Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

chrico schreef:
Jinx schreef:Heel eerlijk, als er een andere hond bovenop mijn eenhapscracker springt en ik weet niet wát die hond precies gaat doen...Dan krijgt ie ook een trap. Geen doodstrap of wat ook en ik zal ook niet zo snel met riemen gaan slaan, maar ik zal hem er wel vanaf trappen, zsm Tsuki oppakken en er vandoor gaan.
:smile: ojee dan leef je ook nog eens samen met iemand die dat asociaal vind en ziek vind :mrgreen:
Dat is geen enkel probleem hoor :wink:
Lars weet ook hoe ik erover denk. We wonen samen en hebben 2 honden, maar als het er écht op aan komt heeft ieder de eigen verantwoordelijkheid over zijn eigen hond.
We geven onze eigen mening, en doen daar soms samen iets mee, maar soms ook niet. Maar over het algemeen zitten we precies op 1 lijn wat de dieren betreft :wink:
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Het ligt er denk ik ook erg aan wat de andere eigenaar doet..
Sam was vandaag verschrikkelijk vervelend.. maakte kennis met een jack russel en na wat snauw werk (ik riep al dat tie moest stoppen, maar nee tuurlijk niet :boos: ) wilde die op die andere hond gaan rijden.
Ik heb Sam eraf getrokken en hem aangelijnt..
Als die andere eigenaar Sam dan een trap had verkocht was ik ook pislink geweest..
Tuurlijk mocht Sam dat niet, maar ik probeerde zo snel mogelijk Sam te laten stoppen. Was geen gevecht maar gewoon macho doen maar toch. ff als voorbeeld..

Was Sam al grauwend en snauwend op die andere hond gedoken zonder mijn aanwezigheid, en had tie dan een schopje (wel graag wat zachter gezien formaat) gehad, tja.. dan was het mijn eigen schuld geweest dattie een schop kreeg :19:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

alm@ schreef:
Nanna schreef:
chrico schreef:
Addy schreef:Zo Chrico, nou weet je het ook weer, je kickt erop :pffff:
Echt wel, elke keer als ik naar ze kijk krijg ik gewoon een strakke plasser :smile:
Afbeelding
:smile: :smile: :smile:
Ik hoop niet dat ik Whera zo nog eens tegenkom :N: :mrgreen:
nou ja Alma, we zijn toch wel zo modern dat we die ombouw gewoon accepteren toch :19: zolang de kleding maar aanblijft :pffff:
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

alm@ schreef:Dat bedoel ik met overmacht, ik ben geen type om maar in het wilde weg honden te gaan schoppen maar in zo'n situatie was het gewoon een reflex.
Als je het zo uitlegt lees ik het al heel anders, de :mrgreen: met het "ik heb een hond getrapt" ging er even heel slecht in bij mij. :wink:
Innuendo schreef:@ Lars..
Het staat er misschien bij mensen wat vreemd, maar als je hondje word aangevallen dan raak je behoorlijk in paniek kan ik uit ervaring vertellen..
Dat weet ik want hoewel mijn hond andere kwaliteiten worden toegedicht is hij op het ten toon spreiden van dominant gedrag (het incident bijv. wat ik beschreven heb) altijd zelf slachtoffer geweest van andere honden. Ik kijk elke dag aan tegen een litteken wat hem is toegebracht door een staff. :wink:

Toch ben ik het er niet mee eens hoe sommigen het hier brengen, tenzij het niet echt niet anders kan okee maar het moet niet de norm zijn om een akkefietje op te lossen. Het gaat het er mij ook niet om dat mensen het weleens gedaan hebben maar het toontje van "oh dan trap ik hem er wel even af" vind ik onbegrijpelijk in deze. :roll:
estelle schreef:Nou sorry hoor (en dat is dan eigenlijk tegen lars bedoeld) maar als er een wildvreemde grote hond op mijn honden af komt stormen en er bovenop knalt dan zal ik er dus ook alles aan doen om die eraf te krijgen, desnoods idd met geweld.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden, ik zal er ook alles aan doen om ze uit elkaar te halen desnoods met geweld. Dit als als laatste redmiddel, lijkt me een heel gezonde benadering. :wink:
chrico schreef:Dat doe je normaal alleen als je je hond niet vertrouwd met andere honden omdat je weet dat het fout gaat.
Blijkbaar niet want ik vertrouw hem wel maar ik wil geen overlast veroorzaken voor anderen en mogelijke incidenten uitsluiten.
Nanna schreef:Als jij het klaarblijkelijk allemaal maar héél gewoon vindt dat jouw Argentijnreu bovenop een teef klapt, dan kon je nog weleens vaker van een koude kermis thuiskomen ;-)
Lief dat je voor me denkt maar je zit er toch echt naast, ik vind het niet meer dan normaal dat dat soort dingen gebeuren net als kinderen die elkaar een zandbak uitmeppen of volwassen die soms uitschieten. Het zijn excessen en daar moet je tegen optreden maar gek dat het heel soms gebeurt? Neuh niet echt.
JIJ kiest er voor om met een hondagressieve hond rond te lopen, ik niet. En dan zal ik het normaal moeten vinden dat jouw hond bovenop de mijne duikt? Daggutniet.
En nu heb ik ineens een hondaggressieve hond? :19: Waar haal je dat vandaan? :denken:
chrico schreef: :smile: ojee dan leef je ook nog eens samen met iemand die dat asociaal vind en ziek vind :mrgreen:
Ik vind het idd ziek dat de huidige tendens uitgaat van het gebruiken van geweld. Enige verdraagzaamheid is tegenwoordig ver te zoeken en de enige oplossing bij conflicten lijkt maar het inzetten van geweld te zijn.

Er zijn talloze voorbeelden te verzinnen waarin het weldegelijk het laatste redmiddel is maar zoals het hier gepresenteerd werd zou het het enige redmiddel zijn en dat vind ik zorgelijk. Als er bij onze honden iets gebeurt zal ik eerst proberen de andere hond (of mijn eigen hond natuurlijk) ervan af te trekken en mocht dat niet lukken dan krijgt ie ook een trap maar ik zal er echt niet a la karatekid invliegen zoals sommigen het hier voorspiegelden.

@PdB: Ik heb absoluut geen zin meer om op je te reageren maar wanneer gaan wij nou eens een mooi kek montuurtje bij de Pearl uitzoeken? :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Lars schreef:Toch ben ik het er niet mee eens hoe sommigen het hier brengen, tenzij het niet echt niet anders kan okee maar het moet niet de norm zijn om een akkefietje op te lossen. Het gaat het er mij ook niet om dat mensen het weleens gedaan hebben maar het toontje van "oh dan trap ik hem er wel even af" vind ik onbegrijpelijk in deze. :roll:
als de eigenaar van die hond maar staat te kijken en niets doet. wat dus altijd voorkomt..
.. dan ben je zéker wel geneigd om dit te doen,

maar dàt snap je niet , hè? :roll:
Pak-de-bal

Lars schreef:Blijkbaar niet want ik vertrouw hem wel maar ik wil geen overlast veroorzaken voor anderen en mogelijke incidenten uitsluiten.
En nu heb ik ineens een hondaggressieve hond? :19: Waar haal je dat vandaan?
het antwoord heb je zelf al gegeven, kijk maar in het rood..

ik hoef dat niet te doen, hoor , met Bauke :pffff:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Pak-de-bal schreef:
Lars schreef:Toch ben ik het er niet mee eens hoe sommigen het hier brengen, tenzij het niet echt niet anders kan okee maar het moet niet de norm zijn om een akkefietje op te lossen. Het gaat het er mij ook niet om dat mensen het weleens gedaan hebben maar het toontje van "oh dan trap ik hem er wel even af" vind ik onbegrijpelijk in deze. :roll:
als de eigenaar van die hond maar staat te kijken en niets doet. wat dus altijd voorkomt..
Dit is natuurlijk kul hé. Vanmorgen nog werd mijn logeer Buldog uit het niets (althans ik had het niet gezien) besprongen door een of andere kruising reu met minder goede bedoelingen. De eigenaar trok hem er onmiddellijk af, gaf de hond op z'n kop en maakte zijn excuus naar mij toe. Daarna liep hij met aangelijnde hond verder. Ik kom veel mensen tegen die hun verantwoordelijkheid nemen maar soms gebeurt er iets onvoorziens :19: het zijn honden geen robotten.
Afbeelding
Pak-de-bal

alm@ schreef:
Pak-de-bal schreef:
Dit is natuurlijk kul hé. Vanmorgen nog werd mijn logeer Buldog uit het niets (althans ik had het niet gezien) besprongen door een of andere kruising reu met minder goede bedoelingen. De eigenaar trok hem er onmiddellijk af, gaf en hond op z'n kop en maakte zijn excuus naar mij toe. Daarna liep hij met aangelijnde hond verder. Ik kom veel mensen tegen die hun verantwoordelijkheid nemen maar soms gebeurt er iets onvoorziens :19: het zijn honden geen robotten.
als het geen robotten zijn, waarop liep hij dan weer aangelijnd weg?

dan zou het toch eenmalig geweest kunnen zijn?

en als honden geen robotten zijn, waarom kwam hij dan uit het niets aanzetten?

ik denk dat deze man wel degelijk zijn hond kent ,
maar even een fout maakte door hem even los te laten :pffff:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Toen met Banjer stond de eigenaar zelf te schoppen,en slaan :wink:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Nanna schreef:Tsja, ik vind een reu die om niks op een teefje duikt en haar tegen de grond duwt "uit dominantie" :19: niet bepaald vriendelijk.
Ik weet niet of het om niks was want het exacte moment zelf heb ik niet gezien, wel weet ik dat er niks aan de hand was toen ik erbij kwam. :wink:
Trouwens, ik vind het te prijzen dat je hem nu aangelijnd houdt. :ok:
Daar ben ik dankzij dit topic wel anders over gaan denken, we zijn nu ruim anderhalf jaar verder, hij is inmiddels volledig uitgepubert en in de tussentijd gecastreert. We gaan het gewoon weer eens proberen want de enige reden dat ik hem aangelijnt hou is een akkefietje waarvan ik het moment supreme niet eens zelf heb gezien. De mensen die het wel hebben gezien konden me er weinig meer over vertellen dan dat ik een kuthond had, me bek moest houden en kon gaan betalen etc.
Qal
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:ik hoef dat niet te doen, hoor , met Bauke :pffff:
Flikker nou eens op met Bauke en gooi eens wat data op wanneer je naar de Pearl kan. :mrgreen:
Pak-de-bal

Lars schreef:
Flikker nou eens op met Bauke en gooi eens wat data op wanneer je naar de Pearl kan. :mrgreen:
jaloers?? :pffff:
Pak-de-bal

Lars schreef:
Nanna schreef:Tsja, ik vind een reu die om niks op een teefje duikt en haar tegen de grond duwt "uit dominantie" :19: niet bepaald vriendelijk.
Ik weet niet of het om niks was want het exacte moment zelf heb ik niet gezien, wel weet ik dat er niks aan de hand was toen ik erbij kwam. :wink:
ik weet dat je jaloers op Bauke bent, maar dit heeft Bauke nog NOOIT gedaan:

.. op een teefje gaan staan !!!!

en dat er niets aan de hand was, maakt niets uit,
....maar als een teef een reu afsnauwt , hoeft die reu niet òp haar te gaan staan ! :neenee:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is ook wel eens op een hond gaan zitten, is ze nu gevaarlijk?
:pop:
Pak-de-bal

pooh schreef:Ameno is ook wel eens op een hond gaan zitten, is ze nu gevaarlijk?
een dominante dame, dat wel ,was dat ook een teefje?

in wat voor een situatie was dat?
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

nee het was een reutje waar ze op ging zitten
ze waren aan het spelen, geen gegrom e.d. Gewoon 2 honden die spelen.
:pop:
Pak-de-bal

pooh schreef:nee het was een reutje waar ze op ging zitten
ze waren aan het spelen, geen gegrom e.d. Gewoon 2 honden die spelen.
een reutje? ...zo, die madame durft :eek:
Bauke zou toch een grom laten horen, dat vind hij niets voor zijn pijnlijke rug

maar is zitten niet iets anders dan er boven staan ?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als zitten en staan hetzelfde was geweest dan had het 1 woord geweest ipv twee verschillende :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator

Pak-de-bal schreef:
alm@ schreef:
Pak-de-bal schreef:
Dit is natuurlijk kul hé. Vanmorgen nog werd mijn logeer Buldog uit het niets (althans ik had het niet gezien) besprongen door een of andere kruising reu met minder goede bedoelingen. De eigenaar trok hem er onmiddellijk af, gaf en hond op z'n kop en maakte zijn excuus naar mij toe. Daarna liep hij met aangelijnde hond verder. Ik kom veel mensen tegen die hun verantwoordelijkheid nemen maar soms gebeurt er iets onvoorziens :19: het zijn honden geen robotten.
als het geen robotten zijn, waarop liep hij dan weer aangelijnd weg?

Je kan ervan denken wat je wilt. Maar ik denk dat iedereen wel eens even iets minder goed oplet of dat dat je hond iets onverwacht doet wat je niet eerder hebt meegemaakt, kan jou ook met Bauke gebeuren. Maar zolang iemand zijn verantwoordelijkheid neemt heb ik met zo'n voorval als boven geschreven op zich geen probleem.
De buldog liep trouwens achter mij vandaar dat ik het niet zag :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

alm@ schreef: Je kan ervan denken wat je wilt. Maar ik denk dat iedereen wel eens even iets minder goed oplet of dat dat je hond iets onverwacht doet wat je niet eerder hebt meegemaakt, kan jou ook met Bauke gebeuren. Maar zolang iemand zijn verantwoordelijkheid neemt heb ik met zo'n voorval als boven geschreven op zich geen probleem.
De buldog liep trouwens achter mij vandaar dat ik het niet zag :wink:
het kon toch zijn, dat die man dacht , dat er toch niemand zou lopen verder?

maar natuurlijk neem je dan een geode houding aan, om je eigen hond ervan af te halen.
maar het wordt nu als een uitzondering gezien en het zou eigenlijk altijd zo moeten zijn :wink: :19:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Pak-de-bal schreef: als het geen robotten zijn, waarop liep hij dan weer aangelijnd weg?

Ik zou jou zó graag eens in het echt spreken.
En voordat je begint: nee dit is geen bedreiging! (ik met mijn 1.61) en vraag me alleen af waar jij al dit rare gebral vandaan haalt.

HONDEN ZIJN HONDEN!!!

Ga me niet vertellen dat jouw o-zo-geweldige-BAUKE nog NOOIT ook maar 1 snauw heeft gegeven???
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Pak-de-bal schreef: een reutje? ...zo, die madame durft :eek:
Bauke zou toch een grom laten horen, dat vind hij niets voor zijn pijnlijke rug
Bauke en grommen?? O NEE DE WERELD VERGAAT!!!
Afbeelding
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Lars schreef:
Nanna schreef:Nou...;-)
Als een grote Argentijnreu bovenop mijn teefje duikt, zonder wat voor aanleiding dan ook, dan krijgt ie toch écht te maken met mijn schoenmaat 43 en de ijzeren uiteindes van 5 riemen.
ik laat niet zomaar mijn honden aanvallen, namelijk.
Mjah, er is niks aan de hand maar je gaat wel een hond te lijf met 5 riemen en trapt erop in met schoenmaat 43, wat zal je moeder trots op je zijn. :roll: Ooit erover nagedacht dat een andere baas het ook niet accepteert dat jij zijn hond aanvalt? Misschien reageert de hond zelf er ook wel op? Misschien ben ik heel dom hoor maar wanneer heeft geweld ooit iets opgelost? :denken:
Als een aggresieve hond op mijn hond duikt, gebruik ik ook geweld. Misschien dat geweld niet zoveel oplost, maar een dialoog met een hond zie ik persoonlijk niet zo zitten.

En als het het een hond is die voor de kill gaat, is het echt einde hond.
Lars schreef:Ooit erover nagedacht dat een andere baas het ook niet accepteert dat jij zijn hond aanvalt?
Als je deze nu eens omdraait. Ooit erover nagedacht dat een andere baas het niet accepteert dat jouw hond een ander zijn hond aanvalt!
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Jay schreef:Als een aggresieve hond op mijn hond duikt, gebruik ik ook geweld. Misschien dat geweld niet zoveel oplost, maar een dialoog met een hond zie ik persoonlijk niet zo zitten.
Dan maar weer de vraag, wat lost dat op buiten dat jij je aggressie even kwijt bent? Is het niet handiger om eerst te proberen de hond in kwestie van jouw hond af te trekken? :denken: Sla je twee vliegen in 1 klap, jouw hond is buiten gevaar en de aanvaller kan niet meer bij hem komen. :wink:
Als je deze nu eens omdraait. Ooit erover nagedacht dat een andere baas het niet accepteert dat jouw hond een ander zijn hond aanvalt!
Yup maar hiermee zeg je eigenlijk dat ik maar moet accepteren dat een ander op mijn hond in gaat staan trappen zonder dat ik zelf iets aan de situatie moet doen? :19:

Focus ligt toch op het uit elkaar krijgen van de honden? Waarom dan die fixatie op het maar kunnen trappen? Is dat in het belang van je hond?
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Nanna schreef:
Lars schreef: Yup maar hiermee zeg je eigenlijk dat ik maar moet accepteren dat een ander op mijn hond in gaat staan trappen zonder dat ik zelf iets aan de situatie moet doen? :19:

Focus ligt toch op het uit elkaar krijgen van de honden? Waarom dan die fixatie op het maar kunnen trappen? Is dat in het belang van je hond?
Ja, natuurlijk moet jij zien je hond van mijn hond (voor het gemak ;-) ) af te krijgen. Dat lijkt me wel zo prettig.
Maar in het geval van de Rottweiler en jouw hond heb je (zeg je zelf) niet eens precies gezien wat er gebeurde, je stond dus niet in de buurt.
IK ga niet aan andermans brute hond staan trekken, straks krijg ik zelf een hap mee. Die probeer ik wel op andere wijze te overtuigen los te laten en ja, dat is dus met een paar fikse schoppen.
Ik heb het in heel mijn leven misschien twee of drie keer meegemaakt, het is dus geen dagelijkse kost ;-)
En in alle gevallen heb ik de agressor kunnen overtuigen de benen te nemen. En daar ging het uiteindelijk om.

Terwijl jij die hond aan het schoppen was, wat deed het baasje van die hond dan? Toekijken hoe jij zijn hond een paar schoppen geeft?
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Naad schreef:
Nanna schreef:
Lars schreef: Yup maar hiermee zeg je eigenlijk dat ik maar moet accepteren dat een ander op mijn hond in gaat staan trappen zonder dat ik zelf iets aan de situatie moet doen? :19:

Ja, natuurlijk moet jij zien je hond van mijn hond (voor het gemak ;-) ) af te krijgen. Dat lijkt me wel zo prettig.
Maar in het geval van de Rottweiler en jouw hond heb je (zeg je zelf) niet eens precies gezien wat er gebeurde, je stond dus niet in de buurt.
IK ga niet aan andermans brute hond staan trekken, straks krijg ik zelf een hap mee. Die probeer ik wel op andere wijze te overtuigen los te laten en ja, dat is dus met een paar fikse schoppen.
Ik heb het in heel mijn leven misschien twee of drie keer meegemaakt, het is dus geen dagelijkse kost ;-)
En in alle gevallen heb ik de agressor kunnen overtuigen de benen te nemen. En daar ging het uiteindelijk om.

Terwijl jij die hond aan het schoppen was, wat deed het baasje van die hond dan? Toekijken hoe jij zijn hond een paar schoppen geeft?
Ik ben Nanna niet ( :mrgreen: ), maar toen ik naar die twee Drentsche Patrijsen aan het meppen was stond de baas er inderdaad bij en keek ernaar.
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Nanna schreef:IK ga niet aan andermans brute hond staan trekken, straks krijg ik zelf een hap mee.
En daarom verschillen wij dus van mening, ik ben niet bang om gebeten te worden. Ik zal alles doen om te voorkomen dat het gebeurt maar dit is niet iets waar ik aan denk op het moment dat ik ingrijp. :wink:
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

Pak-de-bal schreef:
Lars schreef:
jaloers?? :pffff:
weet je wat volgens mij is jou bauke een bange miet, die zich
wel door het vrouwtje laat verwennen :mrgreen:
die enge staffords van mij zouden graag bauke willen tegenkomen
dan kunnen ze eindelijk is doen wat ik ze geleerd heb en hun
naam als gevechtshond eer aan doen :cheer:

monique
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Nanna schreef:
We liepen net een heuvel op, Quasar was daar al overheen. We hoorden ineens een hoop geblaf en zijn onmiddelijk gaan rennen. Met 30 seconden waren we er, Lars heeft Quasar eraf getrokken en ik heb hem aangelijnd. Vervolgens even gesprekje gehad, gegevens uitgewisseld en ieder zn eigen weg.
Lijkt me opzich toch netjes opgelost zo?

Quasar is nl helemaal niet zo tegen alle honden. De wandeling die we voor dat incident hadden was gewoon ontspannen, hij speelde ook gewoon leuk, zelfs het weekend daarvoor met een intacte bobtail reu.
Hij is vroeger aangevallen door een Rottie en reageert nu zeer heftig op honden die daarop lijken. Een hoop kabaal en bombarie, maar gewonden zijn er nooit gevallen :wink:

Wij hebben echter toen de keus gemaakt om hem niet meer los te laten. Maar inmiddels zijn we anderhalf jaar verder, reageert Quasar sinds kort een stúk milder, heeft meer rust in zn kont.
Dus binnenkort gaan we gewoon regelmatig op regenachtige dagen een open veld opzoeken waar hij weer eens lekker loskan. En de hierkomen training weer even bijschaven, zodat hij in de toekomst gewoon ook lekker meekan met Tsuki als we haar losgooien.
Afbeelding
alm@
moderator

Lars schreef:
Nanna schreef:IK ga niet aan andermans brute hond staan trekken, straks krijg ik zelf een hap mee.
En daarom verschillen wij dus van mening, ik ben niet bang om gebeten te worden. Ik zal alles doen om te voorkomen dat het gebeurt maar dit is niet iets waar ik aan denk op het moment dat ik ingrijp. :wink:
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe groot de honden zijn. Met mijn 'akkefietje' met de bordeaux-dog had ik er ook voor kunnen kiezen mijn herder los te gooien en het ze uit laten zoeken maar dat was gegarandeerd een dierenarts bezoek geworden. Dan maar een welgemikte trap om de grootste ellende te voorkomen. Ik kende ook immers de andere hond niet. Misschien was het bij een schermutseling gebleven, misschien was hij voor de kill gegaan. Ik ga dat in elk geval niet afwachten.
Heb je kleinere honden grijp je toch wat gemakkelijker in door ze bij hun riem te pakken o.i.d. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”