Persoonlijke vind ik het een beetje een kort door de bocht stelliing.
Ja het is sneu voor een hond die niet los kan lopen, maar soms zijn er redenen voor die daartoe geleid hebben.
Mijn Gina knoopt kleine hondjes op, het is een super lieve hond voor mensen, is dol op kinderen maar kleine hondjes en katten maakt ze dood als ze de kans krijgt.
Zij kan dus niet los en gaat dus ook niet los.
Ik gebruik een 15 meter lijn voor haar, zodat ze toch aan haar beweging komt en ze mag zwemmen hier in de beek omdat ik haar dan kan pakken mocht er onverhoopt een hond of kat verschijnen maar dat is het wel.
Heb ik dan een hond die een maatje te groot voor me is?
Ik denk het niet, ik heb een herplaatshond met een verleden dat blijkbaar sterker is dan al het goede dat ik haar kon en kan bieden. Dat uit zich niet alleen in dit specifieke nare gedrag, dat uit zich ook in andere dingen.
Ik denk als ik haar zou loslaten en ze doodt een andere hond dat er dan weer topics zouden verschijnen als 'onverantwoordelijk baasje houdt haar hond niet vast'.
Soms moet je van twee slechten het beste kiezen en in dit geval is dat Gina aan de lange lijn.
Op tijden gaan wandelen dat er niemand is gaat hier niet. De uitlaatmogelijkheden in Engeland zijn super beperkt en de kans dat er iemand zal verschijnen met een ander hondje of een kat die uit het niets tevoorschijn komt is groot, ook midden in de nacht of super vroeg in de ochtend.
Ik neem dat risiko gewoon niet, maar dat wil niet zeggen dat ik afzie van het houden van dh's.
Ik heb er nog een en die kan prima los, komt altijd onder alle omstandigheden en is totaal niet geinteresseerd in andere honden zoalng hij weet dat ik zn bal op zak heb. Maar die heb dan ook vanaf dat hij 7 weken was en ik denk dat daar het grote verschil in zit.
Addy zei zelf:
Ik denk persoonlijk dat juist door honden pas in een laat stadium los te laten je een probleem creeert.
Hier gaan de pups meteen vanaf dag een los en de zakken zitten vol koekjes en speeltjes. De pups die hier grootgebracht zijn kunnen allemaal perfekt los, binnen mijn normen en waarden voor alle duidelijkheid.
Maar dan moet je daarvoor wel de kans gehad hebben en de hond niet een herplaatser zijn waar al teveel aan verpest is.