Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij een fokker op bezoek?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

jidde schreef:
Rosa schreef:
jidde schreef:ik ken 1 duitse pincher, maar niet echt een bijzonder karakter ofzo wat eruit springt :N:
Hoe bedoel je het "niet echt bijzonder" karakter? Vind jij hem saai of bedoel je het anders?
Er springt bij die reu niet iets bijzonders uit zeg maar :19: :19: :mrgreen: Zoals de witte herders die ik ken zijn echt terughoudend, de duitse herders juist heel open maar moeilijk met honden, de oosterse rassen hebben ook terughoudendheid, maar anders dan de witte herder.
Bij die duitse pincher heeft hij niet zoiets, open hondje, lief, zit graag op schoot :mrgreen: Sociaal, gewoon een normaal hondje zonder opvalend karakter zeg maar
Maar dat lijkt me juist ook wel heerlijk aan een duitse pincher :mrgreen: Gewoon een leuke hond zonder al te veel dingen waar je op moet letten zoals jachtpassie maar wel een hond waar je ook leuk behendigheid ofzo mee kan doen. Daarnaast ook aanhankelijk naar de baas toe. Een hond waarmee je niet snel problemen hoeft te verwachten en waar je ontspannen van kan genieten.
Bij een terrier heb je weer een wat pittiger karakter en ook jachtinstinct. Dat pittige trekt mij dan juist ook wel weer aan bij de Parson, wat ze eigenlijk ookal zeggen een grote hond in een kleine verpakking :wink: Een lekkere actieve sportieve hond die altijd in is voor wat actie.
Als je dan weer kijkt naar de welsh springer spaniel vind ik die altijd aanwezige vrolijkheid weer heerlijk.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds is al een aantal keer bezocht/gevolgd geweest, maar das vooral op het veld, hoe ze in huis is, is niet zo belangrijk voor de sport :19:
maar wie wil, zou gewoon mogen langskomen ter kenismaking.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nanna schreef:
Ik heb trouwens weleens mensen aan de deur gehad (zonder telefoontje vooraf) die dachten dat ik hier schuren vol honden had en laden met pups die ik kon opentrekken ;-). Onnodig te zeggen dat ik die niet heb binnengelaten (dat wilden ze wel).
een auto vol duitsers heb ik gehad :N: Ook netjes aan de deur afgepoeierd, ik had als die kids al zien zitten zeg. Ik kon me wel wat beters bedenken op zondagmiddag in m'n flatje. Maar ze vonden het nogal vreemd geloof ik.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

en daarom heb ik geen adres meer op de website staan :pffff:

We ontvangen graag geïnteresseerden, maar zomaar zonder afspraak op de stoep staan.......nee..... dat gaat niet :neenee:
Alsof we een winkel zijn die graag elke zondagmiddag spenderen aan mensen die ipv naar de meubelboulevard een dagje honden doen :roll:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ben met mijn zoektocht naar een Maine Coon (een kat dus) op bezoek geweest bij een aantal fokkers. 1 Fokker had een kater waar ik verliefd op werd, en wilde graag die kater alvast zien, in het echt meemaken om daarop te beslissen of ik eventueel een kitten wilde van hem.

Uiteindelijk kwam er geen nest meer van die kater. Bij de fokker waar ik uiteindelijk voor heb gekozen ben ik ook al maanden voor de dekking langsgeweest.

Qua honden twijfelden we destijds. Ik wilde een Duitse Dog, ex man een Leonberger. We zijn bij fokkers wezen kijken van beide rassen en op basis daarvan een keus gemaakt.

De meeste fokkers vinden het volgens mij zo af en toe wel leuk, en zijn erg enthousiast over "hun" ras.

Maargoed, ik doe het altijd zo. Zelfs bij de aanschaf van onze slangen zijn we, voor er uberhaupt eieren waren, op bezoek geweest bij de kweker om te praten en de ouderdieren te zien :mrgreen:
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Rosa schreef:
jidde schreef:
Rosa schreef:
jidde schreef:ik ken 1 duitse pincher, maar niet echt een bijzonder karakter ofzo wat eruit springt :N:
Hoe bedoel je het "niet echt bijzonder" karakter? Vind jij hem saai of bedoel je het anders?
Er springt bij die reu niet iets bijzonders uit zeg maar :19: :19: :mrgreen: Zoals de witte herders die ik ken zijn echt terughoudend, de duitse herders juist heel open maar moeilijk met honden, de oosterse rassen hebben ook terughoudendheid, maar anders dan de witte herder.
Bij die duitse pincher heeft hij niet zoiets, open hondje, lief, zit graag op schoot :mrgreen: Sociaal, gewoon een normaal hondje zonder opvalend karakter zeg maar
Maar dat lijkt me juist ook wel heerlijk aan een duitse pincher :mrgreen: Gewoon een leuke hond zonder al te veel dingen waar je op moet letten zoals jachtpassie maar wel een hond waar je ook leuk behendigheid ofzo mee kan doen. Daarnaast ook aanhankelijk naar de baas toe. Een hond waarmee je niet snel problemen hoeft te verwachten en waar je ontspannen van kan genieten.
Bij een terrier heb je weer een wat pittiger karakter en ook jachtinstinct. Dat pittige trekt mij dan juist ook wel weer aan bij de Parson, wat ze eigenlijk ookal zeggen een grote hond in een kleine verpakking :wink: Een lekkere actieve sportieve hond die altijd in is voor wat actie.
Als je dan weer kijkt naar de welsh springer spaniel vind ik die altijd aanwezige vrolijkheid weer heerlijk.
ik heb een welsh springer spaniel, geweldig ras!! as zaterdag is show in uden woon je daar in de buurt? via ons forum organiseren wij ook een wandeling op 20 of 27 juli is ook een fokker aanwezig dan.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Rosa schreef:
goud schreef: Duitse Pinchers hebben net een familiedag gehad. Nog geen groot ras, niet overfokt en leuke honden. Er is wel een club van.
Maggie.
Helaas hadden wij die dag al wat, anders waren we er wel heen gegaan. Leek me juist een hele leuke dag! Ken jij zelf de duitse pincher persoonlijk?

Ik zag op de website van de RV van de Parson dat wij juist die weken op vakantie zijn als er een Parsondag is...
Ik denk dat ik toch gewoon wat fokkers ga mailen.
Ze hebben elk jaar zon familie dag bij de pinchers, meestal in Lelystad.
Ik weet wel een goede fokker als je interesse hebt in de Pincher die je goed kan voorlichten over dit ras.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wij hadden een tijd terug eens een mail gestuurd naar een Norwich terrier fokker. Dat lijkt mij een heel leuk hondje voor in de toekomst.
Die fokker vond het prima als we een keer kennis wilde komen maken met het ras.

Ik zou dus gewoon een fokker die je aanspreekt mailen en het uitleggen.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Mensen zijn hier ook van harte welkom om te komen kijken bij onze honden.
Sommige mensen hebben niet altijd door hoe druk en enthousiast Staffies kunnen wezen, daarom laten wij bij binnenkomst gewoon alle 3 de wervelwinden los :mrgreen: Dan weten ze gelijk hoe het is :smile:

Ook krijgen wij wel eens mensen op visite die een pupje van Josh krijgen en daarom graag Josh willen zien en leren kennen. Vinden wij ook altijd erg leuk!
Groetjes,
Wendy
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

estelle schreef:Wij hadden een tijd terug eens een mail gestuurd naar een Norwich terrier fokker. Dat lijkt mij een heel leuk hondje voor in de toekomst.
Die fokker vond het prima als we een keer kennis wilde komen maken met het ras.

Ik zou dus gewoon een fokker die je aanspreekt mailen en het uitleggen.
ik ken ook een norwich fokker, als je wilt kan ik haar adres geven? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”