Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat past bij mij?
Moderator: moderatorteam
- SimoneA
- Zeer actief
Tja
Hoi Linda,
Volgens mij neig je toch naar een Border of een Belg. Laten wij nou toch beide rassen in huis hebben...... 2 mechels en 1 border
Als je eens wilt komen kijken bij onze honden ben je van harte welkom!
Stuur maar een pb als je interesse hebt.
Groetjes Simone
Volgens mij neig je toch naar een Border of een Belg. Laten wij nou toch beide rassen in huis hebben...... 2 mechels en 1 border
Groetjes Simone
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Tja
Wat aardig van je, ik houd het in m'n achterhoofdSimoneA schreef:Hoi Linda,
Groetjes Simone

Linda, Izzie en Bram
-
Suuz
- Zeer actief
Wat een gedegen voorbereiding, leuk
Ik heb sinds 2 weken een kleine middenslag poedel
en ik kan nu al zeggen dat 'ie helemaal aan jouw lijstje zou voldoen, Lysette heeft het mooi omschreven.
Voor het maatje meer ga je dan natuurlijk voor een grote Poedel.
Je moet er even aan wennen, het uiterlijk ook maar wat zijn ze gaaf
Maar als ik puur op jou, je verhalen en dit topic afga zou ik zeggen een Aussie, helemaal Linda
Ik ken er een aantal en stuk voor stuk superhonden, wel wat eigenwijs op z'n tijd, of beter gezegd soms een uitdaging ... maar dat is toch ook wel heel charmant.
Grappig trouwens, het lijkt wel dat je in dit topic bijna een Belg opgedrongen krijgt
Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk tegen die tijd gaat worden.
Veel plezier met de voorpret in ieder geval
Ik heb sinds 2 weken een kleine middenslag poedel
Voor het maatje meer ga je dan natuurlijk voor een grote Poedel.
Je moet er even aan wennen, het uiterlijk ook maar wat zijn ze gaaf
Maar als ik puur op jou, je verhalen en dit topic afga zou ik zeggen een Aussie, helemaal Linda
Ik ken er een aantal en stuk voor stuk superhonden, wel wat eigenwijs op z'n tijd, of beter gezegd soms een uitdaging ... maar dat is toch ook wel heel charmant.
Grappig trouwens, het lijkt wel dat je in dit topic bijna een Belg opgedrongen krijgt
Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk tegen die tijd gaat worden.
Veel plezier met de voorpret in ieder geval
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Ik zou toch nog een hond aan je lijstje willen toevoegen: de Beardie. Voldoet volgens mij aan al je wensen. En ze hebben nog flaporen en lange haren ook!
Er wordt wel gezegd dat het blaffers zijn maar (toevallig?) hebben wij er drie die nauwelijks blaffen. Alleen tijdens agility blaffen de meeste Beardies wel, onze Tjeu is daar een uitzondering op.
Ze zijn vriendelijk, sexegenoten kunnen bijna zonder uitzondering met elkaar overweg en ze zijn werkwillig zonder druk te zijn.
Soms komt er wel angst voor maar daar kun je je lijnen op uitzoeken.
En zo kan een Beardie agility doen:
http://nl.youtube.com/watch?v=kcJXCLCrHG4
Er wordt wel gezegd dat het blaffers zijn maar (toevallig?) hebben wij er drie die nauwelijks blaffen. Alleen tijdens agility blaffen de meeste Beardies wel, onze Tjeu is daar een uitzondering op.
Ze zijn vriendelijk, sexegenoten kunnen bijna zonder uitzondering met elkaar overweg en ze zijn werkwillig zonder druk te zijn.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja hè?Jay1978 schreef:Wow... die harlekijn poedels... wat zijn ze mooi!
Ik vind ze zelf ook geweldig, ze hebben superfijne karakters en zijn absoluut niet tuttig, zeker niet die 2 bij mij op mijn werk.
Als ik niet zo verslingerd zou zijn aan de Laekense, zou ik heel graag een Harlekijn Koningspoedel willen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
De Bearded zie ik veel bij agility. Ik denk dat ze wel in mijn wensenlijstje passen, maar ik heb er niet zoveel mee. Gewoon een gevoel dus, verder nergens op gebaseerdHanneke schreef:Ik zou toch nog een hond aan je lijstje willen toevoegen: de Beardie. Voldoet volgens mij aan al je wensen. En ze hebben nog flaporen en lange haren ook!

Linda, Izzie en Bram
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
-
Reini
- Zeer actief
- Rosa
- Zeer actief
Wat ontzettend leuk dat er toch een vriendinnetje voor Bram mag komen!
Als ik zo hoor welke honden er genoemd worden... heb je nog best wat te kiezen. Als je een hond wil die ook wel wil spelen met andere honden bijvoorbeeld tijdens een wandeling zou ik niet zo snel voor een border collie gaan. De meeste die ik ken zijn toch wel heel erg op de baas gericht en zijn niet echt met andere honden bezig (of ze drijven tijdens een wandeling). Op zich denk ik dat een Vizla wel goed bij jou en Bram past. Ga je voor een belgische herder (bijvoorbeeld een tervuerense) dan moet je echt goed kijken qua fokker. Sommige zijn toch wel snel onder de indruk van dingen en dat lijkt me niet zo prettig tijdens behendigheid (wedstrijd). Succes met je keuze
Er zijn gewoon een heleboel leuke rassen en dat maakt het zo moeilijk 
Als ik zo hoor welke honden er genoemd worden... heb je nog best wat te kiezen. Als je een hond wil die ook wel wil spelen met andere honden bijvoorbeeld tijdens een wandeling zou ik niet zo snel voor een border collie gaan. De meeste die ik ken zijn toch wel heel erg op de baas gericht en zijn niet echt met andere honden bezig (of ze drijven tijdens een wandeling). Op zich denk ik dat een Vizla wel goed bij jou en Bram past. Ga je voor een belgische herder (bijvoorbeeld een tervuerense) dan moet je echt goed kijken qua fokker. Sommige zijn toch wel snel onder de indruk van dingen en dat lijkt me niet zo prettig tijdens behendigheid (wedstrijd). Succes met je keuze
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)