Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geen landelijk examen en behendigheid.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

geen landelijk examen en behendigheid.

Ongelezen bericht door Emma »

hoi,
wat ik me afvraag, bij ons op hondentraining hebben we omdat het terrein niet groot genoeg is geen landelijke examens.(we hebben wel examens en daar heb ik ook certificaten van, dat we geslaagd zijn) maar inmiddels gaan we naar GGB niveau. en nu wil ik wel hondensport gaan doen als Buster 1 a 1,5 jaar is.
nu zijn er clubs waar je niet per se landelijk examen hoeft te hebben, maar dan hebben ze het over toetsen op `hun` niveau.
ik ga uiteraard even bellen met hun over hoe en wat.
hebben jullie dit ook gehad? en hoe is dit opgelost??
is het handiger om wel landelijk examen te doen? of moet je dan alles over doen?
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hoe oud is Buster nu dan??

Is hij niet te jong voor behendigheid?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

doggy schreef:Hoe oud is Buster nu dan??

Is hij niet te jong voor behendigheid?
ja, nu is hij nog wel te jong :mrgreen:
maar ik wil ook eerst nog GGB doen. we zijn net geslaagd voor A.
hij is nu 10 maanden. maar wil dus wel als hij 1 tot 1,5 is behendigheid gaan doen.(of dogfrisbee, of wat maar leuk is) de eerste behendigheid beginners is bij veel hondenscholen alleen toestellen aanleren en mogen ze nog niet met snelheid erover. dus soms mogen ze dan met 12 maanden al mee doen. dan gaat het dus uitsluitend om het aanleren. maar ik wil dus tussentijds eerst nog GGB doen. en bij mijn hondenschool is dit niet landelijk. eigenlijk hier in de buurt nergens :19: maar misschien ga ik dit ook pas wel met 1,5 jaar doen. maar dan blijft nog wel het probleem of ik dus de cursussen niet straks weer opnieuw moet doen.
doggy

Heb je al met hem aan behendigheid gedaan??

Beike zit op behendigheid.

Wij zijn eraan begonnen toen hij iets van 1,5 jaar was.

Hij heeft daarvoor diverse G&G diploma's behaald.

Sommige hondenscholen stellen als eis, dat je eerst bij hun een gehoorzaamheids cursus hebt gedaan.

Waar ik train is dat niet het geval.
Emma
Zeer actief

doggy schreef:Heb je al met hem aan behendigheid gedaan??

Beike zit op behendigheid.

Wij zijn eraan begonnen toen hij iets van 1,5 jaar was.

Hij heeft daarvoor diverse G&G diploma's behaald.

Sommige hondenscholen stellen als eis, dat je eerst bij hun een gehoorzaamheids cursus hebt gedaan.

Waar ik train is dat niet het geval.
nee nog niet eerder behendigheid gedaan. maar het lijkt me wel leuk omdat er meerdere soorten toestellen zijn waar je over moet, dus afwisseling. en je moet zelf ook wat doen :mrgreen:
maar als je idd eerst een gehoorzaamheidscursus bij hun eigen hondenschool moet doen, weet ik dat liever van te voren. zodat ik dat ertussen kan plannen. dus toch maar eens rondbellen. nu heb ik tenminste nog de tijd om dat even uit te zoeken. want hij is nu nog te jong.
maar heb dat liever een beetje uitgezocht voordat ik straks voor verassingen kom te staan :ok:

vind Beike het leuk, behendigheid? doe je het al lang?
doggy

Goed plan van je :ok:

Beike vind behendighied hartstikke leuk.
Hij doet het soms wel op zijn dooie gemakje, maar dat is iets voor mij om aan te werken.

We hebben eerst een half jaar bij een andere hondenschool getraint en nu train ik bijna 3 mnd bij een andere hondenschool, bij Cunos.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij trainen ook bij Cunos en daar hoef je helemaal geen voorgaande cursus gedaan te hebben. Het luisteren leren ze wel tijdens het aanleren van de toestellen. Maar ik weet ook van hondenscholen die wel als eis hebben dat je een gehoorzaamheidscursus hebt gedaan. De een eist dat ze los moeten kunnen volgen en de ander gewoon dat ze luisteren.

Ik zou idd gewoon in de buurt informeren zodat je weet waar je aan toebent.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Emma
Zeer actief

Cunos is voor mij te ver. Drachten toch?
maar er is hopelijk vast wel iets dichterbij.
is er nog iemand die wel ergens cursus over moest doen ?
heb vandaag hier de vereniging gebeld, maar kreeg voicemail :19: ik hoop dat ze mij nog terug bellen. anders morgen maar weer proberen.
had vorige week ook al een andere hondenschool gemaild maar ook nog niks van gehoord.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Je hoeft lang niet bij alle clubs gehoorzaamheidscursussen gedaan te hebben voor de behendigheid.
Of soms vragen ze alleen dat de hond een bepaald niveau heeft, dan zou je eventueel een proeflesje kunnen doen.
Afbeelding
doggy

Pumi schreef:Wij trainen ook bij Cunos en daar hoef je helemaal geen voorgaande cursus gedaan te hebben. Het luisteren leren ze wel tijdens het aanleren van de toestellen. Maar ik weet ook van hondenscholen die wel als eis hebben dat je een gehoorzaamheidscursus hebt gedaan. De een eist dat ze los moeten kunnen volgen en de ander gewoon dat ze luisteren.

Ik zou idd gewoon in de buurt informeren zodat je weet waar je aan toebent.
Ik heb je geloof ik nog nooit gezien.

Train je op de donderdag??
doggy

Emma schreef:Cunos is voor mij te ver. Drachten toch?
maar er is hopelijk vast wel iets dichterbij.
is er nog iemand die wel ergens cursus over moest doen ?
heb vandaag hier de vereniging gebeld, maar kreeg voicemail :19: ik hoop dat ze mij nog terug bellen. anders morgen maar weer proberen.
had vorige week ook al een andere hondenschool gemaild maar ook nog niks van gehoord.
Voor jouw ligt het niet in de buurt.

Je kan het beste bellen of zelf langsgaan.
doggy

marye schreef: Of soms vragen ze alleen dat de hond een bepaald niveau heeft, dan zou je eventueel een proeflesje kunnen doen.
Zo ben ik met Beike ingestroomd bij de V2 cursus, die we inmiddels gehaald hebben.

Maar dat staat los van behendigheid.
Emma
Zeer actief

bedankt voor jullie reacties! :ok:

ik ga nog even rondbellen en anders idd langsgaan. bij mijn eigen hondenschool krijgen ze misschien ook weer behendigheid :ok: als ze een geschikte instructeur kunnen vinden :mrgreen:

maar ik vind het wel leuk ook even bij meerdere clubs de sfeer te proeven, even zonder hond. om te zien welke me aanspreken, en bij welke ik dus kan met de reeds behaalde diploma`s.
ik had een paar doggydance oefeningen gedaan. en dit vind ie ook leuk :eek: het is ook nog even kijken wat Buster leuk vindt. maar die vindt alles wel leuk denk :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”