekomen.. jammer dat ze ook zo naar de kl*te worden gefokt...
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mij zit er 1tje in de puppenklasse.
Erg leuk beestje en absoluut niet kefferig ofzo.
En over de prijs :N:
Erg leuk beestje en absoluut niet kefferig ofzo.
En over de prijs :N:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- doutzen
- Actief
- Mijn ras(sen): teckels
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Ik vind ze geweldig, heb er dan ook 2.
Chihuahua's dan geen chihauhau's
Het zijn absoluut wel echte hondjes en dat weten ze dondersgoed, alleen sommige baasjes behandelen ze niet als echte hondjes.
Ze zijn ontzettend slim en leergierig, erg aanhankelijk en vooral speels.
Het is jammer dat ze momenteel erg populair zijn. Dat komt het ras niet ten goede.
Het zijn absoluut wel echte hondjes en dat weten ze dondersgoed, alleen sommige baasjes behandelen ze niet als echte hondjes.
Het is jammer dat ze momenteel erg populair zijn. Dat komt het ras niet ten goede.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Poppetje
- Zeer actief
Ik vind het leuke beestjes. Vrolijk, hupsig, eigenwijs.
Zelf heb ik toen der tijd niet voor een chihuahua gekozen maar voor een dwergpinscher omdat ik het idee had dat je met een chihuahua niet zo veel kan op "loop" gebied. Lange wandelingen enzovoorts.
Toen mijn dwergpinscher niet uitgroeide tot een dwergpinscher maar tot een mini dwergpinscher ben ik erachter gekomen dat ook kleine mini hondjes gewoon lange wandelingen kunnen lopen.
Vind het ook jammerlijk om te zien dat de meeste chihuahua`s (En kleine hondjes in het algemeen) vaak niet lang buiten komen en nooit eens echt kunnen rondrennen als een gek, terwijl ze dat volgens mij wel graag doen.
Zelf heb ik toen der tijd niet voor een chihuahua gekozen maar voor een dwergpinscher omdat ik het idee had dat je met een chihuahua niet zo veel kan op "loop" gebied. Lange wandelingen enzovoorts.
Toen mijn dwergpinscher niet uitgroeide tot een dwergpinscher maar tot een mini dwergpinscher ben ik erachter gekomen dat ook kleine mini hondjes gewoon lange wandelingen kunnen lopen.
Vind het ook jammerlijk om te zien dat de meeste chihuahua`s (En kleine hondjes in het algemeen) vaak niet lang buiten komen en nooit eens echt kunnen rondrennen als een gek, terwijl ze dat volgens mij wel graag doen.
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
*proest* je zal als zelfrespecterende inbreker maar worden weggejaagd door een chi. Dan voel je, je ook even lekker K.Dondersteen schreef:Mijn vorige hond was een chihuahua,hij is 14 jaar geworden wel iets groter dan de meeste chihuahua's.
Je kwam niet niet zomaar de kamer binnen, hij was goed waaks.

- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
-
bri
- Zeer actief
ik ken er een paar..een oom en tante van me (die ik al jaaaren niet meer gezien heb, dus wellicht ist beestje allang overleden) hadden er eentje: Monty heette het beestje..
met petje (want hij kon niet tegen de zon) en pakje, anders had ie het zo koud (ook in de zomer) hij stond altijd op tafel mee te likken van de worstjes, gebakjes ed..het beestje was dan ook strontverwend..
op de hondenclub bij ons loopt er eentje die net de GG1 cursus heeft afgesloten..best een leuk hondje, heel attent en vrolijk..Zoals ik een chihuahua graag zie!
op het pleintje achter het onze woont ook een gezin met een chihuahua.
zijn baasje is echt zo'n stoere kerel (wel lef overigens!!)
wij noemen het beestje altijd chiwafwaf..
het hondje is helaas wel eens aangevallen door een paar grote gemene honden
en is nu een beetje angstig..als we elkaar wel eens passeren komt er een soort piepend geluid uit het strotje waardoor je die van mij ziet twijfelen: is dat nu een hond?moeten we iets op dat gepiep uitdoen? meestal lopen ze er langs zonder het beestje een blik waardig te keuren. het chiwafwafje is trouwens kleiner dan onze kat, die ook vaak mee gaat wandelen
kortom: het kunnen best leuke hondjes zijn, afhankelijk van wat je ermee doet denk ik..voor mij zijn ze toch echt een maatje te klein..
met petje (want hij kon niet tegen de zon) en pakje, anders had ie het zo koud (ook in de zomer) hij stond altijd op tafel mee te likken van de worstjes, gebakjes ed..het beestje was dan ook strontverwend..
op de hondenclub bij ons loopt er eentje die net de GG1 cursus heeft afgesloten..best een leuk hondje, heel attent en vrolijk..Zoals ik een chihuahua graag zie!
op het pleintje achter het onze woont ook een gezin met een chihuahua.
zijn baasje is echt zo'n stoere kerel (wel lef overigens!!)
wij noemen het beestje altijd chiwafwaf..
het hondje is helaas wel eens aangevallen door een paar grote gemene honden
kortom: het kunnen best leuke hondjes zijn, afhankelijk van wat je ermee doet denk ik..voor mij zijn ze toch echt een maatje te klein..
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- Cheryl87
- Zeer actief
-
Rabecca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
Laatst was er weer een chihuahuawandeling .
Na een half uur lopen viel de helft al af, ze waren moe (de baasjes he)
Na een half uur viel er weer een aantal af, baasjes waren moe...
Uiteindelijk is er een klein groepje doorgewandeld, en hebben we zo'n 2 uur gelopen...
De honden, chihuahua's dus, hadden na die 2 uur nog energie voor 10 en speelde met zn alle in het zaaltje verder.
Komen die chihuahua's dan nooit verder dan een half uur lopen??
Het zijn echte honden, opgevoed hebben ze een geweldig karakter
Helaas mogen de meeste chihuahua's doorkeffen zonder dat er ook maar iets van gezegt wordt en los lopen? Stel je voor dat ze weglopen!
En dan die kleertjes enz.
Helaas is mijn chihuahua op 5 april dit jaar overleden
Over 15 dagen mag ik mijn papillonteefje ophalen. Ik durf het niet aan om nu een chihuahuapup te kopen.
Het ras wordt nergens op getest, alles draaid om uiterlijk en iedereen fokt tegenwoordig. Doet het ras nou niet bepaald ten goede.
Na een half uur lopen viel de helft al af, ze waren moe (de baasjes he)
Na een half uur viel er weer een aantal af, baasjes waren moe...
Uiteindelijk is er een klein groepje doorgewandeld, en hebben we zo'n 2 uur gelopen...
De honden, chihuahua's dus, hadden na die 2 uur nog energie voor 10 en speelde met zn alle in het zaaltje verder.
Komen die chihuahua's dan nooit verder dan een half uur lopen??
Het zijn echte honden, opgevoed hebben ze een geweldig karakter
Helaas mogen de meeste chihuahua's doorkeffen zonder dat er ook maar iets van gezegt wordt en los lopen? Stel je voor dat ze weglopen!
En dan die kleertjes enz.
Helaas is mijn chihuahua op 5 april dit jaar overleden
Over 15 dagen mag ik mijn papillonteefje ophalen. Ik durf het niet aan om nu een chihuahuapup te kopen.
Het ras wordt nergens op getest, alles draaid om uiterlijk en iedereen fokt tegenwoordig. Doet het ras nou niet bepaald ten goede.
-
Remina
- Zeer actief
Ik hoorde gister trouwens iets, er was laatst iemand bij haar in de zaak met een chihuahua, en diegene zei al dat het beestje hé-le-maal gek van haar was.
Ze ging het even laten zien...wat doet dat beessie nou?
Gaat op zijn achterpoten naast haar lopen!
Af en toe zet ze de pootjes even neer, of rust ze tegen de benen van haar bazinnetje aan, maar daarna is het weer 'hup' op de achterpootjes mee lopen.
Doen meer van die chihuahua's dit?
Ze ging het even laten zien...wat doet dat beessie nou?
Gaat op zijn achterpoten naast haar lopen!
Af en toe zet ze de pootjes even neer, of rust ze tegen de benen van haar bazinnetje aan, maar daarna is het weer 'hup' op de achterpootjes mee lopen.
Doen meer van die chihuahua's dit?

- mandyy
- Vaste gebruiker
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Frenchie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 3
- Moos2007
- Actief
Mijn zusje heeft er twee, echt hele leuke beestjes en helemaal niet kefferig. Worden ook gewoon als een normale hond behandeld, ze zijn heel makkelijk, gaan gewoon mee naar de grindput om met grote- en kleine andere honden te dollen.( dus niet per tas maar gewoon lopen) Het is maar net wat je er zelf van maakt.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
2????? Heb ik wat gemist heeyBianc@ schreef:Ik vind ze geweldig, heb er dan ook 2.Chihuahua's dan geen chihauhau's
![]()
-
Jolien
- Vaste gebruiker
Ik ken een chihuahua, zonder stamboom, etc. Ze is een jaar. Erg lief en heel verzorgd dier. En ik heb heel erg de indruk dat die hond gewoon niet lang wil wandelen. Spelen vindt ze wel leuk, maar veel leuker vindt ze aangehaald worden en als je tegen haar praat, of gewoon in het algemeen: aandacht geven, maar daar wil ze liever niets voor doen. Ik vind het voor haar soort een heel fijn dier. Niet irritant, soms overdreven blij, maar ach.
Nooit geen cursus mee gedaan. Wel de tweede hond, dus er is wel ervaring, geen stamboom (ze is ook aanzienlijk groter), ze is niet erg speels voor zo jong te zijn, maar ze is wel opgewekt en vrolijk, een knuffeldier is het.
Nooit geen cursus mee gedaan. Wel de tweede hond, dus er is wel ervaring, geen stamboom (ze is ook aanzienlijk groter), ze is niet erg speels voor zo jong te zijn, maar ze is wel opgewekt en vrolijk, een knuffeldier is het.

-
Suzan
- Zeer actief
Wij hadden al vijf honden toen onze eerste chihuahua kwam. Ik wilde een hondje om te knuffelen, nou ik heb er wat mee afgeknuffeld. Hij is bijna zestien geworden. Toen hij overleed hadden we al aardig wat meer chihuahua's. Een chihuahua en het klikt, voor je het weet heb je er meer. Het zijn heerlijke hondjes. Ze zijn waaks, ze luisteren goed maar je moet ze natuurlijk wel opvoeden. Ze kunnen heel goed met elkaar overweg, op de bank liggen ze lekker bij elkaar, of in een mandje, zes, zeven of meer chihuahua's ineen verstrengeld. Ze mogen heel graag in de tuin lopen, hier even kijken en daar even kijken, op een grasspriet kauwen, lekker in het zonnetje zitten enz. Ze vervelen zich geen moment. Ze zijn niet allemaal even speels, daar zit wel verschil in en dat zit er als pup al in. Bij een lange wandeling hebben ze niet veel belang maar toch zijn ze de hele dag in beweging en dan wel in huis en in de tuin. Het is jammer dat het ras in de mode is. Een chihuahua is een echte hond maar dan in klein formaat en je moet ze wel tegen zichzelf beschermen.