Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de pups zijn geboren op 19 mei 2008

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Volgens mij is het reutje zelfs iets met een schotse herder (collie), een lassie hond. Shelties hebben namelijk niet hele smalle neusjes en dat reutje heeft het wel.
Super dat je van een 2e nest af ziet, je hebt ook gigantisch mazzel gehad dat er geen keizersnede van te pas kwam, omdat reutje al zo groot is :wink:
Ranneke

Ongelezen bericht door Ranneke »

Oke misschien was ik wat hard in het begin, maar dat komt omdat ik teveel hondenleed om me heen zie. Als je inderdaad afziet van dat volgende nestje en je laat je honden helpen vind ik dat je geweldig bezig bent en dat je een goede inborst hebt. Ik hoop met iedereen mee, dat je je pupjes goede tehuizen vindt.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
ik heb bewust het topic maar tot pagina 2 gelezen...
Sorry, topicstarter dat ik zo ontzettend boos op je ga worden! Hoe kom je erbij dat fokken 'voor de leut moet zijn' en dat je de bevalling wilt zien?
Ja, ik ontken niet dat fokken leuk kan zijn, maar weet je dat het als het tegenzit het je leven van de pups EN de moederhond kan kosten?
Weet je met welke kosten je te maken krijgt?
Weet je met welke problemen je te maken krijgt als de pupkopers er straks achterkomen dat een van de erfelijke problemen bij shelties, bordercollies of andere rassen er in je pups terecht zijn gekomen?

Heb je zelf ENIG benul van hoe dom je nu bezig bent?????

Wil je graag fokken? Schaf je dan een rashond met papieren aan, lees je in, vraag na, lees documentatie, volg een kk1-cursus, bezoek shows en en andere evenementen, en dan, als je nog steeds denkt dat fokken leuk is voor jou en voor je hond, zoek dan een rashond (van hetzelfde ras dus) en ga DAARMEE aan de slag.

Ook al zul je jezelf niet zo noemen; je bent nu bezig het aantal broodfokkers in nederland met 1 te vermeerderen.

Doe wat je niet laten kunt, maar verwacht niets van dit forum.

Oh ja... en hoewel ik best tegen wat taalfouten kan en me realiseer dat niet iedereen even taalvaardig is.... jouw taalgebruik is ergelijk slecht; doe er wat aan.
(Nee, dit is geen eerlijk verwijt, maar ik laat het toch staan.. het geeft aan hoe vreselijk ik me aan je erger)

Suzanne
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

@ Suzanne123 als je even verder leest dan zie je dat TS dyslectisch is.
Dus wat betreft haar schrijfwijze: daar kan ze verder niks aan doen :wink:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
riekie41
Vaste gebruiker
Contacteer:

ik heb het genog van

Ongelezen bericht door riekie41 »

snap het niet ik kan er niks aan doen
waarom telkens over scheuren over mij taal fout
ik vindt dat laat mensen zijn hoe ze zijn pffffffff laat maar
ik schrijf al niks meer wordt ook niet gescheurt
taal fouten
ik vindt nu wel genog beetje af kraken tegen mij.
ik kan meer mensen die graag forum willen schrijven maar ze druven niet weegens over taal fouten nu begrijp ik die mensen dat ze niet naar honden forum gaat.
denk ik dat ook maar doet schrijf niks meer
sorry vindt nu wel genog van
ik vind laat mensen hoe ze zijn kan ze ook niks aan doen
Afbeelding
groetjes riekie en de honden
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Suzanne123 schreef:Hoi,
ik heb bewust het topic maar tot pagina 2 gelezen...
Sorry, topicstarter dat ik zo ontzettend boos op je ga worden! Hoe kom je erbij dat fokken 'voor de leut moet zijn' en dat je de bevalling wilt zien?
Ja, ik ontken niet dat fokken leuk kan zijn, maar weet je dat het als het tegenzit het je leven van de pups EN de moederhond kan kosten?
Weet je met welke kosten je te maken krijgt?
Weet je met welke problemen je te maken krijgt als de pupkopers er straks achterkomen dat een van de erfelijke problemen bij shelties, bordercollies of andere rassen er in je pups terecht zijn gekomen?

Heb je zelf ENIG benul van hoe dom je nu bezig bent?????

Wil je graag fokken? Schaf je dan een rashond met papieren aan, lees je in, vraag na, lees documentatie, volg een kk1-cursus, bezoek shows en en andere evenementen, en dan, als je nog steeds denkt dat fokken leuk is voor jou en voor je hond, zoek dan een rashond (van hetzelfde ras dus) en ga DAARMEE aan de slag.

Ook al zul je jezelf niet zo noemen; je bent nu bezig het aantal broodfokkers in nederland met 1 te vermeerderen.

Doe wat je niet laten kunt, maar verwacht niets van dit forum.

Oh ja... en hoewel ik best tegen wat taalfouten kan en me realiseer dat niet iedereen even taalvaardig is.... jouw taalgebruik is ergelijk slecht; doe er wat aan.
(Nee, dit is geen eerlijk verwijt, maar ik laat het toch staan.. het geeft aan hoe vreselijk ik me aan je erger)

Suzanne
Ik erger me nu ook aan jou, ik denk dat je beter tot pagina 5 had kunnen lezen :19: en v.w.b. die vetgedrukte zin: spreek alsjeblieft voor jezelf.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Chione schreef:
tineke schreef:
renee-uk schreef:Ik heb niet de indruk dat Riekie de boel zit te belazeren :
Mwah aan haar prijzen te zien heeft ze niet zo'n moeite met belazeren ,enten en voeding kost haar bij lange na geen 300 -350 per pup.
Ik heb een opvangnestje gehad waarvan de pups keurig ontwormd ,geent enz enz weg gingen en dat kosten zegge en schrijven 75 euro per pup.
Ook stamboomfokkers vragen bedragen die ( ver ) boven de kosten liggen.
350,- is inderdaad een flink bedrag, maar wel een vrij gangbare voor bastaardjes, geloof ik.
Dat is ook een vrij gangbare prijs ja en ik vind het dan ook altijd verbazingwekkend dat mensen dat wel weten.
Ze weten niet hoe ze een dekking kunnen voorkomen hoe dat af te breken wat er allemaal bij komt kijken maar de prijs is wel bekend die een pupje kan opbrengen :denken: ..
Die word dan ''hoog'' gehouden om de ''betere'' baasjes mee te selecteren zodat de pups goed terecht komen alsof geld daarvoor het enigste criteria is.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

tineke schreef:Dat is ook een vrij gangbare prijs ja en ik vind het dan ook altijd verbazingwekkend dat mensen dat wel weten.
Ze weten niet hoe ze een dekking kunnen voorkomen hoe dat af te breken wat er allemaal bij komt kijken maar de prijs is wel bekend die een pupje kan opbrengen :denken: ..
Die word dan ''hoog'' gehouden om de ''betere'' baasjes mee te selecteren zodat de pups goed terecht komen alsof geld daarvoor het enigste criteria is.
Ik sta daar wel van te kijken hoor, zo veel geld voor een bastaardpup zonder dat iets bekend is van de gezondheid van de ouders. Dan snap ik eindelijk waarom er toch zoveel mensen zijn die zomaar een nest op de wereld zetten. Dat heeft niks te maken met 'oeps', maar alles met prijzen op marktplaats bekijken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: ik heb het genog van

Ongelezen bericht door Scooby »

riekie41 schreef:snap het niet ik kan er niks aan doen
taal fouten
ik kan meer mensen die graag forum willen schrijven maar ze druven niet weegens over taal fouten nu begrijp ik die mensen dat ze niet naar honden forum gaat.
Ik ga er toch wat van zeggen. Dyslecten kunnen inderdaad heel veel taalfouten maken, maar ze kunnen wel normaal lopende nederlandse zinnen produceren. Ik werk dagelijks met dyslecten, maar ik heb nog geen dyslect meegemaakt die dit soort niet-typisch dyslectische fouten maakt en geen normaal lopende zin kan produceren.
Het spijt me echt als ik je hiermee kwets, maar ik zie geen enkel dyslectisch kenmerk in jouw taalgebruik?
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Scooby schreef:
taal fouten
Ik ga er toch wat van zeggen. Dyslecten kunnen inderdaad heel veel taalfouten maken, maar ze kunnen wel normaal lopende nederlandse zinnen produceren. Ik werk dagelijks met dyslecten, maar ik heb nog geen dyslect meegemaakt die dit soort niet-typisch dyslectische fouten maakt en geen normaal lopende zin kan produceren.
Het spijt me echt als ik je hiermee kwets, maar ik zie geen enkel dyslectisch kenmerk in jouw taalgebruik?
Wat maakt het nou uit hoe je het noemt?
Dat er iets niet goed is is inmiddels duidelijk vind ik.
Dit topic gaat over haar pups, en niet of ze al dan niet dyslectisch is.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Of TS nou wel of niet dyslectisch is laat ik even in het midden..

Ik krijg echter wel een soort onderbuikgevoel dat TS nu zegt geen nestje meer te willen fokken enkel om van het *gezeur*hier af te zijn. :wink:

Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg maar toch.
Eerst zien en dan geloven, net wat Inge zegt. :ok:
Maar waarschijnlijk zullen *we* daar nooit achterkomen nu TS weet wat de overwegende reakties hier zijn. :wink:

Kijk als ze de pups straks kwijt is tegen 350 euri's per pup lijkt mij dat de tweede keer zakken vullen ook wel makkelijk lijkt.
En dát is dan natuurlijk weer per ongeluk/expres, zou zomaar kunnen toch.. :idea:
Ze zal de eerste niet zijn bij wie het zo gaat.

Zie jij jezelf als fokker Riekie?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
riekie41
Vaste gebruiker
Contacteer:

wendy71 schreef:Of TS nou wel of niet dyslectisch is laat ik even in het midden..

Ik krijg echter wel een soort onderbuikgevoel dat TS nu zegt geen nestje meer te willen fokken enkel om van het *gezeur*hier af te zijn. :wink:

Maar waarschijnlijk zullen *we* daar nooit achterkomen nu TS weet wat de overwegende reakties hier zijn. :wink:

Kijk als ze de pups straks kwijt is tegen 350 euri's per pup lijkt mij dat de tweede keer zakken vullen ook wel makkelijk lijkt.
En dát is dan natuurlijk weer per ongeluk/expres, zou zomaar kunnen toch.. :idea:

nee ben geen fokker is ook laste wil ook geen nestje meer
ik heb dieren arts gebeld om afspraak de maken ze zegt moet even wachten ze is pas bevallen volgen maand kan ik komen word ze geholpen
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

riekie41 schreef:
wendy71 schreef:Of TS nou wel of niet dyslectisch is laat ik even in het midden..

nee ben geen fokker is ook laste wil ook geen nestje meer
ik heb dieren arts gebeld om afspraak de maken ze zegt moet even wachten ze is pas bevallen volgen maand kan ik komen word ze geholpen
Als jij besluit een nest op de wereld te zetten ben je een fokker. :wink:
Goed of slecht, laat ik in het midden.
Typisch dat mensen die een pretnest op de wereld zetten, zichzelf niet zien als fokker.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

jidde schreef:Volgens mij is het reutje zelfs iets met een schotse herder (collie), een lassie hond. Shelties hebben namelijk niet hele smalle neusjes en dat reutje heeft het wel.
Super dat je van een 2e nest af ziet, je hebt ook gigantisch mazzel gehad dat er geen keizersnede van te pas kwam, omdat reutje al zo groot is :wink:
Deze reu vind ik niet lijken op een collie reu
Hij lijkt wel degelijk op een sheltie :wink:

Hoe groot is deze reu?
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
riekie41
Vaste gebruiker
Contacteer:

Jacan schreef:
jidde schreef:Volgens mij is het reutje zelfs iets met een schotse herder (collie), een lassie hond. Shelties hebben namelijk niet hele smalle neusjes en dat reutje heeft het wel.
Deze reu vind ik niet lijken op een collie reu
Hij lijkt wel degelijk op een sheltie :wink:

Hoe groot is deze reu?
is 45 cm groot
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Scooby schreef:
taal fouten
Ik word een beetje moe van iedereen die nu over de schrijfwijze van de TS valt. @ scooby bedoel ik dus niet derict gericht op jou.
Het kan daarbij best zo zijn dat de TS wel dislexie heeft. en misschien daarbij nog wel wat andere problemen. weinig opleiding kwa taal of gewoon andere taal afwijkingen. Dislexie is niet het enige probleem dat mensen kwa taal kunnen hebben dat zijn er veel meer en het is een illusie om te denken dat deze niet samen kunnen voorkomen! Zoals als eerder gezecht iemand beoordelen op zijn schrijfwijze/taalgebruik vind ik veel te ver gaan? Het heeft helemaal niets met het topic te maken dus laat commentaar hierover aub achterwegen zeg! TS heeft zelf ook wel door dat ze een stuk minder goed schrijft dan de rest ik vind het wel erg grof om hier dan ook nog eens steeds zo op door te gaan. Het kan nu eenmaal best zo zijn dat ze hier niet veel aan kan doen!

@ TS ik snap niet helemaal wat je reutje nu voro hondje is eerst noem je hem een bordercolliesheltie en nu noem je hem een sheltie? Wat voor honden waren zijn ouders?

ik vind het goed dat je nu inziet dat het niet de beste beslissing is om nog een nestje te nemen. En het dus ook achterwegen laat! Ik hoop ook dat alle pupjes een goed en liefde vol huisje zullen vinden!
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

corason del perro schreef:
Scooby schreef:
taal fouten
Ik word een beetje moe van iedereen die nu over de schrijfwijze van de TS valt. @ scooby bedoel ik dus niet derict gericht op jou.
Het kan daarbij best zo zijn dat de TS wel dislexie heeft. en misschien daarbij nog wel wat andere problemen. weinig opleiding kwa taal of gewoon andere taal afwijkingen. Dislexie is niet het enige probleem dat mensen kwa taal kunnen hebben dat zijn er veel meer en het is een illusie om te denken dat deze niet samen kunnen voorkomen! Zoals als eerder gezecht iemand beoordelen op zijn schrijfwijze/taalgebruik vind ik veel te ver gaan? Het heeft helemaal niets met het topic te maken dus laat commentaar hierover aub achterwegen zeg! TS heeft zelf ook wel door dat ze een stuk minder goed schrijft dan de rest ik vind het wel erg grof om hier dan ook nog eens steeds zo op door te gaan. Het kan nu eenmaal best zo zijn dat ze hier niet veel aan kan doen!

@ TS ik snap niet helemaal wat je reutje nu voro hondje is eerst noem je hem een bordercolliesheltie en nu noem je hem een sheltie? Wat voor honden waren zijn ouders?

ik vind het goed dat je nu inziet dat het niet de beste beslissing is om nog een nestje te nemen. En het dus ook achterwegen laat! Ik hoop ook dat alle pupjes een goed en liefde vol huisje zullen vinden!
Ik denk dat het een kruising sheltie is :wink:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

taal fouten
he gewoon blijven schrijven hoor ze wennen er maar aan
ik heb ook dyslectie en ze zijn aan mij ook gewend
en weet je hoe meer je schrijft hoe beter je er in woord ik ben ook best vooruit gegaan in die 4 jaar hier
ook maak ik gebruik van google toolbar soms waar een spelings controlle inzit
http://www.google.com/tools/firefox/too ... index.html
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hoe gaat het nu met de pups???
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Chione schreef:
tineke schreef:
renee-uk schreef:Ik heb niet de indruk dat Riekie de boel zit te belazeren :
Mwah aan haar prijzen te zien heeft ze niet zo'n moeite met belazeren ,enten en voeding kost haar bij lange na geen 300 -350 per pup.
Ik heb een opvangnestje gehad waarvan de pups keurig ontwormd ,geent enz enz weg gingen en dat kosten zegge en schrijven 75 euro per pup.
350,- is inderdaad een flink bedrag, maar wel een vrij gangbare voor bastaardjes, geloof ik.
mijn stamboom puppen gaan maar voor 150 euro meer de deur uit....en dat is gepland, met medische kosten etc...dus niet zo maar "oops" ze zaten op elkaar en gut ja, ze moeten ook nog een prikje hebben (want op haar site staat niets over chippen)
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Riekie, laat je de pups ook enten en ontwormen??

Ik zag van de week je advertentie op marktplaats staan en dat stond niet in de tekst vermeld.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

riekie41 schreef:
Scooby schreef:
riekie41 schreef:is een echte border collie sheltie
Een echte?!
ja een echte is nu 11 maanden oud
die was er dan ook vroeg bij, maand of 7 :denken:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Dorien schreef:
Elmar schreef:
Dorien schreef:
Elmar schreef: Ik ken nog iemand die zo typt, maar daar kun je wel een gewoon gesprek mee voeren. Het had bij haar onder andere te maken met de onbekendheid met het toetsenbord en nu na 4 jaar in het bezit te zijn van een computer gaat het beter.
Anno 2008 niet bekend zijn met een toetsenbord...tja daar had ik niet aan gedacht. Stom van me.
Tja, inderdaad. Ik heb enkele collega's in het basisonderwijs, die ook geen toetsenbord aanraken. Allemaal HBO-ers van 45+ die niet computeren. Alleen kunnen zij hun tekst verbeteren, maar dat duurt wel lang.
Ja, nou die doen het zichzelf aan hoor, daar heb ik totaal geen medelijden mee. Als je HBO-er bent, dan beschik je echt wel over de geestelijke capaciteiten om te leren werken op een pc. De schrijfmachine was er ook al god mag weten hoe lang geleden, dus typen is toch wel het minste wat je zou moeten kunnen vind ik.
het is toch geen probleem? :19: dat jij je het niet voor kan stellen is misschien zo maar mensen die het niet gebruiken missen het niet hoor. dus misschien voor jou raar maar voor die mensen totaal geen probleem.

dat je het niveau hebt iets te kunnen wil niet zeggen dat het moet :wink: die mensen missen niks.

als ik kijk naar mijn man idem. nooit een pc gehad tot ik de mijne meenam. 1x in de maand marktplaats of google meer doet ie niet, boeit hem ook totaal niet.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als je de nieuwe Firefox installeert zit daar ook standaard een spellingscontrole in
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

renee-uk schreef:
Diezelfde taal- en spelfouten staan ook op haar website, lijkt me een logische conclusie dat Riekie misschien niet heel veel opleiding heeft gehad of wellicht dyslectisch is.
Ik vind het knap arrogant om mensen daarop te be- of veroordelen!
Heel erg mee eens.

Ook na de rest van de reacties gelezen te hebben. Waar gaat het nou toch om in dit forum? Ik ben het met Riekie eens dat het belachelijk is, al die reacties op iemands schrijfstaal. En who cares wat het precies is, dat gaat een ander toch helemaal geen bal aan?!

Dat verantwoorde fokkers niet blij zijn met dit soort nesten, dat lijkt me duidelijk. En daar reken ik mezelf overigens ook toe.

Maar het komt toch voor. Riekie geeft aan dat ze regelmatig controle heeft gehad bij de dierenarts, ook al meer dan de gemiddelde zou doen dus, en daar zal ze ook enige mate van voorlichting gehad hebben.

Waarbij ik dan aanteken dat de meeste dierenartsen (even generaliseren) bepaald geen kynologen zijn en heel anders aankijken tegen het hier gangbare 'fok alleen met rashonden'-beleid. Het gaat er dan toch vooral om dat we iemand proberen te overtuigen van ons standpunt? Standpunt ja, geen absolute waarheid. Ik kan me zo ergeren aan die arrogantie!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jammer dat je dit pretnest hebt laten komen. Op dit soort nestjes zitten maar weinigen te wachten, dus de kans dat ze in het asiel (die al overvol zijn) belanden is dan ook groot. Want waarschijnlijk zul je ze lang niet allemaal kwijtraken en de pups zelf houden zal ook niet gaan.
Je hebt in ieder geval heel veel geluk dat de bevalling soepel is verlopen, want dat is lang niet altijd het geval. Je hebt nu een nestje genomen omdat jij het leuk vind, maar verder heb ik het idee dat je weinig hebt nagedacht over hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Daarom ben ik blij dat je niet nog een nestje neemt, maar je teefje laat helpen. Want de wereld staat niet te wachten op dit soort pretnestjes van kruisinghonden. Natuurlijk zijn er hele leuke kruisingen, maar over deze kruising is niet nagedacht. Want als je iets bewuster had gefokt, dan had je gekeken of de karakters elkaar aanvulden, of het fysisch wel zo goed was voor moederhond en of er geen gezondheidsproblemen zitten in de beide honden.

Ik heb jarenlang in een asiel gewerkt en je wordt af en toe zooo moedeloos van al die ondoordachte pretnestjes, want als asiel mag je de problemen van zo'n diereneigenaar / pretnestfokker oplossen, die die zelf in al zijn stompzinnigheid heeft veroorzaakt. Iets meer nadenken zou wat dat betreft wel handig zijn.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Chione schreef:
yamie schreef:
Chione schreef:
tineke schreef: Mwah aan haar prijzen te zien heeft ze niet zo'n moeite met belazeren ,enten en voeding kost haar bij lange na geen 300 -350 per pup.

dat stamboom honden soms ook teveel kosten, dat is een andere discussie, maar jij vind 350 euro normaal voor een pret nest? jemig... mogen die mensen er wel van op vakantie dan?

Of ik het wel of niet 'normaal' vind doet niet zoveel ter zake. Ik merk alleen op dat het wat krom is dat stamboomloze hondjes schijnbaar alleen tegen de daadwerkelijke kosten mogen verhuizen, omdat men anders de boel belazerd. :19:
Jij denkt dus dat de stamboomhonden niet tegen de daadwerkelijke kostprijs verkocht worden? Dan moet je eens denken aan shows lopen voor uiterlijk beoordelen incl. reiskosten, uitzoeken van bloedlijenen en dekreuen bezoeken (incl. reiskosten), gezondheidsonderzoeken (HD, ED, ogen, rug enz. enz.), werpkist en alles wat daarbij hoort (wat velen mensen die een pretnestje hebben niet nemen), dierenarts bezoeken en onkosten daarvan, chippen, stambomen en dan vergeet ik vast nog wel wat maar ik ben geen fokker.
Misschien wel heel begrijpelijk dus dat die pups veel duurder zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”