Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nouja, voor mij is de Duitse Dog het mooiste.
Newfy's vind ik ook geweldige honden...Argentijnen zijn ook super...Tja, die rasgroep zit voor mij vol met leuke honden
Qua karakter alleen, als ik heeeeeel objectief kijk, past een jachthond gewoon beter bij me
Tamara. schreef:Waar schaar jij eigenlijk de Hovawart onder?
Ik ben nog errug van de oude rasgroepindeling, snap niks van die onlogische nieuwe
Bovenstaande lijst is meen ik de lijst di gehanteerd wordt voor de dogachtigen show in Den Bosch, als ik mij niet vergips
Ik was in de veronderstelling dat je een hond bedoelde uit rasgroep 2 (uiteraard met uitzondering van de pinschers en schnauzers)
Is er ergens een website waar de oude rasindeling nog vermeld staat net alle rassen die daaronder vallen?
Want de Berner Sennen staat dan wel weer in dit rijtje wat ik dan weer niet helemaal logisch vind. Of de Leonberger die ook in de nieuwe 2.2 indeling valt net als de Hovawart
Ik heb niet zoveel met doggen, maar de Newfoundlander en de Duitse Dog vind ik erg leuk, ook qua karakter.
Ik denk echter niet dat ik ooit een van de twee zal aanschaffen, de Newfoundlander niet omdat de hond niet tegen warmte kan en wat ik van de DD hoor, is dat ze niet erg oud worden.
Ikzelf heb geen gevoel bij de meeste dogachtigen. Het zijn dus niet mijn honden. Als ik al een dogachtige hond zou nemen dan werd het voor mij dus een mops Die vind ik dus waanzinnig leuk
Heel voorspelbaar maar ik vind de Mastin de los Pirineos de leukste
Naast het feit dat ik ze ontzettend mooi vind ben ik helemaal gevallen voor hun aanhankelijke karakter( óf naast je op de bank, óf bij je op schoot als het even kan ) en het hoge knuffelgehalte.
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
jidde schreef:Waar valt de ridgeback onder :N: Tosa Inu vind ik ook wel leuk, Duitse Dog ook, Cane Corso ook. Eigenlijk best wel veel, maaarrrrr wel van een ander
Ridgeback valt onder de Staande honden hebben we net geleerd met het bijwerken van de grafieken
jidde schreef:Waar valt de ridgeback onder :N: Tosa Inu vind ik ook wel leuk, Duitse Dog ook, Cane Corso ook. Eigenlijk best wel veel, maaarrrrr wel van een ander
Ridgeback valt onder de Staande honden hebben we net geleerd met het bijwerken van de grafieken
verschrikkelijk....Vroeger vielen ze onder de lopende en dashonden
Oh shit...Je hebt helemaal gelijk. Enorm domme fout...Ze vallen idd onder de lopende honden.
Teveel vino
alm@ schreef:Ik ben niet zo dol op dog-achtigen, maatje te groot voor mij :N: alhoewel ik een uitzondering maak voor Kiefertje van Jessica
Een franse Bull is ook een dogachtige hoor Die kun je toch niet groot noemen En een Mops ook niet
De dogachtige rassen zijn (volgens de dogachtigen show te Den Bosch):
Argentijnse Dog, Berner Sennenhond, Bordeaux Dog, Boston Terrier, Boxer, Bull Mastiff, Cao da Serra da Estrela, Cane Corso, Duitse Dog, Engelse Bulldog, Fila Brasileiro, Franse Bulldog, Landseer ECT, Leonbergse Hond, Mastiff, Mastin Espanol, Mastin de Los Pirineos, Mastino Napoletano, Mopshond, New Foundlander, St. Bernard, Tibetaanse Mastiff en Tosa Inu.
edit: nieuwe rassenlijst
Ik had geen idee wat er allemaal onder dogachtigen gerekend wordt De dikke Engelse Bull-logee is leuk hoor maar persoonlijk val ik er niet voor
alm@ schreef:Ik ben niet zo dol op dog-achtigen, maatje te groot voor mij :N: alhoewel ik een uitzondering maak voor Kiefertje van Jessica
Een franse Bull is ook een dogachtige hoor Die kun je toch niet groot noemen En een Mops ook niet
De dogachtige rassen zijn (volgens de dogachtigen show te Den Bosch):
Argentijnse Dog, Berner Sennenhond, Bordeaux Dog, Boston Terrier, Boxer, Bull Mastiff, Cao da Serra da Estrela, Cane Corso, Duitse Dog, Engelse Bulldog, Fila Brasileiro, Franse Bulldog, Landseer ECT, Leonbergse Hond, Mastiff, Mastin Espanol, Mastin de Los Pirineos, Mastino Napoletano, Mopshond, New Foundlander, St. Bernard, Tibetaanse Mastiff en Tosa Inu.
edit: nieuwe rassenlijst
Uit deze lijst zijn de Berner Sennen en de Mastin de Los Pirineos degene die mij het meest aanspreken qua qua uiterlijk én karakter
Ryan schreef:Hoort de pyreneese berghond en aanverwanten hier ook niet bij?
Nee, dat zijn herdershonden (volgens mijn indeling dan)
Ik zie mijn dames toch geen kudde schapen hoeden. Toch een vreemde indeling want de mastiff de las pireneas is toch de spaanse tegenhanger van de pyr, en die staat er wel bij. Maar goed, wat is logisch!?
mijn topper hij was op deze foto al ruim 11 jaar. Hij is 12 1/2 jaar oud geworden.Geweldige honden met een heel bijzonder karakter en daarna (weliswaar op ruime afstand)
de Bullmastiff:
Mijn vorige Bullmastiff, ook een geweldige hond.
En daarna de rest van de dogachtigen, alle dogachtigen