Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond gedood voor oog kinderen.
Moderator: moderatorteam
Hond gedood voor oog kinderen.
Dwangarbeid na doden hond
AMSTERDAM - Een 49-jarige Rus moet 21 maanden dwangarbeid verrichten in een strafkamp omdat hij voor de ogen van kinderen een hond heeft gedood. Dat meldde het Russische persbureau Interfax maandag.
lees meer:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1395 ... html?p=2,1
AMSTERDAM - Een 49-jarige Rus moet 21 maanden dwangarbeid verrichten in een strafkamp omdat hij voor de ogen van kinderen een hond heeft gedood. Dat meldde het Russische persbureau Interfax maandag.
lees meer:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1395 ... html?p=2,1
- gizmo
- Zeer actief
Ow daar ben ik ook zo boos overNanna schreef:en de volgende moet 200 uur schoffelen in het gemeenteplantsoen na het verkrachten van een kind
Ik stond verkeerd geparkeerd en ik heb 150 euro aan mijn broek
En nog 1 voor het te hard rijden ook 128 euro
Nou ga ook maar eens zitten geloof ik heb alle tijd
Is toch niet normaal was toch een agent die van de verkrachting bah bah

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Toe nou, ga nou niet de straffen die in Rusland uitgedeeld worden vergelijken met de straffen die in Nederland uitgedeeld worden.Nanna schreef:en de volgende moet 200 uur schoffelen in het gemeenteplantsoen na het verkrachten van een kind

In Rusland kan je naar een strafkamp gestuurd worden voor het doden van een hond? Ik geef je op een briefje dat er nog wel een andere reden was waarom die rus zo'n zware straf kreeg. En die andere reden kan lopen van: het niet genoeg afschuiven van roebels aan de rechterlijke macht tot ernstige andere verdenkingen tegen deze man die moeilijker bewezen konden worden. En dan alles ertussen in inclusief politieke motieven.
Of deze rus zijn 21 maanden dwangarbeid vol zal maken is iets wat ook niet zeker is. Een handvol roebels wil nog wel eens helpen. Maar maak jezelf niet geliefd .... en de vrijlatings papieren willen nog wel eens zoek raken.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Nee, familie in Rusland (Expats)Jaap* schreef:Oud zeer Ennath?
En ik word er een beetje moe van dat een drama in Mali of de binnenlanden van Argentinië (om maar een dwarsstraat te noemen) gebruikt word om een punt te scoren over het Nederlands strafrecht. Waar heus OOK wel wat op aan te merken valt.
Maar je kan de straf voor het doden van een hond in Rusland niet vergelijken met de straf voor een verkrachting (het was geen verkrachting maar wel misbruik) in Nederland.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ach So, zelf heb ik nooit zoveel met stemmingkwekende "halve" berichten die uit één of twee zinnen bestaan en trek me er dus ook nooit zoveel van aanEnnath schreef:En ik word er een beetje moe van dat een drama in Mali of de binnenlanden van Argentinië (om maar een dwarsstraat te noemen) gebruikt word om een punt te scoren over het Nederlands strafrecht.

En dat het uit de telegraaf komt helpt ook niet echt om het serieus te nemen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Als ik zo'n bericht lees trek ik me er ook niet zoveel van aan.Jaap* schreef:Ach So, zelf heb ik nooit zoveel met stemmingkwekende "halve" berichten die uit één of twee zinnen bestaan en trek me er dus ook nooit zoveel van aanEnnath schreef:En ik word er een beetje moe van dat een drama in Mali of de binnenlanden van Argentinië (om maar een dwarsstraat te noemen) gebruikt word om een punt te scoren over het Nederlands strafrecht.![]()
En dat het uit de telegraaf komt helpt ook niet echt om het serieus te nemen.
Als je al bedenkt hoe verminkt iets wat in Nederland gebeurt is in de Nederlandse pers terecht kan komen, dan heb ik zeker geen hoge pet op van dit soort Internationale berichten (die over de Schotse moslims gelezen? Waar komt de bron vandaan? Wij hebben hem uit de Spits? En waar heeft de Spits hem vandaan, de Mirror? Dan weet je bijna zeker dat het om een buitengewoon vervormt citaat gaat van één geprovoceerde moslim.
En daar moet dan iedereen weer schande over roepen).
Maar bij tijd en wijle heb ik dus wel de behoefte om de meute tot kalmte te manen als er als gevolg van zo'n oncontroleerbaar bericht weer hele volksstammen klaar staan met hun oordeel.