Ik weet hoe mijn honden in elkaar steken en daarop baseer ik mijn keuze.
Bovendien neem ik altijd de alpha mee om te kijken of het klikt.

Moderator: moderatorteam
Ik houd er heel veel rekening mee, met raseigenschappen. Ik kan hier alles invoegen in mijn roedel omdat ze heel sociaal zijn maar als ik kijk naar wat ons het meeste rust geeft dan kom ik op een herder uit.Martijn schreef:Hoeveel rekening hou je met rastypische eigenschappen als je een hond toevoegt aan je roedel?
Dapper, Cleo en Eva passen goed bij elkaar. De ideale vierde hond (als dat aande orde zou zijn, en dat is het niet) zou een pointer reu ofzo zijn.
Kies je dan wat je zelf wil of wat het beste gaat?
'k was me er niet van bewust daar naar te vragen.Martijn schreef:en niet meteen weer moeten vervallen in het verantwoorden van mijn gedachtengang.
Helemaal mee eens, kan het niet beter verwoorden.Nanna schreef:Ik neem wat ik wil. En niet wat mijn honden nou toevallig aanstaat
Ik ben de baas en de rest schikt zich. In huis geen konkelefoezelarij.
ehh... ik bedoelde het ook in het geheel niet kritisch oid. Sorry als dat zo over gekomen is. Ik was gewoon oprecht benieuwd wat dan de factoren zijn die meespelen om uit alle opties precies tot die pointer te komen.Martijn schreef:Ik zeg dat toch ook niet tegen jou?Mir@n schreef:'k was me er niet van bewust daar naar te vragen.Martijn schreef:en niet meteen weer moeten vervallen in het verantwoorden van mijn gedachtengang.
Hier kan ik me helemaal in vinden.Nanna schreef:Ik neem wat ik wil. En niet wat mijn honden nou toevallig aanstaat
Gelukkig val ik erg op sociale rassen (nou ja, teckels....) dus ik kan erbij zetten waar ik maar trek in heb.
Verder hou ik absoluut niet van die rangorde-onzin. Ik ben de baas en de rest schikt zich. In huis geen konkelefoezelarij, één grom en ik zend een wilde blik waarvan ze PRECIES weten wat die betekent![]()
Gebeurt eigenlijk nooit hoor.Es kijken wat ik verder nog op mijn verlanglijst heb. Hm, een korthaar collie, een ierse waterspaniël en een komondor. Past dat enigzins bij elkaar?
IK vind dat altijd wel makkelijk klinken hoor 'ik ben de baas en klaar'. Heel leuk natuurlijk vooral als je wat dat betreft makkelijke rassen in huis hebt die het gewoon niet erg vinden wat erbij komt of niet en heerlijk onder de indruk zijn van jou maar hier is dat dus anders.Nanna schreef:Ik neem wat ik wil. En niet wat mijn honden nou toevallig aanstaat
Gelukkig val ik erg op sociale rassen (nou ja, teckels....) dus ik kan erbij zetten waar ik maar trek in heb.
Verder hou ik absoluut niet van die rangorde-onzin. Ik ben de baas en de rest schikt zich. In huis geen konkelefoezelarij, één grom en ik zend een wilde blik waarvan ze PRECIES weten wat die betekent![]()
Gebeurt eigenlijk nooit hoor.
Es kijken wat ik verder nog op mijn verlanglijst heb. Hm, een korthaar collie, een ierse waterspaniël en een komondor. Past dat enigzins bij elkaar?
hahaha ik dacht hetzelfde...estelle schreef:IK vind dat altijd wel makkelijk klinken hoor 'ik ben de baas en klaar'. Heel leuk natuurlijk vooral als je wat dat betreft makkelijke rassen in huis hebt die het gewoon niet erg vinden wat erbij komt of niet en heerlijk onder de indruk zijn van jou maar hier is dat dus anders.
Ik ben hier echt wel baas in huis maar als Hera een andere teef niet moet dan kan ik alles uit de kast halen maar vroeg of laat gaat die teef eraan.
Het interesseert haar dan echt niet hoe boos ik ben.
Verder doe ik ook echt niet aan koekie-koekie foei fikkie niet doen hoor, lief zijn he?
dat is dus meteen mijn punt, dan kan je op de derde wereldoorlog wachten en daar heb ik geen trek inNanna schreef:In de kennel destijds waren ook wel fanatieke figuren, maar die hadden de luxe elkaar te kunnen ontlopen op het enorme terrein. In een huiskamersituatie zou ik persoonlijk nooit voor rassen kiezen die erom bekend staan fel te (kunnen) zijn naar elkaar. Die luxe heb ik nu dus.
No way dat ik me zou begeven op het werkmechelpad, oid, want ik weet ook wel dat dat met niet terugwerkende kracht uit de hand kan lopen.
Chello is bijv. een heel ander verhaal.malinois schreef:hahaha ik dacht hetzelfde...estelle schreef:IK vind dat altijd wel makkelijk klinken hoor 'ik ben de baas en klaar'. Heel leuk natuurlijk vooral als je wat dat betreft makkelijke rassen in huis hebt die het gewoon niet erg vinden wat erbij komt of niet en heerlijk onder de indruk zijn van jou maar hier is dat dus anders.
Ik ben hier echt wel baas in huis maar als Hera een andere teef niet moet dan kan ik alles uit de kast halen maar vroeg of laat gaat die teef eraan.
Het interesseert haar dan echt niet hoe boos ik ben.
Verder doe ik ook echt niet aan koekie-koekie foei fikkie niet doen hoor, lief zijn he?
ik ben heus niet de makkelijkste en zeker geen foei, niet doen hoor etc.
maar ik kan toch echt bij 2 niet voorkomen dat elkaar in de haren vliegen als ik die bij elkaar laat...
En niet zomaar in de haren vliegen maar hetzelfde wat Estelle schrijft.
En dan kan ik ze laten vliegen, en weet ik veel wat doen.. dat heeft op dat moment erg weinig zin.
Nee we doen niet flinkNanna schreef:Doe maar flinkMartijn schreef:Moh...eerst maar eens groot laten worden en fysiek flink laten evalueren. Dan zien we wel weer.Nanna schreef:Zelfgefuckt, uiteraardMartijn schreef: Als er hier een hond bij komt dan wordt dat zo goed als zeker een Laekense.
Ik vind ook dat je zelf moet kijken wat je zelf wil, maar dat je ook wel rekening moet houden met de al aanwezige hond. Nu bof ik dat Saar en ik nogal op dezelfde types vallenMirabella schreef:vind eerst dat je voor je zelf moet bepalen wat. het is toch altijd afwachten hoe het uitpakt tussen 2 honden...
mijn schoonmoeder heeft een mopsje, Mops genaamdNanna schreef:Ha! Dat ik niet lach!Mirabella schreef: een mops zou af vallen, aangezien die zachtaardiger zijn en ook zou schrikken van een pittig hondje als beau...![]()
Een Mops is een vreselijk leuk hondje met een komieke manier van zaken regelen, maar zich laten domineren door een andere kuttelikker komt in het Groot Mopsenlexicon niet voor