Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vers vlees info
Moderator: moderatorteam
- schnauzergek
- Actief
vers vlees info
We willen onze honden van de brok af, maar naar vers vlees gaan.
Iemand hier op dorp verkoopt kippenvlees en pens, en ik geloof nog een 'smaak' .
Kunnen honden dat elke dag krijgen?
Maar dan wel met vlokken/dinervlokken erbij.
Want vanwege de vitamine e.d. moet je er toch vlok bij geven zodat ze niks missen ?
En hoeveel van dat vlees moet een klein hondje van ongeveer 8 kilo ?
een paar vragen want hier zitten vast mensen die me daarin wat tips kunnen geven.
Iemand hier op dorp verkoopt kippenvlees en pens, en ik geloof nog een 'smaak' .
Want vanwege de vitamine e.d. moet je er toch vlok bij geven zodat ze niks missen ?
een paar vragen want hier zitten vast mensen die me daarin wat tips kunnen geven.
Groetjes van ons!!!!
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- schnauzergek
- Actief
-
boxersien
Alleen kippenvlees en pens is niet voldoende. Hier voer ik nu zelf smuldier en farmfood (natuurlijke brok) en dat gaat super. Alleen smuldier (complete versie) ook. Je kan wel bijv. 5 dagen een complete versie voeren en 2 dagen kippenvlees en/of pens in de week
Volgens mij is het ook mogelijk (weten anderen vele malen beter) om bijv. in het weekend kippenvlees en pens te geven en door de week dan de brokken die je gewend ben
Volgens mij is het ook mogelijk (weten anderen vele malen beter) om bijv. in het weekend kippenvlees en pens te geven en door de week dan de brokken die je gewend ben
-
Golden Stanley
Wat zijn dinervlokken?
Je hebt kippenvlees en pens. Is dat gemalen of gewoon kipfiletafval en vuile pens? Kun je aan kippenkarkassen komen? Dan heb je in elk geval voor twee maal per week een 'menu'. Een dag vis (makreel, zalmkop, sardientjes), een dag rundvlees en een lekkere groentemix. Dat is beter dan dinervlok. Dan nog wat rauwe eieren en eventueel kefir/karnemelk. Ondertussen je inlezen op de diverse fora en kijken of je diepvries groot genoeg is.
Als je KVV bedoelt, dan is dat te eenzijdig en zou ik bijvoeren met ten minste hetgeen wat ik net schreef. Minimaal 4 diersoorten zou perfect zijn.
Hondje van 8 kilo mag 3% tot 4% van het lichaamsgewicht = tussen 192 en 256 gram per dag.
Je hebt kippenvlees en pens. Is dat gemalen of gewoon kipfiletafval en vuile pens? Kun je aan kippenkarkassen komen? Dan heb je in elk geval voor twee maal per week een 'menu'. Een dag vis (makreel, zalmkop, sardientjes), een dag rundvlees en een lekkere groentemix. Dat is beter dan dinervlok. Dan nog wat rauwe eieren en eventueel kefir/karnemelk. Ondertussen je inlezen op de diverse fora en kijken of je diepvries groot genoeg is.
Als je KVV bedoelt, dan is dat te eenzijdig en zou ik bijvoeren met ten minste hetgeen wat ik net schreef. Minimaal 4 diersoorten zou perfect zijn.
Hondje van 8 kilo mag 3% tot 4% van het lichaamsgewicht = tussen 192 en 256 gram per dag.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: vers vlees info
Hoi,schnauzergek schreef:We willen onze honden van de brok af, maar naar vers vlees gaan.
Goed besluit om naar vers vlees te gaan. Maar!!!!!!!
en dat is een hele dikke maar!!!
Als je zelf wilt samenstellen lees je dan vooraf GOED in op wat honden wel en niet moeten hebben. Er bestaan speciale forums over. Zomaar wat in de bak mikken is NIET goed!
Wat jij beschrijft aan 'vers vlees' is ongetwijfeld niet compleet en niet gevarieerd genoeg. Prima voor zo 's een keertje, maar niet voor doorlopend. Dus, waar je aan kunt komen is een goede start, maar je hebt meer nodig; lees je in boeken en forums voordat je eraan begint.
Ga liever eerst voor een kvv (Kompleet Vers Voer) als Carnibest, Duck, Rodi. Dat wordt (ook soms bij supermarkten) in de diepvries verkocht. Kies altijd de volledige variant; vrijwel elk merk heeft ook een of meer enkelvoudige smaken.
Succes
Suzanne
- schnauzergek
- Actief
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, MITS je een met 'vlees' een Commercieel KVV als Carnibest / Rodi / Duck / Energique bedoelt.schnauzergek schreef:Mag je in het begin wel helft brok, helft vlees doen?
En als dat bevalt voor altijd, ?
in de ochtend en avond dat vlees met brok ?
Of is dat ook niet z'n goede combinatie.
Mocht je dat vleesmengsel op het oog hebben wat je eest omschreef dan is dat te eenzijdig en dan is het antwoord dus 'nee'.
Meng het liever niet; of een maaltijd kvv of een maaltijd brok.
Suzanne