Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het zoveelste 'wat zit hier' topic :P

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Het zoveelste 'wat zit hier' topic :P

Ongelezen bericht door Morgaine »

Afbeelding

Afbeelding

kruisingkje uit Slowakije, wat maken jullie dr van?
Laatst gewijzigd door Morgaine op 03 jul 2008 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: Het zoveelste 'wat zit hier' topic :P

Ongelezen bericht door Elly* »

Morgaine schreef:Afbeelding

Afbeelding

kruisingkje uit Slowakije, wat maken jullie dr van?
Hoe groot is ze? Ik vind er iets van pinscher in het koppie zitten, misschien dan iets met een herdertje of keeshond?
Morgaine
Zeer actief

owja de afmetingen moest ik id nog dr bij zetten.
Ze is is vrij klein, ongeveer 45-48 cm schoft
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

vastgotaspets vind ik ze wel wat op lijken, alleen dan wel wat hoger op de been. of noorse elandhund ofzo.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik dacht ook aan een Vastgotaspets. Misschien gekruisd met een Duitse Herder?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

husky x corgi
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Waarom zien zoveel mensen dit soort kruisingen altijd als een kruising tussen twee rashonden? Ik blijf me erover verbazen :mrgreen: De kans dat het gewoon het product is van een herderachtig hondje met een andere herderachtige hond, beiden zonder stamboom, en hun ouders idem dito, lijkt me toch het waarschijnlijkst.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Nanna schreef:Ik haal er wel een hoop tsjechoslowaakse wolfhond uit ;-)
Was het 1e waar ik ook aan dacht. en dan met corgi, herder enz :wink:
linda1985
Zeer actief

Gos schreef:Waarom zien zoveel mensen dit soort kruisingen altijd als een kruising tussen twee rashonden? Ik blijf me erover verbazen :mrgreen: De kans dat het gewoon het product is van een herderachtig hondje met een andere herderachtige hond, beiden zonder stamboom, en hun ouders idem dito, lijkt me toch het waarschijnlijkst.
ik haal er gewoon echt vastgotaspets uit, maar er kan ook best een herder mix doorheen zitten het hoeft inderdaad geen kruising van 2 rashonden te zijn daar heb je gelijk in.
Afbeelding
Morgaine
Zeer actief

Ze heeft inderdaad wel heel veel weg van zo'n vastgotas-dinges :mrgreen: maar dat lijkt me echt zo onwaarschijnlijk dat dat er in zit aangezien ze uit slowakije komt. T zou natuurlijk wel kunnen, ik weet niet waar ze zat voor ze in het dodingsstation terecht kwam...
Ze heeft ook de staartdracht precies zo, ook zo'n krul omhoog, niet de hele tijd maar als ze lekker rondloopt te snuffen gaat het staartje zo in de krul.
linda1985
Zeer actief

Inge O schreef:
linda1985 schreef:vastgotaspets vind ik ze wel wat op lijken, alleen dan wel wat hoger op de been. of noorse elandhund ofzo.
oh ja, die lopen er zat in slowakije :wink: .
Gos schreef:Waarom zien zoveel mensen dit soort kruisingen altijd als een kruising tussen twee rashonden? Ik blijf me erover verbazen :mrgreen: De kans dat het gewoon het product is van een herderachtig hondje met een andere herderachtige hond, beiden zonder stamboom, en hun ouders idem dito, lijkt me toch het waarschijnlijkst.
ik snap dat dus ook niet, al helemaal niet als er de meest onwaarschijnlijke rassen bijgehaald worden :80: :mrgreen: .
dan een Tjechoslowaakse Wolfhond die zullen er wel rondlopen :pffff:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

linda1985 schreef:
Inge O schreef:
linda1985 schreef:vastgotaspets vind ik ze wel wat op lijken, alleen dan wel wat hoger op de been. of noorse elandhund ofzo.
oh ja, die lopen er zat in slowakije :wink: .
ik snap dat dus ook niet, al helemaal niet als er de meest onwaarschijnlijke rassen bijgehaald worden :80: :mrgreen: .
dan een Tjechoslowaakse Wolfhond die zullen er wel rondlopen :pffff:
Ach :pffff: om een kruisings nest te fokken heb je altijd maar één hond nodig van een bepaald ras (of idd een kruisin) dus onwaarschijnlijk iets kan wel :smile: :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Mij ook. En weet je, ik vind dit soort onherleidbare kruisingen, deze 'boerenhondjes' uit binnen- of buiteand gewoon prachtig zoals ze zijn. Mooie 'gemiddelde' honden. En dan bedoel ik gemiddeld zeer positief; echt honden zoals honden horen te zijn (nou ja, in mijn ogen dan hè :wink: ).
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Precies wat ik ook elke keer denk.

Maar voor de fun is het een leuk raadspelletje. Wat het knapst zou zijn, als een hond het "product" is van 4 rashonden en dat alle rassen genoemd worden :wink: :ok:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

JBK schreef:
Precies wat ik ook elke keer denk.

Maar voor de fun is het een leuk raadspelletje. Wat het knapst zou zijn, als een hond het "product" is van 4 rashonden en dat alle rassen genoemd worden :wink: :ok:
Een kruising tussen 2 rashonden dan heb je zoiets van waarom denken ze dat? Mag ik dan vragen waarom jij denkt dat het er 4 zijn en geen 6? :smile:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

boxersien schreef:Een kruising tussen 2 rashonden dan heb je zoiets van waarom denken ze dat? Mag ik dan vragen waarom jij denkt dat het er 4 zijn en geen 6? :smile:
Mag ook 3, 5 of 21 zijn :lekkerpuh: :smile:
Morgaine
Zeer actief

mensen, mensen dit is inderdaad alleen puur voor de lol :mrgreen:
We zullen dr toch nooit uitkomen. Ik vind het id alleen leuk om te horen wat mensen dr in zien. Toen ik eens met dr liep ben ik eens staande gehouden met de vraag of het een tsjech was. Ze heeft er ergens ook wel een beetje van weg, net zoals van de vasgotas-dinges en DH en dat pinscher-achtige herken ik ook wel.

Ik plaats eens twee filmpjes voor nog meer raadplezier :mrgreen: :

http://smg.photobucket.com/albums/v660/ ... ola038.flv

http://smg.photobucket.com/albums/v660/ ... ola039.flv
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Het is gewoon een lekkere teutebel :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”