Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herkennen van rassen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Jordi
Actief

Herkennen van rassen

Ongelezen bericht door Jordi »

Ik vind het echt knap van jullie dat jullie allemaal zo veel hondenrassen kunnen herkennen! Ik ken er zelf niet echt heel veel.. denk stuk of 10 maar dat zijn redelijk bekende honden..

Ik ben dan ook nieuw op het forum...

Maar mijn vraag.. hoe hebben jullie al die rassen uit je hoofd geleerd? :mrgreen:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: Herkennen van rassen

Ongelezen bericht door Mit »

Jordi schreef:Ik vind het echt knap van jullie dat jullie allemaal zo veel hondenrassen kunnen herkennen! Ik ken er zelf niet echt heel veel.. denk stuk of 10 maar dat zijn redelijk bekende honden..

Ik ben dan ook nieuw op het forum...

Maar mijn vraag.. hoe hebben jullie al die rassen uit je hoofd geleerd? :mrgreen:
Ik ken de meeste heel aparte rassen niet, maar kan wel ontzettend veel rassen die ik tegenkom herkennen.
Ik heb ze niet uit mn hoofd geleerd oid, gewoon veel hondenboeken lezen, encyclopedieën, en tja, interesse erin hebben. Dan ga je ze vanzelf herkennen :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik lees al jaren onze hond en elke rasbeschrijving. Daarnaast vond ik honden altijd al wel heel leuk dus ik heb alles gelezen wat los en vast zit omdat ik toen ik nog geen hond had alle rassen wel een keer leuk vond :mrgreen: Dan werd het een stafford, dan weer een DH en daarna vond ik ineens een Thai Ridgeback leuk. Elke keer lezen en op een gegeven moment ken je zo ongeveer elk ras :mrgreen:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik heb behoorlijk wat rassen moeten leren voor de opleiding die ik deed, dierverzorging met paraveterinaire ondersteuning.
Verder is het gewoon heel veel lezen en om je heen kijken en vooral niet bang zijn om wat te vragen.
Groetjes,
Wendy
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Gewoon door hier veel te lezen van mensen, dan zie je al veel rassen langskomen. En meeedoen in de raadrassen, leer je vanzelf veel bij. En als je een nieuwe rasnaam tegenkomt, wat foto's zoeken om te kijken hoe die 'dingen' ;) er dan uitzien
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vanaf mijn achtste begonnen met rassenboeken lezen, dat begon dan vooral bij plaatjesboeken, en heb nu een verzameling van zo'n 6 rassenboeken, en een stuk of 100 onze hond/hondenmanieren. Dan leer je het wel :smile: :mrgreen:
doutzen
Actief
Mijn ras(sen): teckels
Contacteer:

Ongelezen bericht door doutzen »

kom vaak op honden show , daar kun je veel leren , daar zie je de verschillen de kleuren van een ras.
en het is leuk hobby geworden rassen herkennen, zoals de meeste mannen auto's herkennen
Afbeelding

leven en laten leven
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Aimee schreef:Vanaf mijn achtste begonnen met rassenboeken lezen, dat begon dan vooral bij plaatjesboeken, en heb nu een verzameling van zo'n 6 rassenboeken, en een stuk of 100 onze hond/hondenmanieren. Dan leer je het wel :smile: :mrgreen:
Hé, jij ook al :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben ook als kind al begonnen met het lezen van diverse hondenboeken en encyclopedies. Veel later pas kwam het internet en kon je op die manier aan veel verschillende foto's komen van verschillende rassen.
Het heeft me altijd al wel geïnteresseerd, en als ik dan een ras tegenkwam wat ik niet kende, vroeg ik de eigenaar van de hond wat voor ras het was en sloeg ik dat weer op in mijn geheugen.
Jordi
Actief

Ongelezen bericht door Jordi »

Waar kun je die rassenboeken krijgen dan? :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik was al heel vroeg geinteresseerd in honden. Wij hadden ook zo'n boek met ongeveer 300 rassen. Als we op school een boek mee moesten nemen las ik dat boek helemaal uit, alle rasbeschrijvingen :mrgreen: Is nu wel heel handig tijdens mijn opleiding paraveterinair.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jordi schreef:Waar kun je die rassenboeken krijgen dan? :mrgreen:
www.mediaboek.nl

Daar heb ik onlangs de hondencyclopedie van Toepoel gekocht. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik was denk 12 toen ik al de meeste rassen wist, nu weet ik ook meer onderscheidt tussen bepaalde rassen, zoals drent/mustenlander en aanverwante rassen. Het is wel goed kijken en soms met hulp van de eigenaar kom je er wel :smile: Ik lees ook altijd bij nieuwe rassen die we krijgen in het pension de rasbeschrijving zodat je goed weet wat voor hond het is :wink:
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik ben al vanaf kind bezig met me verdiepen in honden en hondengedrag en het verveelt me nooit :cheer:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Toen ik een jaar of 10 was hadden mijn ouders een oud honden encyclopedietje en toen heb ik alle honden die daar instonden uit mijn hoofd geleerd. Was nogal een oud boekje dus waren heel wat minder rassen dan die je nu ziet. Verder heb ik ook een opleiding dierverzorging gestudeert waar je nog meer rassen leert. Maar het is vooral mijn intresse zo merk ik dat ik veel jachthonden rassen toch wel weer vergeten ben :N: En heel veel nieuwe en niet erkende herderrassen bv wel weer ken. Daar komt bij dat als ik een onbekend ras tegen kom ik meestal vraag wat het is. Pure intresse dus :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik herken bijna alles. Het heeft gewoon mijn interesse, en dan blijft er veel hangen :wink:
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Vanaf mn 8e was ik geinteresseerd in honden, en kreeg ook eens van iemand iets van 20 hondenboeken met uitgebreid info over allemaal hondenrassen. Ja ik keek er toen bijna elke dag in :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”