Heel ergMoos schreef:
Wat ik wel in de categorie "neem dan in godsnaam een andere hond!" vind vallen, zijn de mensen met labjes en goldens die nooit los mogen "want dan gaan ze het water in".
Daar kan ik me heel kwaad om maken.

Anne
Moderator: moderatorteam
Heel ergMoos schreef:
Wat ik wel in de categorie "neem dan in godsnaam een andere hond!" vind vallen, zijn de mensen met labjes en goldens die nooit los mogen "want dan gaan ze het water in".
Daar kan ik me heel kwaad om maken.
Toch vind ik het wel jammer dat je je angst niet kunt overwinnen. Ik begrijp hem wel dat voorop, maar nou net een Kooikertje is zo gemakkelijk met loslopen. Buffy gaat nooit los aan de weg, maar verder is ze vanaf pup van 8 weken erop getraind te komen.Renske schreef:
Ik ben gewoon bang dat er iets gebeurd als ik Lumi los heb. Dat ze wegrent en op dat moment net onder een auto komt. Dit risico wil en durf ik niet te nemen. Pas op het moment dat zij volwassen is en ik haar voldoende stabiel vind mag ze los. Dit kan dus zeker nog een jaar duren. Misschien laat ik haar ook wel nooit los, dat kan ik nog niet zeggen.
Ze loopt dus wel aan een flexi van 8 meter en ik vind dat ze daar een behoorlijke bewegingsvrijheid aan heeft. Het enige lastige is het spelen met andere hondjes, dan zit de riem vaak in de weg.
Buffy en haar beste vriendin hingen elkaar eens vreselijk in de haren omdat Buffy verstrikt zat in de flex van haar vriendin. Ze konden geen van beide weg, ondingen zijn het. Ik heb er een met lint voor Buffy voor als ze loops is, dochter gebruikt hem op het moment ook voor gewoon omdat hij roze is en nieuwdoggy schreef: Ook zie ik in het park wel eens, dat de honden eraan vast zitten en elkaar per ongeluk met die dunne nylondraden verwonden.....
Aan de andere zijn ze ook best handig hoor, maar ik zou hem niet zo snel weer gebruiken.starfleet schreef:Ik snap wel wat er handig aan is, maar dan wel graag goed gebruiken en alleen lang als er geen andere honden of mensen zijn.doggy schreef: Ook zie ik in het park wel eens, dat de honden eraan vast zitten en elkaar per ongeluk met die dunne nylondraden verwonden.....
Anne
Er zijn zoveel dingen waar een hond aan kan sterven. Dan laat je ze nooit los en stikken ze in een knikker, of ze bloeden dood omdat ze aan een tak kluiven waar ze van jou dan wel mee mogen spelen bijvoorbeeld.Renske schreef:
Dank je wel. Ben het niet met je eens
.
Ik wil mijn hond niet kwijt, houd veel te veel van haar en ze is mij veel te dierbaar.
In mijn ogen zijn mensen die onverantwoord een hond los laten lopen, potentiële moordenaars van hun eigen hond. Vermoedelijk zijn er op dit forum dus velen van.
Dierenmishandeling vind ik ook veel te grof gesteld. Buffy hopst en springt aan die flex vrolijk rond. Het lijkt me wel fijner voor een hond om af en toe helemaal vrij te zijn, dat zie je ook aan ze lekker helemaal los gaan met sprinten en dollen. . Maar wat niet kan kan niet, dat is simpel. Maar ik denk niet dat buiten dit forum, veel mensen hun hond dan op zoveel anderemanieren prikkels bieden als jij dat doet.Reini schreef:
Ik vind dus ook niet dat je zo keihard kan stellen dat een hond 'een maatje te groot' is als hij niet losloopt bij zijn baas. Er zijn zoveel verschillende redenen waarom een hond misschien niet meer los kan lopen, ik vind dat gegeven echt niet meteen dierenmishandeling.
Dat denk ik ook niet, je doet vast wel genoeg met hem en hij heeft een maatje ook tegenwoordig, maar ik denk dat als je zelf loslopen heel erg belangrijk zou hebben gevonden je er meer moeite in had gestokenSuzanne123 schreef:
Mishandel ik mijn dier? Nou, nee, noem mij overbezorgd; prima, maar noem mij geen dierenmishandelaarwant dat ben ik (tenminste in eigen ogen) beslist niet.
Suzanne
integendeel: als je een windhond of halfwindhond volledig af wil trainen ga je rechtstreeks tegen hun natuur in, en dat is mijn inziens pas mishandeling.Mir@n schreef: En voor mij hoeft een windhond of een halfwindhond niet afgetraind te zijn. Hun instincten kennen heel veel eigen kunstjes, waar ik vreselijk om kan lachen.
jij woont niet in een gebied met veel werkvolkAddy schreef:dan nog zou je kunnen overwegen om twee uur eerder je bed uit te stappen om met de hond te gaan lopen, om vijf uur is het al helemaal licht en loopt er geen mensInge O schreef:maar een bv. herder die niet los mag omdat hij achter joggers of fietsers aan gaat? komaan zeg, zo weet ik er nog wel een paar. dat wil crunch nu ook al - zal ik haar maar vast gaan aanlijnen voor de rest van haar leven?
massam schreef:jij woont niet in een gebied met veel werkvolkAddy schreef:dan nog zou je kunnen overwegen om twee uur eerder je bed uit te stappen om met de hond te gaan lopen, om vijf uur is het al helemaal licht en loopt er geen mensInge O schreef:maar een bv. herder die niet los mag omdat hij achter joggers of fietsers aan gaat? komaan zeg, zo weet ik er nog wel een paar. dat wil crunch nu ook al - zal ik haar maar vast gaan aanlijnen voor de rest van haar leven?![]()
maar alternatieven zijn er altijd inderdaad.
sam gooi ik vaak 's ochtends in de auto naar het hondenveldje een dorp verder. lekker apporteren enzo.
daarbij heb ik een huis gekocht met grotere tuin. enorm hek eromheen en mijn prins heeft een paleis!
(zand wordt nog gras. hek staat er net)
Met de quote knop rechtsboven in de berichtjesNoële schreef:Sorry, weet niet hoe ik een bericht van een ander kan kopieren zoals jullie doen, maar wil even reageren op Inge.
Wat je zegt over dat je het niet als smoes kunt blijven gebruiken omdat je er bij neerlegt of op traint klinkt al heel anders vind ik.
Je kunt een hond niet loslaten als hij anderen de stuipen op het lijf jaagt maar daar moet je idd mee aan de slag, hoewel ik mij afvraag of je het er echt helemaal uit krijgt, ik denk dat ik gewoon in de gaten blijf houden waar het rustig genoeg is.
Groetjes, Noëlle.
wat ik me afvraag is waar jij je druk om maakt. als iemand een asielhond neemt omdat die dit een schat van een hond vindt, maar deze kan niet los: dan zou hij/zij volgens jou deze hond niet moeten nemen. wat is dat nou voor onzin??Addy schreef:Als je je hond nooit los laat lopen, had je dan wel voor dat soort hond moeten kiezen ?
Bijv. een podenco, jachthond die nooit losgelaten wordt omdat het baasje dan bang is dat de hond wegloopt.
Had dat baasje dan voor zo'n ras moeten kiezen ?
Persoonlijk denk ik dat als je hond nooit los kan omdat je het niet durft, omdat je hond niet naar je luistert, omdat je bang bent dat hij de kuierlattten neemt om te gaan jagen dat je dan een hond hebt uitgezocht die een maatje te groot voor je is.
Wat vinden jullie ?
Met het eerste gedeelte: eens, zonder meer.Sassie schreef:Ik vind dat als je je hond om wat voor reden dan ook niet los kunt laten, je wel moet zorgen dat hij op een andere manier zijn energie kwijt kan. Dus dan los op een omheind stuk o.i.d.
Naar mijn idee moet elke hond even los kunnen dollen, dat hebben ze gewoon nodig.
Woopy is niet hond-agressief hoor! maar mens-agressief.wendy71 schreef:Met het eerste gedeelte: eens, zonder meer.Sassie schreef:Ik vind dat als je je hond om wat voor reden dan ook niet los kunt laten, je wel moet zorgen dat hij op een andere manier zijn energie kwijt kan. Dus dan los op een omheind stuk o.i.d.
Naar mijn idee moet elke hond even los kunnen dollen, dat hebben ze gewoon nodig.![]()
Wbt het tweede gedeelte:
Stel je hebt een hond zoals Estelle heeft(Whoopy, als ik me niet vergis), die absoluut niet loskan(lees:extreem weglopen en agresiviteit naar andere honden toe), ben je dan een dierenbeul wanneer je hem niet los laat zoals zoals Addy zegt?(mishandeling is het woord dat ze gebruikt.)
Even een beetje gechargeerd maar toch...
Als ik zo'n hond had hield ik hem ook aan de riem.![]()
Ik zou absoluut niet willen dat hij zelf verwond en /of gedood zou worden door zijn wegloopgedrag ivm wegen ed..., en ik zou ook niet willen dat mijn hond andere schade toebrengen.
Eerst moet ik het hekwerk nog inspecteren hoor want een klein gaatje en meneer schiet er doorheen. Maar zo vanuit de auto ziet het er prima uit.Inge O schreef:estelle schreef:Overigens heb ik hier een enorm groot grasveld ontdekt met een hoog goed hekwerk er om heen. Een stuk van het hekwerk kun je opzij schuiven en dan kun je er op. Binnenkort gaan Sharmayne (Shanty van het forum hier) en ik hier een keer kijken. Haar hond Mazzel en Woopy willen namelijk best samen keihard rennen.
oeps , sorry voor het foutje.estelle schreef:Woopy is niet hond-agressief hoor! maar mens-agressief.wendy71 schreef:Met het eerste gedeelte: eens, zonder meer.Sassie schreef:Ik vind dat als je je hond om wat voor reden dan ook niet los kunt laten, je wel moet zorgen dat hij op een andere manier zijn energie kwijt kan. Dus dan los op een omheind stuk o.i.d.
Naar mijn idee moet elke hond even los kunnen dollen, dat hebben ze gewoon nodig.![]()
Wbt het tweede gedeelte:
Stel je hebt een hond zoals Estelle heeft(Whoopy, als ik me niet vergis), die absoluut niet loskan(lees:extreem weglopen en agresiviteit naar andere honden toe), ben je dan een dierenbeul wanneer je hem niet los laat zoals zoals Addy zegt?(mishandeling is het woord dat ze gebruikt.)
Ik zou absoluut niet willen dat hij zelf verwond en /of gedood zou worden door zijn wegloopgedrag ivm wegen ed..., en ik zou ook niet willen dat mijn hond andere schade toebrengen.![]()
Maar dat zou nog geen ramp zijn, dan kreeg hij een muilkorf om en klaar.
Het is echt zijn wegloop gedrag waarvoor hij niet meer los komt.
Overigens heb ik hier een enorm groot grasveld ontdekt met een hoog goed hekwerk er om heen. Een stuk van het hekwerk kun je opzij schuiven en dan kun je er op. Binnenkort gaan Sharmayne (Shanty van het forum hier) en ik hier een keer kijken. Haar hond Mazzel en Woopy willen namelijk best samen keihard rennen.
Ik durf het bijna niet te vragen of te zeggen maar dit is voor jou geen situatie om een aantal keer de tt op een juiste manier in te zetten?estelle schreef: Ik heb nu 2x met Sharmayne gewandeld en ik heb een paar keer staan twijfelen, zal ik hem los doen maar ik durf het gewoon echt niet.
Dus hopen dat dit iets voor hem is.
Het is ook niet zo dat ik het grappg vind of dat ik het wel lekker makkelijk vind ofzo.wendy71 schreef:oeps , sorry voor het foutje.estelle schreef:Woopy is niet hond-agressief hoor! maar mens-agressief.wendy71 schreef:Met het eerste gedeelte: eens, zonder meer.Sassie schreef:Ik vind dat als je je hond om wat voor reden dan ook niet los kunt laten, je wel moet zorgen dat hij op een andere manier zijn energie kwijt kan. Dus dan los op een omheind stuk o.i.d.
Wbt het tweede gedeelte:
Ik zou absoluut niet willen dat hij zelf verwond en /of gedood zou worden door zijn wegloopgedrag ivm wegen ed..., en ik zou ook niet willen dat mijn hond andere schade toebrengen.![]()
Maar dat zou nog geen ramp zijn, dan kreeg hij een muilkorf om en klaar.
Het is echt zijn wegloop gedrag waarvoor hij niet meer los komt.
Overigens heb ik hier een enorm groot grasveld ontdekt met een hoog goed hekwerk er om heen. Een stuk van het hekwerk kun je opzij schuiven en dan kun je er op. Binnenkort gaan Sharmayne (Shanty van het forum hier) en ik hier een keer kijken. Haar hond Mazzel en Woopy willen namelijk best samen keihard rennen.![]()
Ik hoop dat het klikt tussen Whoopy en Mazzel en dat ze samen lekker plezier kunnen maken..
Als mijn hond wegliep met gevaar voor eigen leven ging ie bij mij ook aan de lijn.![]()
Altijd nog *beter* dan een dode hond, nietwaar?![]()
Het is niet altijd zo zwart/wit als sommige willen doen voorkomen.
Nou wat een toeval, geef ik net een reactie erin met iets over en stroomband.Tamara. schreef:Ik durf het bijna niet te vragen of te zeggen maar dit is voor jou geen situatie om een aantal keer de tt op een juiste manier in te zetten?estelle schreef: Ik heb nu 2x met Sharmayne gewandeld en ik heb een paar keer staan twijfelen, zal ik hem los doen maar ik durf het gewoon echt niet.
Dus hopen dat dit iets voor hem is.