Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond sterft door hitte in auto.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Hond sterft door hitte in auto.

Ongelezen bericht door Chione »

groningen -

Een Yorkshire terriër is woensdagmiddag op het Sontplein door oververhitting in een geparkeerde auto overleden.

Het beest werd in de auto aangetroffen, terwijl twee portierramen op een kier stonden. Het dier was oververhit geraakt omdat de auto in de volle zon stond. Tevergeefs werd gepoogd het dier met water af te koelen. De hond kwam niet meer bij. Uit onderzoek bleek dat het dier hersenschade had opgelopen. Een arts heeft de hond laten inslapen.

De eigenaar van de terriër een 68-jarige man uit Hoogezand, kreeg een proces-verbaal. Hij had de hond in de auto achtergelaten omdat hij wilde winkelen. Dat duurde langer dan de bedoeling was.

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/stad/ ... te_in_auto
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Mag ik, mag ik, ook 't baasje dan enkel maar een paar uurtjes in die auto zetten. (kijk ik wel door 't raampje)
Kan zo boos worden bij dit soort berichten, verdomme "men" zou nu toch onderhand wel beter moeten weten. :boos:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je zou verwachten dat mensen inmiddels wel beter weten, maar helaas leeft er nog genoeg dom volk die dit niet weet. Arme hond. :jank:
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

gedver wat triets :(:
ga er zelf eens een tijdje inzitten...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Erg weer. Het is onwetendheid maar zou je zo'n man niet. Hij heeft echt gedacht dat het wel nog kon en dat die "vijf minuten, nou ja tien, wordt toch een kwartier", nog wel kon. Ik vind het moeilijk in hoeverre je zo'n man iets kwalijk kunt nemen of niet.

Anne
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Alweer...... :jank:
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Echt niet te geloven weer. Je snapt toch wel dat zo'n auto heel warm word? Laat je auto maar een kwartier in de volle zon staan en doe de deur open, komt er ook een hitte walm uit. Dat iemand daar niet bij nadenkt als ie zijn of haar hond er in zet, kan ik met mijn pet niet bij.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

starfleet schreef:Erg weer. Het is onwetendheid maar zou je zo'n man niet. Hij heeft echt gedacht dat het wel nog kon en dat die "vijf minuten, nou ja tien, wordt toch een kwartier", nog wel kon. Ik vind het moeilijk in hoeverre je zo'n man iets kwalijk kunt nemen of niet.

Anne
Als je 68 bent zou je toch wel eens mogen weten dat het in een auto in hele korte tijd bloedheet kan worden.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

zeker kun je die man dat kwalijk nemen. Mijn vader is precies even oud. Heeft ook een hond en gaat echt niet even pinnen als de hond in de auto zit. Want stel dat..... Of mijn moeder meot erbij zijn. Iemand van 68 moest meer verstand hebben.

Arm beestje :jank:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Zelf jongeren kunnen meer verstand hebben hoor :-) Ik ben 24 en ik neem absoluut onze hond niet mee in de auto als ikw eet dat hij waar ik naar toe moet niet mee kan en dan in de auto moet blijven.
Ik heb zoiets van weet je dat je gaat winkelen of wat dan ook waarbij de hond in de auto moet blijven en niet mee kan dus, laat dan de hond lekker thuis.

Gister een vriendin ook nog van ga je mee savonds/snachts naar de kennedymars kijken Gezellig joh! Ik van nee want we laten Diego snachts niet alleen want snachts alleen kan hij nog niet. Ja dan neem je hem toch mee parkeer je de auto zo dichtbij mogelijk en dan raampje op een kier. Ik van dacht je nou echt dat ik mijn hond in de auto laat zitten met raam op een kier? Ja geeft toch niks zegt ze, de zon schijnt dan toch niet meer. Ik van nou kan het nog heel benauwd buiten zijn en ook nog in de auto want in de auto heb je zomaar de hitte er niet uit. Ach jij snapt het helemaal niet zegt ze. Ik: nou ik snap het wel want ik laat mijn hond dus echt niet achter in de auto!

Ik snap niet dat mensen dit nog steeds kunnen doen!
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

starfleet schreef:Erg weer. Het is onwetendheid maar zou je zo'n man niet. Hij heeft echt gedacht dat het wel nog kon en dat die "vijf minuten, nou ja tien, wordt toch een kwartier", nog wel kon. Ik vind het moeilijk in hoeverre je zo'n man iets kwalijk kunt nemen of niet.

Anne
Ik neem het hem zeker kwalijk.
Weet je hoe heet zo'n auto wordt in de volle zon? :devil:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hayley84 schreef:

Anne
Ik neem het hem zeker kwalijk.
Weet je hoe heet zo'n auto wordt in de volle zon? :devil:
Minstens 60 tot 65 graden :eek:
brecht
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door brecht »

onbegrijpelijk... het is alweer de zoveelste. :jank:
Emile
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Emile »

Als het om honden gaat, dan wordt er ook in dit land heel wat afgeklooit.

Vreemd dat het nog steeds niet zo is geregeld dat aspirant hondeneigenaren eerst, wettelijk verplicht, met succes een cursus voor aspiranthondenbezitters moeten volgen bij een erkende hondenschool voordat zij zowiezo een hond mogen houden. Waneer je een televisie koopt zit daar een dikke handleiding bij, als je een hond koopt is het te vaak zo dat honden zonder ook maar de geringste informatie worden meegegeven aan mensen die geen verstand van honden hebben. Het wordt m.i. tijd dat b.v. de Partij voor de Dieren daar wat tegen gaat doen.

Na het succesvol volgen van zo'n aspirant hondenbezitter cursus kan geen enkele hondenbezitter zich nog beroepen op zijn of haar onwetendheid. Wie daarna toch zwaar in de fout gaat zou wat mij betreft nooit geen hond meer mogen houden. Mijns inziens worden de belangen van de van de mens afhankelijke hond zo beter gediend dan het uitschrijven van een proces verbaal nadat het kwaad heeft plaatsgevonden.

Met de opmerking "erkende hondenschool" geef ik tevens aan dat het hoog tijd wordt om een einde te maken aan de onbeschermde status voor begrippen als "hondentrainer" of "honden gedragstherapeut". Dat bij wet iedereen zich zo mag noemen is m.i. onacceptabel.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Emile schreef:Als het om honden gaat, dan wordt er ook in dit land heel wat afgeklooit.

Vreemd dat het nog steeds niet zo is geregeld dat aspirant hondeneigenaren eerst, wettelijk verplicht, met succes een cursus voor aspiranthondenbezitters moeten volgen bij een erkende hondenschool voordat zij zowiezo een hond mogen houden. Waneer je een televisie koopt zit daar een dikke handleiding bij, als je een hond koopt is het te vaak zo dat honden zonder ook maar de geringste informatie worden meegegeven aan mensen die geen verstand van honden hebben. Het wordt m.i. tijd dat b.v. de Partij voor de Dieren daar wat tegen gaat doen.

Na het succesvol volgen van zo'n aspirant hondenbezitter cursus kan geen enkele hondenbezitter zich nog beroepen op zijn of haar onwetendheid. Wie daarna toch zwaar in de fout gaat zou wat mij betreft nooit geen hond meer mogen houden. Mijns inziens worden de belangen van de van de mens afhankelijke hond zo beter gediend dan het uitschrijven van een proces verbaal nadat het kwaad heeft plaatsgevonden.

Met de opmerking "erkende hondenschool" geef ik tevens aan dat het hoog tijd wordt om een einde te maken aan de onbeschermde status voor begrippen als "hondentrainer" of "honden gedragstherapeut". Dat bij wet iedereen zich zo mag noemen is m.i. onacceptabel.
Amen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”