Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zit er in Grandi?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

wat zit er in Grandi?

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

als het goed is nog maar 4 dagen tot we haar op kunnen halen... :cheer:

Intussen verdoe ik mijn tijd maar met onder andere nadenken over wat er nou eigenlijk zoal in zal zitten qua rassen. Alleen: ik heb eigenlijk geen echt idee. Wie wel?

Ze is een dikke 60 cm schofthoogte, dit even ter oriëntatie

Paar fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik zou het zo ook niet weten. Misschien iets van een herder? :denken:
Het is in ieder geval een mooie dame die in haar pootjes mag knijpen met haar nieuwe mandje. :ok: Ben benieuwd of ze de anderen nog herkend of zaten ze niet in het zelfde gedeelte van Kimba?
jelle
Zeer actief

stefanie schreef:Ik zou het zo ook niet weten. Misschien iets van een herder? :denken:
Het is in ieder geval een mooie dame die in haar pootjes mag knijpen met haar nieuwe mandje. :ok: Ben benieuwd of ze de anderen nog herkend of zaten ze niet in het zelfde gedeelte van Kimba?
jawel, ze heeft jarenlang met Esza en eerder ook met Vigo in dezelfde kennel gewoond...
deze is van afgelopen oktober.

Afbeelding

En Esza is komende zondag precies twee maanden hier, dat is dus nog relatief kort...
Vigo is een jaar langer hier.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Herder zie ik er ook wel in. En misschien toch ook galgo of greyhound? Of is ze daar te stevig voor?
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Iets met een hele mooie lange nek :wink:
Ik weet het niet maar ik vind haar prachtig. Dat prachtige hoofd met die trotse houding!
Nog eventjes geduld :cheer:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Geen idee wat erin zit, maar wat een leukerd. :I:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
jelle
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zie er in de verte ook wel wat mastin-achtigs in.
ben wel blij dat je het zegt :mrgreen:. Ben ik niet de enige gek...

althans, het beste dat ik bedenken kan is een galgo-achtige (diepe borstkas, lange neus) maar dan met iets veel zwaarder gebouwds er doorheen - dogachtig, berghondachtig?

En ze is echt prachtig he! Ik vind haar ook echt fantastisch...
:cheer:

Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik persoonlijk heb in Grandi altijd een korthaar collie gezien x een mastin. Ze heeft van beiden heel veel weg. Elke typisch iets van een korthaarcollie zie ik erin. De oren deels, de aftekening deels, de croupe, de staart die hangt, de kleur, de diepe borst, absoluut dezelfde ruglijn, dezelfde hoge hals etc. En dan keer een geel met witte mastin.

Maargoed, of dat een logische kruising is durf ik niet te zeggen. Weet niet of er veel collies lopen daar :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

MARC_S schreef:Ik persoonlijk heb in Grandi altijd een korthaar collie gezien x een mastin. Ze heeft van beiden heel veel weg. Elke typisch iets van een korthaarcollie zie ik erin. De oren deels, de aftekening deels, de croupe, de staart die hangt, de kleur, de diepe borst, absoluut dezelfde ruglijn, dezelfde hoge hals etc. En dan keer een geel met witte mastin.

Maargoed, of dat een logische kruising is durf ik niet te zeggen. Weet niet of er veel collies lopen daar :wink:

Afbeelding
Dat idee heb ik ook en bij het "gebruik" van een stokharige mastin hoeft de collie niet kortharig te zijn maar mag ook een langhaar zijn, dus dan is de kans waarschijnlijk al groter.

Ze is in ieder geval prachtig!
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik ga volledig mee met mastin qua de uitstraling en de schotse collie korthaar (langhaar vind ik zo'n belabberde bouw hebben waar zeker niet de kracht van een korthaar in zit die ik in deze hond terug zie. hoewel die uitstraling natuurlijk ook geheel van een mastin kan zijn.
jelle
Zeer actief

Oeh, die collie lijkt er toch ook wel sterk op idnerdaad, zeker als je er ook nog een plaatje in de goede kleur bij zet ;-)

Ik heb wel nog nooit een collie gezien geloof ik in kimba, maar niets in onmogelijk natuurlijk.

Wat bij mij wel een volgende vraag oproept: stél nu dat er iets collie-achtigs in zit, moet ik dan al gaan uitkijken met medicatie en narcoses enzo? Ik weet dat collies daar gevoelig voor zijn, hoe zit dat bij kruisingen?

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

jelle schreef: stél nu dat er iets collie-achtigs in zit, moet ik dan al gaan uitkijken met medicatie en narcoses enzo? Ik weet dat collies daar gevoelig voor zijn, hoe zit dat bij kruisingen?
Daar moet je ook bij kruisingen rekening mee houden.
De kans is misschien keiner, maar ze zullen maar net dat gen hebben :denken:
Als je het dan niet gezegd hebt vergeef je het jezelf nooit.

Ik zie wel DD in Grandi. In elk geval iets molosser-achtigs, kijk maar naar hoe ze op haar voeten staat. Die hoge stand zie je bij dogachtigen.
Ook in het hoofd zie ik dat terug.
Berghondachtig type heeft ze.

Aan de kleur te zien heeft in elk geval één ouder iish spotting doorgegeven, dat is die korthaar collie zeg maar, in de aftekening dus.
Die eigenschap en eenkleurig samen geeft incomplete irish spotting, zoals Grandi dat heeft.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

jelle schreef:Oeh, die collie lijkt er toch ook wel sterk op idnerdaad, zeker als je er ook nog een plaatje in de goede kleur bij zet ;-)

Ik heb wel nog nooit een collie gezien geloof ik in kimba, maar niets in onmogelijk natuurlijk.

Wat bij mij wel een volgende vraag oproept: stél nu dat er iets collie-achtigs in zit, moet ik dan al gaan uitkijken met medicatie en narcoses enzo? Ik weet dat collies daar gevoelig voor zijn, hoe zit dat bij kruisingen?
Toen mensen er mij op attendeerde dat Silka wellicht een Schotse herder kruising was heb ik veel info gevonden op de site van collie in nood.
Onder andere over het MDR 1 - gendefect (dat veroorzaakt overgevoeligheid voor bepaalde geneesmiddelen en middelen tegen parasieten maar ook narcose-middelen) bij collies, shelties en collie-achtigen. (Als ik me niet vergis kan een bloedonderzoek uitsluitsel door over geven.)
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Rami schreef:
jelle schreef:Oeh, die collie lijkt er toch ook wel sterk op idnerdaad, zeker als je er ook nog een plaatje in de goede kleur bij zet ;-)

Toen mensen er mij op attendeerde dat Silka wellicht een Schotse herder kruising was heb ik veel info gevonden op de site van collie in nood.
Onder andere over het MDR 1 - gendefect (dat veroorzaakt overgevoeligheid voor bepaalde geneesmiddelen en middelen tegen parasieten maar ook narcose-middelen) bij collies, shelties en collie-achtigen. (Als ik me niet vergis kan een bloedonderzoek uitsluitsel door over geven.)
ok, top, ga ik nazoeken. Je weet maar nooit, tenslotte...

Afbeelding

Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Op de site van de Nederlandse Sheltie Vereniging staat een overzicht van gevaarlijke geneesmiddelen voor honden met een MDR-1 gen defect.

hier kun je de lijst als PDF downloaden.

Voor € 30,00 kun je de hond laten testen, zie link
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Jay schreef:Op de site van de Nederlandse Sheltie Vereniging staat een overzicht van gevaarlijke geneesmiddelen voor honden met een MDR-1 gen defect.

hier kun je de lijst als PDF downloaden.

Voor € 30,00 kun je de hond laten testen, zie link
dát is geweldig! Bedankt! Dat kan een hele zorg schelen!

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”