Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

A Schutting

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

A Schutting

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Wie o Wie kan ons helpen aan de maten van een A schutting, en duidelijke tekening/foto's

Wij willen er zelf een maken namelijk.

Groetjes en bedankt,

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door fresan »

Hoi Willem,

volgens mij kun je hem voor dit geld bijna niet zelf maken(anti-slip is erg duur) gewoon even met de pet langs de leden :wink:
Heb ff gegoogelt op A schutting en deze voor je gevonden, succes!

Sandra.

A-Schutting hout
Artikelnummer 0025
Deze wordt geleverd in de standaard kleuren rood/wit/blauw. Andere kleuren zijn op bestelling leverbaar. Vraag naar de voorwaarden.

Het materiaal van de schutting is volledig hout, met een zeer goede anti slip. De klimlatten zijn vrij dun, zodat de hond zijn sesambeentjes gespaard blijven.

Het anti slip materiaal is niet geschikt om over te schilderen, omdat daarmee de anti slip werking verloren gaat.

Gebruiksaanwijzing: Leg de twee helften plat op de grond met de smalle kanten naar elkaar toe. Draai daarna de bovenkanten aan elkaar vast met bijgeleverde grote moeren. Til met twee personen de schutting op tot de gewenste hoek en schroef de zijlatten vast met de bijgeleverde vleugelmoeren.

Er zitten ook nog een aantal houten latten onder de schutting verstopt, dit is voor het geval u de schutting in het begin zeer laag wilt zetten. Door deze ene ondersteuningsbalk wordt de schutting erg kwetsbaar. In deze stand mag de schutting niet zwaar belast worden.

De juiste hoogte voor zowel grote honden, medium als small honden is 1,70 m.

Bij het opruimen schroeft u eerst de houten zijlatten los en laat vervolgens de schutting weer plat op de grond zakken. Maak nu de grote moeren los en haal de twee delen van elkaar af. Schroef de moeren daarna weer op de aparte delen zodat deze niet kwijtraken.

Let er bij het opruimen op dat de geverfde delen nooit op elkaar liggen, dit is funest voor de anti-slip.

LET OP: Leg de schutting bij het afbouwen NOOIT op z'n zijkant. Hierdoor gaat hij stuk.
Prijs: € 525.00
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

fresan schreef:Hoi Willem,

volgens mij kun je hem voor dit geld bijna niet zelf maken(anti-slip is erg duur) gewoon even met de pet langs de leden :wink:
Heb ff gegoogelt op A schutting en deze voor je gevonden, succes!

Sandra.

A-Schutting hout
Artikelnummer 0025
Deze wordt geleverd in de standaard kleuren rood/wit/blauw. Andere kleuren zijn op bestelling leverbaar. Vraag naar de voorwaarden.

Het materiaal van de schutting is volledig hout, met een zeer goede anti slip. De klimlatten zijn vrij dun, zodat de hond zijn sesambeentjes gespaard blijven.

Het anti slip materiaal is niet geschikt om over te schilderen, omdat daarmee de anti slip werking verloren gaat.

Gebruiksaanwijzing: Leg de twee helften plat op de grond met de smalle kanten naar elkaar toe. Draai daarna de bovenkanten aan elkaar vast met bijgeleverde grote moeren. Til met twee personen de schutting op tot de gewenste hoek en schroef de zijlatten vast met de bijgeleverde vleugelmoeren.

Er zitten ook nog een aantal houten latten onder de schutting verstopt, dit is voor het geval u de schutting in het begin zeer laag wilt zetten. Door deze ene ondersteuningsbalk wordt de schutting erg kwetsbaar. In deze stand mag de schutting niet zwaar belast worden.

De juiste hoogte voor zowel grote honden, medium als small honden is 1,70 m.

Bij het opruimen schroeft u eerst de houten zijlatten los en laat vervolgens de schutting weer plat op de grond zakken. Maak nu de grote moeren los en haal de twee delen van elkaar af. Schroef de moeren daarna weer op de aparte delen zodat deze niet kwijtraken.

Let er bij het opruimen op dat de geverfde delen nooit op elkaar liggen, dit is funest voor de anti-slip.

LET OP: Leg de schutting bij het afbouwen NOOIT op z'n zijkant. Hierdoor gaat hij stuk.
Prijs: € 525.00
Dit klinkt als een A-schutting voor Agility/behendigheid..... voor ipo dient de schutting 1.80 te zijn. Maxi honden bij de behendigheid/agility nemen een 1.70 m schutting met raakvlakken (vandaar de verschillende kleuren).
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

De tip van Sandra was inderdaad een schutting voor de behendigheid, en die had ik al gezien.

De andere tip had ik nog niet gezien en heb er veel aan. :ok:

We denken er aan toch aan om er een zelf te maken, we hebben wat mensen waar we mee trainen die in het metaal en hout werken, dus veel zal dat niet gaan kosten, alleen zitten we ons af tevragen hoe en wat en waar we de antislip er op te krijgen en kunnen aanschaffen. lees graag jullie tips :)

Groetjes,

Willem
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

paginaCWH IPO reglement staat tekening met afmetingen
Jan
Afbeelding
fresan
Zeer actief

Had zo snel ff niet naar de afmetingen gekeken :oeps:

misschien nog wel een nuttige tip, kijk bij het zelf bouwen goed naar welke materialen je gebruikt. Ken A schuttingen die niet te verslepen waren en das best wel lastig zeg maar.
Helaas Willem ik kan veel maar een schutting bouwen gaat mij boven men petje, had je anders graag geholpen :smurfin:

Sandra.
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Je kan toch wel komen schilderen ? :mrgreen:
fresan
Zeer actief

:denken: zal er eens over nadenken oke? :wink:
Moet je wel doe platneuzen uit mijn buurt houden,... :mrgreen:

San.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

@ Willem: deklatjes er op zetten, dan heb je ook geen antislip nodig.
In het blauwe boekje (of is die al weer achterhaald?) staan ook maten.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Blije Wereld schreef:De tip van Sandra was inderdaad een schutting voor de behendigheid, en die had ik al gezien.

De andere tip had ik nog niet gezien en heb er veel aan. :ok:

We denken er aan toch aan om er een zelf te maken, we hebben wat mensen waar we mee trainen die in het metaal en hout werken, dus veel zal dat niet gaan kosten, alleen zitten we ons af tevragen hoe en wat en waar we de antislip er op te krijgen en kunnen aanschaffen. lees graag jullie tips :)

Groetjes,

Willem
Wij hebben hem bekleed met kunstgras, dat werk als perfecte antislip.
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

fresan schreef:Had zo snel ff niet naar de afmetingen gekeken :oeps:

misschien nog wel een nuttige tip, kijk bij het zelf bouwen goed naar welke materialen je gebruikt. Ken A schuttingen die niet te verslepen waren en das best wel lastig zeg maar.
Helaas Willem ik kan veel maar een schutting bouwen gaat mij boven men petje, had je anders graag geholpen :smurfin:

Sandra.
Best belangrijk dat hij niet te licht is, sommige honden zijn echt LEO's met het nemen van die schutting en dat is een beetje massa best handig.
in ieder geval bij ons ras is het wel fijn.
Afbeelding
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ragverp schreef:
Blije Wereld schreef:De tip van Sandra was inderdaad een schutting voor de behendigheid, en die had ik al gezien.

Ron,

Misschien kan je wat foto's maken van jullie schutting.

Willem
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Wat maakt het uit dat de schutting niet te verslepen is? Is de onze ook niet, maar dat hoeft ook niet. Hij staat altijd op dezelfde plek en het gras kun je met de strimmer doen, moet aan de kant toch ook. Lijkt mij inderdaad ook verstandig als de schutting niet te licht is, want ik ken ook DH die als een idioot erover gaan... Wij hebben trouwens rubber erop liggen. Kun je bestellen bij firma's die ook hondenaanhangers en benches en zo verkopen.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Blije Wereld schreef:
Ragverp schreef:

Ron,

Misschien kan je wat foto's maken van jullie schutting.

Willem
Hoi Willem, helaas train ik niet meer op die vereniging. Dus dat zal niet meer lukken, als je zelf ooit is op hondensportpark almere bent , hij staat nu bij de rottweiler werkgroep flevoland
Afbeelding
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Waar train je nu dan Ron ?

Willem
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Blije Wereld schreef:Waar train je nu dan Ron ?

Willem
Op het moment bij whg schellingwoude, de vereniging van Willem Spies.

groet,

Rob
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”