Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
leeftijd start training
Moderator: moderatorteam
- falcosboss
- nieuw lid
leeftijd start training
Hallo allemaal,
Mijn hondje is nu 4 maanden en mag pas in september komen op de club.
Wat zou ik al een beetje kunnen gaan oefenen met hem buiten de normale zit af dingen?
Groetjes...
Wat zou ik al een beetje kunnen gaan oefenen met hem buiten de normale zit af dingen?
Groetjes...
Falco - Mechelse Herder - Geboren: 01-02-2008
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
vreemd, ik neem zelf puppen vanaf dat ze er zijn (7wk, of eigen fok vanaf 5wk, maar dan met het hele nest) mee naar de club, kunnen ze lekker wennen aan alles, de geluiden, etc....echt oefenen komt idd pas later, alhoewel ik ze met 7 wk wel al laat bijten en blaffen (toch dan met de volgende...alles is nu lekker stil in de kennel, maar t blaffen aanleren kost me wat moeite
)
maar weet niet wat je met je hond wilt gaan trainen...???

maar weet niet wat je met je hond wilt gaan trainen...???
-
- Zeer actief
Re: leeftijd start training
Eh.. heel snel naar een andere hondenschool op zoek waar ze WEL doorlopende instroom hebben op een puppyklasje! Veel te belangrijk om te laten liggen tot 'september'!falcosboss schreef:Hallo allemaal,
Groetjes...
Echter, doe geen consessies waar het gaat om hondvriendelijk trainen. Laat alles waar ze een pup met wurgketting trainen maar buiten beschouwing

Suzanne
- falcosboss
- nieuw lid
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
vreemd, tenminste, ben niet thuis in de IPO, maar weet dat er in de KNPV geen zomerstop oid is....falcosboss schreef:Tja... doorlopende instroom heb ik niet kunnen vinden rond Tilburg...
En wat ik met Falco wil doen is IPO.
Groetjes...
en weet ook wel in de IPO dat ze je graag vroeg al zien komen voor wat basis speurwerk en zo en dan dus niet als de hond 7 mnd is pas...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Puppycursus zou ik niet doen als je actief IPO wil gaan doen, vaak worden dingen daar net wat anders/verkeerd aangeleerd voor IPO.Suzanne123 schreef:Je wilt toch gewoon eerst een puppencursus neem ik aan?falcosboss schreef:Tja... doorlopende instroom heb ik niet kunnen vinden rond Tilburg...
Groetjes...
Dan is 'De Wolf' een goed idee; hondvriendelijk in ieder geval!
Suzanne
Ik zou gewoon een andere vereniging zoeken waar geen zomerstop is. Heb er nog nooit van gehoord dat ze bij IPO ook aan zomerstop doen

"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
puppy cursus vind ik één van de stomste dingen die er zijnSuzanne123 schreef:Je wilt toch gewoon eerst een puppencursus neem ik aan?falcosboss schreef:Tja... doorlopende instroom heb ik niet kunnen vinden rond Tilburg...
Groetjes...
Suzanne

@ ts: wat is dan de reden dat er dan pas terecht kan? Hier komen ze gewoon vanaf dat de pup er is. dus rond een week of 6-8

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
neemt de Wolstad geen jongere honden aan?falcosboss schreef:Tja... doorlopende instroom heb ik niet kunnen vinden rond Tilburg...
Groetjes...

kijk anders hier even voor een verening in de buurt:
http://www.nbg-hondensport.nl/indexkiesvereniging.html

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat ken ik ook totaal niet.crutz schreef:vreemd, tenminste, ben niet thuis in de IPO, maar weet dat er in de KNPV geen zomerstop oid is....falcosboss schreef:Tja... doorlopende instroom heb ik niet kunnen vinden rond Tilburg...
Groetjes...
en weet ook wel in de IPO dat ze je graag vroeg al zien komen voor wat basis speurwerk en zo en dan dus niet als de hond 7 mnd is pas...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik doe met geen enkele hond meer puppycursus gewoon bij een IPO vereniging beginnen, goed laten informeren of het een goede is, daar weten ze prima wat te doen met pups over het algemeen.Suzanne123 schreef:Je wilt toch gewoon eerst een puppencursus neem ik aan?falcosboss schreef:Tja... doorlopende instroom heb ik niet kunnen vinden rond Tilburg...
Groetjes...
Suzanne