Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat past bij mij?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Wat past bij mij?
Misschien, misschien zeg ik, is er toch een opening naar een tweede hond ergens volgend jaar. Ik wil nu wel gaan bedenken wat ik voor ras erbij wil, want dat wisselt tot nu toe elke maand. Als ik het ras weet, kan ik verder orienteren op fokkers en me wellicht op een wachtlijst laten plaatsen.
Dus: welk ras zien jullie bij mij?
Mijn wensenlijstje:
> schofthoogte tussen de circa 48-60 cm
> bijzonder geschikt voor hondensporten (flinke drive) als obedience, agility, GG, speuren, flyball (op mogelijk competitieniveau: niet de top, maar wel leuk meedoen)
> relatief gezond ras
> stabiel
> niet zenuwachtig/neurotisch
> geen overmatige jachtdrift
> geen overmatige blaffer
> in het algemeen verdraagzaam met soortgenoten
> geen allemansvriendje
> baasgericht maar niet slaafs
> geen harde hond
> geen hond met al te veel ambities om de leider in huis te worden
> terughoudend mag
> gevoelig mag
> waken mag, maar niet overdreven
> niet angstig
> actief
> hoeft niet geschikt te zijn voor kleine kinderen
> moet zo nu en dan alleen kunnen zijn
> moet zich kunnen aanpassen aan nieuwe situaties (denk aan vakanties, mee naar vrienden etc.)
> uiterlijk is niet zo heel belangrijk, al heb ik wel m'n voorkeuren (o.a. langere haren en 'flappie-oren')
> hoeft geen erkend ras te zijn, als de lijnen maar wel goed bijgehouden worden
Er wordt redelijk veel met de hond gedaan. Twee (a drie) keer per week trainen. Thuis oefeningen. Drie dagen naar de dagopvang in een roedel honden. De andere dagen twee a drie uur wandelen per dag. Maar het moet wel mogelijk zijn om eens een dagje minder te doen zonder dat de hond op tilt slaat.
Nou, roep maar, ik ben benieuwd! Het gaat om een teef overigens.
Mijn wensenlijstje:
> schofthoogte tussen de circa 48-60 cm
> bijzonder geschikt voor hondensporten (flinke drive) als obedience, agility, GG, speuren, flyball (op mogelijk competitieniveau: niet de top, maar wel leuk meedoen)
> relatief gezond ras
> stabiel
> niet zenuwachtig/neurotisch
> geen overmatige jachtdrift
> geen overmatige blaffer
> in het algemeen verdraagzaam met soortgenoten
> geen allemansvriendje
> baasgericht maar niet slaafs
> geen harde hond
> geen hond met al te veel ambities om de leider in huis te worden
> terughoudend mag
> gevoelig mag
> waken mag, maar niet overdreven
> niet angstig
> actief
> hoeft niet geschikt te zijn voor kleine kinderen
> moet zo nu en dan alleen kunnen zijn
> moet zich kunnen aanpassen aan nieuwe situaties (denk aan vakanties, mee naar vrienden etc.)
> uiterlijk is niet zo heel belangrijk, al heb ik wel m'n voorkeuren (o.a. langere haren en 'flappie-oren')
> hoeft geen erkend ras te zijn, als de lijnen maar wel goed bijgehouden worden
Er wordt redelijk veel met de hond gedaan. Twee (a drie) keer per week trainen. Thuis oefeningen. Drie dagen naar de dagopvang in een roedel honden. De andere dagen twee a drie uur wandelen per dag. Maar het moet wel mogelijk zijn om eens een dagje minder te doen zonder dat de hond op tilt slaat.

Linda, Izzie en Bram
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: Wat past bij mij?
Wat heb jij gedaan in de vakantie....Zoek stok! schreef:Misschien, misschien zeg ik, is er toch een opening naar een tweede hond ergens volgend jaar.
Maar goed, dat was niet de intentie van je topic
Cattle Dog, Australian Shepherd, Groenendaeler, Mudi, Schotse Herdershond Korthaar, Toller.
Dit zijn beetje de rassen die bij mij te binnen schieten
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat huisje heeft wonderen verrichtTamara. schreef: Wat heb jij gedaan in de vakantie....Hou dat moment dan in ieder geval vast
![]()
![]()
![]()
Maar goed, dat was niet de intentie van je topic![]()
Cattle Dog, Australian Shepherd, Groenendaeler, Mudi, Schotse Herdershond Korthaar, Toller.
Dit zijn beetje de rassen die bij mij te binnen schietenIk zie jou wel loppen met een Cattle Dog
Een Cattle is niet zo makkelijk met andere honden toch? En vrij hard volgens mij.

Linda, Izzie en Bram
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is er van heb meegemaakt is het wisselend.Zoek stok! schreef:Dat huisje heeft wonderen verrichtTamara. schreef: Wat heb jij gedaan in de vakantie....Hou dat moment dan in ieder geval vast
![]()
![]()
![]()
Maar goed, dat was niet de intentie van je topic![]()
Dit zijn beetje de rassen die bij mij te binnen schietenIk zie jou wel loppen met een Cattle Dog
![]()
Een Cattle is niet zo makkelijk met andere honden toch? En vrij hard volgens mij.
Maar over het algemeen vrij dominant naar seksegenoten.

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Zo'n onbekend Herdertje van Madelief?
Chodsky pes:
http://www.manegebeekshof.nl/hondenkennel.htm
Vind ze zelf zo leuk om te zien

Chodsky pes:
Vind ze zelf zo leuk om te zien

- Tamara.
- Zeer actief
Dan zou ik voor een Hovawart gaanmarye schreef:Er lopen er ook maar weinig in de agility.Zoek stok! schreef:Ik vind Witte Herders heel erg leuk, maar ik heb er nog nooit een snel over een agilitybaan zien gaanmarye schreef: Ik vond de witte herder ook leuk, maar die wou je ook al niet![]()
En 1 moet de eerste zijn
- Tamara.
- Zeer actief
Moos schreef:Zo'n onbekend Herdertje van Madelief?
Chodsky pes:
Vind ze zelf zo leuk om te zien![]()
Jaaaa, dat is ook een leuk hondje
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat gaat Fien toch al wordenTamara. schreef:Dan zou ik voor een Hovawart gaanmarye schreef:Er lopen er ook maar weinig in de agility.Zoek stok! schreef:Ik vind Witte Herders heel erg leuk, maar ik heb er nog nooit een snel over een agilitybaan zien gaanmarye schreef: Ik vond de witte herder ook leuk, maar die wou je ook al niet![]()
En 1 moet de eerste zijn![]()

- Moos
- Zeer actief
Ja he?Tamara. schreef:Moos schreef:Zo'n onbekend Herdertje van Madelief?
Chodsky pes:
Jaaaa, dat is ook een leuk hondje

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Die zijn inderdaad leukMoos schreef:Zo'n onbekend Herdertje van Madelief?
Chodsky pes:

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik had haar idd al een keer ge-pb'tMoos schreef:Zo'n onbekend Herdertje van Madelief?
Chodsky pes:

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
marye schreef:Nee, dat gaat Fien toch al wordenTamara. schreef:Dan zou ik voor een Hovawart gaanmarye schreef:Er lopen er ook maar weinig in de agility.Zoek stok! schreef: Ik vind Witte Herders heel erg leuk, maar ik heb er nog nooit een snel over een agilitybaan zien gaan
En 1 moet de eerste zijn![]()
Fien wordt speurhond
- Moos
- Zeer actief
Ja, haha, da's inderdaad wel apart. Ik zat ook juist te denken dat Marcel als Herdermens dat toch ook wel wat moest vindenZoek stok! schreef:Ik had haar idd al een keer ge-pb'tMoos schreef:Zo'n onbekend Herdertje van Madelief?
Chodsky pes:
Lijkt me een heel leuk hondje zo van foto's en papier, maar Marcel vindt het echt een lelijke hond. Net als de Kelpie
Raar want hij is juist wel een herdermens.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zal nog eens wat andere foto's laten zien, misschien helpt dat. Maar het is natuurlijk verder een heel onbekende hond voor mij, dus ik vind dat wel een risico omdat er zo weinig van zijn. Van zo weinig honden durf ik niet voor een ras te kiezen.Moos schreef: Ja, haha, da's inderdaad wel apart. Ik zat ook juist te denken dat Marcel als Herdermens dat toch ook wel wat moest vinden

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Nee daar heb je gelijk in. Het is niet zo dat je er in het dagelijks leven ook al veel kunt 'bestuderen'Zoek stok! schreef:Ik zal nog eens wat andere foto's laten zien, misschien helpt dat. Maar het is natuurlijk verder een heel onbekende hond voor mij, dus ik vind dat wel een risico omdat er zo weinig van zijn. Van zo weinig honden durf ik niet voor een ras te kiezen.Moos schreef: Ja, haha, da's inderdaad wel apart. Ik zat ook juist te denken dat Marcel als Herdermens dat toch ook wel wat moest vinden

-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Een vizsla zou ook nog kunnen dan mis je alleen dat het geen allemansvrienden zijn.
Ik heb nog weinig vizsla's gezien waarbij de jachtpassie niet vrij eenvoudig onder controle te houden was.
Ik vind het wat jou lijstje betreft de ideale hond , ze hebben helaas geen lange haren, wel flappers.
Ze zijn erg snel, heel goed te trainen voor van alles en nog wat. We de eerste 2 jaar soms wat aan de drukke kant... (lang niet allemaal maar je zult net de uitzonderingen hebben)
Ik lijk het ras wel te promoten maar ik denk dat je zelf er niet zo snel op was gekomen omdat het echt een jachthond is en je geen hond met overdreven jachtpassie wil.
gr. Nicole
Ik heb nog weinig vizsla's gezien waarbij de jachtpassie niet vrij eenvoudig onder controle te houden was.
Ik vind het wat jou lijstje betreft de ideale hond , ze hebben helaas geen lange haren, wel flappers.
Ze zijn erg snel, heel goed te trainen voor van alles en nog wat. We de eerste 2 jaar soms wat aan de drukke kant... (lang niet allemaal maar je zult net de uitzonderingen hebben)
Ik lijk het ras wel te promoten maar ik denk dat je zelf er niet zo snel op was gekomen omdat het echt een jachthond is en je geen hond met overdreven jachtpassie wil.
gr. Nicole
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Da's dan een Portugese Waterhond he? Bij voldoende liefhebbers wil ik in 2009 Fancy laten dekken.Zoek stok! schreef:Misschien, misschien zeg ik, is er toch een opening naar een tweede hond ergens volgend jaar. Ik wil nu wel gaan bedenken wat ik voor ras erbij wil, want dat wisselt tot nu toe elke maand. Als ik het ras weet, kan ik verder orienteren op fokkers en me wellicht op een wachtlijst laten plaatsen.
Mijn wensenlijstje:
> schofthoogte tussen de circa 48-60 cm V
> bijzonder geschikt voor hondensporten (flinke drive) als obedience, agility, GG, speuren, flyball (op mogelijk competitieniveau: niet de top, maar wel leuk meedoen) V
> relatief gezond ras V
> stabiel V
> niet zenuwachtig/neurotisch V
> geen overmatige jachtdrift V
> geen overmatige blaffer V
> in het algemeen verdraagzaam met soortgenoten V
> geen allemansvriendje V
> baasgericht maar niet slaafs V
> geen harde hond V
> geen hond met al te veel ambities om de leider in huis te worden V
> terughoudend mag V
> gevoelig mag V> waken mag, maar niet overdreven V
> niet angstig V
> actief V
> hoeft niet geschikt te zijn voor kleine kinderen V
> moet zo nu en dan alleen kunnen zijn V> moet zich kunnen aanpassen aan nieuwe situaties (denk aan vakanties, mee naar vrienden etc.) V> uiterlijk is niet zo heel belangrijk, al heb ik wel m'n voorkeuren (o.a. langere haren en 'flappie-oren') VV
> hoeft geen erkend ras te zijn, als de lijnen maar wel goed bijgehouden worden nee
- Zoek stok!
- Zeer actief
Vizsla's zijn wel allemansvrienden bedoel je? Ik heb er twee keer bij agility een gezien en dat ging inderdaad goed. Ik ga eens kijken bij de rasstandaard.nicolioo schreef:Een vizsla zou ook nog kunnen dan mis je alleen dat het geen allemansvrienden zijn.
gr. Nicole

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Vizla pups zijn echt om op te vreten. Er zit er eentje bij mij op cursus (geen allemansvriend hoor dat pupje). Wat een moppie, echt al zo'n adelijke kop en goed baasgericht ookZoek stok! schreef:Vizsla's zijn wel allemansvrienden bedoel je? Ik heb er twee keer bij agility een gezien en dat ging inderdaad goed. Ik ga eens kijken bij de rasstandaard.nicolioo schreef:Een vizsla zou ook nog kunnen dan mis je alleen dat het geen allemansvrienden zijn.
gr. Nicole
Trouwens, wel weer een pup?