er is op dit moment niet 1 bullenfokker die bescherming nodig heeft. ze moeten gewoon niet fokken naar de standaard. en zowiezo misschien maar helemaal niet meerBullenmama schreef:Het zal dan niet persoonlijk bedoeld zijn door Rosita, maar ik voelde me zowiezo geroepen om op te komen voor de bullenfokkers die ik ken.
En om even terug te komen op het onderwerp:
Als je een nest bulletjes hebt dan ga je elke anderhalf uur aanleggen, en dat doe je met liefde, veel liefde.
Ik vind het van de zotte dat een fokker gezonde pups in laat slapen omdat het nest te groot is.
Dan ga je maar bijvoeden !
Ik heb bij beide keizersnedes gestaan bij Boe. Al zou ik na pup 4 zeggen : nou zijn het er wel genoeg, spuit de rest maar af, dan had ik van de dierenarts een enorme klap voor mijn harses gehad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel pups.
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Heben we het nu over fokteven van broodfokkers? Ja die fokken zo gauw en vaak..over de lijken van de teef..Maar een erkende fokker zal dat toch niet doen hoop ik? Twee nestjes en dan met pensioen..
Ja als ze hoog zwanger binnen komen in het asiel is het te laat om de abortus te doen, maar tot een week of 8 kan het denk ik wel..
Sneu hoor en stom dat mensen zich niet aan de verplichtingen voldoen..
Ja als ze hoog zwanger binnen komen in het asiel is het te laat om de abortus te doen, maar tot een week of 8 kan het denk ik wel..
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Dat is dan toch wel ijdele hoop.Dutchie63 schreef:Heben we het nu over fokteven van broodfokkers? Ja die fokken zo gauw en vaak..over de lijken van de teef..Maar een erkende fokker zal dat toch niet doen hoop ik? Twee nestjes en dan met pensioen..
Ook fokkers die volgens de rasverenging fokken hebben meer nesten per teef. Sommige teven hebben wel 9 nesten gehad. Misschien niet allemaal bemiddeld door de rasvereniging, maar het gebeurt zeker. Misschien dat daar nu een eind aan komt met de nieuwe regels. 4 a 5nesten per teef is toch wel "normaal".
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Had je het tegen mij?Dutchie63 schreef:Heben we het nu over fokteven van broodfokkers? Ja die fokken zo gauw en vaak..over de lijken van de teef..Maar een erkende fokker zal dat toch niet doen hoop ik? Twee nestjes en dan met pensioen..
Geen: broodfokker in de trant van "teven in vuile hokken in een donkere schuur". Maar mooie goed onderhouden kennels met teven die voldoende voer van goede kwaliteit krijgen en die geen DA bezoek onthouden werden.
Wel: de teven zijn er voor productie van pups. Pups die geboren worden ter meerdere eer en glorie van de fokker. Die voldoende kwaliteit moeten hebben om sporthonden (reuen) voor te brengen die de naam van de fokker op het sportveld hoog kan houden.
Eva was eigendom van een Elitefokker (zie: http://www.srsh.be/documents/doc_nl/RGL ... Fokker.pdf )
Maar ook als Elite fokker mag je teef met 15 maanden voor het eerst laten dekken, en dan mag je doorgaan met fokken totdat de teef tien jaar oud is.
Dus: een "erkende" fokker hoeft het helemaal niet bij 2 nesten per teef te laten.
Acht weken drachtig naar het asiel wordt over het algemeen genomen niet meer geaborteerd. Dan zou je net zo goed de pups/kittens na de geboorte kunnen laten inslapen. Aan het begin van de dracht komt het nog wel eens voor dat castratie tevens abortus inhoud.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Een Drentsche Patrijshond "mag" bij mijn weten een eerste nest krijgen als ze 3 is en het laatste(=3e) nest op 7-jarige leeftijdDutchie63 schreef:Heben we het nu over fokteven van broodfokkers? Ja die fokken zo gauw en vaak..over de lijken van de teef..Maar een erkende fokker zal dat toch niet doen hoop ik? Twee nestjes en dan met pensioen..

En dat is dus volgens de normen van de rasvereniging.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Maar als je aan nestje nummer 4, 5 of 6 begint kan je wel is waar ruzie met de rasvereniging krijgen. Maar de RvB geeft wel gewoon een stamboom af.marian* schreef:Een Drentsche Patrijshond "mag" bij mijn weten een eerste nest krijgen als ze 3 is en het laatste(=3e) nest op 7-jarige leeftijdDutchie63 schreef:Heben we het nu over fokteven van broodfokkers? Ja die fokken zo gauw en vaak..over de lijken van de teef..Maar een erkende fokker zal dat toch niet doen hoop ik? Twee nestjes en dan met pensioen..
Sneu hoor en stom dat mensen zich niet aan de verplichtingen voldoen..![]()
En dat is dus volgens de normen van de rasvereniging.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
gut, jij moet wel héél véél basset hounds kennen he, als je zo'n uitspraak doet. ik kan me nog een discussie van een tijd geleden herinneren waar ik jou erop wees dat het helemaal niet zo was als jij in je hoofd hebt. blijkbaar wil dat kortzichtige beeld er niet uit gezien nu weer deze opmerking. maar goed, fijn hoor, ik zal een afspraak maken met de da voor een spuit voor lijfje, die de hele dag door speelt en rent, kattekwaad uithaalt en aktief is, want het is misdadigHanneke2 schreef: En breek me de bek niet open over bassets. Ik heb onlangs iemand ontmoet met twee bassets, en ik had die 2 met liefde meegenomen naar de DA voor een spuitje. Misdadig is het.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
daarbij? bassets? alle bassets maar over 1 kam scheren? de GBGV, de PBGV, de Basset Artèsien-Normand...Hutsje schreef:gut, jij moet wel héél véél basset hounds kennen he, als je zo'n uitspraak doet. ik kan me nog een discussie van een tijd geleden herinneren waar ik jou erop wees dat het helemaal niet zo was als jij in je hoofd hebt. blijkbaar wil dat kortzichtige beeld er niet uit gezien nu weer deze opmerking. maar goed, fijn hoor, ik zal een afspraak maken met de da voor een spuit voor lijfje, die de hele dag door speelt en rent, kattekwaad uithaalt en aktief is, want het is misdadigHanneke2 schreef: En breek me de bek niet open over bassets. Ik heb onlangs iemand ontmoet met twee bassets, en ik had die 2 met liefde meegenomen naar de DA voor een spuitje. Misdadig is het.. ook ozzy, had een spuit moeten hebben omdat hij niet kon lopen ofzo?, geen idee waarom want hij liep de meeste honden eruit. de basset hound is gefokt om lange afstanden te lopen. natuurlijk zijn er mensen die ze laten verworden tot vloerkleedjes maar dat wil niet zeggen dat het hele ras maar meteen misdadig is
. dit gebeurt nl ook met retrievers, herders en noem het maar, zijn die rassen dan ook meteen misdadig?
en ik ken dus ook meerdere basset hounds,niet dat het mijn ras is hoor, maar prima honden, die wel kunnen lopen, die niet snurken en rochelen, zoals jes ook al zegt, dat sommige eigenaren er niks mee doen en de hond als een verdikt vloerkleed laten vervuilen? tja... misdadig van de eigenaren dus.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
yamie schreef:daarbij? bassets? alle bassets maar over 1 kam scheren? de GBGV, de PBGV, de Basset Artèsien-Normand...Hutsje schreef:gut, jij moet wel héél véél basset hounds kennen he, als je zo'n uitspraak doet. ik kan me nog een discussie van een tijd geleden herinneren waar ik jou erop wees dat het helemaal niet zo was als jij in je hoofd hebt. blijkbaar wil dat kortzichtige beeld er niet uit gezien nu weer deze opmerking. maar goed, fijn hoor, ik zal een afspraak maken met de da voor een spuit voor lijfje, die de hele dag door speelt en rent, kattekwaad uithaalt en aktief is, want het is misdadigHanneke2 schreef: En breek me de bek niet open over bassets. Ik heb onlangs iemand ontmoet met twee bassets, en ik had die 2 met liefde meegenomen naar de DA voor een spuitje. Misdadig is het.. ook ozzy, had een spuit moeten hebben omdat hij niet kon lopen ofzo?, geen idee waarom want hij liep de meeste honden eruit. de basset hound is gefokt om lange afstanden te lopen. natuurlijk zijn er mensen die ze laten verworden tot vloerkleedjes maar dat wil niet zeggen dat het hele ras maar meteen misdadig is
. dit gebeurt nl ook met retrievers, herders en noem het maar, zijn die rassen dan ook meteen misdadig?
en ik ken dus ook meerdere basset hounds,niet dat het mijn ras is hoor, maar prima honden, die wel kunnen lopen, die niet snurken en rochelen, zoals jes ook al zegt, dat sommige eigenaren er niks mee doen en de hond als een verdikt vloerkleed laten vervuilen? tja... misdadig van de eigenaren dus.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het aantal nesten wel afhankelijk van het ras , deels iig wel.Dutchie63 schreef:Heben we het nu over fokteven van broodfokkers? Ja die fokken zo gauw en vaak..over de lijken van de teef..Maar een erkende fokker zal dat toch niet doen hoop ik? Twee nestjes en dan met pensioen..
ik heb zelf Jr's mijn Sam heeft 3 nesten gehad , Thica 2, en Moja nu 1, Sam en Thica zijn klaar, ik vind opzich 2 ook wel voldoende, bij Sam liep het iets anders, ook omdat haar eerste nestje maar 2 pups waren waren ik ook verder niks uit aan kon houden.
maar ik kan me best voorstellen dat er 4 of 5 nesten uit een teef gefokt worden, uiteraard als het op een normale manier en normaal tijdsbestek verloopt en het een ras is , wat geen gemiddelde leeftijd van 8/9 heeft.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hutsje schreef:yamie schreef:daarbij? bassets? alle bassets maar over 1 kam scheren? de GBGV, de PBGV, de Basset Artèsien-Normand...Hutsje schreef:gut, jij moet wel héél véél basset hounds kennen he, als je zo'n uitspraak doet. ik kan me nog een discussie van een tijd geleden herinneren waar ik jou erop wees dat het helemaal niet zo was als jij in je hoofd hebt. blijkbaar wil dat kortzichtige beeld er niet uit gezien nu weer deze opmerking. maar goed, fijn hoor, ik zal een afspraak maken met de da voor een spuit voor lijfje, die de hele dag door speelt en rent, kattekwaad uithaalt en aktief is, want het is misdadigHanneke2 schreef: En breek me de bek niet open over bassets. Ik heb onlangs iemand ontmoet met twee bassets, en ik had die 2 met liefde meegenomen naar de DA voor een spuitje. Misdadig is het.. ook ozzy, had een spuit moeten hebben omdat hij niet kon lopen ofzo?, geen idee waarom want hij liep de meeste honden eruit. de basset hound is gefokt om lange afstanden te lopen. natuurlijk zijn er mensen die ze laten verworden tot vloerkleedjes maar dat wil niet zeggen dat het hele ras maar meteen misdadig is
en ik ken dus ook meerdere basset hounds,niet dat het mijn ras is hoor, maar prima honden, die wel kunnen lopen, die niet snurken en rochelen, zoals jes ook al zegt, dat sommige eigenaren er niks mee doen en de hond als een verdikt vloerkleed laten vervuilen? tja... misdadig van de eigenaren dus.:M:

- Saarah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische Herder
Ik vind het echt niet kunnen om gezonde pupjes in te slapen gewoon omdat je er te veel hebt.
Ten eerste kan je de taak van de moederhond zelf verlichten door bij te voederen enz, ten tweede moet je vóórdat je begint te fokken er op voorbereid zijn dat je een groot nest kan hebben.
Kizzy komt uit een nest van 13 pupjes en die 13 pupjes zijn allemaal perfect aan een nieuwe thuis geraakt. Ik ben twee keer bij de fokster thuis geweest en de moederteef zag er perfect gezond en vrolijk uit. (De fokster zag er tamelijk vermoeid uit, maar goed.
)
Dit maar als voorbeeld dat het perfect mogelijk is om ook voor een groot nest genoeg pupkopers te vinden. En als het ras zo zeldzaam is dat er blijkbaar niet genoeg pupkopers zijn, dan moet je toch niet met fokken beginnen?
Ik begrijp helemaal niet dat er hier mensen zijn die het blijkbaar maar normaal vinden dat er bij een groot nest pupjes worden ingeslapen. Als er hier iemand een topic opent dat ze wilt fokken met haar teefje zonder stamboom, wordt er meteen een heel topic volgeschreven met allemaal argumenten waarom ze dat NIET zou mogen doen (en terecht, hoor). Één van die argumenten is dan altijd "er zijn al genoeg honden in het asiel, wat als je niet genoeg pupkopers vindt???". Wel, dan is dat probleem toch al van de baan, je laat het overschot aan pupjes gewoon inslapen?
Nee, ik begrijp het niet en zou het zeker zelf niet kunnen.

Ten eerste kan je de taak van de moederhond zelf verlichten door bij te voederen enz, ten tweede moet je vóórdat je begint te fokken er op voorbereid zijn dat je een groot nest kan hebben.
Kizzy komt uit een nest van 13 pupjes en die 13 pupjes zijn allemaal perfect aan een nieuwe thuis geraakt. Ik ben twee keer bij de fokster thuis geweest en de moederteef zag er perfect gezond en vrolijk uit. (De fokster zag er tamelijk vermoeid uit, maar goed.

Dit maar als voorbeeld dat het perfect mogelijk is om ook voor een groot nest genoeg pupkopers te vinden. En als het ras zo zeldzaam is dat er blijkbaar niet genoeg pupkopers zijn, dan moet je toch niet met fokken beginnen?
Ik begrijp helemaal niet dat er hier mensen zijn die het blijkbaar maar normaal vinden dat er bij een groot nest pupjes worden ingeslapen. Als er hier iemand een topic opent dat ze wilt fokken met haar teefje zonder stamboom, wordt er meteen een heel topic volgeschreven met allemaal argumenten waarom ze dat NIET zou mogen doen (en terecht, hoor). Één van die argumenten is dan altijd "er zijn al genoeg honden in het asiel, wat als je niet genoeg pupkopers vindt???". Wel, dan is dat probleem toch al van de baan, je laat het overschot aan pupjes gewoon inslapen?

Nee, ik begrijp het niet en zou het zeker zelf niet kunnen.

Het lijkt me als je zo'n verdriet hebt als je baby'sBullenmama schreef:@Tineke, wees niet bang, ik fok geen nestje meer.
Omdat ik zo'n verdriet heb als mijn baby's weg gaan.
En ik vind het ras zo verkloot dat ik niet meer achter fokken sta.
Vijf jaar geleden wel toen ik nog van niks wist.

Daar komt bij als ik zou denken dat mijn honden mijn kinderen waren was er geen geld gemoeid met die transactie alleen de plaats waar ze terecht zouden komen was dan belangrijk.
Als je je op fokken gaat toeleggen is het handig om je van te voren te gaan informeren of je daar wel verstandig aan doet ,dat zinloze gejammer achteraf heeft dan ook geen zin meer natuurlijk.
- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik sta er persoonlijk niet achter pups in te laten slapen omdat ze teveel zouden zijn voor de teef. Onze (onderhand) oude Border Collie teef Jill heeft een aantal jaren geleden 13 pups gehad, waarvan uiteindelijk 1 overleden is (het enige reutje in het nest!). Wel zijn ze allemaal prima terecht gekomen en Jill werkte daarna nog net zo goed als daarvoor. Aan de andere kant is , wanneer je de pups niet goed kwijt kan, het vooruitzicht van een leven in een asiel ook niet ideaal. Je zult je dus als fokker altijd eerst achter je oren te krabben voordat je besluit een nest op de wereld te brengen, het kunnen er zowaar wel eens meer worden dan je verwacht had. Het kosten-baten plaatje van fokken vind ik een non-issue. Ik vind dat fokken op de eerste plaats een liefhebberij zou moeten zijn en geen bezigheid waarbij je op zijn minst quitte moet draaien. Hobbies kosten nu eenmaal soms geld (maar goed, da's uiteraard alleen mijn mening).
Ik ben blij dat ik verliefd ben geworden op een ras (Border Collie) waarvan het grootste deel nog wordt gefokt op werkeigenschappen en functioneel exterieur, ipv een rasstandaard. Onze pups mogen alle kleuren van de regenboog hebben (alhoewel teveel wit fokken uiteraard niet goed is), er veel variatie in vachtlengte en grootte is en dat deze pups toch gewoon goed te plaatsen zijn. Mochten we zelf pups overhouden dan blijven ze bij ons om bij de schapen getraind te worden, waarna ze alsnog een prima thuis krijgen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de BC fokkerij helemaal ideaal is in alle opzichten, maar ik heb wel het gevoel dat de rasstandaard meer kwaad dan goed doet voor de hondenpopulatie. Of een vlekje op de juiste plek zit, de neus wel kort/lang genoeg is en of de oren tippen of niet....tsja, ik heb er wel eens mijn bedenkingen over. Uiteindelijk is het merendeel van de hondenrassen ooit ontstaan voor een praktisch doel en niet voor esthetische doeleinden. Ik weet wel dat de rasstandaard ooit bedoeld is om ook het functioneel exterieur in stand te houden, maar het valt toch niet te ontkennen dat men daar wel een beetje van afgedwaald is over de jaren heen.
De discussie over de EB vind ik in die zin wel nuttig omdat zij een goed voorbeeld vormen voor de fokkerij waarbij men (lees: fokkers die fokken naar de rasstandaard) voorbij gaat aan het welzijn van de hond. Als student diergeneeskunde hoor ik in de collegezaal ook vaak de EB voorbij komen als voorbeeld van aangeboren gezondheidsproblemen. Dat valt niet te negeren, ook al zijn er ook EB die geen problemen hebben.
Ik ben blij dat ik verliefd ben geworden op een ras (Border Collie) waarvan het grootste deel nog wordt gefokt op werkeigenschappen en functioneel exterieur, ipv een rasstandaard. Onze pups mogen alle kleuren van de regenboog hebben (alhoewel teveel wit fokken uiteraard niet goed is), er veel variatie in vachtlengte en grootte is en dat deze pups toch gewoon goed te plaatsen zijn. Mochten we zelf pups overhouden dan blijven ze bij ons om bij de schapen getraind te worden, waarna ze alsnog een prima thuis krijgen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de BC fokkerij helemaal ideaal is in alle opzichten, maar ik heb wel het gevoel dat de rasstandaard meer kwaad dan goed doet voor de hondenpopulatie. Of een vlekje op de juiste plek zit, de neus wel kort/lang genoeg is en of de oren tippen of niet....tsja, ik heb er wel eens mijn bedenkingen over. Uiteindelijk is het merendeel van de hondenrassen ooit ontstaan voor een praktisch doel en niet voor esthetische doeleinden. Ik weet wel dat de rasstandaard ooit bedoeld is om ook het functioneel exterieur in stand te houden, maar het valt toch niet te ontkennen dat men daar wel een beetje van afgedwaald is over de jaren heen.
De discussie over de EB vind ik in die zin wel nuttig omdat zij een goed voorbeeld vormen voor de fokkerij waarbij men (lees: fokkers die fokken naar de rasstandaard) voorbij gaat aan het welzijn van de hond. Als student diergeneeskunde hoor ik in de collegezaal ook vaak de EB voorbij komen als voorbeeld van aangeboren gezondheidsproblemen. Dat valt niet te negeren, ook al zijn er ook EB die geen problemen hebben.
Laatst gewijzigd door piennl op 04 jul 2008 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

@Tineke, ik jammer niet achteraf hoor.
Een nestje pups verzorgen is zo fantastisch leuk, dat zal iedere fokker beamen. Daarom wilde ik ook een tweede nestje. Maar ik had veel meer verdriet van het afscheid nemen van de pups bij het tweede nestje dan bij het eerste nestje, waarom ? Geen idee. Tranen met tuiten gejankt.
Toen hebben we besloten geen nestje meer te fokken. Het tweede nestje is inmiddels 4 jaar geleden.
Je hebt helemaal gelijk dat ik me beter in het ras had moeten verdiepen voor ik uberhaupt ging fokken. Door internet ben ik een heel stuk wijzer geworden en ook al zou ik geen centje pijn hebben als pups opgehaald worden, dan nog zou ik geen nestje meer fokken.
En over geld ? We hadden veel mensen die een pup van ons wilden en we hebben goed gekeken naar wie goede baasjes zouden zijn. Daarom hebben we ook drie pups verkocht aan mensen die het geld niet meteen op konden hoesten maar in termijnen wel konden betalen.
Wat ik voor normaal aannam 5 jaar geleden, zoals niet normaal gedekt kunnen worden en standaard een keizersnede, vind ik nu helemaal van de zotte. Ik denk ook dat het nog verder de verkeerde kant op gaat met de Engelse bulldog. De excessen worden hoog gewaardeerd en als dat zo doorgaat dan zie ik het heel droevig in.
Een nestje pups verzorgen is zo fantastisch leuk, dat zal iedere fokker beamen. Daarom wilde ik ook een tweede nestje. Maar ik had veel meer verdriet van het afscheid nemen van de pups bij het tweede nestje dan bij het eerste nestje, waarom ? Geen idee. Tranen met tuiten gejankt.
Toen hebben we besloten geen nestje meer te fokken. Het tweede nestje is inmiddels 4 jaar geleden.
Je hebt helemaal gelijk dat ik me beter in het ras had moeten verdiepen voor ik uberhaupt ging fokken. Door internet ben ik een heel stuk wijzer geworden en ook al zou ik geen centje pijn hebben als pups opgehaald worden, dan nog zou ik geen nestje meer fokken.
En over geld ? We hadden veel mensen die een pup van ons wilden en we hebben goed gekeken naar wie goede baasjes zouden zijn. Daarom hebben we ook drie pups verkocht aan mensen die het geld niet meteen op konden hoesten maar in termijnen wel konden betalen.
Wat ik voor normaal aannam 5 jaar geleden, zoals niet normaal gedekt kunnen worden en standaard een keizersnede, vind ik nu helemaal van de zotte. Ik denk ook dat het nog verder de verkeerde kant op gaat met de Engelse bulldog. De excessen worden hoog gewaardeerd en als dat zo doorgaat dan zie ik het heel droevig in.
Laatst gewijzigd door Bullenmama op 04 jul 2008 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Grappig, ik moest ook gelijk aan zijn boek denken toen ik het topic begon te lezen.Inge O schreef: 'gebrainwashed' door wat eberhard trumler daarover schreef : een nest moest een 'normale' grootte hebben, dus 11 puppen werden 6 puppen.
Laatst gewijzigd door MirandaH op 17 jul 2008 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Re: Veel pups.
Maar jouw Bones komt toch ook uit een giga groot nest en is toch ook een prima hond geworden ?Mir@n schreef:Ikzelf vraag me dan ook ernstig af, of het niet beter is om de moeder te ontlasten en een paar pupjes te euthenaseren, daar het voor moeders ook niet gemakkelijk zal zijn meer dan 10 puppen groot te brengen, zonder dat er bijgevoerd moet worden.
Dit is echt een serieus gemeend onderwerp, dus graag ook redelijke reacties.
Waaarom vraag je je dat nu dan af ?
Persoonlijk is dat het risico van het fokken en als je ze niet kwijtraakt dan zal je ze zelf moeten houden