Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border Terriër

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

jidde

Border Terriër

Ongelezen bericht door jidde »

een vriendin en haar vriend zijn opzoek naar een leuk klein hondje. Aangezien zij of met krukken loopt of rolstoel afhankelijk is, moet deze niet te druk zijn.
Zelf vind ik de border terrier ergggg leuk, en zij vind ze ook erg leuk eruit zien.
Alleen heb k geen idee wat ze zoal onder de leden hebben of wat ze kosten :denken:

Kan iemand mij helpen?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind ze ook erg leuk :ok: Maar nou niet bepaald het toonbeeld van heel erg rustig. Volgens mij hebben ze ook flink wat beweging nodig.

Er is een bepaalde verkrampingsziekte die bij Borders voorkomt. CECS oftewel Spike's disease.

http://www.border-terriers.nl/spikes-disease/
Afbeelding
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

borders zijn net als de parson en de Jack russell werk honden... en hebben flinke beweging nodig....
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
jidde

tja ik ken 4 border terriers. Zijn in het algemeen rustig (niet nerveus enzo) maar wel lekekr actief met balletjes en spelen :ok: Redelijk sociaal ook, het blijven terriers.
haar vriend en zij vinden het leuke honden om te zien :ok: Ze wonen richting zoetermeer, als iemand een border heeft, willen ze die denk ik graag ontmoeten
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Wat ik zie bij Border terriers is dat ze zich goed aan de situatie aanpassen.
Mijn collega heeft er een die heel sportief is (doet ook behendigheid), maar overdag als ze werkt gaat ze mee naar de winkel maar moet ze netjes achter liggen en dat doet ze prima.

Het blijven inderdaad wel terriers :wink:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

jidde schreef:tja ik ken 4 border terriers. Zijn in het algemeen rustig (niet nerveus enzo) maar wel lekekr actief met balletjes en spelen :ok: Redelijk sociaal ook, het blijven terriers.
haar vriend en zij vinden het leuke honden om te zien :ok: Ze wonen richting zoetermeer, als iemand een border heeft, willen ze die denk ik graag ontmoeten

ja maar zoals ik al zei ze hebben veel beweging nodig... en vandaar dat de 4 borders die jij kent zo relaxt zijn...
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

je moet het treffen ;) borders kunnen heel makkelijk zijn ( ja uh.. als terrier dan he) maar er zitten zeker pittige bij , nerveus? hyper? zo hoort geen enkele terrier te zijn, maar bij onvoldoende stimulans en leiding, heb je aan een echte terrier een hele lastige ( logisch)

als ze echt graag een border terrier wil? zou ik uitkijken naar een volwassen herplaatser ;)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn jongste broer heeft een Border. Het is inderdaad een hondje wat veel beweging en uitdaging nodig heeft aan de andere kant zijn ze slim en gemakkelijk te trainen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik zou zelf eerder voor de Australische terriër gaan, volgens zeggen (iemand die beide rassen fokt) zijn die veel makkelijker.
die zijn ook een heel stuk makkelijker, maar dus ook heel anders :mrgreen: je moet daar maar net op vallen ;)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
yamie schreef:
Nanna schreef:Ik zou zelf eerder voor de Australische terriër gaan, volgens zeggen (iemand die beide rassen fokt) zijn die veel makkelijker.
die zijn ook een heel stuk makkelijker, maar dus ook heel anders :mrgreen: je moet daar maar net op vallen ;)
Ik lees over krukken en rolstoelen. Dan lijkt me een wat makkelijker ras veel fijner dan een toch wat lastiger ras met meer eisen qua werk en beweging. :wink:
ja mij ook, maar als ze qua uiterlijk op een border vallen, is een aus. terrier wel heel wat anders, zo bedoel ik het, ik kan ook wel een cavaliertje adviseren, maar ja.... :mrgreen:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Een border is een (die van mij dan :mrgreen: ) heerlijk beessie, in huis rustig, maar heeft wel d'r beweging nodig. Kan ook naast de fiets eventueel en is een giga ballenfreak.
En ja idd die van mij heeft spike's disease
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
jidde

Ze weet dat ze veel beweging nodig hebben, en dat zal ze zeker ook gaan doen. haar vriend kan savonds lekker veel met beessie doen.
Ze kan ook zoekspelletjes doen, ballen gooien en lopen kan ze ook wel hoor. Fietsen, ze heeft een ligfiets. Dat zal vast ook wel te trainen zijn.

thuis hebben ze altijd een dwergpincher mix gehad, alleen degene die ik daarvan ken zijn behoorlijk pittig! Ook zijn ze nu erg populair, wat het lastiger maakt om een goede aan te schaffen.
jidde

http://www.bordertjes.nl/

Volgende week vrijdag gaat ze daar kijken :ok: (elly)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:http://www.bordertjes.nl/

dat is een heel puik adresje :ok: :ok:
jidde

yamie schreef:
jidde schreef:http://www.bordertjes.nl/

dat is een heel puik adresje :ok: :ok:
Gelukkig :mrgreen: Ik ben helemaal niet in de wereld van border terriers :N: Ze heeft in ieder geval een fijn telefoon gesprek gehad. Mams is wel zwanger, pups komen begin augustus. Dus ze zal niet meteen verkocht zijn als de pups er zijn :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”