Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prikpil.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

prikpil.

Ongelezen bericht door idorh »

Solo onze Saarlooswolfhondenteef, had in 2005 een nestje van 5.
We zitten niet op een schopstoel en is ook geen probleem alser geen nestje meer komt van Solo.
Maar we willen het toch nog een keer proberen dit jaar.
Nu heeft ze 22 januari 2008 een prikpil gehad om dat het eerste half jaar niet uit kwam.
Wie heeft er ervaring mee, met onderander met loopsheid en dekking met nest na een prikpil.
Gr Bertus.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik heb alleen van nare ervaringen door de prikpil gehoord, niet met nesten maar met de honden én katten zelf, ik zou mijn hond nooit de prikpil geven.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:ik heb alleen van nare ervaringen door de prikpil gehoord, niet met nesten maar met de honden én katten zelf, ik zou mijn hond nooit de prikpil geven.
Dat vraag ik niet of je het zal doen hahaha, wij hebben het dus gedaan.
En ik wil gaarne vernemen van fokkers die nestjes hebben gefokt na een prikpil.
Of het lang duurde of ze loops werd(er staat plm 5 maanden voor dat het uitgewerkt is)en of de loopsheid gelijk goed door zette, en of er gelijk een nest kwam.
Of men nu wel of geen prikpil geeft, bij onze honden zijn er nooit problemen geweest in gedrag of wat dan ook. Alleen we hebben nooit gefokt met een hond die een prikpil heeft gehad. We hebben maar 2 nestjes gefokt in 13 jaar.
Gr Bertus.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

het schijnt dat na de prikpil de loopsheid stukken langer uit kan blijven dan normaal. maar dat schijnt ook niet altijd zo te zijn, per teef varierend dus.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

een vriendin van mij fokt caveliers. Zij heeft 1 x een teefje een prikpil gegeven. Bij dat teefje bleef de loopsheid iets lager weg. Zo'n 9 maanden. Toen stotterloopsheid en de loopsheid daar weer na een dekking. Teefje is toen leeggebleven. Dit schijnt vaker voor te komen na het geven van een prikpil. Maar of dat toen de reden is geweest weet ik niet. Heb haar net gebeld maar dat heeft ze niet laten onderzoeken toen. (is zo'n 3 jaar geleden)
idorh
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:een vriendin van mij fokt caveliers. Zij heeft 1 x een teefje een prikpil gegeven. Bij dat teefje bleef de loopsheid iets lager weg. Zo'n 9 maanden. Toen stotterloopsheid en de loopsheid daar weer na een dekking. Teefje is toen leeggebleven. Dit schijnt vaker voor te komen na het geven van een prikpil. Maar of dat toen de reden is geweest weet ik niet. Heb haar net gebeld maar dat heeft ze niet laten onderzoeken toen. (is zo'n 3 jaar geleden)
Misschien is het wel zo.
Maar zo als ik al aan gaf het is geen probleem, een nestje hebben we in ieder geval.
Gr Bertus.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

bij een van mij gefokte honden is ooit de prikpil gegeven ivm vakantie, zeer tegen mijn wil in. daarna heeft ze nog 3 keer hele zware baarmoederontstekingen gehad (er op of eronder), ze is 3 keer gedekt geweest en altijd leeggebleven. ze is 2 jaar na dato aan kanker overleden.
Afbeelding
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Ik ben en teef en een poes kwijtgeraakt aan de gevolgen van de *prikpil* :roll:
Uit kennissenkring bekend, dat teef na prikpil leegblijft na de dekking(en)
Ik gebruik het nooit van z`n leven weer!!!! :evil:
Hier lopen drie teven en twee reuen en met al het ongemak wat het geeft tijdens de loopsheden van de dames, prakkizeer ik er niet over om ooit nog te denken aan de prikpil.
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ponne schreef:Ik ben en teef en een poes kwijtgeraakt aan de gevolgen van de *prikpil* :roll:
kan je mij meer vertellen wat de "gevolgen" in deze inhielden voor jouw dieren?

kennissen van mij hebben hun hond ook verloren aan de prikpil de hormonale huishouding was zo verstoort dat er geen land meer mee te bezeilen was met de hond, klinkt extreem maar zo was het ook, van alles geprobeerd maar niets mocht baten, de hond hebben ze in moeten laten slapen :jank:
, en onze kat kreeg anorexia door de prikpil.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ken 1 verhaal van een nest na de prikpil en daar zijn alleen maar misvormde puppen uit gekomen....
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Een kennis van mij geeft een van haar teven elke keer een prikpil (ik zou het noooooit doen!) en die teef heeft twee nestjes gehad.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
ponne
Zeer actief

Podenji schreef:
ponne schreef:Ik ben en teef en een poes kwijtgeraakt aan de gevolgen van de *prikpil* :roll:
kan je mij meer vertellen wat de "gevolgen" in deze inhielden voor jouw dieren?

kennissen van mij hebben hun hond ook verloren aan de prikpil de hormonale huishouding was zo verstoort dat er geen land meer mee te bezeilen was met de hond, klinkt extreem maar zo was het ook, van alles geprobeerd maar niets mocht baten, de hond hebben ze in moeten laten slapen :jank:
, en onze kat kreeg anorexia door de prikpil.
Allebei overleden aan mammatumoren.
Bij poes en hond de eerste weg laten halen, daarna in een razend tempo verspreid over al de tepels :evil:
Toen we aan de prikpil begonnen en vroegen of het ook nadelige gevolgen zou hebben, kregen we als antwoord, nee hoor!!!
Naderhand kregen we van andere artsen te horen, dat dit een gevolg was van de *prikpil!* :evil:
Afbeelding

men wordt.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ponne schreef:Allebei overleden aan mammatumoren.
Bij poes en hond de eerste weg laten halen, daarna in een razend tempo verspreid over al de tepels :evil:
Toen we aan de prikpil begonnen en vroegen of het ook nadelige gevolgen zou hebben, kregen we als antwoord, nee hoor!!!
Naderhand kregen we van andere artsen te horen, dat dit een gevolg was van de *prikpil!* :evil:
die kat van ons is overigens gestorven aan mammatumoren, nadat ze al gesterreliseerd was, zij had overigens ná de prikpil een nest met misvormde kittens ( had even aan mijn mams nagevraagt hoe het ook alweer zat ) en toen is het hele zwikkie eruit gehaald, paar jaar later werd ze ziek, in een paar dagen takelde ze achteruit, ze was pas 10 ofzo en das niet oud voor een kat laat staan siamees. in ieder geval belde mn moeder toen de dierenarts terwijl ze de kat op dr arm had en terwijl ze hem aan de foon had voelde ze wat lopen over haar arm....tumor geknapt :jank: poes moest meteen worden ingeslapen.

de hele melklijsten waren in een paar dagen volgegroeid met gigantische tumoren, was zeer agressieve kanker.

echt vreselijk, weet niet of het aan de prikpil allemaal te weiten is maar als ik het allemaal zo hoor en lees, heeft ze er in elk geval geen baat bij gehad :jank:
ponne
Zeer actief

Podenji schreef:
ponne schreef:Allebei overleden aan mammatumoren.
die kat van ons is overigens gestorven aan mammatumoren, nadat ze al gesterreliseerd was, zij had overigens ná de prikpil een nest met misvormde kittens ( had even aan mijn mams nagevraagt hoe het ook alweer zat ) en toen is het hele zwikkie eruit gehaald, paar jaar later werd ze ziek, in een paar dagen takelde ze achteruit, ze was pas 10 ofzo en das niet oud voor een kat laat staan siamees. in ieder geval belde mn moeder toen de dierenarts terwijl ze de kat op dr arm had en terwijl ze hem aan de foon had voelde ze wat lopen over haar arm....tumor geknapt :jank: poes moest meteen worden ingeslapen.

de hele melklijsten waren in een paar dagen volgegroeid met gigantische tumoren, was zeer agressieve kanker.

echt vreselijk, weet niet of het aan de prikpil allemaal te weiten is maar als ik het allemaal zo hoor en lees, heeft ze er in elk geval geen baat bij gehad :jank:
Gatver!!! :evil: wat een ellende allemaal!
Afbeelding

men wordt.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

in hoor inderdaad wel mee dingen van misvormde pups ed na de prikpil, maar weet niet of dit al van een keer is of van meerdere keren de prikpil.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

ik snap trouwens niet dat iemand die nog fokplannen heeft dit soort rotzooi aan zijn teef geeft :19: . .
Afbeelding
ponne
Zeer actief

Hutsje schreef:ik snap trouwens niet dat iemand die nog fokplannen heeft dit soort rotzooi aan zijn teef geeft :19: . .
Nee, ik ook niet :denken:
Die teef waarover ik het had, was lang voordat ik ging fokken, maar ook zonder dat ik zou fokken, zou ik het nooit meer gebruiken.
Beide teven die ik nu heb, zijn wat fokken betreft met pensioen, mochten er onverhoopt problemen zich voordoen w.b. baarmoeder of loopsheid, geef ik de voorkeur aan het laten helpen, sterelisatie dus.
Afbeelding

men wordt.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Prikpil geeft bij mensen ook veel bijwerkingen waaronder osteoperose op zeer jonge leeftijd. Kan me voorstellen dat dit bij honden ook zou kunnen optreden.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Hutsje schreef:ik snap trouwens niet dat iemand die nog fokplannen heeft dit soort rotzooi aan zijn teef geeft :19: . .
Ik snap niet dat iemand überhaubt zoiets aan zijn teef geeft. Als je nog wilt fokken zou ik het zeker niet doen, en als je toch niet wilt fokken en de loopsheid zo'n gedoe vindt kun je je teef gewoon steriliseren, ben je in 1 keer van het gedoe af. Op de kliniek van mijn vriendin vraagt men er nog wel eens naar, maar het wordt never nooit meer voorgeschreven. Veel te veel risico op piometra en diabetes bijvoorbeeld. Troep die nergens goed voor is.

Kees
Hutsje
Zeer actief

Casey schreef:
Ik snap niet dat iemand überhaubt zoiets aan zijn teef geeft. Als je nog wilt fokken zou ik het zeker niet doen, en als je toch niet wilt fokken en de loopsheid zo'n gedoe vindt kun je je teef gewoon steriliseren, ben je in 1 keer van het gedoe af. Op de kliniek van mijn vriendin vraagt men er nog wel eens naar, maar het wordt never nooit meer voorgeschreven. Veel te veel risico op piometra en diabetes bijvoorbeeld. Troep die nergens goed voor is.

Kees
helemaal eensch natuurlijk.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wat is piometra?
*vraagt de leek*. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:Wat is piometra?
Een pyometra is een bacteriële ontsteking van de baarmoeder.
Gr Bertus.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

idorh schreef:
wendy71 schreef:Wat is piometra?
Een pyometra is een bacteriële ontsteking van de baarmoeder.
Gr Bertus.
:ok: Thanks Bertus.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Hutsje
Zeer actief

dat klopt,en het is een bacteriele infectie ;)
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hutsje schreef:
Casey schreef:

Kees
helemaal eensch natuurlijk.
idd...zou dit ook nooit aan een teef geven, fokplannen of niet....t is en blijft rotzooi...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”