Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Karakter verschil duitse of mechelse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Budkes schreef:
janinca2002 schreef:
Budkes schreef:
malinois schreef:........begon 'te praten' in de kennel... :N: leek net of er een oude kerel zat... mwamwamaaaaa.... en dat in verschillende toonhoogtes :smile: (geen janken, echt praten ... heel laag)
:smile: Pcies, dat is precies wat ik bedoel, 't is echt praten wat die "dikke duutser" doet. :blah:
ach het is altijd mooi als er iemand van een vrouw kan winnen met het laatste woord en dat vooral bij Aniek :smile: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
En wat bedoelen wij daarmee ?? :pffff:
merk al ik word weer aangehouden deze week, gaat weer kosten. Lange teentjes zeker :cheer:
Jan
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

janinca2002 schreef:

En wat bedoelen wij daarmee ?? :pffff:
merk al ik word weer aangehouden deze week, gaat weer kosten. Lange teentjes zeker :cheer:
Nee hoor :neenee: , wat was je geboortedatum ook al weer ?
Hij komt vanzelf wel bij je thuis...... :smile:
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In mijn ervaringen op de trainingen vind ik de mechels wat drukker en springeriger en hardleerser dan de duitsers, sommige duitsers zijn echt piepers en anderen weer niet, de mechels zijn de echte blaffers en piepen van de adrenaline.. ze zijn wat sneller in hoge drift te krijgen lijkt wel waardoor ze moeilijker bereikbaar zijn..
Een duitser heeft dat ook wel maar is toch sneller te bereiken ervaar ik dan...
Maar het ligt toch ook aan de hond zelf en zijn afkomst, ik zie ook hele hyper duitsers die snel hoog in drift staan ..
En in mijn ervaringen zijn de mechels opener naar vreemden toe buiten dan de duitser.. beiden hebben ze wel de reserves en zullen niet dolenthousiast op een vreemde afrennen om te kijken wie dat is of voor een aai :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

blondie schreef:In mijn ervaringen op de trainingen vind ik de mechels wat drukker en springeriger en hardleerser dan de duitsers,

Ik vind de Duitser weer hardleerser en veel eigenwijzer ook trouwens.

sommige duitsers zijn echt piepers en anderen weer niet, de mechels zijn de echte blaffers en piepen van de adrenaline.. ze zijn wat sneller in hoge drift te krijgen lijkt wel waardoor ze moeilijker bereikbaar zijn..

Die ervaring heb ik ook, mijn Duitser bleef, ook hoog in drift, er altijd bij met zijn hoofd, maw. hield ook nog altijd scherp de omgeving in de gaten, bij mijn mechel heb ik het idee dat ie het echt helemaal kwijt is soms......

Maar het ligt toch ook aan de hond zelf en zijn afkomst, ik zie ook hele hyper duitsers die snel hoog in drift staan ..
En in mijn ervaringen zijn de mechels opener naar vreemden toe buiten dan de duitser.. beiden hebben ze wel de reserves en zullen niet dolenthousiast op een vreemde afrennen om te kijken wie dat is of voor een aai :mrgreen:
En dat is bij mij dan weer andersom, mijn Duitser loopt als ie kan op iedere vreemde af voor een aai, waardoor de meeste mensen zich het apelazerus schrikken :N: , want het is toch echt zo'n enge heddur.
Ik laat hem dan ook niet naar andere mensen toe gaan, maar als ie mocht...., mijn mechel daar entegen heeft helemaal niets met andere mensen, alleen met mij.
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Budkes schreef:
blondie schreef:In mijn ervaringen op de trainingen vind ik de mechels wat drukker en springeriger en hardleerser dan de duitsers,

Ik vind de Duitser weer hardleerser en veel eigenwijzer ook trouwens.

sommige duitsers zijn echt piepers en anderen weer niet, de mechels zijn de echte blaffers en piepen van de adrenaline.. ze zijn wat sneller in hoge drift te krijgen lijkt wel waardoor ze moeilijker bereikbaar zijn..

Die ervaring heb ik ook, mijn Duitser bleef, ook hoog in drift, er altijd bij met zijn hoofd, maw. hield ook nog altijd scherp de omgeving in de gaten, bij mijn mechel heb ik het idee dat ie het echt helemaal kwijt is soms......

En dat is bij mij dan weer andersom, mijn Duitser loopt als ie kan op iedere vreemde af voor een aai, waardoor de meeste mensen zich het apelazerus schrikken :N: , want het is toch echt zo'n enge heddur.
Ik laat hem dan ook niet naar andere mensen toe gaan, maar als ie mocht...., mijn mechel daar entegen heeft helemaal niets met andere mensen, alleen met mij.
Zo zie je maar geen 1 hond is hetzelfde en ook rassen zijn niet eenduidend, ik heb geen mechel erbij maar mijn hond is weer zeer gericht op mij en vreemden die op hem afkomen daar heeft ie niet veel mee, bekenden begroet ie wel vrolijk, maar kort, hij staat snel weer bij me
Wat bedoeld iedereen eigenlijk met hardleers?
Ik heb een beetje een gevoelige duitser haha, maar zal in het verleden denk goed aangepakt zijn, als ik echt boos wordt dan is ie zeer snel onder de indruk..(buiten het trainingsveld dan..) oh wacht even kwartje valt :mrgreen:
Maar ik ervaar dat een duitser eerder onder de indruk is van een correctie dan de gemiddelde mechel, als ik bij ons op de club zie wat een blok beton die voor de kop hebben, die kunnen toch veel meer incasseren dan de gemiddelde duitser, een mechel lijkt wel even hardleers door te lopen en laat zien totaal niet onder de indruk te zijn van een correctie, terwijl de duitsers toch even onder de indruk zijn en de bevestiging zoeken of ze weer ok zijn voor de baas, weer even sneller belonen voor goed gedrag..
zo ervaar ik het hoor haha
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”