Maar ik wist wat me te wachten stond bij een pup

Moderator: moderatorteam
Laten het nou net mensen zijn die heel veel gelezen hebben voordat ze een pup bij een goede fokker hebben gehaald en heel veel ervaringen hebben aangehoord van anderen. Ze hebben zich dus wel degelijk verdiept hierin. Beetje kort door de bocht om te concluderen dat ze zich niet hebben verdiept alleen omdat ze zich afvroegen waarom hun pup niet al zindelijk was.iones schreef:Ja, misschien mag je blij zijn dat ze het vragen maar eigenlijk hadden ze zich allang in de materie verdiept moeten hebben alvorens er aan te beginnen. Dit zouden mensen kunnen zijn die een ras kopen dat ze mooi vinden, maar dat eigenlijk niet bij ze past.
Ik vind puppies ook helemaal leukInge O schreef:hier nog iemand die dat zo vindt - ik vind het al zo ontzettend jammer dat crunchje alweer bijna 16 weken is. natuurlijk heeft dat ook zijn charmes en natuurlijk zou ik ook gek worden van een puppietijd van zeg maar twee jaarS@ndr@ schreef:Ik vind pupies juist helemaal geweldig, en ze groeien veels te hard.
, maar een stuk trager zou het zeer zeker mogen gaan.
ik heb helemaal geen verwachtingen van pups - of, toch wel, ik lieg : ze moeten braaf hierkomen met zo'n maandje of 4. dat 'moeten' is dan ook weer relatief, want daar doe ík al het werk voor, zijzelf vinden het alleen maar leuk.
Maar jouw hele verhaal is dus geen kwestie van eisen stellen, spelenderwijze heeft Eva een heleboel opgepikt, daar lag geen druk op en dat is nou precies wat ik bedoelMARC_S schreef:Ik denk dat het ook wel aan het ras ligt. Als ik Eva alleen "hier" had geleerd dan had ze zich wel heel erg verveeld op wandelingen. Zij kijkt nl vrijwel de hele tijd vragend naar boven als ik alleen met haar loop zonder de andere honden en met een pup kun je niet teveel balletje-gooien ed.
Dus ik doe een zoekspelletje, dan even een stukje volgen en dan weer een stuk met een bal in haar mond lopen en deze zo nu en dan netjes afgeven en weer ophalen, of nog leuker, zoeken in hoog gras![]()
Als ik liggen zeg slaat ze haar voorpoten omhoog uit en klapt ze op de grond. Zo grappig om te zien. Maargoed, dan ligt ze dus wel en dat vind ik al heel erg knap. Jammer dat ze soms in je benen slaat dus ik zit nog steeds onder de krassen.
Ze kan ook af, dus als ze op de bank ligt en ik wil daar zitten zeg ik af en gaat ze meteen.![]()
Het lijkt dus alsof ze al heel veel kan. Kan ze ook, ze luistert in ieder geval al 100 keer beter dan Cleo die meestal windhondeigen alleen luistert als ik het lief vraag, en dan 1 keer aub. Maar dat komt niet omdat ik hoge eisen stel, maar meer omdat dat vanzelf gaat. Blijven bij de deur ook. Koekje in de hand, Eva gaat op haar gat zitten, ik open de deur en dan gaat ze heel hard piepen tot ik het koekje uit de deur gooi en ze er achteraan mag. Vindt ze harstikke leuk want ze kwispelt en piept van opwinding.
Ze ziet dat allemaal als spelen. Ze krijgt er ook nooit boze woorden om en als het even niet lukt dan pak ik er een bal bij en doet ze het dan wel. Of ik help even en dan vindt ze het ook prima.
Ik vind puppies overigens enig maar liever een grote hond. Nu weet ik het zeker
Dat klopt inderdaad. Toen ze op de puppencursus niet in een doos wilde staan heb ik dat ook meteen zo gelaten. Andere mensen gingen hun pups in de doos trekken en dan koek in zijn mond proppen ed. Ik dacht, gooi er 1 koekje in en als ze dan niet vanzelf in die doos gaat hoeft het ook niet.Addy schreef: Maar jouw hele verhaal is dus geen kwestie van eisen stellen, spelenderwijze heeft Eva een heleboel opgepikt, daar lag geen druk op en dat is nou precies wat ik bedoel
Natuurlijk, gelijk heb je hoor. Hebben wij ook gedaan en dan pas is het echt leukAddy schreef:Ik wacht net zolang tot het volledig binnen onze situatie pastMARC_S schreef:Is leuk hoor, wacht maar niet te lang want je mist watAddy schreef:zover gaat het echt nog wel komen maar wat ik al eerder zei, ik heb de tijdMARC_S schreef: Daar kom jij nog wel achter mocht het ooit zover komen![]()
Er is toch niks op tegen om te kijken waar je met de pup kunt komen?Addy schreef:Schijnbaar moet het wel want anders zou het niet in je opkomenJacksel schreef:Ik ben nu steeds aan het kijken wat al wel en niet kan, kan ik een stapje verder gaan, dan doe ik dat, kan het niet, nou dan niet, komt het vast nog wel... Ik vind het leuk als ik een stapje verder kan komen met hem, maar het moet niet ofzo... En doorslapen doet ie niet hoor, nouja, tot 6 uur, en dan moet ie plassen en spelen. En daarna slaapt ie weer zoet verder.
Ja, daar zat ik ook nog aan te denken inderdaadranetje schreef:Er is toch niks op tegen om te kijken waar je met de pup kunt komen?Addy schreef:Schijnbaar moet het wel want anders zou het niet in je opkomenJacksel schreef:Ik ben nu steeds aan het kijken wat al wel en niet kan, kan ik een stapje verder gaan, dan doe ik dat, kan het niet, nou dan niet, komt het vast nog wel... Ik vind het leuk als ik een stapje verder kan komen met hem, maar het moet niet ofzo... En doorslapen doet ie niet hoor, nouja, tot 6 uur, en dan moet ie plassen en spelen. En daarna slaapt ie weer zoet verder.
Spelenderwijs geoefend, kan een pup op een gegeven moment ook eventjes alleen blijven.
Dat komt ook in mijn hoofd op n.l.
Er hoeft niks, maar ik kijk wel wat de pup leuk vindt, wat ze leuk zou kunnen vinden gezien het ras en daar doe ik iets mee.
Om nou de hele puppytijd alleen maar te gaan zitten kijken (wat heel leuk is trouwens) en verder helemaal niets te doen vind ik ook een beentje onzin eigenlijk.
Hoi,Marjoleine schreef:I
Ik verkoop niet aan zulke mensen trouwens. Ik adviseer Bart Smit, omdat je dan de batterijen eruit kan halen als je er moe van bent.![]()
Mijn pupkopers moeten me van te voren precies vertellen wat ze verwachten hoe ze denken dat het gaat zijn. En al dat niet klopt met de werkelijkheid gaat het feest niet door![]()
De tendens van vraag naar oudere pups/honden herken ik niet trouwens.
Ik denk zelfs dat heel veel mensen die voor het eerst een pup krijgen geen idee hebben wat ze precies te wachten staat, en je dat als het je eerste pup en eerste hond is ook niet kan hebben. Al heb je de hele Martin Gaus bibliotheek gelezen, dan nog is 'the real thing' iets heel anders.Suzanne123 schreef:Hoi,Marjoleine schreef:I
Ik verkoop niet aan zulke mensen trouwens. Ik adviseer Bart Smit, omdat je dan de batterijen eruit kan halen als je er moe van bent.![]()
Mijn pupkopers moeten me van te voren precies vertellen wat ze verwachten hoe ze denken dat het gaat zijn. En al dat niet klopt met de werkelijkheid gaat het feest niet door![]()
De tendens van vraag naar oudere pups/honden herken ik niet trouwens.
ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind het stellen van 'als de verwachtingen niet kloppen met de werkelijkheid gaat het feest niet door'.
Sommige mensen zijn namelijk prima in staat hun verwachtingen bij te stellen. Ik wist 'vroeger' niet dat je met een hond pas behendigheid mocht gaan doen als die uitgegroeid was. Dat is me verteld en ik vond dat een prima plan om dan te wachtenDus, soms moet je mensen, ook de heel erg goed willenden!!! gewoon nog wat extra info geven. Dat maakt ze niet in 1 x ongeschikt als pupkoper toch?
Groetjes,
Suzanne
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een hond er recht op heeft dat er van alles met hem wordt ondernomen op een leuke manierranetje schreef:Er is toch niks op tegen om te kijken waar je met de pup kunt komen?
Spelenderwijs geoefend, kan een pup op een gegeven moment ook eventjes alleen blijven.
Dat komt ook in mijn hoofd op n.l.
Er hoeft niks, maar ik kijk wel wat de pup leuk vindt, wat ze leuk zou kunnen vinden gezien het ras en daar doe ik iets mee.
Om nou de hele puppytijd alleen maar te gaan zitten kijken (wat heel leuk is trouwens) en verder helemaal niets te doen vind ik ook een beentje onzin eigenlijk.
dit vind ik wel erg streng, ik heb totaal geen contact met dat gezin gehad waar Bauke vandaan kwamMarjoleine schreef:Ik verkoop niet aan zulke mensen trouwens. Ik adviseer Bart Smit, omdat je dan de batterijen eruit kan halen als je er moe van bent.![]()
Er is niks mis mee om te kijken waar je met de pup kan komen, waar schrijf ik dat er iets mis mee isranetje schreef:Er is toch niks op tegen om te kijken waar je met de pup kunt komen?