Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meerdere honden, hoe doe je dat als je weg gaat?
Moderator: moderatorteam
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Meerdere honden, hoe doe je dat als je weg gaat?
Wij hebben nu een tri colour sheltiereu van 14 mnd, gisteren had ik het er over met manlief dat als Fellow 3 of 4 jaar is en de omstandigheden (vooral met tijd en financieël) goed genoeg zijn om twee honden te onderhouden dat we dan waarschijnlijk opzoek gaan naar een blue merle reutje. Maar ik ken mensen die de honden altijd appart doen of ieder in zijn eigen bench moet als zij weg gaan.
Fellow loopt overdag gewoon los door de woonkamer/openkeuken als we weg gaan, maar ik zou het liefst de pup ,als hij zindelijk is, ook los bij Fellow laten maar wil niet dat ze gaan vechten. Fellow wordt met twee jaar gecastreert (omdat hij twee niet ingedaalde ballen heeft), ik weet niet of dat wat uit maakt tussen twee reutjes.
Hoe doen jullie dat als je meerdere honden hebt en wat is jullie ervaring?
Groetjes, Noëlle.
Fellow loopt overdag gewoon los door de woonkamer/openkeuken als we weg gaan, maar ik zou het liefst de pup ,als hij zindelijk is, ook los bij Fellow laten maar wil niet dat ze gaan vechten. Fellow wordt met twee jaar gecastreert (omdat hij twee niet ingedaalde ballen heeft), ik weet niet of dat wat uit maakt tussen twee reutjes.
Hoe doen jullie dat als je meerdere honden hebt en wat is jullie ervaring?
Groetjes, Noëlle.
-
Deborah
- Actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Ik hoor veel goeds van 2 of meerdere intacte reuen bij elkaar. Veel vaker dan 2 of meerdere teven bij elkaar.
Met een gecastreerde reu moet je wel opletten, want zij gaan anders ruiken. Ze ruiken naar teef en voor een intacte reu is dat gewoon super lekker... Hij kan gaan rijden en zo kunnen conflicten ontstaan.
Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn natuurlijk.
Met een gecastreerde reu moet je wel opletten, want zij gaan anders ruiken. Ze ruiken naar teef en voor een intacte reu is dat gewoon super lekker... Hij kan gaan rijden en zo kunnen conflicten ontstaan.
Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn natuurlijk.
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Deborah
- Actief
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
We hebben 4 reuen (1 gecastreerd en 1 5,5 maanden) ze blijven alle 4 gewoon los in de huiskamer (de jongste is sinds een week ook los). Speeltjes blijven gewoon liggen. De mannen doen niks anders dan voor het raam liggen te slapen tot we terug komen
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb 2 teven, moeder en dochter van 8 1/2 en ruim 4 jaar oud.
Zij zitten samen in de eetkamer/keuken/bijkeuken als wij niet thuis zijn. Speeltjes en kauwbotten (runderhuidstaven) liggen gewoon in de ruimte waar zij zitten. Ik zorg altijd voor 3 of meer kauwdingen, zodat als ze er allebei eentje hebben er altijd nog een extra ligt ergens.
Dit gaat tot nu toe altijd gewoon prima. Ze kluiven hun kauwbotten ook nooit op in de tijd dat ik weg ben, dus ik ben ook niet bang dat ze stikken in een restje kauwstaaf of zo.
Zij zitten samen in de eetkamer/keuken/bijkeuken als wij niet thuis zijn. Speeltjes en kauwbotten (runderhuidstaven) liggen gewoon in de ruimte waar zij zitten. Ik zorg altijd voor 3 of meer kauwdingen, zodat als ze er allebei eentje hebben er altijd nog een extra ligt ergens.
Dit gaat tot nu toe altijd gewoon prima. Ze kluiven hun kauwbotten ook nooit op in de tijd dat ik weg ben, dus ik ben ook niet bang dat ze stikken in een restje kauwstaaf of zo.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
2 teven, een van 19 maanden (geholpen) en een pup van 5,5 maand
4 reuen, een van 5 jaar (intact), een van 19 maanden (geholpen), 2 van 5 maanden.
Alles loopt los door elkaar. Ze hebben de benedenverdieping en de tuin (via hondenluik) tot hun beschikking. Speeltjes blijven liggen. Veel te grote kluifdingen (rawhides) blijven ook liggen.
4 reuen, een van 5 jaar (intact), een van 19 maanden (geholpen), 2 van 5 maanden.
Alles loopt los door elkaar. Ze hebben de benedenverdieping en de tuin (via hondenluik) tot hun beschikking. Speeltjes blijven liggen. Veel te grote kluifdingen (rawhides) blijven ook liggen.
-
jelle
- Zeer actief
In principe alles los in huis (alleen geen toegang tot de keuken als ik er aan denk de deur dicht te doen
). In de praktijk gaat Ferro boven liggen slapen op bed en Vigo beneden op de bank. Esza gaat de laatste tijd ook soms naar boven, soms blijft ze beneden, of ze loopt in tussentijd heen en weer
.
Een teef en twee reuen, allemaal gecastreerd.
Er liggen geen speeltjes, want daar is hier geen hond in geïnteresseerd
.
Een teef en twee reuen, allemaal gecastreerd.
Er liggen geen speeltjes, want daar is hier geen hond in geïnteresseerd
Laatst gewijzigd door jelle op 29 mei 2008 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ik heb 1teef en twee reuen
Shadow en diesel gaan in de woonkamer en ze hebben dan ook de keuken tot hun beschikking
Bo gaat in de gang en heeft dan de slappkamer er nog bij
Bo en Diesel willen nog weleens op de knok gaan,dus die gaan appart van elkaar
Shadow en diesel gaan in de woonkamer en ze hebben dan ook de keuken tot hun beschikking
Bo gaat in de gang en heeft dan de slappkamer er nog bij
Bo en Diesel willen nog weleens op de knok gaan,dus die gaan appart van elkaar
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
3 teven die dus apart zitten als ik er niet ben.
Nika en Marouck zitten om en om in de bench, de ander is dan los in de kamer.
Biène gaat in de kennel.
Als ik 's avonds wegmoet gaat Marouck in de bench en blijven Biène en Nika wel samen in de kamer.
Nika en Marouck zitten om en om in de bench, de ander is dan los in de kamer.
Biène gaat in de kennel.
Als ik 's avonds wegmoet gaat Marouck in de bench en blijven Biène en Nika wel samen in de kamer.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
-
Addy
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Reu en gecastreerde teef zijn gewoon bij elkaar als ik weg ben, en ze kunnen gebruik maken van het hele huis en een stuk van het bedrijf. Speeltjes liggen er wel maar als ik er niet ben, wordt er niet gespeeld. Kauwdingen doe ik niet aan. Om hun kauwbehoefte tegemoet te komen krijgen ze hier (vlees)botten en die krijgen ze als maaltijd en gaan dus gewoon op.
Ik heb een tijdje een videocamera mee laten lopen op momenten dat we er niet zijn en ze liggen allebei beneden, in de buurt van de voordeur, te pitten.
Volgens mij vinden ze het wel heel erg saai, 'op 't huis passen'.
Ik heb een tijdje een videocamera mee laten lopen op momenten dat we er niet zijn en ze liggen allebei beneden, in de buurt van de voordeur, te pitten.
Volgens mij vinden ze het wel heel erg saai, 'op 't huis passen'.
-
Poppetje
- Zeer actief
Wij hebben thuis 4 honden rondlopen.
3 van mijn moeder en 1 van mij. Als we weg gaan dan blijven alle honden gewoon los in de kamer, ze kunnen naar de gang (maken zelf de tussendeur open) en kunnen boven gaan liggen op de overloop.
Speeltjes voor zover ze die hebben blijven liggen, voordat we weg gaan geven we ze vaak een varkensoor of iets dergelijks.
Radio blijft aan.
3 van mijn moeder en 1 van mij. Als we weg gaan dan blijven alle honden gewoon los in de kamer, ze kunnen naar de gang (maken zelf de tussendeur open) en kunnen boven gaan liggen op de overloop.
Speeltjes voor zover ze die hebben blijven liggen, voordat we weg gaan geven we ze vaak een varkensoor of iets dergelijks.
Radio blijft aan.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Suuz
- Zeer actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Tyson en Samara zijn gewoon los in de kamer als we weggaan Bowie zit wel in de kamer maar in een bench...
Bowie is de jongste, nu ruim 1jaar, en zij wil nog wel eens tever gaan met uitdagen en klieren bij Samara en Samara kan erg fel corrigeren en daar ben ik zelf graag bij als dat gebeurt vandaar dat bowie in de bench zit...overigens is ze s'nachts nu wel sinds een tijd ook gewoon los in de kamer.
Bowie is de jongste, nu ruim 1jaar, en zij wil nog wel eens tever gaan met uitdagen en klieren bij Samara en Samara kan erg fel corrigeren en daar ben ik zelf graag bij als dat gebeurt vandaar dat bowie in de bench zit...overigens is ze s'nachts nu wel sinds een tijd ook gewoon los in de kamer.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- pammetje
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Zaba moet in de bench als wij er niet zijn (die staat boven) en soms wil Pasha erbij liggen (twee intacte teven) Dan mag dat, niks aan de hand!
De andere twee (reuen, 1 intact, 1 gecastreerd) lopen gewoon los. Als we niet langer dan een uur of twee weg zijn, mogen ze in de woonkamer blijven, anders in de gang, keuken en boven.
Speeltjes blijven gewoon liggen (niet in de bench trouwens), botten krijgen ze niet als ik er niet ben.
Als we maar eventjes weg moeten (uurtje tot anderhalf) dan lopen ze alle vier los en mogen ze overal.
De andere twee (reuen, 1 intact, 1 gecastreerd) lopen gewoon los. Als we niet langer dan een uur of twee weg zijn, mogen ze in de woonkamer blijven, anders in de gang, keuken en boven.
Speeltjes blijven gewoon liggen (niet in de bench trouwens), botten krijgen ze niet als ik er niet ben.
Als we maar eventjes weg moeten (uurtje tot anderhalf) dan lopen ze alle vier los en mogen ze overal.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Kelly zit zowiezo al gescheiden, buiten.
Daisy en Spike zitten gewoon met elkaar in de achterkamer als we weg zijn. Zorg er wel voor dat speeltjes en botten in de voorkamer liggen. Ben altijd bang dat ze stikken.
Birdy liep ook altijd los erbij. Ze had haar eigen plekje, de bench zonder deur, waar ze in ging liggen. Nooit geen problemen gehad.
Daisy en Spike zitten gewoon met elkaar in de achterkamer als we weg zijn. Zorg er wel voor dat speeltjes en botten in de voorkamer liggen. Ben altijd bang dat ze stikken.
Birdy liep ook altijd los erbij. Ze had haar eigen plekje, de bench zonder deur, waar ze in ging liggen. Nooit geen problemen gehad.
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij deden 1 teef in de bench en 1 teef los met de reu in de woonkamer. De laatste tijd laten we ze weer allemaal samen los. Voorlopig gaat dat prima. 1 van de teven kent de bench wel en dus mochten er ooit wel spanningen komen tussen de teven dan zal zij weer in de bench gaan als ze alleen moet zijn.
Op dit moment is het dikke mik tussen de teefjes en heeft de jongste een heilig ontzag voor de oudste.
Wel moet ik alles wegleggen dat ze kunnen pakken. Dus geen gejat van de aanrecht ed want dan krijgt zowel de reu als een van de teefjes nijd. Dus ook geen kluiven, geen speelgoed en hier nergens iets laten slingeren wat van enige waarde kan zijn voor een van de honden.
Op dit moment is het dikke mik tussen de teefjes en heeft de jongste een heilig ontzag voor de oudste.
Wel moet ik alles wegleggen dat ze kunnen pakken. Dus geen gejat van de aanrecht ed want dan krijgt zowel de reu als een van de teefjes nijd. Dus ook geen kluiven, geen speelgoed en hier nergens iets laten slingeren wat van enige waarde kan zijn voor een van de honden.