Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De reu van een zeer goede Belgische kennis heeft afgelopen weekend het IPO III diploma behaald met de volgende punten: 92-86-90
Ik vind dat een enorme prestatie en vandaar dat ik er even een topic over geopend heb.
Dit is een foto van de reu, genomen op de Laeken Funday, waar hij een demonstratie gaf:
En hier een foto van hem op een show:
Laatst gewijzigd door LongFields op 25 jun 2008 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, dat vind ik ook Selena.
Zijn IPO I en IPO II diploma's heeft hij in 2007 in 1 weekend behaald. 13 Maanden na dat wapenfeit heeft hij nu dus ook IPO III op zak.
LongFields schreef:Ik was er nog mee bezig, had al gezien dat ze het niet deden.
Inmiddels staan ze er.
hij (en baasje natuurlijk) verdient een dikke pluim .
Dat verdienen ze zeker. Zijn vrouwtje is echt een zeer kundig hondenmens. Zo heeft zij vorig jaar 2 Laekense teven uit Zweden en Noorwegen gehaald, deze dienden herplaatst te worden en waren beiden absoluut niet de gemakkelijkste. Inmiddels draaien beide honden prima in haar roedel mee. Ook Arkan (broer van Nozem) is herplaatst bij haar toen zijn eerste eigenaar hem zelf niet meer kon houden. Hij is ook helemaal opgebloeid sinds hij bij haar zit.
Het is echt mooi om haar met al haar honden bezig te zien.
MARC_S schreef:Kunnen we Eva daar niet intern in opleiding doen? :N:
Volgens mij zou ze dat nog doen ook.
Wordt bij de Rottweilers best vaak gedaan hoor. Als je hond dan IPO erop heeft staan of wat dan ook dan komt ie weer terug.
Dat heb ik nou nooit begrepen, maar inderdaad vooral in duitsland is het heel normaal je hond uit te besteden om er een werkcertificaat op te zetten...
MARC_S schreef:Kunnen we Eva daar niet intern in opleiding doen? :N:
Wordt bij de Rottweilers best vaak gedaan hoor. Als je hond dan IPO erop heeft staan of wat dan ook dan komt ie weer terug.
Dat heb ik nou nooit begrepen, maar inderdaad vooral in duitsland is het heel normaal je hond uit te besteden om er een werkcertificaat op te zetten...
Ik ook niet. Dan maar geen werkcertificaat erop En als je hond er dan eentje heeft dan zou ik het ook zelf gedaan willen hebben al duurd het bv 4 jaar.
LongFields schreef:
Ik ook niet. Dan maar geen werkcertificaat erop En als je hond er dan eentje heeft dan zou ik het ook zelf gedaan willen hebben al duurd het bv 4 jaar.
Ik denk er net zo over, alles wat ik met mijn honden behaal doe ik zelf. Ik moet er niet aan denken hoe dat ook vaak gaat met honden waar even IPO op gezet moet....NO WAY.
Ik denk er net zo over, alles wat ik met mijn honden behaal doe ik zelf. Ik moet er niet aan denken hoe dat ook vaak gaat met honden waar even IPO op gezet moet....NO WAY.
Ik neem aan dat duidelijk was dat ik een grapje maakte. :N:
Ragverp schreef:
Ja hoor dat snapte ik
Was meer een reactie in het algemeen op het feit dat dat gebeurt. De fokker van beertje heeft met regelmaat 1 of meer honden zitten om te titelen. Vooral vanuit amerika willen mensen graag de honden opsturen voor werk certificaten. Als je kijkt hoelang dat dan duurt en wat het oplevert kun je er best een leuk zakcentje aan over houden.
3 maandjes voor een IPO I(blanco hond) is goed te doen. Weliswaar niet met hele nette punten...maar toch.
O ja en IPO III is inderdaad echt wel een prestatie, alle respect daarvoor dus ...
Ragverp schreef:
3 maandjes voor een IPO I(blanco hond) is goed te doen. Weliswaar niet met hele nette punten...maar toch.
dus als je zo'n 4 keer in de week zou trainen (wat ik al heel erg vaak vind - meer kan niet echt haalbaar zijn) dan kom je nog maar aan 50 traininkjes en in die tijd moet een hond het hele programma lopen ?
Een ervaren handler kan dat zeker in 3 maanden, maar die trainen niet maar 4 keer in de week hoor die doen niet anders als met honden trainen.
De vader van mijn pups was in training en heeft binnen een paar maanden ipo I, II, en III gehaald...en toen kon ie terug naar Amerika.
MARC_S schreef:
Voor mij wel in ieder geval.
Alsof jullie Eva voor langere tijd kwijt zouden willen.
Alsof je Eva daarna nog terug zou krijgen
Maar ff on topic: Brigitte heeft duidelijk het beste uit Troubles weten te halen, en dit soort werk is precies wat Troubles leuk vindt en wat bij hem past
Ragverp schreef:
dus als je zo'n 4 keer in de week zou trainen (wat ik al heel erg vaak vind - meer kan niet echt haalbaar zijn) dan kom je nog maar aan 50 traininkjes en in die tijd moet een hond het hele programma lopen ?
Een ervaren handler kan dat zeker in 3 maanden, maar die trainen niet maar 4 keer in de week hoor die doen niet anders als met honden trainen.
ja, met verschillende honden, dat zie ik wel voor me.
maar niet dat één en dezelfde hond bij wijze van spreken elke dag zo goed als non-stop getraind wordt .
hele korte sessies van max 10 minuten en dan meerdere per dag kan prima.
Ik trainde met Cash voor zijn IPO I examen ook vaak meer als 4 keer per week. Zeker het speuren deed ik gewoon iedere dag 2 weken achter elkaar. Een hond in goede conditie kan dat makkelijk hebben.
Ragverp schreef:elkaar. Een hond in goede conditie kan dat makkelijk hebben.
fysiek zonder twijefel - ik zou eerder aan de mentale kant twijfelen.
maar goed, dat blijkt dus wel te kunnen, verbazend genoeg.
hebben die mensen dan ook zomaar continu pakwerkers en zo ter beschikking ? want op een normale club lukt dit natuurlijk nooit.
Normale club wil dit ook niet, dus de pwers zijn in dienst van het bedrijf of worden ingehuurd