Ik vind Mejra (naast heel veel herder) soms wat stafford-achtigs hebben.
Ronde billen, een wat brede borst, brede kaken en de oogopslag soms...

Zien jullie dat ook?
Moderator: moderatorteam

Beagle heb ik ook aan gedachtlinda1985 schreef:nee vind er niks staffords achtigs inzitten, eerder herder/beagle ofzo.
Het type komt veel voor daar ja, soms is de kleur wat anders, beetje lichter, beetje donkerder, zwart gezicht, maar er zaten meerder hondjes die heel erg op elkaar leken qua type.Nanna schreef:Helemaal nietGitha schreef:
Maar Oostenrijkse pincher lijkt aannemelijker.
Dat is een zeer zeldzaam ras, en ik denk niet dat dat erin zit.
Maar qua type lijkt ze er wel erg op. Maar er zijn heel veel gezellige straathondjes die daar op lijken![]()
vind ze toch slanker als een herder om te zien hoor, op de foto's. dacht ook aan iets windhondachtigs wat erin zou kunnen zitten.Githa schreef:Beagle heb ik ook aan gedachtlinda1985 schreef:nee vind er niks staffords achtigs inzitten, eerder herder/beagle ofzo..
Het herderstuk is makkelijk, maar ze is 'plomper' dan een herder. Dikkere poten, gespierdere achterhand en bredere kop. Ook vind ik haar ogen vrij klein. Daarom dacht ik aan stafford-iets.
Maar Oostenrijkse pincher lijkt aannemelijker.
Ze komt uit Bosnië overigens, misschien zit er wel gewoon van alles en nogwat in.

Vind je? Ik heb dat slanke (vooral haar borstkas en buiklijn) geweten aan haar jonge leeftijd, ze is geschat op dertien maanden, dus dat zou betekenen dat ze ook nog wat zou moeten uitzwaren.linda1985 schreef: vind ze toch slanker als een herder om te zien hoor, op de foto's. dacht ook aan iets windhondachtigs wat erin zou kunnen zitten.
nee door de ogen die lijken op kikkie van eline maar kikkie is klein dus ik dacht dan een grotere kikkie zo kwam ik op galgo en dat brede is weer van de hederGitha schreef:Ik zie ook geen galgo eerlijk gezegd...
Dan zou ik haar tengerder verwachten (vooral ook een smal hoofd) dan een herder en ze is juist plomper, heeft een breder hoofd.
Denk je dat door de oren?
Ha grappig, juist door Kiki dacht ik aan het stukje pitbultwinkeltje schreef:nee door de ogen die lijken op kikkie van eline maar kikkie is klein dus ik dacht dan een grotere kikkie zo kwam ik op galgo en dat brede is weer van de hederGitha schreef:Ik zie ook geen galgo eerlijk gezegd...
Dan zou ik haar tengerder verwachten (vooral ook een smal hoofd) dan een herder en ze is juist plomper, heeft een breder hoofd.
Denk je dat door de oren?
Gemiddel van formaat en gemiddeld van karakter is ze inderdaad. Maar ik vind haar ook bovengemiddel leukRami schreef:Ik zie er er een echte onherleidbare kruising in. Zoals je ze ook ziet in Griekenland, Spanje, Turkije, Roemenië.
Een hele 'gemiddelde' hond (voortkomend uit het feit dat in de genen van een onherleidbare hond zich een mix van kenmerken van meerdere hondenrassen herbergen). Dit soort bastaarden zijn vaak gemiddeld van formaat, gemiddeld van karakter, ze worden gemiddeld oud en zijn gemiddeld gezond.
Ik vind ze trouwens niet 'gemiddeld' leuk, ik vind ze (bijna altijd) erg leuk.