Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over puppies

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Chawa
Actief

Vraag over puppies

Ongelezen bericht door Chawa »

Gaat het goed met de melkproductie van Raja ( http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=140943
) en dus het dagelijks aankomen van de pups heb ik een ander probleem, al weet ik niet helemaal zeker wat het probleem is. Ik vind sinds gisteren bruine plekken op de vachtjes in de werpkist. Nou zijn er 2 mogelijkheden, de pups zijn aan de diarree of moeder maakt ze te laat schoon. Hoe kom ik daar nou achter. Ik zit er al met mijn neus bovenop maar ik kom er nog steeds niet achter. En wat als de pups aan de diarree zijn ( ze zijn 6 dagen oud maar zeer levendig en komen gemiddeld zo'n 80/90 gram per dag aan) stort ik me dan in de stress ?? Zucht.......................... :denken:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

De pups beginnen nu te ontlasten zonder dat moeder dat activeert. Ze is dus niet te laat maar de pups doen het zelf.
Gelukkig voor je ruimt ze het nog wel op.
Toch wel even proberen te ontdekken of ze niet aan de diarree zijn, maar als ze goed aankomen kunnen ze nooit ernstig ziek zijn.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Om daar achter te komen kun je een pup zelf laten ontlasten door over het buikje te wrijven. Wel even een doekje eronder houden :mrgreen:
Chawa
Actief

Tulp schreef:Om daar achter te komen kun je een pup zelf laten ontlasten door over het buikje te wrijven. Wel even een doekje eronder houden :mrgreen:
Waarom was ik daar nou zelf niet op gekomen ??? Bedankt voor de tip :ok:
Margo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Margo »

Ík vraag me af of dat inderdaad zo is, dat puppen van 6 dagen oud al zelf poepen. Ik heb het nog nooit gezien, bij mij ( de pups dan :wink: ) komt dat pas rond de 14 dagen dus 2 weken op gang.

Kan het geen afscheiding van de moederhond zijn? Of wat ik zelf ook wel een zie; dat de moederhond zo aan het likken en poetsen is, dat de pup en zijzelf en het kleed soms onder de ontlasting zit?
Groetjes van Margo
Afbeelding
Chawa
Actief

Margo schreef:Ík vraag me af of dat inderdaad zo is, dat puppen van 6 dagen oud al zelf poepen. Ik heb het nog nooit gezien, bij mij ( de pups dan :wink: ) komt dat pas rond de 14 dagen dus 2 weken op gang.

Kan het geen afscheiding van de moederhond zijn? Of wat ik zelf ook wel een zie; dat de moederhond zo aan het likken en poetsen is, dat de pup en zijzelf en het kleed soms onder de ontlasting zit?
Ja dat laatste kan natuurlijk ook Margo. Maar ik ben zo'n zeur en zo'n doemdenkster en deze 2 pups zijn zo belangrijk voor mij. Raja is de moeder van Bram http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=131086 en hierna kan ze nooit meer pups krijgen omdat ik haar dan te oud vind. Begrijp je ???
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

wat mijn ervaring is ( maar ik fok geen honden, maar katten ) is dat als de kittens gaan schuifelen over het vetbed heen, dat ze dan ook wel eens ontlasten, eerst dacht ik ook wat is dit nou en dacht ook dat ze aan de diarree waren, maar na het een paar keer in de gaten te hebben gehouden, kwam dit bij sommigen kittens dat door de wrijving van het schuifelen, ze daardoor een beetje gingen ontlasten, zie dit vooral bij moederpoezen die niet zo heel actief hun kittens schoon likken, bij moeders die de hele dag aan het poetsen zijn zie ik dit niet.
Groetjes,

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”