Moderator: moderatorteam

Lijkt inderdaad op een van de honden die ik gezien heb die van een bekende broodfokker kwamen uit het oosten van het land.marian* schreef:Een broodfok-Engelse Bull misschien?
Hier niet ver vandaan zit een broodfokimporteur en als ik de scharminkels daarvandaan zie die voor Engelse Bulldoggen door moeten gaan

Nou....die hond die ik gekend heb heeft maar 9 maanden geleefd, zijn luchtpijp was zo smal dat hij nauwelijk kon ademhalen en leed ondragelijke pijn door zwaar HD.yamie schreef:als deze hond daar vandaan ( of uit zoiets) komt, doet die broodfokker in mijn ogen iets goedsmarian* schreef:Een broodfok-Engelse Bull misschien?
Hier niet ver vandaan zit een broodfokimporteur en als ik de scharminkels daarvandaan zie die voor Engelse Bulldoggen door moeten gaan

je snapt toch wel wat ik bedoel met mijn bericht of niet?Sjalot schreef:Nou....die hond die ik gekend heb heeft maar 9 maanden geleefd, zijn luchtpijp was zo smal dat hij nauwelijk kon ademhalen en leed ondragelijke pijn door zwaar HD.yamie schreef:als deze hond daar vandaan ( of uit zoiets) komt, doet die broodfokker in mijn ogen iets goedsmarian* schreef:Een broodfok-Engelse Bull misschien?
Het kan heel goed zijn dat dit een broodfok-Engelse Bull is. Ik zal even navragen waar hij hem vandaan heeft.yamie schreef:als deze hond daar vandaan ( of uit zoiets) komt, doet die broodfokker in mijn ogen iets goedsmarian* schreef:Een broodfok-Engelse Bull misschien?

ja wat is het nou een onder of een over beetalm@ schreef:Het kan heel goed zijn dat dit een broodfok-Engelse Bull is. Ik zal even navragen waar hij hem vandaan heeft.yamie schreef:als deze hond daar vandaan ( of uit zoiets) komt, doet die broodfokker in mijn ogen iets goedsmarian* schreef:Een broodfok-Engelse Bull misschien?
Het beestje heeft een behoorlijke onder-overbeet maar heeft aan de andere kant een enorm uithoudingsvermogen door z'n normale neus. Dit in tegenstelling tot de Bull van mijn broer, die pas 3 is, graag wil rennen en spelen, maar het na 10 minuten kortademig moet opgeven. Ik word er zelf benauwd van :N:
Beetje krom jayamie schreef:ja wat is het nou een onder of een over beetalm@ schreef:Het kan heel goed zijn dat dit een broodfok-Engelse Bull is. Ik zal even navragen waar hij hem vandaan heeft.yamie schreef:als deze hond daar vandaan ( of uit zoiets) komt, doet die broodfokker in mijn ogen iets goedsmarian* schreef:Een broodfok-Engelse Bull misschien?
Het beestje heeft een behoorlijke onder-overbeet maar heeft aan de andere kant een enorm uithoudingsvermogen door z'n normale neus. Dit in tegenstelling tot de Bull van mijn broer, die pas 3 is, graag wil rennen en spelen, maar het na 10 minuten kortademig moet opgeven. Ik word er zelf benauwd van :N:![]()

ja, een ondervoor beetalm@ schreef:Beetje krom jayamie schreef:ja wat is het nou een onder of een over beetalm@ schreef:Het kan heel goed zijn dat dit een broodfok-Engelse Bull is. Ik zal even navragen waar hij hem vandaan heeft.yamie schreef: als deze hond daar vandaan ( of uit zoiets) komt, doet die broodfokker in mijn ogen iets goeds
Het beestje heeft een behoorlijke onder-overbeet maar heeft aan de andere kant een enorm uithoudingsvermogen door z'n normale neus. Dit in tegenstelling tot de Bull van mijn broer, die pas 3 is, graag wil rennen en spelen, maar het na 10 minuten kortademig moet opgeven. Ik word er zelf benauwd van :N:![]()
Z'n onderkaakje steekt wat uit. Is dat een onderbeet?
Dat is dus niet zo. De geluiden die ikbij een engelse bulldog hoor, hoor ik alleen bij hun. Ze pruttelen gewoon, klinken benauwd en wordt er zelf ook altijd panisch van :N: Geld trouwens ook voor de franse bullen en de mopjes, die maken toch rare geluiden :N:Inge O schreef:en iedereen maar zeggen dat dit echt wel meevalt, dat ze heel goed alles kunnen en daar echt niet zo'n last van hebbenalm@ schreef: Dit in tegenstelling tot de Bull van mijn broer, die pas 3 is, graag wil rennen en spelen, maar het na 10 minuten kortademig moet opgeven. Ik word er zelf benauwd van :N:.
Vind ik ook. Ik ben de korte neus van mijn boxer gewend en Sam heeft die ook, maar die kunnen beiden fatsoenlijk een uur lopen en gek doen (Sam ondanks zijn grote!) Als ik dan de engelse bullen en de franse zie dan springen de tranen me in de ogen. Afschuwelijk gewoon hoe veel van die honden enorme moeite met ademhalen hebben.jidde schreef:Dat is dus niet zo. De geluiden die ikbij een engelse bulldog hoor, hoor ik alleen bij hun. Ze pruttelen gewoon, klinken benauwd en wordt er zelf ook altijd panisch van :N: Geld trouwens ook voor de franse bullen en de mopjes, die maken toch rare geluiden :N:Inge O schreef:en iedereen maar zeggen dat dit echt wel meevalt, dat ze heel goed alles kunnen en daar echt niet zo'n last van hebbenalm@ schreef: Dit in tegenstelling tot de Bull van mijn broer, die pas 3 is, graag wil rennen en spelen, maar het na 10 minuten kortademig moet opgeven. Ik word er zelf benauwd van :N:.
Ik vind het in ieder geval een mooi beessie
En dat is het niet alleen. Wat denk je van die neusplooi. Moet elke dag worden schoongemaakt want er kan geen lucht bijkomen. Je wilt niet weten wat een (stink)smurrie daar af komt. En dan de ogen. Die sluiten niet goed dus daar komt vuil in wat niet goed weggeknipperd kan worden dus ook 1 á 2 maal daags uitspoelen met water. Ik weet niet of dit representatief is voor de Engelse Bull in z'n algemeenheid maar ik vind het wel een sneue toestand.Inge O schreef:en iedereen maar zeggen dat dit echt wel meevalt, dat ze heel goed alles kunnen en daar echt niet zo'n last van hebbenalm@ schreef: Dit in tegenstelling tot de Bull van mijn broer, die pas 3 is, graag wil rennen en spelen, maar het na 10 minuten kortademig moet opgeven. Ik word er zelf benauwd van :N:.

Allemaal bekend, smetplekken zie en ruik je vaak :N: Ook neusjes insmeren, omdat die anders uitdroogd :N:alm@ schreef:En dat is het niet alleen. Wat denk je van die neusplooi. Moet elke dag worden schoongemaakt want er kan geen lucht bijkomen. Je wilt niet weten wat een (stink)smurrie daar af komt. En dan de ogen. Die sluiten niet goed dus daar komt vuil in wat niet goed weggeknipperd kan worden dus ook 1 á 2 maal daags uitspoelen met water. Ik weet niet of dit representatief is voor de Engelse Bull in z'n algemeenheid maar ik vind het wel een sneue toestand.Inge O schreef:en iedereen maar zeggen dat dit echt wel meevalt, dat ze heel goed alles kunnen en daar echt niet zo'n last van hebbenalm@ schreef: Dit in tegenstelling tot de Bull van mijn broer, die pas 3 is, graag wil rennen en spelen, maar het na 10 minuten kortademig moet opgeven. Ik word er zelf benauwd van :N:.
ik sprak van de week ook een Engelse bull liefhebber, wilde nooit meer wat anders: haar woorden: "mede door de gezondheidsproblematiek, worden het echte aanhankelijke vrienden, ze kunnen niet meer zonder je, hadden ze een ongemak, pijn, what ever, dan kwamen ze naar je toe, wat een band he... en oh .. mijn vorige was toevallig al 7 hoor toen hij dood ging, ik zou niet meer kunnen leven in huis zonder gesnurk"Inge O schreef:ja, da's ook zo zielig : een groot deel van die beestjes loopt de godganse dag aan z'n neus te likkenjidde schreef:Ook neusjes insmeren, omdat die anders uitdroogd :N:.
*snuif, lik, snurk* ik snap echt niet hoe mensen dat als normaal kunnen ervaren.
:N: Meestal hoor ik dat ze zo koddig zijnop die korte pootjes en dat gesnurk is oh zo grappigyamie schreef:
ik sprak van de week ook een Engelse bull liefhebber, wilde nooit meer wat anders: haar woorden: "mede door de gezondheidsproblematiek, worden het echte aanhankelijke vrienden, ze kunnen niet meer zonder je, hadden ze een ongemak, pijn, what ever, dan kwamen ze naar je toe, wat een band he... en oh .. mijn vorige was toevallig al 7 hoor toen hij dood ging, ik zou niet meer kunnen leven in huis zonder gesnurk"
ik heb maar een beetje gestameld....
Godallemachtig zeg..........yamie schreef:ik sprak van de week ook een Engelse bull liefhebber, wilde nooit meer wat anders: haar woorden: "mede door de gezondheidsproblematiek, worden het echte aanhankelijke vrienden, ze kunnen niet meer zonder je, hadden ze een ongemak, pijn, what ever, dan kwamen ze naar je toe, wat een band he... en oh .. mijn vorige was toevallig al 7 hoor toen hij dood ging, ik zou niet meer kunnen leven in huis zonder gesnurk"Inge O schreef:ja, da's ook zo zielig : een groot deel van die beestjes loopt de godganse dag aan z'n neus te likkenjidde schreef:Ook neusjes insmeren, omdat die anders uitdroogd :N:.
*snuif, lik, snurk* ik snap echt niet hoe mensen dat als normaal kunnen ervaren.
ik heb maar een beetje gestameld....

ik vind ze voornl koddig op de plank bij bart smit en in een stripboekstarfleet schreef::N: Meestal hoor ik dat ze zo koddig zijnop die korte pootjes en dat gesnurk is oh zo grappigyamie schreef:
ik sprak van de week ook een Engelse bull liefhebber, wilde nooit meer wat anders: haar woorden: "mede door de gezondheidsproblematiek, worden het echte aanhankelijke vrienden, ze kunnen niet meer zonder je, hadden ze een ongemak, pijn, what ever, dan kwamen ze naar je toe, wat een band he... en oh .. mijn vorige was toevallig al 7 hoor toen hij dood ging, ik zou niet meer kunnen leven in huis zonder gesnurk"
ik heb maar een beetje gestameld....Ik begrijp wel dat mensen het leuke honden vinden, maar het blijven voor mij vreemde door de mens gefabriceerde bouwsels als je goed nadenkt. Een echte hond kan ik veel exemplaren niet vinden, meer een soort hangbuikzwijntjes (die ik overigens ook sneu vind zo overdreven als ze gefokt worden).
Als ze niet zo ongezond waren zou ik er best aardigheid in hebben overigens, een deel van mij vind ze ook koddig en grappig.
Anne
Die was ik nog vergeten, dagelijks z'n neus in de vaseline zetten.jidde schreef:Allemaal bekend, smetplekken zie en ruik je vaak :N: Ook neusjes insmeren, omdat die anders uitdroogd :N:alm@ schreef:En dat is het niet alleen. Wat denk je van die neusplooi. Moet elke dag worden schoongemaakt want er kan geen lucht bijkomen. Je wilt niet weten wat een (stink)smurrie daar af komt. En dan de ogen. Die sluiten niet goed dus daar komt vuil in wat niet goed weggeknipperd kan worden dus ook 1 á 2 maal daags uitspoelen met water. Ik weet niet of dit representatief is voor de Engelse Bull in z'n algemeenheid maar ik vind het wel een sneue toestand.Inge O schreef:en iedereen maar zeggen dat dit echt wel meevalt, dat ze heel goed alles kunnen en daar echt niet zo'n last van hebbenalm@ schreef: Dit in tegenstelling tot de Bull van mijn broer, die pas 3 is, graag wil rennen en spelen, maar het na 10 minuten kortademig moet opgeven. Ik word er zelf benauwd van :N:.

Triest zo'n 'liefhebber'. Doe mij dan maar dat mannetje wat nu bij mij logeert (ik krijg van iedereen Bulletjes te logerenInge O schreef:yamie schreef:ik sprak van de week ook een Engelse bull liefhebber, wilde nooit meer wat anders: haar woorden: "mede door de gezondheidsproblematiek, worden het echte aanhankelijke vrienden, ze kunnen niet meer zonder je, hadden ze een ongemak, pijn, what ever, dan kwamen ze naar je toe, wat een band he... en oh .. mijn vorige was toevallig al 7 hoor toen hij dood ging, ik zou niet meer kunnen leven in huis zonder gesnurk"Inge O schreef:ja, da's ook zo zielig : een groot deel van die beestjes loopt de godganse dag aan z'n neus te likkenjidde schreef:Ook neusjes insmeren, omdat die anders uitdroogd :N:.
ik heb maar een beetje gestameld....![]()
![]()

Dan mag dit wat mij betreft weer terugkomenInge O schreef:ik denk dat het ouderwetse, niet 'overdone' type eb er ook ongeveer zo uitzag.