Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef:Jeetje doet pijn aan mijn ogen :eek: :boos: :smile:
Goed he! :mrgreen:
Mag ik daar even over nadenken tot ik weer goed kan zien :F: :Q:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:Jij hebt jezelf echt een Jezus status gegeven he?
Nou kommmmmmm maaar Marjolein: Loop maar over water, toe maar! :roll: :roll:
zit je wéér te brabbelen :smile: :smile:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sorry hoor, iets met een pot en een ketel enzo.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Pak-de-bal schreef:
nee , dat vind ik niet, ze heeft volkomen gelijk, :ok:

ik zie het ook weer : blz vol van : die 2 witjes hebben het weer eens uigelokt :roll:

altijd weer hetzelfde hier :boos:

het is abnormaal gewoon , zoals sommige hier zo'n mening nog kùnnen neerzetten,
en niet nadenken, puur alleen inderdaad omdat ze zelf ook zulke honden hebben
um zu kotzen
Afbeelding
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Leanne schreef:
Pak-de-bal schreef:
nee , dat vind ik niet, ze heeft volkomen gelijk, :ok:

ik zie het ook weer : blz vol van : die 2 witjes hebben het weer eens uigelokt :roll:

altijd weer hetzelfde hier :boos:

het is abnormaal gewoon , zoals sommige hier zo'n mening nog kùnnen neerzetten,
en niet nadenken, puur alleen inderdaad omdat ze zelf ook zulke honden hebben
um zu kotzen
Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:
Ik heb voor jou ook nog wel een teiltje hoor :19:
geef maar op , maakt niet uit, ik kom gewoon voor mijn mening uit :pffff:

De andere toch ook :wink:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Marie-Josée schreef:Jammer dat het nu toch ontaard in een welles-nietesspelletje, in het halen van het eigen gelijk door persoonlijke aanvallen en hatelijke opmerkingen.Stelletje kinderen....
Het komt er toch op neer dat, mocht er alleen de keuze zijn tussen deze twee opties, ieder liever heeft dat zijn hond die van een ander doodbijt dan dat de andere hond de zijne doodbijt.
Zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.
Na 33 pag.denk ik dat alles gezegd is, tijd voor iets anders :smile: :smile:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Marie-Josée schreef:Jammer dat het nu toch ontaard in een welles-nietesspelletje, in het halen van het eigen gelijk door persoonlijke aanvallen en hatelijke opmerkingen.Stelletje kinderen....
Het komt er toch op neer dat, mocht er alleen de keuze zijn tussen deze twee opties, ieder liever heeft dat zijn hond die van een ander doodbijt dan dat de andere hond de zijne doodbijt.
sorry, maar ik deel jouw mening niety zo erg,

ik moet er uberhaupt niet aan denken, om er getuige van te zijn, zoals die buurtgewoners waren, die waren er op tv nog hevig kapot van ! :jank:
stel dat het jouw hond zou zijn, die dat gedaan zou hebben?>

daar hoor je inderdaad nooit iets over, geen interview of zo, ben wel benieuwd , maar ik denk dat zij zich nergens van aantrekken
en dat geweten hebben, dat het er toch eens van moest komen, of het was niet eens de eerste keer van zo'n soort aanval :roll:

die mensen weten ècht wel, wat voor een soort hond ze thuis hebben, hoor !
Maar als het òns zou overkomen, zijn we even beroerd ervan als die anderen. :jank:
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
sorry, maar ik deel jouw mening niety zo erg,

ik moet er uberhaupt niet aan denken, om er getuige van te zijn, zoals die buurtgewoners waren, die waren er op tv nog hevig kapot van ! :jank:
stel dat het jouw hond zou zijn, die dat gedaan zou hebben?>

daar hoor je inderdaad nooit iets over, geen interview of zo, ben wel benieuwd , maar ik denk dat zij zich nergens van aantrekken
en dat geweten hebben, dat het er toch eens van moest komen, of het was niet eens de eerste keer van zo'n soort aanval :roll:

die mensen weten ècht wel, wat voor een soort hond ze thuis hebben, hoor !
Maar als het òns zou overkomen, zijn we even beroerd ervan als die anderen. :jank:
Ik ben het met het eerste deel eens: Ook ik zou graag willen dat de oppas of eigenaar van de Staff aan het woord zou komen.

Ben het echter niet eens dat je er nu al vanuit gaat dat het gewetensloze mensen zijn, dat is een beetje te kort door de bocht he?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja als het echt een keze moet zijn, kan het niet ontkennen.

Ik ben ook tegen dierproeven, maar als ze echt nodig zouden zijn om het leven van mijn kinderen te redden :N:

Maar mijn voorkeur gaat echt uit naar geen slachtoffers hoor
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef: Toch blijkt hieruit wel dat als het om je eigen hond gaat, het blijkbaar een ander verhaal is.
Zo mag je niet denken. Dan ga je uit emotie de straf voor de dader bepalen. Zo mag het niet gaan want dan zouden we meteen de doodstraf weer in kunnen voeren. Neem van mij aan dat er genoeg slachtoffers in Nederland wonen die de doodstraf voor hun daders zouden willen. Vanuit emotie gezien heel terecht. Maar we hebben nu eenmaal bepaald hoe dat soort dingen opgelost worden. Gelukkig ook maar want vanuit emotie gezien zouden ook mensen de doodstraf krijgen die eigenlijk helemaal niks gedaan hebben in de ogen van weer andere mensen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Jinx schreef: Ik ben het met het eerste deel eens: Ook ik zou graag willen dat de oppas of eigenaar van de Staff aan het woord zou komen.

Ben het echter niet eens dat je er nu al vanuit gaat dat het gewetensloze mensen zijn, dat is een beetje te kort door de bocht he?
Dank U, zelfs de oppas kan er kapot van zijn. Weten wij veel. Als je een hond hebt en daar misschien wel helemaal gek van bent lig je na zo'n verhaal net zo wakker als de eigenaar van de doodgebeten hondjes. De eerste keer rent er een maltezer in de kaken van je stafford en we weten allemaal dat je die dus niet 123 loskrijgt. Daar hebben ze breaksticks voor uitgevonden (niet voor niets natuurlijk) en omdat een maltezer gewoon de lucht ingaat werkt ook dat al niet meer. Dat kan dus zo in een paar seconde gebeurd zijn.

Dan brengt een domme sukkel de hond terug en dumpt hem los in de straat. Hoe extreem stom kan iets lopen? Dat zegt niks over hoe rot de eigenaar van de stafford zich voelt nu.

Ik denk zelfs dat de mensen die hun schouders zouden ophalen en doorlopen zeldzaam zijn. Weinig mensen laat het koud als je hond in je handen aan de riem een andere hond doodbijt. Je hebt een hond dus je hebt in ieder geval iets met honden. Genoeg om niet je schouders op te halen en door te lopen. :roll: Van dat laatste uitgaan is dus ook gemeen naar die mensen toe en absoluut veel te kort door de bocht. Wel een manier om nog hardere straffen te eisen want de gewetenloze daders mag je het hardste straffen. Daarom zegt een slachtoffer vaak dat de dader geen geweten heeft. Berouw kun je niet aanpakken.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

MARC_S schreef:
Jinx schreef: Ik ben het met het eerste deel eens: Ook ik zou graag willen dat de oppas of eigenaar van de Staff aan het woord zou komen.

Dank U, zelfs de oppas kan er kapot van zijn. Weten wij veel. Als je een hond hebt en daar misschien wel helemaal gek van bent lig je na zo'n verhaal net zo wakker als de eigenaar van de doodgebeten hondjes. De eerste keer rent er een maltezer in de kaken van je stafford en we weten allemaal dat je die dus niet 123 loskrijgt. Daar hebben ze braksticks voor uitgevonden en omdat een maltezer gewoon de lucht ingaat werkt ook dat al niet meer. Dat kan dus zo in een paar seconde gebeurd zijn.

Dan brengt een domme sukkel de hond terug en dumpt hem los in de straat. Hoe extreem stom kan iets lopen? Dat zegt niks over hoe rot de eigenaar van de stafford zich voelt nu.

Ik denk zelfs dat de mensen die hun schouders zouden ophalen en doorlopen zeldzaam zijn. Weinig mensen laat het koud als je hond in je handen aan de riem een andere hond doodbijt. Je hebt een hond dus je hebt in ieder geval iets met honden. Genoeg om niet je schouders op te halen en door te lopen. :roll: Van dat laatste uitgaan is dus ook gemeen naar die mensen toe en absoluut veel te kort door de bocht. Wel een manier om nog hardere straffen te eisen want de gewetenloze daders mag je het hardste straffen. Daarom zegt een slachtoffer vaak dat de dader geen geweten heeft. Berouw kun je niet aanpakken.
Dat bedoel ik dus exact! Sommige mensen hier schijnen te denken dat die eigenaar er alleen maar op kickt als zn hond een andere hond grijpt.
Nou sorry, ik denk dat hij er kapot van is idd, evenals de oppas.

Ik was ook behoorlijk geschokt toen Quasar een kat pakte, hoewel hij het heeft overleefd uiteindelijk.
Maar volgens sommigen hier zou ik daar dan ook geil van moeten worden: Ik heb een enge vechthond, dus als die iets pakt dan ben ik "zo'n soort persoon" die daarop kickt.....Echt niet dus.

Maar als je hier zegt dat de oppas en eigenaar er vast kapot van zijn dan wordt je weer gezien als iemand die de schuld afschuift op de 2 kleine hondjes.....Zucht.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Jinx schreef:Ik ben het met het eerste deel eens: Ook ik zou graag willen dat de oppas of eigenaar van de Staff aan het woord zou komen.

als een stoere jongen op tv alleen maar heel emotioneel kon uitbrengen:
"Het is geen leuk gezicht, hoor.. het is geen leuk gezicht" .. en verder niets..

hoe komt zoiets dan over bij de eigenaar/oppas/?

als je van zo'n hond houdt, ben je toch ook wat stoer, toch ?

en ja, ik denk toch wel , dat ze dit verwachten , welke eigenaar bij welke aanval dan ook

Je kènt je eigen hond toch wel, en zeker de oppas heeft deze hond toch eerder al meegemaakt, toch? :roll:

Zolang de daders nooit een openlijk excuus of wat dan ook doen of zeggen.....
.....vind ik het onwetenloze mensen, ja ! :evil:
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:Ik ben het met het eerste deel eens: Ook ik zou graag willen dat de oppas of eigenaar van de Staff aan het woord zou komen.

"Het is geen leuk gezicht, hoor.. het is geen leuk gezicht" .. en verder niets..

en ja, ik denk toch wel , dat ze dit verwachten , welke eigenaar bij welke aanval dan ook

Je kènt je eigen hond toch wel, en zeker de oppas heeft deze hond toch eerder al meegemaakt, toch?

Ik denk persoonlijk niet dat excuses worden geaccepteerd. Zeker niet als na de eerste aanval al ruiten zijn ingegooid in alles.
Als je van zo'n hond houdt, hoezo moet je dan stoer zijn? Ik vind pitbulls e.d. prachtig en zou er graag 1 willen als dat ooit kan. Maar ik ben alles behalve stoer hoor. Ben gewoon een normaal meiske die van roze houdt.

En ze kennen hun eigen hond vast wel, maar sommige situaties zie je niet aankomen. Dat is wel fout, je moet altijd anticiperen. Maar in dit geval schoot maltezer 1 los, dan is het al lastiger om te anticiperen, en het verhaal van de 2e aanval is gewoon heel raar...
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat wel grappig is is dat de hond met mensen en hun daden en straffen vergeleken worden maar als iemand zegt van nu is het een hond straks een kind, is het forum te klein :denken: Beide is namelijk net zo onzinnig.
Wat vreemd is dat sommige zich niet kunnen verplaatsen in de eigenaars van de hondjes maar wel volledig in die van de hond die het gedaan heeft.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

chrico schreef:Wat vreemd is dat sommige zich niet kunnen verplaatsen in de eigenaars van de hondjes maar wel volledig in die van de hond die het gedaan heeft.
ik verplaats me in beiden en ik vind het voor beiden net zo triest :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
chrico schreef:Honden weten over het algemeen het verschil tussen een correctie of een vechtpartij, dat zijn twee aparte dingen.
Natuurlijk weten ze dat, anders zou er toch geen pup meer leven? :wink: Op het forum worden zoveel pups bij grote volwassen honden gezet. En die pups krijgen ook regelmatig op hun flikker van die grote honden. Een enorm grootteverschil en toch brengen de pups het er levend vanaf.

Wat wel kan, is dat een correctie verkeerd uitpakt. Dat een hoektand net in een ader terecht komt oid, maar als een hond staat te schudden met een andere hond in de bek en de boel uit elkaar scheurt, kun je dat met de beste wil van de wereld toch geen correctie meer noemen.
Nee natuurlijk kan je dat geen correctie noemen en volgens mij weten ze ook wel heel goed hoe hard ze het doen hoor.
Kaya is een felle tante en evenzo haar correcties, maar meer dan één keer inderdaad zo'n hoektand is er nooit gebeurd.
En Puch heeft het er ook levend vanaf gebracht, zelfs 3 katten hier :mrgreen:

Wel kan ik me voorstellen dat een correctie bij een zeer teer hondje verkeerd kan uitpakken. Maar dan heb ik het dus niet over in de bek nemen en schudden, want dat is idd geen correctie meer.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chrico
Zeer actief

Addy schreef:
chrico schreef:Wat vreemd is dat sommige zich niet kunnen verplaatsen in de eigenaars van de hondjes maar wel volledig in die van de hond die het gedaan heeft.
Is ook zo, dat zei ik in het begin ook al.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jinx schreef:
Pak-de-bal schreef:

Je kènt je eigen hond toch wel, en zeker de oppas heeft deze hond toch eerder al meegemaakt, toch?

Ik denk persoonlijk niet dat excuses worden geaccepteerd. Zeker niet als na de eerste aanval al ruiten zijn ingegooid in alles.
Als je van zo'n hond houdt, hoezo moet je dan stoer zijn? Ik vind pitbulls e.d. prachtig en zou er graag 1 willen als dat ooit kan. Maar ik ben alles behalve stoer hoor. Ben gewoon een normaal meiske die van roze houdt.

En ze kennen hun eigen hond vast wel, maar sommige situaties zie je niet aankomen. Dat is wel fout, je moet altijd anticiperen. Maar in dit geval schoot maltezer 1 los, dan is het al lastiger om te anticiperen, en het verhaal van de 2e aanval is gewoon heel raar...
Mocht het mijn hond zijn die het gedaan had, dan was ik er doodziek van, zou niet weten hoe vaak en op welke manieren ik de eigenaar van de 2 hondjes excuses aan moet bieden.
Maar openbaar? No way :N: :neenee:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef: Toch blijkt hieruit wel dat als het om je eigen hond gaat, het blijkbaar een ander verhaal is.
Zo mag je niet denken. Dan ga je uit emotie de straf voor de dader bepalen. Zo mag het niet gaan want dan zouden we meteen de doodstraf weer in kunnen voeren. Neem van mij aan dat er genoeg slachtoffers in Nederland wonen die de doodstraf voor hun daders zouden willen. Vanuit emotie gezien heel terecht. Maar we hebben nu eenmaal bepaald hoe dat soort dingen opgelost worden. Gelukkig ook maar want vanuit emotie gezien zouden ook mensen de doodstraf krijgen die eigenlijk helemaal niks gedaan hebben in de ogen van weer andere mensen.
De losse zin die je quoot lijkt nu gericht op doodstraf voor de aanvallende hond, maar uit de rest van mijn verhaal blijkt dat ik ergens anders op doel, namelijk op het niet muilkorven van een hond die voor de kill gaat omdat je zelf het risico niet wilt lopen dat je hond doodgebeten wordt:
Toch blijkt hieruit wel dat als het om je eigen hond gaat, het blijkbaar een ander verhaal is. Iemand met een chi of maltezer loopt altijd met een hondje rond die hulpeloos doodgebeten kan worden door een hond vanaf maatje Kooiker. Maar jij doet je hond geen muilkorf om omdat hij zich dan niet kan verweren. Dat is toch scheef? Jij wijst er in elk topic weer op dat ongelukjes kunnen gebeuren. Dus als ik bij jou in de straat woon en jij hebt een zeer hondagressieve staff, dan heb ik gewoon pech als jij de riem laat schieten en is het exit Bram. Waarom moet ik dat risico wel lopen en durf jij dat risico zelf niet aan?

Maar om op jouw verhaal in te gaan: ik zou het heel moeilijk vinden als een hond die mijn hond heeft doodgebeten elke dag vrolijk spelend met z'n eigenaar langs mijn huis loopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn emoties niet even kan uitzetten voor een incident in het nieuws. Ik heb al eerder gezegd dat de hond voor mij niet dood moet, maar een dilemma vind ik het wel. Twee honden doodbijten in 24 uur vind ik heel ernstig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Ach, iemand moet toch wat tegenwicht bieden als er vanuit emotie meteen de doodstraf wordt geëist voor een hond? Als we alleen dat soort reacties konden lezen zou de helft van het forum zijn mening moeten inslikken. Ik vind een reactie vanuit het slachtoffer gezien net zo kortzichtig als een reactie puur vanuit de "dader" gezien.
Vermenselijking vindt sowieso niet plaats want de slachtoffers zijn mensen en de dader die erop zou kicken dat zijn "vechthond" dit gedaan heeft is ook maar een mens denk ik dan.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

chrico schreef:
Addy schreef:
ja toen waren we het ook al eens :mrgreen:
Mit
Zeer actief

Ik wil voor de duidelijkheid ook nog even aangeven dat ook ik het afschuwelijk vind voor de eigenaren van de 2 hondjes...
Ik verplaats me idd in beide situaties. Ik heb een felle hond en een hapklaar pluizebolletje die ook een kleine correctie ws niet overleeft, dus ik kan me van beide kanten zo ontzettend goed voorstellen hoezeer je er kapot van bent...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jinx schreef: Dat bedoel ik dus exact! Sommige mensen hier schijnen te denken dat die eigenaar er alleen maar op kickt als zn hond een andere hond grijpt.
Daar heb je gelijk in. Het is wel ingegeven door ervaring bij mij. Van alle keren dat er een hond uit het niets op Bram dook, heb ik geen 1 keer meegemaakt dat de eigenaar er mee zat. Het was schouders ophalen en doorlopen, niet ingrijpen, geen excuses. En een eigenaar in de buurt vindt het zelfs bijzonder grappig dat zijn hond andere honden aanvalt.

De eigenaren die er wel mee zitten, kom ik niet tegen, omdat daar niet het soort incidenten mee gebeuren die ik meemaak. Deze eigenaren gaan namelijk niet in een losloopgebied lopen met hun hond die op andere honden duikt. Die kom ik gewoon met hun aangelijnde hond tegen in de wijk en aangezien Bram ook aangelijnd is, hebben we geen last van elkaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Addy schreef:
chrico schreef:
Addy schreef:
ja toen waren we het ook al eens :mrgreen:
Ik denk dat iedereen zich in beiden verplaatst. Maar je kan niet in al je reacties beide kanten van een verhaal volledig belichten. Als ik bv reageer op iemand die de kant van de kleine hondjes belicht bied ik wat tegenwicht door dan de kant van de stafford te belichten.

Iedereen weet dat er hier niemand zijn schouders op zou halen als zijn/haar hond zoiets gedaan heeft. Dat moge duidelijk zijn en dat hoef je niet in al je berichten naar voren te laten komen. :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Jinx schreef: Dat bedoel ik dus exact! Sommige mensen hier schijnen te denken dat die eigenaar er alleen maar op kickt als zn hond een andere hond grijpt.
Daar heb je gelijk in. Het is wel ingegeven door ervaring bij mij. Van alle keren dat er een hond uit het niets op Bram dook, heb ik geen 1 keer meegemaakt dat de eigenaar er mee zat. Het was schouders ophalen en doorlopen, niet ingrijpen, geen excuses. En een eigenaar in de buurt vindt het zelfs bijzonder grappig dat zijn hond andere honden aanvalt.

De eigenaren die er wel mee zitten, kom ik niet tegen, omdat daar niet het soort incidenten mee gebeuren die ik meemaak. Deze eigenaren gaan namelijk niet in een losloopgebied lopen met hun hond die op andere honden duikt. Die kom ik gewoon met hun aangelijnde hond tegen in de wijk en aangezien Bram ook aangelijnd is, hebben we geen last van elkaar.
Ik denk ook dat de eigenaren die er wel kapot van zouden zijn over het algemeen een stuk meer verantwoordelijkheid voelen.
Wat niet wil zeggen dat met dit soort ongelukken de eigenaar niet alsnog kapot is.

Ik zei toevallig gister ook tegen Lars: Ik kom 1000x liever een eigenaar met een bloedagressieve hond tegen die weet hoe zijn hond is, dan een eigenaar met een hond die nooit iets heeft gedaan maar waarbij de eigenaar door dat gegeven meteen niet meer op let.
Een ongeluk zit gewoon in een heel klein hoekje.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:
Zoek stok! schreef:
chrico schreef:Honden weten over het algemeen het verschil tussen een correctie of een vechtpartij, dat zijn twee aparte dingen.
Natuurlijk weten ze dat, anders zou er toch geen pup meer leven? :wink: Op het forum worden zoveel pups bij grote volwassen honden gezet. En die pups krijgen ook regelmatig op hun flikker van die grote honden. Een enorm grootteverschil en toch brengen de pups het er levend vanaf.

Wat wel kan, is dat een correctie verkeerd uitpakt. Dat een hoektand net in een ader terecht komt oid, maar als een hond staat te schudden met een andere hond in de bek en de boel uit elkaar scheurt, kun je dat met de beste wil van de wereld toch geen correctie meer noemen.
Nee natuurlijk kan je dat geen correctie noemen en volgens mij weten ze ook wel heel goed hoe hard ze het doen hoor.
Kaya is een felle tante en evenzo haar correcties, maar meer dan één keer inderdaad zo'n hoektand is er nooit gebeurd.
En Puch heeft het er ook levend vanaf gebracht, zelfs 3 katten hier :mrgreen:

Wel kan ik me voorstellen dat een correctie bij een zeer teer hondje verkeerd kan uitpakken. Maar dan heb ik het dus niet over in de bek nemen en schudden, want dat is idd geen correctie meer.
Precies. Een correctie kan eventueel wellicht misschien verkeerd uit pakken heel soms, en het lijkt me heel stug dat dat dus regelmatig het geval is bij een doodgebeten kleine hond.
Dat zijn gewoon geen correcties meer :19:

Ik merk het zelfs bij Vera van bijna 3 maanden in spel met Saar. Ze is nu twee keer zo zwaar en kan makkelijk Saar pletten als ze wil. Dat wil ze echter niet en speelt ze dus zo dat het super eerlijk spel is tussen een haar en Saar.
Bij een correctie gaat het net zo lijkt me, honden weten dan echt wel wie ze voor zich hebben en wat ze doen (afgezien dan van die ene zeldzame correctie waarbij inderdaad bijvoorbeeld een tand een slagader raakt, maar ik kan me echt niet voorstellen dat dat heel vaak voorkomt).
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Jinx schreef:Ik wil voor de duidelijkheid ook nog even aangeven dat ook ik het afschuwelijk vind voor de eigenaren van de 2 hondjes...
Ik verplaats me idd in beide situaties. Ik heb een felle hond en een hapklaar pluizebolletje die ook een kleine correctie ws niet overleeft, dus ik kan me van beide kanten zo ontzettend goed voorstellen hoezeer je er kapot van bent...
Toch zal ook jouw pluizenbol een normale correctie overleven, of het moet gewoon ernstig fout gaan. Maar er bij voorbaat vanuit gaan dat jouw hond een correctie waarschijnlijk niet zou overleven vind ik in het nadeel van de andere hond spreken. Ook jouw hond weet het verschil tussen een correctie en doodbijten.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief

chrico schreef:
Jinx schreef:Ik wil voor de duidelijkheid ook nog even aangeven dat ook ik het afschuwelijk vind voor de eigenaren van de 2 hondjes...
Toch zal ook jouw pluizenbol een normale correctie overleven, of het moet gewoon ernstig fout gaan. Maar er bij voorbaat vanuit gaan dat jouw hond een correctie waarschijnlijk niet zou overleven vind ik in het nadeel van de andere hond spreken. Ook jouw hond weet het verschil tussen een correctie en doodbijten.
Nee daar heb je ook gelijk in...Sowieso beetje verkeerd geschreven, want als ik werkelijk bang zou zijn voor een correctie dat zou ik geen 2,5 kilo wegend hondje naast een hond van bijna 50 kilo zetten natuurlijk... :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Frenk schreef:Ik begrijp overigens niet zo goed waarom preventief muilkorven op zoveel bezwaren stuit :19: Er zullen toch niet zoveel hondagressieve honden rondlopen waar de rest van de hondensamenleving tegen beschermd moet worden?
sinds het verhaal van Maart is dit ook het allerlaatste wat ik ooit zal doen idd.
Ik vind dat dus heel krom (niet uitgaande van jouw honden uiteraard, maar uitgaande van de hond als een Stafford die doodt).
Ik loop dagelijks met een hondje dat zich net zo min kan verdedigen als er een Stafford met kill neigingen opduikt, en daar ga ik toch echt ook gewoon mee over straat. Eng he? :N:
Dat je dan anderen honden maar risico laat lopen, want stel dat jouw eigen lieverd aangevallen wordt, vind ik echt een kwestie van "als mijn hond maar niks overkomt vind ik het wel best" (en voor de duidelijkheid, daar bedoel ik jou dus niet mee :wink: ).

Bovendien wordt er altijd op gehamerd van "hoe groot is de kans nou eenmaal dat je kleine hondje wordt doodgebeten". De kans dat je gemuilkorfte Stafford wordt doodgebeten lijkt me dus net zo klein :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”