De meeste ambullen lopen nog weinig risico m.n. omdat ze steeds meer bully worden. De standaard ambull loopt wat meer risico en er zijn ook wel eens ambullen in beslag genomen.Cleo schreef:Hoe zit het precies in elkaar met de RAD en Amerikaanse Bull Dog?
Het is hier in Nederland toch nog geen erkend ras en als je afstammingsgegevens van de ARFE hebt (waar staat ARFE voor?) ben je dan als eigenaar 'veilig'?
edit: hier word ik niet vrolijk van: http://www.bullsofcrown.nl/pagina19.html
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
am. bulldog
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
-
Brigitte
- Zeer actief
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik dit ook niet echt am bullen maar ik zeg er alvast bij ik ben geen kenner! Toch vind ik de rechter erg veel op een staffie lijken. Ik denk persoonlijk mede door de grootte van beide honden dat ze best RAD gevoelig zijn. En helaas worden er wel vaker staffords op markplaats verkocht onder het mom het is een am bull! Schandalig vind ik dit. Ik snap jullie reactie op suzanne, maar om eerlijk te zijn vind ik dat deze personen tegen beter weten in zoiezo erg veel risico lopen 1 door deze combinatie (hoe mooi ook) en 2 door dit zo op marktplaats te zetten. Ook kan ik me er gruwlijk aan ergeren dat onwetende pup kopers door zon combinatie en niet nadenkende "fokker" het risico dus wel gaan lopen hun hondje te verliezen. Iemand met echte liefde voor zijn hond/ras zal hier veel beter over nadenken en er 100% voor zorgen dat ze de kans dat de gefokte honden onder de RAD vallen tot het minimum verkleinen. In mijn ogen wordt dat hier niet gedaan!
-
mo
- Actief
ik ben het zover met je eens maar mijn grootste bezwaar is datcorason del perro schreef:Persoonlijk vind ik dit ook niet echt am bullen maar ik zeg er alvast bij ik ben geen kenner! Toch vind ik de rechter erg veel op een staffie lijken. Ik denk persoonlijk mede door de grootte van beide honden dat ze best RAD gevoelig zijn. En helaas worden er wel vaker staffords op markplaats verkocht onder het mom het is een am bull! Schandalig vind ik dit. Ik snap jullie reactie op suzanne, maar om eerlijk te zijn vind ik dat deze personen tegen beter weten in zoiezo erg veel risico lopen 1 door deze combinatie (hoe mooi ook) en 2 door dit zo op marktplaats te zetten. Ook kan ik me er gruwlijk aan ergeren dat onwetende pup kopers door zon combinatie en niet nadenkende "fokker" het risico dus wel gaan lopen hun hondje te verliezen. Iemand met echte liefde voor zijn hond/ras zal hier veel beter over nadenken en er 100% voor zorgen dat ze de kans dat de gefokte honden onder de RAD vallen tot het minimum verkleinen. In mijn ogen wordt dat hier niet gedaan!
de hondjes aangepakt worden als ze rad gevoelig zijn.
kijk als men de fokkers zou oppakken en flink aanpakken dan zou
ik voor 100% achter Suzanne staan.
de straffen voor die fokkers kunnen niet zwaar genoeg zijn.
gr.monique
- Chione
- Zeer actief
De mensen die bewust honden fokken die evt onder de RAD kunnen vallen, mogen m.i. ook keihard aangepakt worden. En inderdaad gaan de mensen uit TS haar post ook bewust een risico aan ( als ze al onder de RAD vallen, foto's kunnen nogal vertekenen ), maar dat is geen reden om dan zelf de DB te gaan mailen. In de hoop op ?corason del perro schreef:Persoonlijk vind ik dit ook niet echt am bullen maar ik zeg er alvast bij ik ben geen kenner! Toch vind ik de rechter erg veel op een staffie lijken. Ik denk persoonlijk mede door de grootte van beide honden dat ze best RAD gevoelig zijn. En helaas worden er wel vaker staffords op markplaats verkocht onder het mom het is een am bull! Schandalig vind ik dit. Ik snap jullie reactie op suzanne, maar om eerlijk te zijn vind ik dat deze personen tegen beter weten in zoiezo erg veel risico lopen 1 door deze combinatie (hoe mooi ook) en 2 door dit zo op marktplaats te zetten. Ook kan ik me er gruwlijk aan ergeren dat onwetende pup kopers door zon combinatie en niet nadenkende "fokker" het risico dus wel gaan lopen hun hondje te verliezen. Iemand met echte liefde voor zijn hond/ras zal hier veel beter over nadenken en er 100% voor zorgen dat ze de kans dat de gefokte honden onder de RAD vallen tot het minimum verkleinen. In mijn ogen wordt dat hier niet gedaan!
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~