Met Chello heb ik enorm veel spijt van de hondenschool waar wij destijd aan het trainen waren met hem. Chello viel best wel uit aan de lijn in het groepje waar ik in zat. Hij en 2 andere reuen moesten elkaar niet. Chello was nog een jonge hond maar al wel bere sterk. Ik hield hem wel maar 't ging natuurlijk niet supertjes. De trainer zou wel laten zien hoe dat moest. Hij nam Chello over (die een slipketting droeg) lokte uit dat Chello uit zou vallen en op het moment dat hij uitviel roste de trainer hem zo over de kop achterwaarts met een 'DENK ER OM!!'.
Chello was sindsdien doodsbang voor die mafkees, kroop achter mij als hij gedag kwam zeggen etc etc.
Ik heb daar dus echt nog altijd spijt van en zoiets gebeurd me nooit weer.
Met Woopy heb ik wellicht een paar grove fouten gemaakt wat maakt dat het nu een hond is die nergens los kan lopen ivm mens-agressie en weglopen. Ik lig ook vaak te piekeren waar het fout gegaan zou kunnen zijn (hij kon heel in het begin prima los lopen, was wel zwerverig maar wel terug te roepen) maar ik kan nergens iets bedenken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foutjes
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
ik heb spijt dat ik nooit eerder op een hondenforum ben geweest.
je kunt hier zoveel info vinden, onze vorige hond had misschien langer kunnen leven, (ze is bijna 12 geworden) , als ik maar had geweten dat er nog andere medicijnen zijn voor honden die zware arthrose hebben
.
ook een fout of onwetendheid van mijn da, maar nu weet ik het zelf
.
en het ergste vind ik dat ik dewi heb laten steriliseren voor haar 1e loopsheid op advies van de da, terwijl hier de info voor het grijpen ligt over zulke zaken.
maar goed daar leren we van, opvoedkundig heb ik geen spijt van de dingen die ik heb gedaan met ze.
vind ze op sam zijn af en toe bananen na eigenlijk helemaal geweldig
je kunt hier zoveel info vinden, onze vorige hond had misschien langer kunnen leven, (ze is bijna 12 geworden) , als ik maar had geweten dat er nog andere medicijnen zijn voor honden die zware arthrose hebben

ook een fout of onwetendheid van mijn da, maar nu weet ik het zelf

en het ergste vind ik dat ik dewi heb laten steriliseren voor haar 1e loopsheid op advies van de da, terwijl hier de info voor het grijpen ligt over zulke zaken.
maar goed daar leren we van, opvoedkundig heb ik geen spijt van de dingen die ik heb gedaan met ze.
vind ze op sam zijn af en toe bananen na eigenlijk helemaal geweldig

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik had strenger en konsekwenter moeten zijn in het begin met Gina.
Maar ja, Ginake had pijn, Ginake had het niet fijn gehad en Ginake was een beetje zielig.
Madam heeft daar mooi misbruik van gemaakt (en eigenlijk kan ik haar dat niet kwalijk nemen) en het heeft lang geduurd voordat we alles weer op de rails hadden nádat ik inzag dat ik niemand een plezier deed met mijn softe onduidelijke houding. Mezelf niet, maar haar ook niet.
Met mn andere honden heb ik eigenlijk nergens spijt van, daar zal ik gerust ook fouten bij gemaakt hebben, maar dat heeft zich allemaal makkelijk en onopvallend opgelost.
Maar ja, Ginake had pijn, Ginake had het niet fijn gehad en Ginake was een beetje zielig.
Madam heeft daar mooi misbruik van gemaakt (en eigenlijk kan ik haar dat niet kwalijk nemen) en het heeft lang geduurd voordat we alles weer op de rails hadden nádat ik inzag dat ik niemand een plezier deed met mijn softe onduidelijke houding. Mezelf niet, maar haar ook niet.
Met mn andere honden heb ik eigenlijk nergens spijt van, daar zal ik gerust ook fouten bij gemaakt hebben, maar dat heeft zich allemaal makkelijk en onopvallend opgelost.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love