Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zit hier in?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Wat zit hier in?

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Vrijdag heb ik een hond van de straat gehaald. We hebben de hond meegenomen naar huis, en zijn een zoektocht begonnen naar de eigenaar. De hond had geen chip en geen halsband. ook was hij mager en zat onder de vlooien. Dit heb ik behandeld aangezien we zelf ook een hond hebben. Op een gegeven moment werd duidelijk dat het tussen onze eigen hond en deze hond niet ging. Onze hond is namelijk heel druk en daar had deze hond geen zin in, en vooral na zo'n avontuur. We hebben hem dus die avond naar het asiel gebracht, wat ik zelf heel erg vond. We hebben het baasje inmiddels gevonden, maar deze heeft duidelijk gemaakt dat hij geen belang meer heeft bij deze super lieve en aanhankelijke hond. Aangezien hij moest betalen voor het ontvlooien van de hond (de hond had zich op zijn pootjes al kaalgevreten) zei hij geef hem maar een spuitje dan. Dat gaan we dus mooi niet doen, en ik haal hem weer op uit het asiel vanavond. We gaan het gewoon nog een keer proberen bij ons thuis, en mocht dit echt niet gaan dan gaan we op zoek naar een nieuw baasje.

Daarom vraag ik jullie hulp, ik wil graag weten wat voor kruising dit is. Zelf denk ik aan een Stabij x Wetterhoun en of Heidewachtel. Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

denk inderdaad iets in de zin van wetterhoun staby of nog met heidewachtel iets erbij.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zie op de laatste foto wel iets windhonden-achtigs, misschien Wetterhoun x Whippet, maar ik denk niet dat deze kruising zo vaak zal voorkomen, dus ik gok maar op een mengelmoesje van alles en nog wat :mrgreen: Logisch
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou, als jullie 'm vanavond weer ophalen, ervoor kiezen om ze nu op neutraal terrein kennis te laten maken.
Niet dat dit je vraag was, maar wellicht heb je er iets aan.

Zie iets Heidewachtels met wat kleiners erin.

Hoop dat het ditmaal wel klikt!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ja Stabij-Wetter kruising is zeker mogelijk.
Fijn dat jullie het nog een keer willen proberen met hem. Mocht het toch niet goed gaan dan vindt hij vast en zeker via het asiel binnen afzienbare tijd een baasje; hij ziet er hartstikke leuk uit en wat je over hem schrijft klinkt ook goed.
Denk dat hij sowieso beter af is dan bij een baas die 'm niet meer hoeft. :wink:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou zeggen Wetterhoun gekruisd met iets kleiners. Ook die spitse snuit komt niet echt voor bij een Stabij of Heidewachtel, toch? En ik vind hem nogal laag op de poten staan voor een Stabij of Heidwachtel. Misschien een Wetterhoun x Markiesje of klein soort Spaniel?
Binkie2
Actief

De schofthoogte was ongeveer 40-45 cm, dus inderdaad vrij klein.

de kleur is bruin wit, met een beetje zwartgrijs op de rug, geen blauw dus.

@JBK, ik ga met ze te wandelen op onbekend gebied vanavond. Het probleem was eigenlijk dat onze eigen hond heeeeeel erg enthousiast is en ook behoorlijk speels. Ze kan zich ook erg opringen aan anderen en andere honden. Deze hond begon te grommen en uit te vallen (wel mis) wanneer ze wat te opdringerig werd. Maar wanneer onze hond gewoon rustig was, ging het wel goed. meestal went onze eigen er wel binnen een paar dagen aan en dan laat ze de andere hond ook altijd wel met rust. Ik denk dat het dus wel goed gaat komen. :ok:

Alle tips zijn trouwens welkom hoor over hoe ik dat nou het beste ga aanpakken. Ik heb altijd maar 1 hond gehad dus ik heb dit niet eerder hoeven doen. Alleen met leenhondjes (ivm vakantie en zo) maar die kende ze altijd al vanaf de puppietijd.
Binkie2
Actief

Nou gisteravond is de eigenaar toch komen opdagen. Het blijkt een nogal nare kerel te zijn, en hij heeft de asielhouder de huid vol gescholden. Ook wilde hij weten waar wij woonden. Nou waar dat goed voor is dat weet ik ook niet, maar hij was het er niet mee eens dat wij met de hond naar de dierenarts waren geweest. Vreemd, want dat was ook nog eens gratis. Hij weet alleen onze naam en woonplaats nu. Volgens iemand die hem wel kent heeft deze man een crimineel verleden en is hij alcoholist.

Maar voor mij houdt het hier niet mee op. Ik ga er echt alles aan doen, om die hond daar weg te krijgen. Hij weet niet wie ik ben, alleen mijn vriends naam heeft hij, Misschien dat hij de hond aan mij wil verkopen (of ruilen tegen een fles whiskey ) En anders ga ik kijken of het misschien een zaak is voor de dierenbescherming.

Erg allemaal he! Vind het zo verschrikkelijk als mensen hun hond zo behandelen. Net als het feit dat mensen hun hond in het bos dumpen omdat ze op vakantie gaan... bah!

Nog wel een beetje goed nieuws trouwens. Ik had het hele verhaal aan een vriendin van mij gedaan, en zij hebben gisteren een van de andere honden die daar zaten opgehaald. Een bejaarde Duitse Herder. Die heeft tenminste nog een leuke oude dag!

Ik hou jullie op de hoogte!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Soms kan een leuke ruil of koop inderdaad wonderen doen. Is de hond een teefje? Ik denk dat het wel goedkomt tussen de honden want het is heel normaal dat een bazig teefje geen zin heeft in druk gedoe om haar heen.

Succes en ik ben benieuwd, je klinkt anthousiast en het ziet eruit als een heel leuk hondje :ok:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik hoop dat alles goed komt.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maeve schreef:Ik zou zeggen Wetterhoun gekruisd met iets kleiners. Ook die spitse snuit komt niet echt voor bij een Stabij of Heidewachtel, toch? En ik vind hem nogal laag op de poten staan voor een Stabij of Heidwachtel. Misschien een Wetterhoun x Markiesje of klein soort Spaniel?
Dit hoofdtype zie je veel bij stabijna's.
Kruising wetter lijkt me niet, die hebben grove bone en dat heeft deze hond niet. Ik denk eerder dat er wat heidewachtel-achtigs doorzit. Lang geleden, dat wel :wink:
Hij komt uit het woudengebied denk ik, daar is ie tenminste gevonden als ik het goed heb. Zulke hondjes zie je veel daar.

Ik hoop dat die rare baas omkoopbaar is.
Met een beetje geluk is dat zo, maar goedkoop zijn ze in die streek meestal niet. Hij zal wel geld willen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Binkie2
Actief

Nou als hij geld wil, dan kan ie het krijgen. Maar goed misschien voldoet een flesje antivries ook wel :wink: Hij geeft duidelijk niks om het beestje.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Binkie2 schreef:Nou als hij geld wil, dan kan ie het krijgen. Maar goed misschien voldoet een flesje antivries ook wel :wink: Hij geeft duidelijk niks om het beestje.
Wanneer hoor je er meer van??
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”