Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Er is ons iets vreemds overkomen...en ik ben er stil overgebleven tot nu want ik moest er eerst met iemand persoonlijk over kunnen spreken...Het is immers zo ongeloofwaardig
Vita is woensdagochtend dus overleden...groot verdriet bij mij en de overige dieren uiteraard.
Donderdagavond zie ik plots dat Cheyenne aan het graven is op zoek naar paardenpoep (die was opgekuisd en verzameld op een hoop met aarde erover omdat de paarden maandag ontwormd waren geworden en de poep een gevaar betekende voor de honden.
Ik roep Cheyenne en bel direct de DA op (was dezelfde als die die van dienst was toen ik met Vita ging dinsdag)...
Nu wist ik niet of Cheyenne aan de kaka was gekomen of niet maar de DA zei dat ze dadelijk moest overgeven.
We zijn naar daar gevlogen en binnen de 15 sec. na het toedienen van een spuit begon Cheyenne over te geven. En idd. zat er een hele kleine hoeveelheid (kwart bolletje kaka zou ik zeggen)in haar maag.
Een catheder werd gestoken en ze mocht mee naar huis om dan de nacht aan t infuus te liggen. Ze was serieus onder de voeten...
We kwamen thuis, ik nam Cheyenne uit de auto en deed de huisdeur open. Cheyenne ging naar binnen en ik wou de deur achter mij sluiten toen plots een hond op een 30 tal meter van het huis begon te blaffen...
Maar dat kan toch niet ? Dat is Vita die blaft... Ik deed de deur nog even verder open en luisterde opnieuw...Ja dat was Vita !
De andere 4 honden stonden perplex te luisteren met hun hoofdje schuin zonder een kik te geven (normaal blaffen ze als ze een vreemde hond op ons terrein horen).
Ik was compleet in de war... Dit kon toch gewoon niet :N:
Ik had zo'n schrik voor ons allen en de emotionele reactie die dit zou teweeg brengen bij de honden en moest Cheyenne stil leggen op t bed voor t infuus, dus...
Ik heb de deur dichtgedaan en alle ramen ook dicht om niets meer te horen...Ze heeft nog 2 x geblaft en toen was het voorbij.
Ik ben verbouwereerd op bed gaan liggen met Cheyenne, het infuus aangelegd en daar gebleven.
Nu, erover nadenkende, heb ik wel spijt natuurlijk dat ik de honden niet buiten heb losgelaten en zelf naar de blaffer ben gegaan, maar het was zo donker, en onrealistisch en Cheyenne moest hulp krijgen en ik kon het gewoonweg toen niet aan...
Het klink allemaal zo ongeloofwaardig en ik weet nog niet hoe ik dit plaatsen moet ...
Heeft iemand van jullie al zoiets meegemaakt ? Ben ik gek ? Of was het Vita die afscheid van ons kwam nemen ?
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Het is erg dat je je hond hebt moeten afstaan en je hebt daardoor een emotionele klap gekregen. Neem daar nog bij dat je geloofd dat dieren en of mensen na de dood nog contact kunnen zoeken en je hebt al snel een reden om te denken dat in dit geval jouw pas overleden Vita afscheid is komen nemen.
Wanneer dit je een goed gevoel heeft gegeven is dat mooi meegenomen.
Gecondoleerd trouwens nog afscheid nemen van een dierbare is altijd moeilijk
Als je erin gelooft kan het ja ,in mijn ogen dan.
Ik heb contact gehad met zo iemand voor en na de dood van mn paard ze praatte als het ware met haar.
Het kan zweverig klinken maar ik geloof erin.
Ik heb nog hele gesprekken op de comp. staanmet haar daarin legt ze ook uit hoe en wat.
_diva_ schreef:Als je erin gelooft kan het ja ,in mijn ogen dan.
Ik heb contact gehad met zo iemand voor en na de dood van mn paard ze praatte als het ware met haar.
Het kan zweverig klinken maar ik geloof erin.
Ik heb nog hele gesprekken op de comp. staanmet haar daarin legt ze ook uit hoe en wat.
Gr Gemma
Ik heb, na het overlijden van Megan, ook contact gezocht met iemand die contact kan maken met overleden dieren. Juist om te weten of wij goed hadden gehandeld destijds.
Ik had een sessie van een uur en ik heb een uur met kippevel gezeten. Zo mooi en er kwamen dingen naar voren die deze mevrouw gewoon niet kon weten. Die mevrouw diende als soort tolk voor hetgeen wat Megan mij vertelde.
Dit heeft mij enorm geholpen en ik raad het jou ook aan als je er gevoelig voor bent en er open voor staat .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Ik zal hemhier neer plakken het gaat hier dan we; om een paard maar goed ikdenk dat dat niks uit maakt...
Gaelle is de persoon waamee ik gepraat heb Luna ben ik en later Verstand op nul, blik op oneindig en nu zonder omwegen op je doel afstevenen zegt .
luna zegt:
hoi
gaelle zegt:
hoi
luna zegt:
is het gisteren gelukt of niet>?
gaelle zegt:
Deels, ik kreeg onverwacht visite en moest dus afbreken
luna zegt:
aha oke in iedergeval bedankt dat j ehet geprobeerd hebt
gaelle zegt:
Nu ik de foto zie, wordt mij wel wat duidelijk. Nu ga ik even in stukjes wat typen. Heel even geduld
luna zegt:
is goed
gaelle zegt:
Ze zegt bijna constant iets van kom je nu nog, gaan we wat doen
gaelle zegt:
Dingen die ik nu typ zijn dingen die van haar komen
gaelle zegt:
Kom dan laat ik het je zien
luna zegt:
oke
gaelle zegt:
Er is ook een diepe genegenheid van haar naar jou toe
luna zegt:
dies wederzijds en volgens mij weet ze dat
gaelle zegt:
Ze wil je graag laten zien waar ze naar toe gaat. ze zegt: wees maar niet bang, heb vertrouwen, het is goed
luna zegt:
en hoe gaat ze me dat laten zien?
gaelle zegt:
Zou je dat willen
luna zegt:
ja ik denk het wel
luna zegt:
snapt ze wat er aan de hand is
luna zegt:
met haar bedoel ik?
gaelle zegt:
Als paarden overgaan , gaan ze terug naar waar ze vandaan komen, ook wel De Stam genaamd. Zijn ze daar tot rust gekomen, dan hebben ze de mogelijkheid weer terug te komen en contact met je te zoeken. Ze zal je wel opzoeken. \
luna zegt:
komen ze dan in de vorm van een droom of is vanalles mogelijk
gaelle zegt:
Op een gegeven moment zal je sterk het gevoel hebben dat ze bij je is. Het zal een goed gevoel zijn. Weet dan dat ze goed terecht is gekomen
gaelle zegt:
Dit klinkt een beetje zweverig, je hoeft het ook niet te geloven. Ja ze kunnen komen in een droom maar ook zomaar overdag. Een heel sterk gevoel van een aanwezigheid
luna zegt:
oke ik snap het
gaelle zegt:
De ziel van een paard is pure energie. Energie eruit, paard niet meer in leven. Deze energie heeft een magnetische lading. Alle energie zal samenkomen, trekt elkaar aan. Wij zijn allen maar een heel klein deeltje van deze energie. Alles samen zouden we niet overleven, dus zal zij jouw niet echt kunnen laten zien waar ze heen gaat. Wel beelden of aanwezigheid
gaelle zegt:
Je hebt haar zoon toch nog
luna zegt:
inderdaad en die blijft ook \
luna zegt:
dat is haar mooiste geschenk aan mij.
gaelle zegt:
Als hij nu ineens gaat staan staren of reageerd op iets wat jij niet ziet, weet dan dat er waarschijnlijk energie rond hem is, waarschijnlijk een ander paard en in dit geval waarschijnlijk Luna
luna zegt:
oke ik zal er op letten zal zij ook bij haar maatje kunnen komen?
luna zegt:
dies ziet wel vaker dingen die er eigenlijk niet zijn,ik bedoel ze zijn er wel maar ikzie ze op dat moment niet.
gaelle zegt:
Ze wil me wat laten zien, maar het lukt me nog niet. Ze is trots op haar zoon, ze zegt dat ze het goed heeft gehad, het is goed zo, begin gewoon weer opnieuw.
luna zegt:
oh wat ben ik daar blij om en ze mag inderedaad trots zijn op die kleine het is een prachtig dier
gaelle zegt:
Ze wil jou troosten. snapt niet waar jouw verdriet vandaan komt
luna zegt:
ach dat klopt ze is erg aanhankelijk de laatste week
gaelle zegt:
Weet je, je hebt een heel mooi en bijzonder paard. Een hele wijze dame
luna zegt:
ik heb verdriet omdat ik haar moet laten gaan maar ben er trots op dat ik haar heb mogen houden
luna zegt:
ze is inderdaad hee; bijzonder
gaelle zegt:
Waarschijlijk pik ik meer van haar op, als ze is heengegaan. Ze zit nu nog te vast in haar lijf.
gaelle zegt:
Ze is een paard dat je hele leven in jouw hart blijft en een hele goede leerschool
luna zegt:
inderdaad ze heeft me veel geleerd op haar manier ik hoop dat ze het goed gehad heeft en dat ze tevreden is zo
gaelle zegt:
Probeer nu niet teveel erop te letten dat je iets van haar oppikt, want dan sluit je je er juist voor af. Het kan wel een tijdje duren, maar het komt zeker
luna zegt:
zal ik doen
gaelle zegt:
Paarden leren jou zodat je die lessen gebruikt om het beter te krijgen voor andere paarden
luna zegt:
is er nog iets wat ze tegen me wil zeggen of nog iets wat ze leuk vind en wil doen
luna zegt:
ik zal zeker de lessen gebruiken die ze me geleerd heeft
gaelle zegt:
Je had nog vragen, iets over haar leven en veulens
luna zegt:
aj hoe haar heugd is geweest daar ben k heel erg benieuwd naar of ze al haar hele leven die allergie heeft gehad
luna zegt:
en ja ik heb mezelf heel erg afgevraagd of ze al eerder veuelns heeft gehad daar ze de perfecte moeder was
gaelle zegt:
Die allergie is geleidelijk aan onstaan, door verkeerd voedsel en stress. Ze had het gevoel opgesloten te zitten, als een gekooid dier. Behandeld als een ding ipv een dier. Ze is bij jou tot rust gekomen en geleidelijk aan het paard geworden die ze is. Alleen was de schade aan haar immuumsysteem al te groot
luna zegt:
dat is precies wat ik altijd heb gedacht die vent waar ze vadaan kwam was een halve zool het en hij maar zeggen dat er niks aan de hand was
gaelle zegt:
Dit verwijt ze niemand, maar is blij met de rust die jij haar kon geven. Ze heeft uit dankbaarheid voor je door het vuur willen gaan. De band die jullie is heel hecht.
luna zegt:
ik ben blij dat ik haar die dag opgeladen heb op die trailer en meegenomen hen ik heb geen moment spijt gehad ook al gaat ze me verlaten
gaelle zegt:
Veulens komen niet boven, kan dus wel, maar ik pik niets op
luna zegt:
oke dan zijn er misschien nog mer dingen die ze me vertellen
gaelle zegt:
Mischien staat ze een beetje verdrietig op stal, maar ze is het niet. ze weet dat het goed is.
luna zegt:
ik moet nu hel snel weg heb tussendoor autorijles
luna zegt:
oke dat vind ik fijn dankj wel
luna zegt:
misschien spreek ik je nog wel zo
gaelle zegt:
Okay
luna zegt:
dankje wel
gaelle zegt:
Als ik nog wat weet laat ik het je wel weten
gaelle zegt:
tot horens
luna zegt:
oke
gesprek gaelle mandag 19 juni
Verstand op nul, blik op oneindig en nu zonder omwegen op je doel afstevenen zegt:
hoi gaellen
gaelle zegt:
hoihoi
Verstand op nul, blik op oneindig en nu zonder omwegen op je doel afstevenen zegt:
hoe gaat het met je?
ik wilde je vertellen dat ik luna heb gezien
gaelle zegt:
vorige week zeker
in een droom. als het ware beleefde ik de laatste dag en de ochtend vor ze ging weer opnieuw alleen liet ze me op het einde een heel gelukkig paard dat door een heel groot grasveld rende
ja ik weet niet meer wanneer maar ze was e heel duidleijk
gaelle zegt:
luna liet mij o weten dat ze weer even terug was en dat het goed met haar ging
gaelle zegt:
weet je wat ze je heeft laten zien?
ik denk dat ze liet zien dat ze goed tercht was gekomen
gaelle zegt:
ze heeft je laten zien waar ze vandaan is gekomen
gaelle zegt:
dat noemen we de stam
gaelle zegt:
er zijn er vijf
gaelle zegt:
ze is als het ware weer terug thuis
dat vind ik fijn
gaelle zegt:
je moet echt een heel bijzondere band met haar hebben, anders laten ze je dat niet zien.
gaelle zegt:
Ik ben zelf voor een paard naar zo'n 'stam' geweest.
gaelle zegt:
een keer voor mijn eigen paard en een keer met iemand anders voor haar paard eb dat terwijl het paard gewoon nog leefde
gaelle zegt:
dat was heel intens
en hoe is het daar dan
gaelle zegt:
datzelfde paard heeft me o laten weten dat hij weer terug wilde.
oke wat apart eng eigenllijk
gaelle zegt:
een vraag tegelijk
gaelle zegt:
dat andere paard wat nog leefde nam ons mee naar de stam en toen stonden de eigenaresse en ik samen te huilen
gaelle zegt:
toen dat paard zes jaar later echt oud was geworden heeft het aan ons gevraagd of hij terug mocht naar huis en dat is toen o gelijk gebeurd
wat een intens verhaal
wat mooi omdat zo mee te kunnen maken
gaelle zegt:
daarboven is de energie heel erg groot. als sterveling overleef je die energie noiet
gaelle zegt:
energie niet.
gaelle zegt:
het is dus heel bijzonder dat je daar mag komen.
gaelle zegt:
dan moet je heel erg puur zijn in jouw eigen zelf, wil je dat mogen.
gaelle zegt:
ik stond daar niet alleen er was iemand bij mij, die mij tegen die energier beschermde en er o weer weghaalde, want ik zou er zo gebleven zijn
gaelle zegt:
ik stond als het ware achter een muur van energie en daarachter was er een stukje bos en wei, waarop ik meerdere paarden zag grazen
gaelle zegt:
het was er heel erg vredig.
gaelle zegt:
ik denk net zo mooi als mensen omschrijven die een bijna dood ervaring hebben gehgad
gaelle zegt:
daar zag ik o een paard dat heel erg sterk leek op een ander paard waar ik afscheid van heb moeten nemen.
gaelle zegt:
maae ze reageerde niet op mij, dus dat zal dan wel niet
wat mooi
gaelle zegt:
dat was de ervaring zeker
gaelle zegt:
en nu heb ik vrije toegang tot alle vijf de stammen en dus o tot de paarden die weer terug naar huis zijn gegaan.
gaelle zegt:
als ik infotmatie of hulp van een paard wil hebben, hoef ik het nu eigenlijk alleen maar te vragen
ik moet bekennen dat ik het heel eng vind eigenlijk daarnaast ook heel moeilijk
ik heb luna verhaal op papier gezet en opgetuurd naar haar vorige eigenaren
ik hoop op bericht terug.ik ben alijd en nog steeds heel benieuwd hoe haar leven begonnen is hoe haar moeder was en zulk soort dingen, toch denk ik dat ze ons niet meer kennen
gaelle zegt:
het is voor luna niet meer belangrijk hoe haar leven is begonnen , maar wel zo belangrijk hoe het is geeindigd.
gaelle zegt:
dat bepaald mede de tijd die ze nodig heeft om te helen en weer terug te keren naar hier
ik weet dat het erg snel is gegaan er op terug kijkend mischie iig te snel
gaelle zegt:
en zo te horen heeft ze haar leven wel op een onplezierige maniet moeten afsluiten, maar heeft ze hoofdzkelijk fijne herinneringen aan de laaste jaren
hoe bedoel je onplezierig?
i,k hoop dat ze die ook heeft ja.
gaelle zegt:
onplezierig, omdat ze de controle over haar lichaam verloor
ja dat weet ik ze kon er niks aan doen en het werd alleen maar eregre
gaelle zegt:
ik denk dat het goed is zoals het is
gaelle zegt:
ze is nu gelukkig
dat weet ik ook wel maar toch ik hebveel moeite met het verwerken van haar dood
ik wisdt wel vanaf het begin dat ze daar gelukkiger zou zijn als hier met de vooruitzichten op haar conditie
maar toch blijf ik twijfelen of ik niet veel meer had moeten doen
gaelle zegt:
wij winnen het nooit van de natuur
gaelle zegt:
het enige wat je nu kunt doen, is er van leren en het een les laten zijn voor de rest van je leven
dat zal zo zijn
gaelle zegt:
je hebt het uit liefde voor je dier gedaan en dat is alles wat we ze kunnen bieden
helaas heb een heel sterk vermoeden dat mijn kleintje ook behoorlijke problemen heeft n=met zijn huid
als zij dat weet is het goed zo
gaelle zegt:
als ze dat niet wist, was ze niet teruggekomen in een droom om jou te laten zien waar ze nu was
dan is hetgoed
gaelle zegt:
ik weet nu niet meer wat ik moet zeggen, alleen hier bij mij thuis gebeuren er o allerlei dingen met niet meer in leven zijnde paarden
gaelle zegt:
soms lopen hier overgegane paarden over het erf
gaelle zegt:
dat is niet eng
gaelle zegt:
het schijnen paarden te zijn die het in een vorig leven heel erg slecht hebben gehad en niet meer terug op aarde durven te komen
gaelle zegt:
nu komen ze hier om mee te maken en te ervaren dat het leven hier op aarde o goed kan zijn
dat het ook anders kan dan wat hun hebben ervaren
gaelle zegt:
dus ligt er altijd extra eten klaar en staat er altijd een stal open voor ze
gaelle zegt:
eerst vond ik het een beetje vreemde gewaarwording, maar nu voel ik mij zeer vereerd dat ze hier komen
gaelle zegt:
ja. nu word het ghier een plaats om te helen
het is in mijn ogen een teken van een soort vetrouwen
in jou
gaelle zegt:
ik denk dat dat op verschillende plaatsen gebeurd, maar dat we dat5 niet waarnemen
erg mooi\
als je dat weet en voelt
gaelle zegt:
ik heb zelf o een bonte merrie en ik wil heel erg graag een veulen van haar
gaelle zegt:
nu heb ik de merrie gevraagd of ze moeder wil worden en ik heb een verzoekje geplaatst naar boven( wat een nederlands) of er dan een veulen mag komen die het nodig heeft om weer vertrouwen of zoiets in de mensen te krijgen
gaelle zegt:
ik kreeg gelijk antwoord dat dat goed was
gaelle zegt:
ik ben benieuwd.
gaelle zegt:
deze week zou de merrie weer hengstig moeten worden, maar ik heb sterk het gevoel dat ze drachtig is, dus wie weet heb ik geluk
gaelle zegt:
nou. nu weet je zeker dat ik gek ben
dat zoui wel heel erg mooi zijn ja
haha ne hoor
gaelle zegt:
wat een mooie foto
das die kleine
heb ik van de week genomen
gaelle zegt:
net of hij vraagt: kom je?
ja het bijna 100 procent zijn moeder
heel erg aanhankelijk
ik doen niet zo heel veel met hem wel wandelen en afspuiten af entoe hewb ik gekke bui en dan vlecht ik ze dat deed ik ook met regelmaat bij luna
gaelle zegt:
hij heeft echt plezier in het leven zo te zien, heel erg open en vrolijk gezichtje
ja hij maakt ook overal een lollteje van hij heeft aspen ook hele erg opgebeurd toen hij verdrietig was om luna
altijd spelen en doen
hij is mijn trots
gaelle zegt:
dat wil ik wel geloven
ja hijs apart
zo braaf
zo aanhankelijk en speels altijd in voor een lolletje maar braaf om de momenten dat het echt nodig iz
hij is nu bijna 1.5 jaar oud en bijan volledeig verkeersmak
daanaast heeft hij wel enorm veel aandacht nodig hij vraagt continu aandacht.
gaelle zegt:
hij wil gewoon niets missen
dat vind ik fijn
gaelle zegt:
ik ga nu afbreken, want over een kwartiertje komen er mensen trainen met hun paard en ik moet me nog verkleden
gaelle zegt:
was aan het schilderen
jas ik moet ook gaan
doe je dat oook?
gaelle zegt:
ik geloof voornamelijk mijn eigen gezicht en handen
hahaaha
het gaat idd niet samen nee
gaelle zegt:
wat doe ik o
gaelle zegt:
paarden trainen
ik spreek je wel weer.
nee schilderen
paarden trainen wist ik wle
gaelle zegt:
weet je , hier staan 11 paarden op een 2 ha groot terrein
gaelle zegt:
de boerderij is oud en behoefd onderhoud en ik kan het niet veroorloven om alles te laten schilderen dus moet ik het zelf doen
shit moetgaan mijn lesauto is er
dat is veel ja
gaelle zegt:
met schilderen bedoelde ik dus het huis en stal verven
gaelle zegt:
doeidoei
aju
haha dat moet bijons ook gebueren ja
gaelle zegt:
doei, veel plezier
Bedankt
Nu weet ik inmiddels dat Luna er altijd zal zijn en ook zal blijven.
Haar zoon is helaas ondertussen verkocht maa ook die zie ik regelmatig en heb een goed contact met zijn eigenaaresse.
En zowel hij als mijn andere paard Aspen hebben Luna een keer gezien dat staat voor mij vast....
sundancekid schreef:Het is erg dat je je hond hebt moeten afstaan en je hebt daardoor een emotionele klap gekregen. Neem daar nog bij dat je geloofd dat dieren en of mensen na de dood nog contact kunnen zoeken en je hebt al snel een reden om te denken dat in dit geval jouw pas overleden Vita afscheid is komen nemen.
Wanneer dit je een goed gevoel heeft gegeven is dat mooi meegenomen.
Gecondoleerd trouwens nog afscheid nemen van een dierbare is altijd moeilijk
Hoe verklaar je dan de reactie van de honden... ? Zij hebben haar ook gehoord, ik heb me dus NIETS ingebeeld !
Ik verklaar even nader dat ik afgelegen in de bergen woon, de dichtste omheining op meer dan 100 m van mijn huis verwijderd is, ik geen directe buren heb en er geen dieren zomaar in mijn buurt kunnen komen
nee je bend niet gek het zou heel goed kunnen wat je zegt
koester het het helpt je met het vewerken van je vedriet
er is een heel mooi boek wat ik er ooit over gelezen heb
dat was vol gesprekken met mensen van over de hele wereld die dit soort dingen hebben mee gemaakt
tekennen van geluk van Bill & Judy Guggenheim
Ik geloof ook best dat dat kan hoor!
Heb het zelf ook meegemaakt met een overleden hond: die lag altijd bij me op bed te slapen,samen met een andere hond.
Nadat hij was overleden,begon de andere hond iedere avond lichtjes te grommen naar een hoek boven de deur van mijn slaapkamer. Hij deed dat alleen daar,dus ik denk dat daar wel iets van Joey aanwezig is geweest. Nadat Joey gecremeerd was,heeft hij dat nooit meer gedaan.
Vreemd toch?
Ik ben er ook van overtuigd dat dieren wat dat betreft veel meer zien en voelen dan dat mensen doen.
Laatst gewijzigd door petra1 op 30 jun 2008 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
In loving memory of Denzel, Stef en Dax. Groetjes Petra en de hondjes
Ik vind ook niet dat je gek bent hoor. Ik iets soortgelijks ook meegemaakt. Toen Winnie overleed ( heel plotseling, ze was verdiftigd) wilde we voor de andere hond graag een hondje erbij. Met uitlaten liepen we langs een biels waar alleen Winnie altijd op sprong en de hele biels af liep en terwijl ik eigenlijk in gedachten tegen Win zei dat we haar niet wilde vervangen sprong plots Gina ( die dat echt nooit deed, daar was ze echt te lui voor) op die biels en liep de hele biels af. Vond ik tochwel frappant. Ook toen Timo overleden was waren de donden erg down. Ze lagen alleen maar op de bank te hangen. Ik kreeg op een gegeven moment een telefoontje dat Timo om drie uur de oven in ging en klokslag drie uur sprongen Sam en Ollie op en gingen spelen met elkaar.
Ik vind je dus helemaal niet gek en ikzelf heb daar op een of andere manier toch steun aan gehad. Ik vond het prettig om te "weten" dat ze, in welke vorm dan ook, toch nog bij ons zijn.
Lang geleden, toen ik als tiener op kamp was, is de hond van ons gezin aangereden en gedood. Ik was er niet toen het gebeurde en ook niet toen ze werd begraven.
Later, toen ik weer thuiskwam heb ik " een heel levendige droom" waarin de hond in de gang lag, op haar vaste plek, en waarop ik afscheid van haar nam of zij van mij eigenlijk.
Ik wist destijds zeker dat het 'echt' was, ik twijfel daar nu nog niet aan.
Definitie van 'echt'? In dit geval; voor mij was het belangrijk om 'waar' te zijn; het was mijn kans op afscheid nemen. Dus, was het 'waar'. In welke context? Geen idee! Maar dat boeit ook niet!
kippenvel kreeg ik bij het lezen van je bericht..ja ik geloof er in, al zou ik er niet in geloven, het is jouw bijzondere ervaring.. overigens.. in je bericht lees ik meer dan alleen het geblaf van Vita, ik vind het ook bijzonder dat je Cheyenne opmerkte die dus ook daadwerkelijk de paarden kaka had gegeten.. engeltje Vita waakt over de roedel, dat is mij wel duidelijk
hier ook een "vreemde"ervaring.
Januari 1994 heb ik mijn 1e Hamilton Stövare "Nils" in laten slapen.
Ondanks dat hij erg ziek was heb ik heel lang getwijfeld of ik de juiste beslissing wel genomen had, had ik niet nog meer kunnen doen? naar een andere da?
November 2004 na een kort ziekbed is mijn vader overleden, daarna heb ik enkele malen een "droom"gehad waarin mijn vader met Nils wandelde, vlak voordat ze bij de hoek waren, zich allebei omdraaiden en mijn vader 'n gebaar maakte "van het is goed zo"en liepen ze weer verder.
Hierna kreeg ik pas rust en wist ik dat ik de juiste beslissing had genomen
( nu ik dit zo opschrijf krijg ik weer dat beeld voor ogen waar ook nu weer tranen instaan)
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Suzanne123 schreef:
Definitie van 'echt'? In dit geval; voor mij was het belangrijk om 'waar' te zijn; het was mijn kans op afscheid nemen. Dus, was het 'waar'. In welke context? Geen idee! Maar dat boeit ook niet!
Suzanne
Wat mooi gezegd, ik ben het hier helemaal mee eens. De ervaring was voor jou en je honden 'echt' dus is het 'waar'. Of dat nu wetenschappelijk te verklaren valt of niet.
Wat een fijn gevoel hè, dat ze misschien nog kunnen meekijken vanaf de overkant.
mijn oma was al een tijdje overleden toen veel later mijn oudste kat in werd geslapen. in mijn droom zag ik oma zitten met de kat op haar schoot en ze aaide hem hij zag er zo gelukkig uit. deze droom gaf me veel rust.
mijn oma kende deze kat niet en het is ook geen herinering. ik weet niet eens of mijn oma wel van dieren hield.
maar deze droom leek mij te vertellen dat alles goed was.
zo heb ik ook wel eens een keer nadat een kat was overleden s'nachts een gewicht op mijn buik gevoeld van een kat die zich daar lekker gemakkelijk ging maken. alleen was er geen kat op mijn kamer.
zo heb ik nog meer dingen mee gemaakt die mij veel rust gaven.
dus ja ik denk wel dat, dat soort dingen kunnen.
zou wel mooi zijn als ze op die manier afscheidt heeft genomen.
Verklaar het niet met je hoofd, voel het ten volste met je hart......
Ik, Alex (mijn nuchtere wetenschapper) en mijn zusje hebben de afgelopen weken een aantal van dit soort ervaringen gehad met Charly en het belangrijkste wat ik daarin geleerd heb is je gevoel serieus te nemen. Ik heb voor en na Charly's dood ook iemand met hem laten communiceren en dat heeft ons veel steun gegeven.
Sterkte meissie, hou je hart open, niet teveel nadenken en zorg dat je boven blijft. Vita en jij zijn nu ook samen, alleen anders.....
November 2004 na een kort ziekbed is mijn vader overleden, daarna heb ik enkele malen een "droom"gehad waarin mijn vader met Nils wandelde, vlak voordat ze bij de hoek waren, zich allebei omdraaiden en mijn vader 'n gebaar maakte "van het is goed zo"en liepen ze weer verder.
( nu ik dit zo opschrijf krijg ik weer dat beeld voor ogen waar ook nu weer tranen instaan)
Wat bijzonder......
Ontroerend.
Zelf geloof ik ook absoluut in deze dingen.
Of het nou kan of niet kan, het geeft troost.
Wat bijzonder......
Ontroerend.
Zelf geloof ik ook absoluut in deze dingen.
Of het nou kan of niet kan, het geeft troost.
eigenlijk wil je zoiets voor je houden omdat het algauw "gek"gevonden wordt, maar als ik jullie "ervaringen" lees weet ik dat er gewoon "iets" is
Toen mijn herder net was overleden was ik een jaar of 12, en 2 weken later droomde ik dat ik hem aan het knuffelen was toen werd ik wakker en had ik mijn kussen in mijn armen. Vreemd misschien maar ik had echt het gevoel dat hij zo afscheid is komen nemen van me in mijn droom.
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
die is afscheid komen nemen... ik heb het zelf regelmatig voor, dat er een iemand sterft op een moment dat ik dit echt niet kan voorspellen bvb in het ziekenhuis, en dat ik die enkele uren nadien 'ruik' ofzo. Dan neem ik altijd even afscheid, en zeg ik 'het ga je goed'. Of dat ik er enkele dagen nadien van droom. Die dromen zijn heel helder, bijna tussen droom en werkelijkheid. En ze nemen ook echt afscheid.
ik denk dan altijd dat ik een beetje wacko ben, maar who cares...
Ik weet ook zeker dat het kan.
Ik vond het altijd heel leuk en interessant om over te praten en lezen maar toen timber overleed wou ik hoe dan ook weten waar hij was.
Mijn schoonzus zit een beetje in dat wereltje en heeft geregeld dat iemand via een foto contact met timber kreeg.
Ze voelde haar hart en timber is waarschijnlijk aan een hartstilstand overleden.Ze voelde veel misselijkheid en last van nek,hoofd en schouders en timber was erg vaak misselijk het laatste jaar en ik ben bijna een jaar lang met hem aan het dokteren geweest en ze konden niets vinden aan zijn poot of schouders.En hij had echt last van zijn poot of schouder.Ze zei ook heel duidelijk dat hij geen ziekte of iets had,nou dat klopte ook want ze hebben hem helemaal binnenste buiten gekeer.
Hij was nog niet over,hij was erg moe en voelde zich een soort verdrietig omdat hij mij zoveel verdriet had aangedaan.Hij moest erg wennen aan wat hem was overkomen en dat hij niet meer bij mij was.
Hij was alles voor mij en dat viel nu weg en dat vond hij moeilijk.
Een andere hond zou er ook komen in de toekomst.Dat was goed voor mij en dat hoorde bij mij.Het word een grote hond en niet gelijk de eerste die ik zie.Hij gaat mij helpen en er zou vanzelf een klik zijn.
Ik kreeg een goeie band met de hond maar anders dan bij timber en mij.
Dit is een beetje in het kort het contact met timber.Hij was in ieder geval nog niet over.Ik begin nu iets rustiger te worden,huil nog wel elke dag maar ben niet meer in paniek.
Ik denk dat timber moeite had met overgaan omdat ik zo ontroostbaar en overstuur was en ik hem ook niet los liet.
Moet zeggen heb er nu nog moeite mee om hem los te laten.
Ze heeft mij verteld dat als timber over is,hij weer bij mij is.
En ze kon over een maand of 6 weer proberen contact te krijgen met timber en dan kon ze veel meer vertellen omdat ze dan beter contact kan krijgen.
Heb 2 keer over hem gedroomd en ik weet zeker dat hij in mijn droom bij mij is gekomen om mij ervan te overtuigen dat hij bij mij is.
In de eerste droom zat ik naar de lucht te kijken naar de wolken en opeens draaide de wolk om en was timbers kop te zien,hij keek mij met z'n bruine ogen recht aan.Heel rustgevend.
Een paar dagen voor die droom zat ik in de tuin en zat echt naar de wolken te kijken en ik vond een wolk precies op een herderkop lijken en toen dacht ik al "dat is timpie,die wil mij wat duidelijk maken".
En deze week begon de halsband die om de deurkruk van de wc-douch hangt opeens te tikken tegen de deur.Er stond geen raam open en geen deur er was nergens tocht.
Weet zeker nu ik wat rustiger ben en er niet bewust mee bezig ben er dingetjes in huis gebeuren die timber veroorzaakt.
Soms heb ik in eens dat trotse gevoel wat ik altijd bij timber had weer,dan weet ik zeker dat hij er is.
Ze heeft mij ook op het hart gedrukt dat ik hem weer zie als het mijn tijd is.
Ruim 4 jaar later is het opnieuw gebeurd, nu na het overlijden van mijn Border Collie Pineau en ditmaal had ik er ook om gevraagd...maar toch kwam het totaal snel en totaal onverwacht.
Dinsdagavond heb ik Pineau (het vriendje van m'n Vita waarmee ik in 2003 naar Spanje ben verhuisd) moeten laten inslapen ( www.bloggen.be/whisperer) en hem gevraagd om mij nog even een teken te komen geven.
Woensdagavond zat ik achter de pc en hoor één v d honden aan de voordeur krabben. Zoals altijd stond ik direct op om de deur te openen en de hond(en) binnen te laten...
Dus ik doe de deur open... en er stond niemand...zichtbaar dan...
Alle 5 rescues (4 honden en kat) lagen al binnen... moest dus Pineau zijn die nog eens hallo kwam zeggen. Nu was ik gelukkig rustig (in vergelijking met destijds in 2008) en verwelkomde het.
Het was rustgevend !
Juli 2012
Ik heb zoiets maar dan anders ook meegemaakt.
Maar dat was met me opa.
Die is 25 april 2010 overleden, een maand later 25 mei 2010. Stond me vader vlakbij de kamer met uitzicht op een staande lamp.
De lamp was uit. Opeens ziet hij het licht aangaan. Ik dacht dat hij een grapje maakte en ging toch bij hem kijken.
Ik zag dat de lamp aanstond, ik dacht dat me vader dat gedaan had.
Hij beweerde van niet. We stonden ongeveer op 5 meter afstand.
Toen zagen we allebei dat de lamp weer uit ging. Toen kwam me moeder kijken.
En we zagen met zijn 3e dat de lamp weer aan ging. En toen ging hij weer uit.
Het gebeurde om 18.51 uur het tijdstip dat me opa een maand geleden om ongeveer op dat tijdstip overleed.
Het was heel bijzonder! Er is dus wel wat.
Volgens mij was dat de manier van me opa om zo afscheid te nemen.
We vroegen ons ook af hoelaat hij ongeveer is overleden, en nemen dat tijdstip ook aan.
Ik geloof jou verhaal dus wel! Ik ben alleen geen spiritueel iemand. Voor mij is na de dood niks.
Maar er kan wel iets zijn, die mogelijkheid hou ik wel open
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt! [/URL][/url]
Ik heb dieren nooit als "engel" meegemaakt, wel mensen. Ik had wel regelmatig het gevoel dat mijn overleden hond bij mij was. Maar hij heeft je even duidelijk willen maken dat hij wel bij je is, denk ik al zie je niets....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
1,5 jaar geleden heb ik zoiets meegemaakt maar dan in mijn dromen.
25 januari 2003 is mijn hond overleden....
En in die week van 25 januari 2011 is hij 3 keer in mijn dromen geweest zoals hij er nu uit zou zien.
Ik had een zwarte newfoundlander, en in mijn droom zou hij er nu zo uitzien: helemaal grijs, zijn staart helemaal kaal, slecht in zijn vacht, en stinken niet normaal!!
De eerste droom:
Hij staat bij een garagemuur bij mij om de hoek, ik zie hem daar staan, en roep hem, hij komt op me afgestormd, lachend en kwispelend (wat van zijn staart over was/is)...
2e droom:
Dat is in het huis, waar hij is ingeslapen, hij ligt in de gang, ik kom van de trap af, en ga bij hem knuffelen op de grond, ineens staat hij op, begint te lachen, en daagt mij uit voor te komen spelen..
3e droom (dat was vanacht):
Dat ik hem aan het vertellen ben, over deze dromen, en dat ik hem nooit zal vergeten!!
Heel bijzonder was dat....
Liefs Ingrid
Ga nooit weg zonder te praten Ga nooit heen zonder een zoen Als je het noodlot zult ontmoeten Kun je het nooit meer doen Ga nooit weg zonder te praten Dat doet soms een hart zo’n pijn Wat je ’s morgens hebt verlaten Kan er ’s avonds niet meer zijn.
dn dwaos schreef:1,5 jaar geleden heb ik zoiets meegemaakt maar dan in mijn dromen.
25 januari 2003 is mijn hond overleden....
En in die week van 25 januari 2011 is hij 3 keer in mijn dromen geweest zoals hij er nu uit zou zien.
Ik had een zwarte newfoundlander, en in mijn droom zou hij er nu zo uitzien: helemaal grijs, zijn staart helemaal kaal, slecht in zijn vacht, en stinken niet normaal!!
De eerste droom:
Hij staat bij een garagemuur bij mij om de hoek, ik zie hem daar staan, en roep hem, hij komt op me afgestormd, lachend en kwispelend (wat van zijn staart over was/is)...
2e droom:
Dat is in het huis, waar hij is ingeslapen, hij ligt in de gang, ik kom van de trap af, en ga bij hem knuffelen op de grond, ineens staat hij op, begint te lachen, en daagt mij uit voor te komen spelen..
3e droom (dat was vanacht):
Dat ik hem aan het vertellen ben, over deze dromen, en dat ik hem nooit zal vergeten!!
Heel bijzonder was dat....
Dat is ook heel bijzonder en je onderschrift is gewoon "groots" al beseffen te weinig mensen de inhoud ervan.
Ik leef zo al sedert 1999, toen mijn levensgezel onverwacht van het leven werd beroofd en wij geen afscheid hadden genomen.
Prachtige tekst waaraan ik me strikt houd, zo kan ik later nooit spijt hebben en daarom het ik de laatste 2 weken met Pineau dag en nacht samen doorbracht om 100% van elkaar te genieten en hem de aandacht ook te geven die hij zolang had moeten delen met al die andere dieren die ik toch zo moest redden...
Gipsy schreef:
Dat is ook heel bijzonder en je onderschrift is gewoon "groots" al beseffen te weinig mensen de inhoud ervan.
Ik leef zo al sedert 1999, toen mijn levensgezel onverwacht van het leven werd beroofd en wij geen afscheid hadden genomen.
Prachtige tekst waaraan ik me strikt houd, zo kan ik later nooit spijt hebben en daarom het ik de laatste 2 weken met Pineau dag en nacht samen doorbracht om 100% van elkaar te genieten en hem de aandacht ook te geven die hij zolang had moeten delen met al die andere dieren die ik toch zo moest redden...
Ja, die tekst. Precies wat je zegt, sommige mensen beseffen de inhoud vaak niet.
Ik heb al genoeg meegemaakt ivm ruzie, en ik zal nooit vertrekken zonder dat iets is uitgesproken.... hooguit even uit elkaars zicht, om even tot positieve te komen en na te denken, een half uurtje later op een normale manier alles uitpraten
Die dingen gebeuren nu eenmaal, je hebt ervan geleerd. En het is goed dat je de laatste 2 weken samen hebt doorgebracht met Pineau! Ik wens je veel sterkte
Liefs Ingrid
Ga nooit weg zonder te praten Ga nooit heen zonder een zoen Als je het noodlot zult ontmoeten Kun je het nooit meer doen Ga nooit weg zonder te praten Dat doet soms een hart zo’n pijn Wat je ’s morgens hebt verlaten Kan er ’s avonds niet meer zijn.