Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De meeste mensen stellen te veel eisen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

De meeste mensen stellen te veel eisen

Ongelezen bericht door Addy »

Ik vind dat de meeste mensen te hoge eisen aan hun pupje stellen. :pffff:
Pupje is net binnen, moet al meteen in de bench slapen, piepen is vervelend, niet zindelijk oeps probleem, happen in de handen en benen, hellup :N: pupje zit nog niet, pupje loopt niet mee .
Kortom veel mensen laten hun pupje gewoon niet pupje zijn, puppekind moet te snel te veel :pffff:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:mrgreen: en wat is uw punt :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

chrico schreef::mrgreen: en wat is uw punt :smile:
Dat jullie er met zijn allen eens over gaan nadenken zodat eenieder wat relaxter met puppekind omgaat :pffff:
Grapje hoor :mrgreen: herkent de puppenbezitter zich hier in of is het gewoon onzin wat ik kakel wat uiteraard ook wel mogelijk is, denk alleen van niet :smile: :smile: :smile:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik voel me er in elk geval niet door aangesproken, ze mogen hier bijna alles wat god verbied :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

chrico schreef:Ik voel me er in elk geval niet door aangesproken, ze mogen hier bijna alles wat god verbied :smile:
Ik schreef ook de meeste mensen, niet iedereen :mrgreen:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

je hebt gelijk hoor. Maar ik denk dat mensen te onzeker zijn. Horen hier op het forum alle verhalen van die door geweldige bazen geweldig opgevoede pups en dat willen zij ook. Gaan dan natuurlijk vragen hoe ze dat gedaan hebben want hun pup (en logisch ook) kan dit allemaal nog niet. Dat veel mensen achter hun pc alles een beetje opleuken zien deze mensen niet en denken dat een pup met 4 maand zindelijk moet zijn. enz.

Als dat niet zo is dan gaan ze denken o er is iets mis met mijn pup en ik moet er nog 15 jaar van genieten :N: en hij is niet eens zindelijk.

Ik vergelijk niet graag honden met mensen maar voor deze keer wel. Toen ik net moeder was had mijn moeder een vriendin waarvan de dochter ook een kind had van de zelfde leeftijd als ik. Deze baby was met 6 maand al zindelijk :mrgreen: Dit moest ik dus in geuren en kleuren horen. :smile: Ik heb hier even heel hart om gelachen en deze oma even haarfijn verteld dat mijn dochter dan toch eerst moest leren zitten. :smile: Maar ja ik had natuurlijk op dat moment ook kunnen denken oje er is iets mis met mijn dochter ze doet het nog in haar luier. En zelfs met 2.5 deed ze dat nog.

Soms zijn honden net kinderen de een is wat vlotter met alles dan de ander de een wat slimmer soms (maar dat zijn mijn kinderen en honden niet hoor) wat ondeugender.

Maar de onzekerheid is bij honde baasjes en ouders altijd aanwezig. Dit is een honden forum dus worden er vragen gesteld over deze onderwerpen.
Afbeelding
gevni havanezers
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

veelal zijn dat de mensen die hun pup impulsief kopen en dan vaak bij een handelaar want handelaren stellen geen lastige vragen en checken niet 26x wat de verwachtingen van de nieuwe baasjes t.o.v. een pup/ hond zijn en of de nieuwe baasjes wel doorhebben wat het hebben van een pup inhoudt en of ze wel heel zeker weten waar ze aan beginnen.

een goede fokker checked dit wel lijkt mij voor hij/zij een pup verkoopt.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zal nooit om een al wat oudere pup vragen maar snap het wel.

ik vind puppy's helemaal niet leuk als ze van mezelf zijn. dat zindelijk maken etc.. hel!

sam was een engel, maar lola. oh wat heb ik haar vervloekt als pup :N: pas toen ze 6 maanden was begon ik het hebben van een pup leuk te vinden :mrgreen:

maar voor mij hoort die hel erbij dus doe ik het maar als het toch eens anders kon! :cheer:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik denk ook dat veel mensen het gewoon onderschatten en denken het wel in hun paar weken vakantie te kunnen 'regelen'.
Als je dat idee nu kunt laten varen dan ben je al een heel eind.

Hier kwam pas een pup toen ik echt alle tijd had, en niet alleen tijdens een vakantie.
Ik vond het een heerlijke tijd en achteraf was het makkelijker dan ik dacht, juist omdat ik er zoveel tijd voor had.

En het minste probleem vond ik nog wel de zindelijkheid, wat is nu uiteindelijk een plasje op de vloer?
Juist dingen als het feestje als hij buiten een plas of poepie gedaan had maakte het extra leuk en toen hij eenmaal doorhad dat het de bedoeling was om dat buiten te doen, die trotse blik op z'n bekkie tijdens het poepen, zo van goed he??!! :mrgreen:

En nu wordt hij bijna 3 jaar en nu begint alles pas echt z'n vruchten af te werpen, het krijsen naar andere honden aan de lijn is echt bijna weg, dat was de grootste klus (op sommige aartsvijanden na, maar ok)

Voor de rest een heerlijke tijd.
Toch zou ik nu dat ze met z'n drieeen zijn geen pup meer erbij willen.
Vorig jaar heb ik wegens omstandigheden een halfbroertje van hem te logeren gehad voor een paar weken en met 3 honden en een pup (nou ja, pup, hij was 6 maanden) dat vond ik toch wel wat veel :mrgreen:
Alhoewel als ik terugdenk, het spelen van Bantam met de pup vond ik wel weer heel erg leuk voor hem, dat ging de hele dag door, ze braken de tent af en daar genoot ik echt wel van.

Maar het leukste vond ik toch het opgroeien zelf, van hummeltje naar volwassen :I:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef:Ik merk inderdaad dat er een tendens is om te vragen naar "een al wat oudere" pup. Dus eentje die alles al kan. :denken:
Ik heb toch een paar keer de vraag gehad of ik niet een pup kon leveren van al een paar maanden oud zodat de meest lastige kantjes er al vast af waren. Scheelde weer. :roll:
Mensen hebben tegenwoordig nergens meer tijd voor of zin in. Alles wordt op presenteerblaadjes aangeleverd, dus een pup moet daar ook maar aan voldoen.
En anders is MP er altijd nog om de helpende hand te bieden (lees: er weer vanaf te komen, van dat lastige beest). :N:
Vind het maar een rare tendens. Ook volwassen herplaatsers kunnen lang niet alles. Moeten - net zo goed - wennen. Je moet je er mee aan de slag, een band mee zien te krijen. En dat kost moeite, tijd en geduld.
Ik heb niet het idee dat mijn volwassen herplaatsers nu zo veel makkelijker waren dan een pup. Ze waren ook nog lang niet 'af'. :wink:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

pup

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik denk inderdaad dat het vaak onzekerheid is van de "nieuwe" baas. Vooral als je nooit eerder en hondje heb gehad, wordt je overdonderd door allerlei goede adviezen en dan ga je dus ook veel aan jezelf twijfelen of het goed is wat je doet.

Gelukkig is er ook nog een hondenforum die over het algemeen wel meedenkt en uit de praktijk adviezen geeft :wink:
Ik denk dat ik bij een volgende pup toch veel meer op mijn gevoel af ga en niet op de boekjes en adviezen van de zogenaamde hondenkenners :roll:

groetjes, Ingrid
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind pupies juist helemaal geweldig, en ze groeien veels te hard :evil: .

maar ik kreeg Baco met 10, 5 weken, en toen waren er nog broers en zusje,s dus alle dagen spelen, dat heeft hem veel goed gedaan op sociaal gebied :ok:

Maar zindelijk maken enz. heb ik allemaal zelf gedaan :wink: heerlijk
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik denk dat het wel klopt, mensen zijn volgens mij onzeker en als de dood dat hun hond traag is.
Ze vragen hoe lang zindelijk maken duurt, niet omdat ze dat dweilen zo erg vinden maar omdat ze bang zijn dat als het te lang duurt, er misschien iets mis is.

De maatschappij is erg prestatiegericht en die hond moet daarin mee.
Jachthonden moeten die B al kunnen lopen als ze negen maanden zijn volgens sommigen, terwijl dat bij een beetje stabij gauw minstens twee jaar duurt, want stabijs willen erg zeker weten dat je dit bedoelt en niet wat anders :mrgreen:

Ik denk dat ook meespeelt dat hun hond natuurlijk beter met zijn dan die van de buren.

Ik verkoop niet aan zulke mensen trouwens. Ik adviseer Bart Smit, omdat je dan de batterijen eruit kan halen als je er moe van bent. :pffff:
Mijn pupkopers moeten me van te voren precies vertellen wat ze verwachten hoe ze denken dat het gaat zijn. En al dat niet klopt met de werkelijkheid gaat het feest niet door :wink:

De tendens van vraag naar oudere pups/honden herken ik niet trouwens.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het heeft er denk ik ook wat mee te maken dat "de maatschappij" veranderd. Ik heb het idee dat steeds meer mensen zich snel ergeren aan bijvoorbeeld honden. Dat pupeigenaren daardoor al snel in de stress schieten met angstbeelden over potentieel kwaaie buren en scheldende passanten.
Daarom wordt er een cursus tegenaan gegooid om, met de allerbeste bedoelingen, zo snel mogelijk aan het maatschappelijk aanvaardbaar niveau te kunnen voldoen. Maar daardoor worden er vaak ook weer meer verwachtingen gewekt dan er al waren. Het is lang niet gemakkelijk om pup te zijn tegenwoordig, en het is ook lang niet gemakkelijk om nieuwbakken pup-eigenaar te zijn. Er word aan alle kanten nogal wat verwacht immers. Het valt niet mee om niets "fout" te doen.
Ik wens iedereen vooral veel kalm plezier met z'n pup, laat hem jou eerst maar eens beschouwen als een betrouwbare leider die er voor zorgt dat hem niks gebeurt als hij bij jou blijft. Dan kun je na een jaar wel eens iets gaan trainen als je dat wilt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ben een van die mensen die teveel verwacht(te), komt deels doordat ik Jamey kreeg toen ze 10 weken was, en er al een stuk opvoeding was gedaan. Dus Jamey kwam al met roepen, ze was al een eindje op weg met zindelijkheidstraining, ze kon zonder problemen in de bench en kon meteen ook al eventjes alleen zijn...

Heb me dus in het begin eventjes verslikt met Yore, maar volgens mij ben ik nu redelijk op de goede weg. Hij slaapt wel vanaf nacht 1 zonder problemen in een dichte bench (met mijn hand door de tralies), sinds afgelopen nacht hoeft mijn hand niet meer door de tralies en heeft ie door dat hij ook gewoon mag spelen in de bench, als hij maar zachtjes doet, zodat ik kan slapen :mrgreen: En sinds vandaag kan hij in de woonkamer blijven met de deur dicht als ik naar de wc ga. Met douchen mag hij straks nog gewoon de badkamer inlopen, omdat dat te lang duurt voor hem...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

NIet alleen aan pups, maar aan honden in het algemeen worden veel eisen gesteld.
- ze moeten maar de hele dag alleen in huis kunnen blijven, en owee als ze uit frustratie de boel slopen of een keer een plasje doen
- ze worden niet genoeg uitgelaten en worden druk en neurotisch omdat ze hun energie niet kwijt kunnen. Steeds meer honden komen te zitten aan de kalmeringsmiddelen!!!!
- omdat ze niet opgevoed worden, kan hun gedrag uit de hand lopen, dus HUP hond naar het asiel
en zo kan ik nog wel meer opnoemen.
Maar de mensen zouden eens aan zichzelf eisen moeten stellen. MAar nee, dat doen ze niet. ZElfs de fout bij zichzelf neer leggen kan er niet van af. Ze weten vaak nog niet eens wat voor ras ze in huis halen. :19:

Ja, de maatschappij is aan het veranderen. De intolerantie neemt toe op alle fronten. MAar er komen ook steeds meer regels en daarmee beperkingen. En dan is er nog het feit dat mensen altijd alles maar moeten kunnen en zichzelf niets willen ontzeggen, dus ook geen hond die eigenlijk niet bij ze past. Het is een ikke-ikke maatschappij.
Laatst gewijzigd door iones op 02 jun 2008 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Addy

Jacksel schreef:Ik ben een van die mensen die teveel verwacht(te), komt deels doordat ik Jamey kreeg toen ze 10 weken was, en er al een stuk opvoeding was gedaan. Dus Jamey kwam al met roepen, ze was al een eindje op weg met zindelijkheidstraining, ze kon zonder problemen in de bench en kon meteen ook al eventjes alleen zijn...

Heb me dus in het begin eventjes verslikt met Yore, maar volgens mij ben ik nu redelijk op de goede weg. Hij slaapt wel vanaf nacht 1 zonder problemen in een dichte bench (met mijn hand door de tralies), sinds afgelopen nacht hoeft mijn hand niet meer door de tralies en heeft ie door dat hij ook gewoon mag spelen in de bench, als hij maar zachtjes doet, zodat ik kan slapen :mrgreen: En sinds vandaag kan hij in de woonkamer blijven met de deur dicht als ik naar de wc ga. Met douchen mag hij straks nog gewoon de badkamer inlopen, omdat dat te lang duurt voor hem...
dat bedoel ik dus, pupje is er net en moet al aan allerlei verwachtingen voldoen :denken: wat is er zo erg aan als het nog piept, niet doorslaapt, waarom is het zo geweldig dat hij in de kamer kan blijven met de deur dicht :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Met Moos had ik daar wel last van. Niet omdat ik alles snel wilde, maar omdat ik (wat al eerder gezegd is) me zorgen maakte dat er iets misschien niet goed was. Dit alles door die heerlijke verhalen van mede hondenbazen die je tegenkomt met je pup :roll: Wil je je onzeker laten maken moet je als nieuwe puppenbaas met iedereen op straat gaan praten die zelf ook een pup gehad heeft. Die werden allemaal zindelijk geboren zo ongeveer leek het soms :mrgreen:

Nu met Vera maak ik me daar helemaal niet druk meer om. Komt zoals het komt en tuurlijk werk je aan dingetjes, maar ik merk dat ik bij haar niet eens meer bezig ben met of ze die dag wel of niet in huis geplast heeft bijvoorbeeld. Zal me een rotzorg zijn :mrgreen: :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Moos schreef:Met Moos had ik daar wel last van. Niet omdat ik alles snel wilde, maar omdat ik (wat al eerder gezegd is) me zorgen maakte dat er iets misschien niet goed was. Dit alles door die heerlijke verhalen van mede hondenbazen die je tegenkomt met je pup :roll: Wil je je onzeker laten maken moet je als nieuwe puppenbaas met iedereen op straat gaan praten die zelf ook een pup gehad heeft. Die werden allemaal zindelijk geboren zo ongeveer leek het soms :mrgreen:

Nu met Vera maak ik me daar helemaal niet druk meer om. Komt zoals het komt en tuurlijk werk je aan dingetjes, maar ik merk dat ik bij haar niet eens meer bezig ben met of ze die dag wel of niet in huis geplast heeft bijvoorbeeld. Zal me een rotzorg zijn :mrgreen: :wink:
leuk is dat.. sam was dus wel zo.. dat is dubbel erg.. dat je onzeker bent van die verhalen van mensen en dan zo'n hond krijgt! totaal overtuigd dus en dan een mieneke krijgen die na 5 maanden nog in haar bed piste :devil:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Addy schreef:
Jacksel schreef:Ik ben een van die mensen die teveel verwacht(te), komt deels doordat ik Jamey kreeg toen ze 10 weken was, en er al een stuk opvoeding was gedaan. Dus Jamey kwam al met roepen, ze was al een eindje op weg met zindelijkheidstraining, ze kon zonder problemen in de bench en kon meteen ook al eventjes alleen zijn...

dat bedoel ik dus, pupje is er net en moet al aan allerlei verwachtingen voldoen :denken: wat is er zo erg aan als het nog piept, niet doorslaapt, waarom is het zo geweldig dat hij in de kamer kan blijven met de deur dicht :19:
Ik ben nu steeds aan het kijken wat al wel en niet kan, kan ik een stapje verder gaan, dan doe ik dat, kan het niet, nou dan niet, komt het vast nog wel... Ik vind het leuk als ik een stapje verder kan komen met hem, maar het moet niet ofzo... En doorslapen doet ie niet hoor, nouja, tot 6 uur, en dan moet ie plassen en spelen. En daarna slaapt ie weer zoet verder.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

massam schreef:
Moos schreef:Met Moos had ik daar wel last van. Niet omdat ik alles snel wilde, maar omdat ik (wat al eerder gezegd is) me zorgen maakte dat er iets misschien niet goed was. Dit alles door die heerlijke verhalen van mede hondenbazen die je tegenkomt met je pup :roll: Wil je je onzeker laten maken moet je als nieuwe puppenbaas met iedereen op straat gaan praten die zelf ook een pup gehad heeft. Die werden allemaal zindelijk geboren zo ongeveer leek het soms :mrgreen:

leuk is dat.. sam was dus wel zo.. dat is dubbel erg.. dat je onzeker bent van die verhalen van mensen en dan zo'n hond krijgt! totaal overtuigd dus en dan een mieneke krijgen die na 5 maanden nog in haar bed piste :devil:
:mrgreen:

Moos was met 5.5 maand 'pas' zindelijk. Hoe vaak ik toen niet gehoord had dat dat toch ECHT niet normaal was hoor! :jank: :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

deze bijde honden waren snel zindelijk, mijn vorige echter heb ik ongeveer 2 jaar werk mee gehad, voor hij echt betrouwbaar zindelijk was.
en ik heb me een adviezen gehad :N:
en commentaar dat ik het vast niet goed deed :19: zal ook wel :mrgreen:
Addy

Jacksel schreef:Ik ben nu steeds aan het kijken wat al wel en niet kan, kan ik een stapje verder gaan, dan doe ik dat, kan het niet, nou dan niet, komt het vast nog wel... Ik vind het leuk als ik een stapje verder kan komen met hem, maar het moet niet ofzo... En doorslapen doet ie niet hoor, nouja, tot 6 uur, en dan moet ie plassen en spelen. En daarna slaapt ie weer zoet verder.
Schijnbaar moet het wel want anders zou het niet in je opkomen :19:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

S@ndr@ schreef:deze bijde honden waren snel zindelijk, mijn vorige echter heb ik ongeveer 2 jaar werk mee gehad, voor hij echt betrouwbaar zindelijk was.
en ik heb me een adviezen gehad :N:
en commentaar dat ik het vast niet goed deed :19: zal ook wel :mrgreen:
Zindelijk worden verschilt per ras.
Wetters zijn akelig zindelijk, die willen ook rivacy, dus die gaan in de bosjes en ze hebben allemaal blazen van drie liter. :eek:

Stabijs doen er veel en veel langer over, En reutjes zijn meestal langzamer dan teefjes.

Maar dat mag toch?

Mensen maken mekaar gek.
Dat is met kinderen zo, en met pups ook.
Van kinderen wil ook geen mens last hebben trouwens. :wink:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva is nu pas zo goed als zindelijk en ik heb daar geen woord over gerept. Ze kan sinds deze week liggen omdat we dat niet eerder geleerd hebben en dat terwijl ze zo graag leert. Moet wel wat overblijven om te leren hahaha.

Wij laten haar dus ook lekker haar gang gaan. Ze zit op geen cursus sinds de socialisatieklasjes en 4 weekjes IPO proberen en geniet eigenlijk alleen maar van haar leven. Maargoed, soms mag iets niet en soms moet ze iets. Dat is dan jammer.

maar ik vind wel dat je gelijk hebt Addy. Wij zitten nu op max 3 uurtjes alleen. Los wel te verstaan voor daar weer over gezeken wordt :mrgreen:
Het enige dat moest was in de bench slapen en dat leren te waarderen. Maar dat ging vanzelf dus daar heeft ze niet onder geleden :cheer: :ok:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Het verwachtingspatroon van veel mensen is irreeel. Deels omdat de maatschappy steeds prestatiegerichter wordt maar ook omdat men bang is om een afwijkende hond te hebben.

Als voorbeeld; ik kreeg onlangs een vraag over een pupje van 10 weken (!!!!) wat ze aan de onzindelijkheid konden doen?
Nou..... geduld hebben :denken:
iones
Zeer actief

JBK schreef:
Als voorbeeld; ik kreeg onlangs een vraag over een pupje van 10 weken (!!!!) wat ze aan de onzindelijkheid konden doen?
Die vraag alleen al geeft mij geen prettig gevoel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Addy

MARC_S schreef:Eva is nu pas zo goed als zindelijk en ik heb daar geen woord over gerept. Ze kan sinds deze week liggen omdat we dat niet eerder geleerd hebben en dat terwijl ze zo graag leert. Moet wel wat overblijven om te leren hahaha.

Wij laten haar dus ook lekker haar gang gaan. Ze zit op geen cursus sinds de socialisatieklasjes en 4 weekjes IPO proberen en geniet eigenlijk alleen maar van haar leven. Maargoed, soms mag iets niet en soms moet ze iets. Dat is dan jammer.

maar ik vind wel dat je gelijk hebt Addy. Wij zitten nu op max 3 uurtjes alleen. Los wel te verstaan voor daar weer over gezeken wordt :mrgreen:
Het enige dat moest was in de bench slapen en dat leren te waarderen. Maar dat ging vanzelf dus daar heeft ze niet onder geleden :cheer: :ok:
Precies, een pup moet lekker op kunnen groeien als pup zonder allerlei idiote verplichtingen omdat het het baasje zo trots maakt als die met acht weken al ken zitten :roll:
Poppel was hier trouwens pas echt zindelijk met negen maanden, ze nam zich gewoon nergens de tijd voor :mrgreen:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

iones schreef:
JBK schreef:
Die vraag alleen al geeft mij geen prettig gevoel.
Mij wel, want nu had ik de kans om uit te leggen dat het zeer normaal is en dat ze de hond de tijd moeten geven. Zij hadden, van deze en gene andere geluiden gehoord... want hun pup deed dit al en dat al en zus al.
Ben allang blij dat ze het gewoon vragen :ok:
iones
Zeer actief

Ja, misschien mag je blij zijn dat ze het vragen maar eigenlijk hadden ze zich allang in de materie verdiept moeten hebben alvorens er aan te beginnen. Dit zouden mensen kunnen zijn die een ras kopen dat ze mooi vinden, maar dat eigenlijk niet bij ze past.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”