Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asiel dood per ongeluk hond.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

doggy

Asiel dood per ongeluk hond.

Ongelezen bericht door doggy »

Asiel doodt per ongeluk hond

Uitgegeven op woensdag 25 juni 2008 .

(Novum/AP) - Het spijt het dierenasiel echt heel erg. De zwarte labrador Junior liep weg van huis en beet een vrouw - maar daarvoor verdiende hij niet de doodstraf. Een dierenasiel in Amerikaanse staat Michigan heeft zijn excuses aangeboden omdat Junior per ongeluk een dodelijke injectie kreeg.

Het verdriet van baasje Anette Hetzer is er niet minder om. "Hij was de liefste hond", zei ze woensdag tegen de krant Flint Journal. "Hij was... bijna een lid van het gezin... Zo had hij niet aan zijn einde moeten komen." Een van de asielmedewerkers maakte een fout bij het lezen van het kaartje op de kooi van Junior en nam de hond mee om te laten inslapen.

Het verdwijnen van Junior is vooral moeilijk uit te leggen aan haar 2-jarige zoon, zei Hetzer. "Zijn hart is gebroken. Hij wil dat zijn hond naar huis komt."
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

:jank:

vre se lijk
Afbeelding
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Nou ook lekker dan.. :denken:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Slim :denken:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Daar waar mensen werken daar worden fouten gemaakt en helaas niet altijd onschuldige fouten :jank: :jank: :jank: :jank:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik wil het net vragen : wat deed die hond in het asiel ?
En een tweejarig kind wat zo'n verdriet heeft om de hond, dat geloof ik echt niet hoor.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ja als ik kijk mijn petekind is 2,5 en die heeft zoiets van oh even een aai en loopt weer verder. Die heeft volgens mij nog niet door of die er wel of niet zal zijn. Zal hoogstens dan vragen van waar is Yoeri? (hond van mijn zus) en even later al weer vergeten.
Terwijl hij wel vanalles kan doen met die hond.
Ik had pas onze Diego mee genomen naar mijn zus. Zei ik van kom, kom maar eens aaien. Nou dat was 1 korte aai en toen was het niet meer interessant genoeg.

En nu zielig gaan doen door het verdriet van het kind heb ik ook zoiets van ben je er zelf niet erg kapot van en dat je verdriet hebt? Nee meteen het kind aan halen.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ik denk dat hij in een opvangasiel zat omdat hij weg was gelopen? :denken:

Misschien in paniek een vrouw gebeten omdat ze hem probeerde te vangen omdat hij los over straat liep?

Ik roep maar wat hoor
Afbeelding
doggy

Nanna schreef:Hij liep weg, beet een vrouw en belandde in het asiel.
En nu wordt er hevig gesnikt omdat hij de liefste hond ter wereld was. Wat deed hij dan in dat asiel?
Volgensmij hebben ze de verkeerde hond in laten slapen en heeft junior niet gebeten maar een andere hond.
doggy

Martijn schreef:
doggy schreef:
Nanna schreef:Hij liep weg, beet een vrouw en belandde in het asiel.
En nu wordt er hevig gesnikt omdat hij de liefste hond ter wereld was. Wat deed hij dan in dat asiel?
Volgensmij hebben ze de verkeerde hond in laten slapen en heeft junior niet gebeten maar een andere hond.
Dat is niet wat er staat.
Dan heb ik het verkeerd gelezen.

ik snapte het verhaal al niet helemaal.....
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Denk dat de persoon die het bordje bij zijn hok verkeerd gelezen heeft zich al schuldig genoeg voelt...
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Zie volledige artikel via onderstaande link. De hond was ter observatie in het asiel omdat hij inderdaad iemand gebeten had en het niet zeker was of hij rabiës had. Hier lees ik ook meteen in dat de eigenaren blijkbaar op meer punten niet zo secuur met hun hond waren. Rabiës komt in Michigan gewoon voor (bij coyotes, wolven, etc.) en het enten van je hond is verplicht. Als deze hond ter observatie werd vastgehouden, was hij blijkbaar niet geënt...

http://www.msnbc.msn.com/id/25372860/
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als ze gaan roepen dat het vooral voor hun kind zo erg is, willen ze gewoon geld zien.
Het is wel Amerika tenslotte. :wink:

Maar het is rot voor die hond, dat wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”