Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malinois schreef:ja precies... ze waarschuwt lang en veel... maar het houdt een keer op en dan liggen ze op hun rug te spartelen..
dat heb ik nog nooit meegemaakt met mijn reu ....
natuurlijk wordt hij ook afgesnauwd door sommige "bitches" van teven
maar dan is hij weg en de teef ook , en verder gebeurd er niets
jij denkt altijd: wat er met mijn honden gebeurd , moet maar overal gebeuren
Hoort!
Alleen omdat jouw Bauke zo perfect is (beetje eng heur, zo'n robot) moeten ALLE honden zo perfect zijn?
die jaloersheid komt steeds maar weer boven, hè?
Nou! Doe mij zo'n hond als Bauke
Beter dan dat verwende kreng en die agressieve pitbull die ik nu heb. Ik wil veeeeeeeeeel liever een robot waarbij elk honds gedrag er meteen wordt uitgetimmerd
is niet verwend ,( mag niet hier op de bank)
springt niet op bij vreemde mensen, zoals vanmorgen weer een hond bij mij deed
zal nooit een gevecht beginnen , enz enz
Beter dan dat verwende kreng en die agressieve pitbull die ik nu heb.
precies, dat zeg ik
oh ik wil ook een bauke! ik heb ook van die rothonden en die mogen niet eens op de bank dus verwend kunnen ze niet zijn...
precies, dat zeg ik
oh ik wil ook een bauke! ik heb ook van die rothonden en die mogen niet eens op de bank dus verwend kunnen ze niet zijn...
precies, dat zeg ik
dank je
": I am special," (dat zeg je meer tegen familieleden, ik heb familie in Amerika wonen namelijk , dus daarom :
You love me??)
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 05 jun 2008 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Wolven gaan echt niet zomaar een andere wolf grijpen. Dat zie je echt nooit gebeuren in de natuur en het is ook niet logisch. Zoals ik in de discussie al een paar keer heb gezegd zou het veel te veel energie kosten en risico met zich meebrengen en veel te weinig opleveren. En daar hebben ze in de 'harde natuur' helemaal geen tijd voor of zin in.
Ik vraag me af waarom mensen de wolven er toch altijd bijhalen??
Sorry Frenk, maar hoelang is het geleden dat JOUW hond er als een wolf uitzag?
Héél lang geleden ....
precies, dat zeg ik
sorry,macha , ik moet je teleurstellen je puppenkind is door en
door verwend.
slaapt op de bank. springt ieder in de nek. likt ieders voeten schoon.
die staart houdt hij ook geen minuut stil.een klein gevechtje
gaat hij ook niet uit de weg. :N:
hij is niet verwend maar een monstertje
monique
en ik heb hem aan jou gegeven zodat je hem onder de duim kon houden!!
wat is er gebeurt met mijn adviezen zoals de prikband, zweep etc? je weet toch dat "onze soort" honden dit nodig heeft!
ik zal er zondag als ik je zie wel even wat zinnigheid inslaan hoor!
heeft vigo ook al een voetenfetish? oh nee, lola heeft precies de verkeerde genen doorgegeven geweldig!
iones schreef:Ik heb toch nog een vraagje voor Jinx/Lars.
STel, jullie honden waren wel sociaal en leverden geen problemen op bij het loslaten. Zouden jullie ze dan wel los laten lopen?
Uiteraard
Die kleine van mij laat ik ook gewoon los. Ik vind het ook fijner als een hond gewoon los kan, maar in het geval van die grote van ons is dat gewoon niet verstandig
Nee, dat snap ik inmiddels. Maar ik vroeg dit omdat Lars zei dat hij de hond nergens los liet. Maar dat geldt voor 1 hond van jullie. De andere dus niet. Ik had ook niet in de gaten dat jullie 2 honden hadden enz enz.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Wolven gaan echt niet zomaar een andere wolf grijpen. Dat zie je echt nooit gebeuren in de natuur en het is ook niet logisch. Zoals ik in de discussie al een paar keer heb gezegd zou het veel te veel energie kosten en risico met zich meebrengen en veel te weinig opleveren. En daar hebben ze in de 'harde natuur' helemaal geen tijd voor of zin in.
Ik vraag me af waarom mensen de wolven er toch altijd bijhalen??
Sorry Frenk, maar hoelang is het geleden dat JOUW hond er als een wolf uitzag?
Héél lang geleden ....
Er zit geen greintje wolf meer in hoor.
instincten en taal zijn die van de wolf hoor, die je trouwens nog probleemloos met een hond kunt kruisen. Sommige rassen staan er ( qua gedrag en uiterlijk ) dichterbij dan andere, maar in elke hond zit meer dan een greintje wolf.
Wolven zullen b.v. niet voortdurend door elkaars territorium wandelen, mijden elkaar, wij dwingen ze ertoe.
Om maar een reden te geven waarom een hond ( in deze optiek ) niet gestoord hoeft te zijn om zich agressief te gedragen; hoewel er iets voor te zeggen valt een hond een gestoorde wolf te noemen. Maar dat is weer een andere discussie.
iones schreef:Ik heb toch nog een vraagje voor Jinx/Lars.
STel, jullie honden waren wel sociaal en leverden geen problemen op bij het loslaten. Zouden jullie ze dan wel los laten lopen?
Uiteraard
Die kleine van mij laat ik ook gewoon los. Ik vind het ook fijner als een hond gewoon los kan, maar in het geval van die grote van ons is dat gewoon niet verstandig
Nee, dat snap ik inmiddels. Maar ik vroeg dit omdat Lars zei dat hij de hond nergens los liet. Maar dat geldt voor 1 hond van jullie. De andere dus niet. Ik had ook niet in de gaten dat jullie 2 honden hadden enz enz.
Lars heeft 1 hond, en ik heb 1 hond, en we wonen samen
iones schreef:Nee, dat snap ik inmiddels. Maar ik vroeg dit omdat Lars zei dat hij de hond nergens los liet.
Kleine nuancering nog, de beslissing is genomen na een akkefietje waarbij Quasar door de bazen van een rottweiler waar hij was opgedoken behoorlijk is afgetuigd met leren riemen. De fout lag bij mij maar er was weinig meer aan de hand dan dat hij op dat teefje was gedoken uit dominantie en haar op de grond hield. Je gaat dan toch nadenken, hij heeft behoorlijke klappen gehad en wat als hij door de pijn wel aggressief was geworden en een van de bazen was aangevlogen?
Nogmaals, ik steek de hand in eigen boezem en geef eerlijk toe dat het mijn fout was. Hij was heel even buiten ons blikveld en had de rottie eerder in de gaten dan wij maar het is dus niet alleen dat hij niet los mag omdat hij andere honden zou grijpen (dat doet hij voor zover ik weet niet) maar dus ook uit zelfbescherming.
iones schreef:Nee, dat snap ik inmiddels. Maar ik vroeg dit omdat Lars zei dat hij de hond nergens los liet.
Kleine nuancering nog, de beslissing is genomen na een akkefietje waarbij Quasar door de bazen van een rottweiler waar hij was opgedoken behoorlijk is afgetuigd met leren riemen. De fout lag bij mij maar er was weinig meer aan de hand dan dat hij op dat teefje was gedoken uit dominantie en haar op de grond hield. Je gaat dan toch nadenken, hij heeft behoorlijke klappen gehad en wat als hij door de pijn wel aggressief was geworden en een van de bazen was aangevlogen?
Nogmaals, ik steek de hand in eigen boezem en geef eerlijk toe dat het mijn fout was. Hij was heel even buiten ons blikveld en had de rottie eerder in de gaten dan wij maar het is dus niet alleen dat hij niet los mag omdat hij andere honden zou grijpen (dat doet hij voor zover ik weet niet) maar dus ook uit zelfbescherming.