Of zie ik nou iets over het hoofd? Ben benieuwd naar de antwoorden
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Eigen" pup opvoeden makkelijker?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
"Eigen" pup opvoeden makkelijker?
Wat ik me af vroeg, puur uit interesse, is of een "eigen" pup opvoeden makkelijker is. Met eigen bedoel ik dan een pup wat je aanhoud uit een nestje van je eigen teef. Passen deze hondjes zich makkelijker aan omdat ze eigenlijk niet ineens in de compleet nieuwe omgeving komen of maakt dit niets uit? Ik kan me voorstellen dat er verschil in zit omdat de eene pup een lange autorit maakt, in een compleet nieuwe omgeving komt en daar moet uitvinden op welke plek in de roedel hij staat. De pup die blijft heeft die nieuwe omgeving niet en is grotendeels ook al gewend aan de roedel en zijn plek daarin.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb van mijn laatste nestje 2 pups aangehouden, en ja die waren wat dat soort dingen betreft veel makkelijker, die kenden het rijlen en zijlen al in onze roedel en huishouden. kenden ons al, kenden de andere honden al, kenden hun slaapplek al etcetera. kortom: die voelden zich al veilig en vertrouwd 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik vind dat wel simpeler ja. Pup hoeft nergens aan te wennen, heeft een moeder om op terug te vallen enz. Daarbij ken je als fokker de pup dus al vanaf dag 1 en ken je het hondje al echt, terwijl een nieuwbakken-eigenaar eerst de pup goed moet gaan leren kennen. Opvoeden wordt ook simpeler doordat de pup met de groten mee doet.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat dat toch ook erg per pup verschilt, en dat Yore toevallig een typje is dat daar meer moeite mee heeft. Hij is immers ook niet alleen, hij is met Jamey. Zou anders zijn als hij helemaal alleen was, maar het feit dat er nog een andere hond/andere honden is/zijn maakt voor veel pups al een verschil en voor sommige, zoals Yore, nietJacksel schreef:Als ik verhaal van Yores fokster hoor, merk ik wel verschil met hem en zijn zusje, qua alleen kunnen zijn. Zijn zusje kan al goed alleen zijn (wordt nu soms al zonder problemen een uur alleen gelaten), Yore kan dat echt nog niet...

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik vraag me af of dit niet gewoon pup en karakter gebonden isJacksel schreef:Als ik verhaal van Yores fokster hoor, merk ik wel verschil met hem en zijn zusje, qua alleen kunnen zijn. Zijn zusje kan al goed alleen zijn (wordt nu soms al zonder problemen een uur alleen gelaten), Yore kan dat echt nog niet...
edit Marloes was me voor
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, dat laatste ervaar ik dus inderdaad ook als een "probleem". Als je ergens een paar weken hebt mogen plassen, maak ze dan nu maar eens duidelijk dat het opeens niet meer mag. Broertjes en zusjes van mijn pup zijn altijd veel eerder zindelijker dan mijn eigen aangehouden pup.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
helemaal hetzelfde hier al heb ik die pup niet heel lang gehad. die is gewoon met 8 weken gegaan en met 9 weken teruggekomen en viel zo bij ons in huis voor de kachel en was weer helemaal thuis. snapte alles ook over hoe het hier ging.Podenji schreef:ik heb van mijn laatste nestje 2 pups aangehouden, en ja die waren wat dat soort dingen betreft veel makkelijker, die kenden het rijlen en zijlen al in onze roedel en huishouden. kenden ons al, kenden de andere honden al, kenden hun slaapplek al etcetera. kortom: die voelden zich al veilig en vertrouwd
die pup is een paar dagen later wel naar zijn huidige baasje gegaan maar als hij hier thuis komt issie nog steeds "thuis"

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
overigens met solar heb ik ook nooit zulke "problemen"gehad , maar toen ik die kreeg had ik nog maar 1 andere hond , misschien ligt het daar ook aan of misschien ligt het ook wel aan het ras
met Barakah was het anders, die moest echt heeeeel erg wennen, logisch hij stond in "zijn" roedeltje van nestgenootjes zo een beetje bovenaan en hij kwam bij ons en werd gelijk zonder pardoes onderaan rang gezet door de rest, terecht natuurlijk, en hij staat daar nog steeds. maar dat was, ook voor de kleine puppedup , wel even wennen
met Barakah was het anders, die moest echt heeeeel erg wennen, logisch hij stond in "zijn" roedeltje van nestgenootjes zo een beetje bovenaan en hij kwam bij ons en werd gelijk zonder pardoes onderaan rang gezet door de rest, terecht natuurlijk, en hij staat daar nog steeds. maar dat was, ook voor de kleine puppedup , wel even wennen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd, dat zie ik ook....zeker omdat de aangehouden pups hier in de puppykennel zitten waar ze met het nest ook zaten....Danielle schreef:Klopt, dat laatste ervaar ik dus inderdaad ook als een "probleem". Als je ergens een paar weken hebt mogen plassen, maak ze dan nu maar eens duidelijk dat het opeens niet meer mag. Broertjes en zusjes van mijn pup zijn altijd veel eerder zindelijker dan mijn eigen aangehouden pup.
snachts en in huis gaat prima, maar de uurtjes in de kennel is het gewoon moeilijker en dat is ook logisch.....