Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden, vroeger en nu
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja vroeger, zo oud ben ik nog niet natuurlijk. Maar rassen die ik eerst nooit zag en de laatste jaren weer wel zijn vooral de toller en de aussie. Er is ook een witte herder en ridgeback tijd geweest, die is nu volgens mij wel weer wat over gewaaid.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat hangt denk ik van de regio af. Hier in Gelderland echt alles rashond. In oud west in Amsterdam was werkelijk 90% kruisingen. Martijn zegt dat het Amsterdams is om een kruising te nemen, die nemen gewoon een hond.blondie schreef:ik zie veel border collies hier inene en de labjes zijn niet aan te slepen..![]()
mijn vroeger is ook nog niet zo lang.. ik zag in mijn vroeger veel kruisingen, dat is behoorlijk teruggelopen, veelal rasechte honden zie je nu lopen
-
JBK
-
boxersien
Een vroeger heb ik niet zo (volgens velen kom je bij 21 jaar net kijken
) maar wat ik hier in de buurt steeds vaker zie zijn berner sennenhonden, cavalier king charles spaniel of van die hyper de flyper black en tan gevallen die ze dreigen Jack Russell te noemen
maar er in de verste verte vaak niet op lijken.
Labradors lopen er aan de andere kant van het dorp veel, maar dat "spul" is inmiddels rond de 4 jaar oud en dus eigenlijk een hype van wat langer geleden alleen mochten deze bij de bazen blijven wonen en werden ze ze niet beu.
Labradors lopen er aan de andere kant van het dorp veel, maar dat "spul" is inmiddels rond de 4 jaar oud en dus eigenlijk een hype van wat langer geleden alleen mochten deze bij de bazen blijven wonen en werden ze ze niet beu.
-
arwen-elza
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse herders
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Vroeger;
Boeviers
Dobers
Poedels
Herders
Nu;
JR's
Alle mogelijke soorten Swiffers
Molossers
B.C
Labs&Goldens
Boeviers
Dobers
Poedels
Herders
Nu;
JR's
Alle mogelijke soorten Swiffers
Molossers
B.C
Labs&Goldens

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Moos
- Zeer actief
Vroeger is lastig omdat ik en nog niet zo oud ben en toen ik erg jong was eigenlijk helemaal niet met honden bezig was.
De laatste jaren inderdaad de Toller, Weimaraner, Ridgeback, kleine wollige hondjes en kleine terriertjes.
Maar het zal ook aan de regio liggen, daar is volgens mij ook al eens een topic over geweest
De laatste jaren inderdaad de Toller, Weimaraner, Ridgeback, kleine wollige hondjes en kleine terriertjes.
Maar het zal ook aan de regio liggen, daar is volgens mij ook al eens een topic over geweest

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Vroeger zag ik met name bouviers, Duitse Herders en boerenfoxjes
Tegenwoordig zie ik veel kleine kruisinkjes (allemaal van dezelfde kennel vrees ik), allerlei (x)-herders, Jack Russels en hussels
Tegenwoordig zie ik veel kleine kruisinkjes (allemaal van dezelfde kennel vrees ik), allerlei (x)-herders, Jack Russels en hussels
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Zie opeens veel Bedlington terriers
de boerenfox zie je bijna niet meer.
Steenbrakken is volgens mij zelfs de laatste fokster in Nederland mee gstopt
De Bouvier is op de terugweg, de Duitse Herder sinds het niet meer uitzenden van de tvserie Rex.
Bruine labs zijn populair al dan niet met stamboom. De jacks niet aan te slepen.
En inderdaad meer Ridgebacks, Boerboels,en turkse herders zie je.
Steenbrakken is volgens mij zelfs de laatste fokster in Nederland mee gstopt
De Bouvier is op de terugweg, de Duitse Herder sinds het niet meer uitzenden van de tvserie Rex.
Bruine labs zijn populair al dan niet met stamboom. De jacks niet aan te slepen.
En inderdaad meer Ridgebacks, Boerboels,en turkse herders zie je.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Ik zie idd ook veel vaker Tollers in 't straatbeeld.
Verder zie je nog altijd veel te vaak labradors en kruisingen ermee. Overal waar je kijkt hebben mensen een mechelaar
En chihuahua's! Die zag je vroeger toch nooit?? Border collies zijn nu ook echte modehonden.
En ik heb de indruk dat de Duitse herder zijn populariteit aan 't verminderen is.
Verder zie je nog altijd veel te vaak labradors en kruisingen ermee. Overal waar je kijkt hebben mensen een mechelaar
En chihuahua's! Die zag je vroeger toch nooit?? Border collies zijn nu ook echte modehonden.
En ik heb de indruk dat de Duitse herder zijn populariteit aan 't verminderen is.
- Moos
- Zeer actief
Die zie je hier wel vrij veel nog. Border Collies ook trouwens inderdaad.AnnSophie schreef: En ik heb de indruk dat de Duitse herder zijn populariteit aan 't verminderen is.
Wat me zo opvalt is dat je, hier tenminste, relatief weinig Goldens ziet. Labjes wel heel erg veel, maar verder zie ik meer Weimaraners, Ridgebacks en Flatcoats dan Goldens. Als ik er twee keer per maand eentje zie (behalve Vera dan
Maar dat kan dus ook weer aan de regio liggen.

-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik schreef zoiets toevallig gisteren in het topic over terriërs.
Wij (nou ja, mijn ouders) hadden een Manchester terrier, die zag je toen regelmatig. Nu zelden.
Honden die ik ken uit mijn jeugd (familie/de buurt waarin ik woonde) en die je nu minder vaak ziet: foxterriers (draadhaar ook vooral), pekingezen, schnauzers, poedels, boxers en dobermanns (met puntoren), Ierse setters.
In mijn familie/kennissenkring en in de buurt zie ik nu veel retrievers (vooral veel flatcoats), duitse staande honden, Jack Russells en hussels, bouviers, herders, Berner Sennehonden, stabijtjes, Vizsla's etc.
Wij (nou ja, mijn ouders) hadden een Manchester terrier, die zag je toen regelmatig. Nu zelden.
Honden die ik ken uit mijn jeugd (familie/de buurt waarin ik woonde) en die je nu minder vaak ziet: foxterriers (draadhaar ook vooral), pekingezen, schnauzers, poedels, boxers en dobermanns (met puntoren), Ierse setters.
In mijn familie/kennissenkring en in de buurt zie ik nu veel retrievers (vooral veel flatcoats), duitse staande honden, Jack Russells en hussels, bouviers, herders, Berner Sennehonden, stabijtjes, Vizsla's etc.
-
Gos
- Zeer actief
Ik zie tegenwoordig nog maar heel weinig foxterriers, poedels (zie ik echt nooit meer
), boxers, dobermans. Bouviers helaas nog wel, er loopt er hier een met 2 exemplaren die ik helaas tegenkwam in het bos. Ze kwamen een hoek omgestoven en stortten zich gezamenlijk op m'n enge rode herder die zich te pletter schrok.
Wel zie ik erg veel labradors (ik schat dat dat ongeveer 80% is van wat ik op straat tegenkom), rhodesian ridgebacks, shi-tzu-achtigen en jack hussels.
Wel zie ik erg veel labradors (ik schat dat dat ongeveer 80% is van wat ik op straat tegenkom), rhodesian ridgebacks, shi-tzu-achtigen en jack hussels.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nanna schreef:Stel nou dat mensen nooit een hond op straat of bij kennissen zouden zien. En dat ze op een gegeven ogenblik een Toepoel voor hun neus krijgen waar ze een ras (volledig beschreven, met foto's, alle ins and outs) mogen uitkiezen.
Ik denk dat de diversiteit aan rassen vele malen groter zou zijn dan wat we nu zien.
Want Annie kent natuurlijk wèl de Lab en de Hussel, maar een Dandie Dionmontterriër? Nooit van gehoord. En wat een boer niet kent...
Het heeft -denk ik- ook met de 'beschikbaarheid' van honden te maken. Aan de populaire rassen kom je nu eenmaal heel makkelijk (MP, asiel, advertenties in kranten, puppyfarms...). Ik het idee dat er toch heel veel mensen zijn die weinig moeite doen bij het zoeken naar een hond. En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Raar eigenlijk hoe dat toch van land tot land kan verschillen. Toen ik 9 jaar terug mijn eerste flatcoat had, zag je ze zelden tot nooit in België. Momenteel zie ik er nog maar af en toe eentje lopen, terwijl ze in Nederland zo populair zijn.MARC_S schreef:Vroeger:
O ja, de flatcoat, dat is hier echt de grootste mode samen met de weimeraner en die bestonden vroeger niet eens volgens mij![]()
Wat betreft de aussies en tollers klopt hier ook wel, daar struikel je over.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Bouviers zie ik nog maar zelden, net als zwarte Dobermanns. De bruine Dobermanns zie ik nu vaker dan vroeger, toen ik nog niet eens wist dat er ook een bruine variant was.
witte poedels, die zie ik eigenlijk ook nooit meer, terwijl vroegah alle nette oude dametjes bij ons in het dorp er wel een hadden, incl. mijn oma haha, die had er 2
witte poedels, die zie ik eigenlijk ook nooit meer, terwijl vroegah alle nette oude dametjes bij ons in het dorp er wel een hadden, incl. mijn oma haha, die had er 2

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik kan zelf nog maar over een jaar of 15 spreken. In die periode zie ik op straat eigenlijk heel weinig andere rassen. Er wordt bijvoorbeeld genoemd dat er weinig poedels zijn. Bij mijn ouders in de straat woont een poedeltje en ook op de ringtraining zijn er meerdere. Golden Retrievers wonen er bij mij in de wijk heel veel, maar 15 jaar gelden kende ik ook meerdere goldens. Daarnaast woont er een foxterrier bij mij in de buurt, een dobermann en boxers zie ik ook vij vaak lopen. In het straatbeeld zie ik geen verschuiving, daarentegen op shows is een vershuiving wel duidelijk zichtbaar.
-
jidde
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
de viszla en de RR zijn echte modehonden aan het worden.
tja de hussels zijn niet aan te slepen en de chihuahua had ik vroeger niet van gehoord en nu lopen er heeeel veel mensen mee.
ach ik houd van iets bijzonders.
gr laura
tja de hussels zijn niet aan te slepen en de chihuahua had ik vroeger niet van gehoord en nu lopen er heeeel veel mensen mee.
ach ik houd van iets bijzonders.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer: