Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is jouw reden om shows te lopen?

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Wat is jouw reden om shows te lopen?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik wil(de) graag shows gaan lopen met Yore, maar ik ben een beetje gaan twijfelen of het wel zin heeft. Natuurlijk wel naar de clubmatch van de Markiesjesvereniging, maar verder weet ik het niet zo. Dit omdat er verder -voor zover ik weet- weinig Markiesjes shows lopen en er dus weinig vergelijking/concurrentie is, maar ook omdat je eigenlijk alleen dagprijzen kan winnen (en natuurlijk een beoordeling krijgt, dat snap ik).

Het Markiesje kan geen CAC krijgen omdat het geen FCI erkend ras is, dus automatisch is het ook niet mogelijk om te proberen voor Nederlands Kampioen te gaan. Misschien een keertje Winner (maar dit jaar zit ie nog in de puppyklasse, dus daar is dan ook niet veel mee te behalen), dat ie die titel kan krijgen als hij de mooiste is, maar daar houdt het dus al mee op qua titels, naast de clubmatch.

Het leek me leuk om de titels op de stamboom van zn nageslacht terug te kunnen zien, maarja, welke titels. Volgens mij komt een 'gewone' 1U, of een BOB zeg maar niet op de stamboom (van nageslacht) toch?

Enne, ja, tuurlijk is showen ook voor de lol, maar het kost erg veel geld en om dan steeds met 'alleen maar' een beoordeling naar huis te gaan is ook zo :19: Ik vind het toch wel leuk om ergens naar te kunnen streven, er ook een doel mee te hebben...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

promoten en positief presenteren van je ras kan natuurlijk een grote drijfveer zijn. Daarnaast ga je in een klein ras natuurlijk voor de erering. Groepsplaatsing met een Markiesje lijkt me echt kicken!
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Rosita Compagner schreef:promoten en positief presenteren van je ras kan natuurlijk een grote drijfveer zijn. Daarnaast ga je in een klein ras natuurlijk voor de erering. Groepsplaatsing met een Markiesje lijkt me echt kicken!
Lijkt me kicken, maar kans is wederom klein, omdat het geen FCI erkend ras is en op de meeste grotere shows toch sneller voor die rassen gekozen wordt...

En Nanna, ik ga niet voor titels op de stamboom, maar dat zou voor mij wel een van de redenen zijn om shows te lopen. Yore is voor mij (en Jamey) gewoon een maatje, waar ik lekker mee aan-hobby. Nu nog puppycursus, later als hij groot en wijs :idea: is, agility. De shows zijn nog zo'n hobby iets, maar voor mij moet er wel wat aan zijn zeg maar, zoals bij Agility het sporten met je hond, maar ook het proberen om de U'tjes, snelle tijden, enz te scoren voor een volgende klasse, kampioenschap, enz....
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Jacksel schreef:
Rosita Compagner schreef:promoten en positief presenteren van je ras kan natuurlijk een grote drijfveer zijn. Daarnaast ga je in een klein ras natuurlijk voor de erering. Groepsplaatsing met een Markiesje lijkt me echt kicken!
Lijkt me kicken, maar kans is wederom klein, omdat het geen FCI erkend ras is en op de meeste grotere shows toch sneller voor die rassen gekozen wordt...
En Nanna, ik ga niet voor titels op de stamboom, maar dat zou voor mij wel een van de redenen zijn om shows te lopen. Yore is voor mij (en Jamey) gewoon een maatje, waar ik lekker mee aan-hobby. Nu nog puppycursus, later als hij groot en wijs :idea: is, agility. De shows zijn nog zo'n hobby iets, maar voor mij moet er wel wat aan zijn zeg maar, zoals bij Agility het sporten met je hond, maar ook het proberen om de U'tjes, snelle tijden, enz te scoren voor een volgende klasse, kampioenschap, enz....
Ja, mijn kans ik ook klein met m'n Barbet, Portugese Waterhond en Lagotto maar ik gá d'r wel voor. Jemig, als de kans groot is dan is er toch geen bal aan. Je hebt al grote kans op BOB
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Laat het beestje eerst maar eens wat uitgroeien. Misschien heeft hij wel diskwalificerende fouten en hoef je er sowieso niet meer over na te denken. 1 bal, koehakken, verkeerd gebit, flapoor, te weinig of verkeerde vacht voor het ras etc etc. Ik zou alleen showen met een goede hond en of hij dat wordt merk je pas later. Ik ga alleen showen met Eva omdat ze mooi is. Was ze dat niet dan ging ik niet. We weten inmiddels al dat ze mooi is dus dat is mooi meegenomen :mrgreen: :ok:

O ja, de laekense die wint van een tervuren of groenendaeler is wel zo zeldzaam en toch vind ik het leuk. Laekense herders winnen dus ook vrijwel nooit de groep, laat staan de show. Eva gaat dat wel doen hoor, maar voor het beeld :mrgreen:
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Tja wij vinden showen gewoon erg leuk. Ook wij hebben geen moeite om een BOB te halen, we zijn ook meestal alleen. Maar we gaan voor de erering, een pumi is wel een bekend ras internationaal gezien. Je ziet ze niet veel, maar de keurmeesters kennen hem wel. Dus wie weet winnen we nog eens de groep :wink:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Wij showem met Fahim omdat we het leuk vinden. We reizen niet alle shows af maar zo af en toe eentje. Fahim vind het leuk, staat kwispelend in de ring en wij genieten ook van zo'n dagje.
En we vinden het erg leuk om te lezen wat een keurmeester van ons manneke vind.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Je kunt ook gewoon eens een show lopen om te kijken wat ze van jouw hondje vinden?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lastig....

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:
O ja, de laekense die wint van een tervuren of groenendaeler is wel zo zeldzaam en toch vind ik het leuk. Laekense herders winnen dus ook vrijwel nooit de groep, laat staan de show. Eva gaat dat wel doen hoor, maar voor het beeld :mrgreen:
En toch is het minder zeldzaam dan toen ik begon met showen (in 2000).
Kijk maar naar Crufts, waar Lyra bij de laatste 8 in de groepskeuring zat, of Zwolle in 2006 waar Nozem 5e werd in de groepskeuring. En ook in Dortmund zat Nozem bij de laatste 10 in de groepskeuring. In Luxemburg is een Laekense zelfs tweede in de groepskeuring geworden, evenals in Maastricht, waar dezelfde hond ook nog tot Beste Rashond van Limburg werd gekozen.
Dus hoewel het zeker niet standaard is (iets wat me bij enkele andere rassen binnen onze rasgroep wel opvalt), komt het wel degelijk vaker voor dan voorheen.

Ik show omdat ik het leuk vindt met mijn honden het ras te vertegenwoordigen, juist omdat er weinig van mijn ras zijn. Op die manier laat je je ras zien aan het "grote publiek", de toeschouwers die misschien wel om zich te oriënteren naar de show gekomen zijn. Ik vind het leuk dat dat soort mensen een zo volledig mogelijk beeld krijgen van de rassen die er zijn, en dus is het alleen maar goed als er van zo veel mogelijk rassen minimaal 1 rasvertegenwoordiger aanwezig is.
En ik ben altijd benieuwd hoe de rasgroepkeuring er aan toe gaat. Dat de kans niet heel groot is dat je bij de laatste selectie zit is in een rasgroep als die waar de Laekense invalt al niet zo gek, aangezien er meer dan 40 verschillende rassen in onze rasgroep zitten. Maar het is en blijft een speciaal gevoel om met je hond in de erering te lopen, zelfs al mag je er na 1 rondje gelijk aan de andere kant weer uit. :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Wat is jouw reden om shows te lopen?

Ongelezen bericht door LongFields »

Jacksel schreef:
Het leek me leuk om de titels op de stamboom van zn nageslacht terug te kunnen zien, maarja, welke titels. Volgens mij komt een 'gewone' 1U, of een BOB zeg maar niet op de stamboom (van nageslacht) toch?
Uitslagen van tentoonstellingen en BOB's komen niet op de stamboom van nageslacht van een hond te staan.
Wel titels als (Jeugd)Winner, Wereld Winner, Europasieger, Bundessieger etcetera. Ik weet alleen niet of het Markiesje daarvoor in aanmerking komt, maar dat weten forummers die met dit ras showen vast wel te vertellen.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Alleen de (Nederlandse) Winner titels, verder niets. Omdat ze alleen in Nederland erkend zijn...
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik wil met Ziva een keer een showtje lopen omdat ik wel benieuwd ben wat ze van haar vinden. En omdat we de mogelijkheid openhouden dat we ooit eens een nestje met haar fokken.
En voor een keer vind ik het wel lache.

Naar iets toewerken heb ik niet met showen. Omdat je er niet echt voor kan trainen ofzo. Ja dat ie mooi staat en loopt, maar dat heb ik denk ik ook wel snel gezien :mrgreen: Tuurlijk is het leuk als je hond wint en ben je dan trots. Maar ik zie dat dan niet als: kijk eens wat we samen hebben bereikt. Zoiets heb ik meer bij behendigheid.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik show voor de kwalificaties van mijn teven en om ze aan publiek te laten zien. Menssen kunnen op een show zien hoe een Jack er volgens mij uit moet zien en dat het niet allemaal krompotige zenuwpezen zijn. Als dat beeld ze bevalt komen ze misschien later een keer voor een pup als ze iets zoeken.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik show vooral omdat ik alles wil leren over het ras. (Labrador) Over de verschillende types, de lijnen leren kennen, de fokkers leren kennen. Verglijken, zelf beoordelen en voorkeuren inzien.

Ik doe trouwens ook, buiten het zelf showen om, keurrapporten van andere labradors grondig lezen, lijnen bekijken, onderzoekjes doen die betrekking hebben op gezondheid-type, gezondheid- voeding e.d en mijn eigen ideaalbeeld van het ras proberen te krijgen.

Ik hoop in de verre, heel verre toekomst te gaan fokken, en ben niet van plan de zoveelste te zijn die aansluit in de rij van de "wij fokken om het ras te verbeteren" maar het maar half doen.

Voor mij is het in eerste instantie leren, maar uiteraard is het erg leuk om met jou hondje ver te komen. Mijn eerste beweegreden is het echter niet.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij showen ten eerste omdat we het leuk vinden. En om onze teven en reu te laten zien. Ook willen we natuurlijk de benodigde kwalificaties bij onze honden hebben. Promoten hoeft niet echt bij een ras als de Golden Retriever. Maar wat wel erg leuk is, is dat mensen honden van onze kennel herkennen.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike heeft geen stamboom, dus daar show ik niet mee.

Later in de toekomst, lijkt het me wel leuk om met een hond te showen en misschien te fokken.
Plaats reactie

Terug naar “Show”