Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

animalplanet, honden met voernijd worden ingeslapen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

murmel

Ongelezen bericht door murmel »

een hond moet je respecteren voor wat hij is: een dier
respect begint met kleine dingen zoals een gegeven voerbak niet afpakken.

ook kinderen moeten een hond leren respecteren, en daar ligt de taak ook bij de ouders.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

murmel schreef:een hond moet je respecteren voor wat hij is: een dier

ook kinderen moeten een hond leren respecteren, en daar ligt de taak ook bij de ouders.
:roll: natuurlijk moeten kinderen dat leren. Maar dat leer je ze niet door ze in het gezicht te laten bijten door een hond waarvan bekend was dat ie baknijd had.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

estelle schreef:

:roll: natuurlijk moeten kinderen dat leren. Maar dat leer je ze niet door ze in het gezicht te laten bijten door een hond waarvan bekend was dat ie baknijd had.
Dat is dus bij een vriend van mij gebeurd. Zijn hond had baknijd, honden aten apart in de gang, hun kind kwam na 2 jaar toch per ongeluk de gang inlopen omdat mama in de keuken was en hij even 2 seconde aan de aandacht ontglipt was en HAP! midden in zijn gezicht. Godzijdank viel het mee. Diezelfde hond beet kind ook nog een keer toen hij ineens een tennisbal had gevonden in de tuin en die tussen de kussens op de bank lag zonder dat iemand het wist. Kind wilde tv kijken, HAP, weer midden in zijn gezicht. Die hond dreigde gelukkig vooral en haalde uit met een schamp. Maargoed, dat was wel erg vervelend. Voordeel was dat kind vanaf toen heel erg bang voor de hond was en zelf uit de buurt bleef.

Ook de vriendin van hem is zo meerdere keren gebeten en dan wel heel diep omdat hij volwassenen wel doorbeet. Ook toen ze op de helft van haar zwangerschap was. Dat is geen pretje omdat je met een baby in je buik geen hondenbeten wil die flink gaan ontsteken.

Baknijd en bezitsnijd is hartstikke rot want soms zie je het helemaal niet aankomen. :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hoe rot ik het ook iedere keer vind als ik zo'n geval zie van voerbaknijd-inslapen, ik begrijp het wel, omdat er gewoon zo ontieglijk veel honden de animal shelters binnenkomen per dag, dat ze wel zullen móeten selecteren. Zoveel honden als er daar dagelijks binnenkomen kunnen gewoon onmogelijk allemaal geplaatst worden. Dan selecteer je, hoe hard het ook misschien overkomt, toch op de hoogst mogelijke plaatsingskans voor een hond. En een hond met voerbaknijd is nu eenmaal een groter risico.
piennl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door piennl »

Onze honden leven in een roedel en de meesten laten door grommen en blaffen weten dat ze geen anderen rond hun bak dulden. Ze eten apart dus er vallen geen gewonden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het geen probleem vind zolang ik zelf wel bij de bak kan. Ik heb daarbij altijd het idee dat ik de alpha ben en ik dus 'van zijn voer mag eten' als ik dat wil.

Dit is dus ook geen probleem bij hen, behalve bij de twee pups die we nu hebben. Ik heb het vermoeden dat ze tekort zijn gekomen in het nest. De fokker heeft ze van melk meteen op brok overgezet zonder tussenfase met pap ed. Het gaat nu beter, maar in het begin verstarden de pups als ik bij hen kwam en als ik met mijn hand bij zijn brokken kwam hoefde er maar weinig te gebeuren wilden ze me bijten. Ik ben aan de slag gegaan met ze, met als gevolg dat ik gewoon bij ze kan komen, ze kan aanhalen en hun bak kan weghalen mocht dit om de een of andere reden noodzakelijk zijn.

Voor ons is een zekere mate aan baknijd acceptabel, aangezien het onderdeel is van de dagelijkse 'machtsstrijd' in de kennel. Echter, die moet zich niet uitstrekken in aggressie naar ons toe. Wij hebben geen kinderen en als we die wel hadden dan kwamen die niet bij de kennels als de honden eten, dus wat dat betreft is het makkelijk praten. Ik kan me dus ook voorstellen dat baknijd niet geduld kan worden als er kinderen in het spel zijn, zeker aangezien kinderen in principe niet hoger staan dan de hond (hoe graag we dat ook anders zouden zien).

In een land als de VS, waar de straathonden problematiek dramatisch is zijn helaas strenge criteria verbonden aan de herplaatsbaarheid van een asielhond. In een ideale wereld is dit niet nodig, maar daar leven we helaas niet in...
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hier hebben de honden ook baknijd naar elkaar. Ik heb zelf nooit de neiging iets af te pakken dus dat doe ik ook nooit. Martijn wel en het kan bij alle honden. Bij mijn vorige hond kon het ook maar deed ik het ook nooit. Ik durf het niet goed omdat ik bang ben dat ze toch een keer uithalen wat de band voor mij wat zou verzieken.
Hier eten alle honden dus apart en alleen Dapper staat in de woonkamer. Ze hebben nog nooit naar mij gegromd of gedaan maar dat komt denk ik wel doordat ik dus ook niks afpak.

Eva en Dapper hebben de ergste baknijd naar elkaar maar dat komt dus omdat Dapper van Eva afpakt en andersom. Cleo kan bij beiden gewoon komen kijken zonder dat ze moeilijk doen. Cleo is ook de baas. Haar eten wordt wel afgepakt door Dapper en dan gromt ze maar loopt toch weg omdat ze weet dat Dapper wat er ook gebeurd doordrukt en haar eten hoe dan ook opvreet als hij erbij kan. :roll:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Omdat Felix al z'n eten uit de voerdummy krijgt eet hij uit onze handen :mrgreen: :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
murmel

estelle schreef:

inderdaad, als je als ouder weet dat je hond baknijd heeft moet je de situatie zo creeeren dat het kind de kans niet krijg om het dier te benaderen terwijl hij eet...tenzij het kind groot genoeg is om te begrijpen dat het een dier is die je moet laten eten en dan moet gerustlaten en daar ook niet toevallig passeren...

desnoods maak je een kennel in de tuin waar de hond wordt in ondergebracht om te eten....
murmel

maar ik kan me wel voorstellen dat in amerika honden in een asiel worden afgemaakt die baknijd hebben omdat er toch al veel te veel honden zijn in dat asiel die nooit een kans tot herplaatsing krijgen ...
misschien moeten ze maar doen zoals in sommige oosterse landen, zoals japan en honden in de pan bakken...schijnt een delicatesse te zijn...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ben ik wel met je eens (tot op een zekere hoogte, wij laten ons doen en laten niet door een hond bepalen), maar het overgrote deel van de bevolking denkt hier toch anders over. Zodra een hond (of ander huisdier) te "moeilijk" doet (lees; te veel dierlijk gedrag laten zien en teveel moeite erin moeten steken) vindt men een huisdier al te veel. En dan wordt die weggebracht naar een asiel. In het asiel waar ik heb gewerkt werd zeker 75% van de dieren afgestaan vanwege te weinig tijd voor het dier. En dan heb je het nog niet eens over de probleemgevallen, maar over gewone lieve dieren waar niets mis mee was. Dus als daar al moeilijk over gedaan wordt, dan kun je misschien nagaan hoe weinig interesse er is voor dieren die wel een grotere gebruiksaanwijzing hebben.
estelle

MARC_S schreef:
estelle schreef:

Dat is dus bij een vriend van mij gebeurd. Zijn hond had baknijd, honden aten apart in de gang, hun kind kwam na 2 jaar toch per ongeluk de gang inlopen omdat mama in de keuken was en hij even 2 seconde aan de aandacht ontglipt was en HAP! midden in zijn gezicht. Godzijdank viel het mee. Diezelfde hond beet kind ook nog een keer toen hij ineens een tennisbal had gevonden in de tuin en die tussen de kussens op de bank lag zonder dat iemand het wist. Kind wilde tv kijken, HAP, weer midden in zijn gezicht. Die hond dreigde gelukkig vooral en haalde uit met een schamp. Maargoed, dat was wel erg vervelend. Voordeel was dat kind vanaf toen heel erg bang voor de hond was en zelf uit de buurt bleef.

Ook de vriendin van hem is zo meerdere keren gebeten en dan wel heel diep omdat hij volwassenen wel doorbeet. Ook toen ze op de helft van haar zwangerschap was. Dat is geen pretje omdat je met een baby in je buik geen hondenbeten wil die flink gaan ontsteken.

Baknijd en bezitsnijd is hartstikke rot want soms zie je het helemaal niet aankomen. :wink:
Jakkes, dat is echt vervelend. Gelukkig is dat kindje er dan nog goed vanaf gekomen.
Het blijft gewoon altijd link zulke honden in een gezin met kinderen. Kinderen doen zulke onverwachte dingen en ze zijn zo snel. Voorheen was ik nogal simpel daarin als in 'dat gebeurd mij niet' of 'dat zal mijn kind niet doen' maar ik merk nu dat dit toch wel erg makkelijk gezegd is.
murmel

Muk schreef:

Ben ik wel met je eens (tot op een zekere hoogte, wij laten ons doen en laten niet door een hond bepalen), maar het overgrote deel van de bevolking denkt hier toch anders over. Zodra een hond (of ander huisdier) te "moeilijk" doet (lees; te veel dierlijk gedrag laten zien en teveel moeite erin moeten steken) vindt men een huisdier al te veel. En dan wordt die weggebracht naar een asiel. In het asiel waar ik heb gewerkt werd zeker 75% van de dieren afgestaan vanwege te weinig tijd voor het dier. En dan heb je het nog niet eens over de probleemgevallen, maar over gewone lieve dieren waar niets mis mee was. Dus als daar al moeilijk over gedaan wordt, dan kun je misschien nagaan hoe weinig interesse er is voor dieren die wel een grotere gebruiksaanwijzing hebben.

tja, das het resultaat van onzer consumptiemaatschappij, niet?

het ligt nooit aan het dier zelf, maar enkel aan de mens
estelle

Hier heeft alleen Hera baknijd. De andere honden mogen nog niet kijken naar dr eten want dan haalt ze uit.
Wij kunnen wel gewoon bij hun voerbakken komen. Rosalie vinden ze ook prima, mag niet maar ze doen haar niks.

Heb 1x een hond met enorme baknijd gehad, die vloog je aan als je zelfs op meters afstand langs hem wilde.
Dat heb ik er echt op een minder vriendelijke manier uitgekregen maar bij hem was het ook hij of ik (of iemand anders) die gewond zou raken.
Dat soort fratsen moet ik echt niet.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

murmel schreef:
Muk schreef:

tja, das het resultaat van onzer consumptiemaatschappij, niet?

het ligt nooit aan het dier zelf, maar enkel aan de mens
Mee eens. Je kunt het de dieren niet kwalijk nemen, maar het is nu eenmaal zo. En daar zal een organisatie zich soms aan moeten aanpassen. Tenminste die in Amerika, maar ook in Nederland worden honden met extreme gedragsproblemen soms ingeslapen door de asielen.
laeken
Zeer actief

estelle schreef: Jakkes, dat is echt vervelend. Gelukkig is dat kindje er dan nog goed vanaf gekomen.
Het blijft gewoon altijd link zulke honden in een gezin met kinderen. Kinderen doen zulke onverwachte dingen en ze zijn zo snel. Voorheen was ik nogal simpel daarin als in 'dat gebeurd mij niet' of 'dat zal mijn kind niet doen' maar ik merk nu dat dit toch wel erg makkelijk gezegd is.
Klopt, ik wordt ook kriegelig als mensen pertinent zeggen dat ze iets nooit zou overkomen. Je kan echt heel goed opletten en misschien overkomt het sommigen ook gewoon niet. Maar toch.....als je kindje nog nooit ineens snel de gang in is gehold naar mama dan verwacht je dat gewoon niet. :19: Je kan niet alles voorkomen. En als hondjelief dan ineens op de bank een speeltje tussen de kussens blijkt te hebben liggen......of een gevonden bal (die door de buurkinderen de tuin in was getennist) mee naar bed genomen en dan wil je hem aaien en zie je de bal niet, HANG! Zo ging dat en dat is haast niet te voorkomen helaas, dus een hondje met enorme bezitsdrift blijft link :wink:
Afbeelding
estelle

MARC_S schreef:
estelle schreef: Jakkes, dat is echt vervelend. Gelukkig is dat kindje er dan nog goed vanaf gekomen.
Klopt, ik wordt ook kriegelig als mensen pertinent zeggen dat ze iets nooit zou overkomen. Je kan echt heel goed opletten en misschien overkomt het sommigen ook gewoon niet. Maar toch.....als je kindje nog nooit ineens snel de gang in is gehold naar mama dan verwacht je dat gewoon niet. :19: Je kan niet alles voorkomen. En als hondjelief dan ineens op de bank een speeltje tussen de kussens blijkt te hebben liggen......of een gevonden bal (die door de buurkinderen de tuin in was getennist) mee naar bed genomen en dan wil je hem aaien en zie je de bal niet, HANG! Zo ging dat en dat is haast niet te voorkomen helaas, dus een hondje met enorme bezitsdrift blijft link :wink:
Precies. Sinds Rosalie heb ik zoiets van 'zeg nooit nooit'.
Ik was eens in de keuken bezig met eten maken. Wij hebben een open keuken maar vanuit de keuken niet gelijk zicht op de woonkamer.
Ineens hoorde ik Woopy hard piepen dus ik schoot de kamer in, zat Rosalie hem dus te knijpen.
Gelukkig niks aan de hand verder, Rosalie op dr sodemieter gegeven maar ik was me rot geschrokken. En het schoot echt door mn hoofd van 'wat als Woopy uit had gehaald want het is toch een hond die snel bijt'.
Sindsdien ben ik dus nog allerter maar ja, ik moet toch ook weleens naar de wc of ik moet even snel iets boven halen.

Oveirgens heeft Hera enorme bezitsdriften, voor ons is het best weleens moeilijk haar dr bal af te laten geven, ze legt hem neer en op het moment dat je hem wilt pakken grijpt ze hem rakelings voor je vingers langs weg. Bij Rosalie is ze echter ontzettend voorzichtig en zal ze iets nooit voor Rosalie dr vingers wegpakken. Met Rosalie heeft ze enorm veel kalmte.
Chello kan hier echt het minste hebben van Rosalie terwijl hij dus totaal geen bezitsdrift heeft o.i.d.

pff dit gaat erg offtopic haha.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

estelle schreef:Bij Rosalie is ze echter ontzettend voorzichtig en zal ze iets nooit voor Rosalie dr vingers wegpakken. Met Rosalie heeft ze enorm veel kalmte.
Hoe oud is Rosalie?
Als ze nu nog erg jong is moet je daar erg mee gaan oppassen als ze straks wat ouder wordt en het kindergezichtje gaat veranderen in een klein mensenhoofd.
Er komt een tijd dat het puppiekrediet stopt. Gewoon even ter info :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

LongFields schreef:Hoe rot ik het ook iedere keer vind als ik zo'n geval zie van voerbaknijd-inslapen, ik begrijp het wel, omdat er gewoon zo ontieglijk veel honden de animal shelters binnenkomen per dag, dat ze wel zullen móeten selecteren. Zoveel honden als er daar dagelijks binnenkomen kunnen gewoon onmogelijk allemaal geplaatst worden. Dan selecteer je, hoe hard het ook misschien overkomt, toch op de hoogst mogelijke plaatsingskans voor een hond. En een hond met voerbaknijd is nu eenmaal een groter risico.
Inderdaad net als wat andere ook imo :wink: terecht aangaven als je zoveel honden hebt die je moet laten gaan omdat er geen baasjes voor zijn dan is de slectieprocedure gewoon vlijmscherp ,hoe spijtig ik het soms ook vind om te zien :jank:
tineke

estelle schreef:Hier heeft alleen Hera baknijd. De andere honden mogen nog niet kijken naar dr eten want dan haalt ze uit.
Wij kunnen wel gewoon bij hun voerbakken komen. Rosalie vinden ze ook prima, mag niet maar ze doen haar niks.

Heb 1x een hond met enorme baknijd gehad, die vloog je aan als je zelfs op meters afstand langs hem wilde.
Dat heb ik er echt op een minder vriendelijke manier uitgekregen maar bij hem was het ook hij of ik (of iemand anders) die gewond zou raken.
Hier geen baknijd naar ons toe ,de fila's hebben sowieso nergens nijd over naar de baasjes dat zit in die genen gebakken :mrgreen:
Onderling zou het wel kunnen ontstaan maar 1 van ons is er altijd bij als gegeten word en ze staan allemaal apart en pikken wordt niet getolereerd.
Orson zou als hij de kans kreeg :mrgreen: alles afpakken bij elke hond en het vervolgens na voldoende gegeten te hebben het gaan bewaken tegenover de andere honden.
Hier is het eten en als je geen trek hebt is het pecht de bakken gaan allemaal weg na verloop van tijd.

Tash had ook baknijd maar door haar in alle rust de gelegenheid geven haar eten te eten ,iets wat zij op het het vorige adres niet kon :wink: ,is dit helemaal overgegaan al heb ik haar wel altijd ook apart haar eten laten eten.
Ik ben niet de strijd met haar aangegaan ,niet verstandig ook met een volwassen mastinoteef lijkt me ,en het is toch helemaal goed gekomen met haar :ok:
estelle

tineke schreef:
estelle schreef:Hier heeft alleen Hera baknijd. De andere honden mogen nog niet kijken naar dr eten want dan haalt ze uit.

Hier geen baknijd naar ons toe ,de fila's hebben sowieso nergens nijd over naar de baasjes dat zit in die genen gebakken :mrgreen:
Onderling zou het wel kunnen ontstaan maar 1 van ons is er altijd bij als gegeten word en ze staan allemaal apart en pikken wordt niet getolereerd.
Orson zou als hij de kans kreeg :mrgreen: alles afpakken bij elke hond en het vervolgens na voldoende gegeten te hebben het gaan bewaken tegenover de andere honden.
Hier is het eten en als je geen trek hebt is het pecht de bakken gaan allemaal weg na verloop van tijd.

Tash had ook baknijd maar door haar in alle rust de gelegenheid geven haar eten te eten ,iets wat zij op het het vorige adres niet kon :wink: ,is dit helemaal overgegaan al heb ik haar wel altijd ook apart haar eten laten eten.
Ik ben niet de strijd met haar aangegaan ,niet verstandig ook met een volwassen mastinoteef lijkt me ,en het is toch helemaal goed gekomen met haar :ok:
Sam was een x labrador. Ik geloof nog steeds dat er dogo bloed doorheen heeft gezeten al werd dat hier altijd ontkend. maar goed, een flinke jongen is hij.
Sam zat in het asiel, had meerder baasjes gehad die bang van hem waren. Hij kreeg op zijn vorige adressen precids voor elkaar wat hij wenste door te grommen e.d.
Bij ons kwam hij dus van een koude kermis thuis.
Sam hebben we een paar keer flink aangepakt en daarna was het over. HIj heeft daarna echt niet in angst gezeten ofzo, hij eet heerlijk zn bak leeg en iedereen kan er nu bij komen zonder dat er 1 onvertogen woord valt van meneer.

ik denk dat zo'n aanpak gewon bij de ene hond prima kan werken en de andere hond gaat eraan onderdoor als je zoiets zou doen. Sam kon dit prima hebben.
estelle

Jaap* schreef:
estelle schreef:Bij Rosalie is ze echter ontzettend voorzichtig en zal ze iets nooit voor Rosalie dr vingers wegpakken. Met Rosalie heeft ze enorm veel kalmte.
Hoe oud is Rosalie?
Als ze nu nog erg jong is moet je daar erg mee gaan oppassen als ze straks wat ouder wordt en het kindergezichtje gaat veranderen in een klein mensenhoofd.
Er komt een tijd dat het puppiekrediet stopt. Gewoon even ter info :wink:
Rosalie wordt 4 in december.
IK weet dat ik moet blijven oppassen hoor en dat Hera op den duur ook ruwer wordt met Rosalie maar dat houden we goed in de gaten hoor.
Tot nu toe zijn het 2 handen en 4 poten op 1 buik. :wink:
tineke

estelle schreef:
tineke schreef:

Sam was een x labrador. Ik geloof nog steeds dat er dogo bloed doorheen heeft gezeten al werd dat hier altijd ontkend. maar goed, een flinke jongen is hij.
Sam zat in het asiel, had meerder baasjes gehad die bang van hem waren. Hij kreeg op zijn vorige adressen precids voor elkaar wat hij wenste door te grommen e.d.
Bij ons kwam hij dus van een koude kermis thuis.
Sam hebben we een paar keer flink aangepakt en daarna was het over. HIj heeft daarna echt niet in angst gezeten ofzo, hij eet heerlijk zn bak leeg en iedereen kan er nu bij komen zonder dat er 1 onvertogen woord valt van meneer.

ik denk dat zo'n aanpak gewon bij de ene hond prima kan werken en de andere hond gaat eraan onderdoor als je zoiets zou doen. Sam kon dit prima hebben.
Nou daar heb je gelijk in hoor de aanpak zal verschillen per hond,Tash was een vriendelijke reuzin die absoluut niets lelijks had behalve de angst dat haar bak werd weggenomen of werd opgegeten door een ander.
Bij haar was juist rust de remdie en later kon ik gewoon haar medicijnen aan haar voer toevoegen als ik ze vergeten was en hield ze even op met eten op verzoek.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Buster probeerde als pup ( en die is toen ook alles behalve onderdanig ) ook wel te grommen bij zijn voerbak. heel zachtjes. en de eerste keer dat hij een echt bot had ook. maar juist door niet te wijken als hij gromt en met zijn voerbak er juist af en toe wat toe te voegen is dit geheel weggegaan. als jonge pup in het nest had hij nooit vlees gezien. en hij kon niet goed tegen brokken dus kreeg al snel Kvv. dus best logisch dat hij in het begin denkt : alles is voor mij :mrgreen:
maar nu heeft ie dat helemaal niet meer.
gelukkig, want het lijkt me niks als je per ongeluk langs of tegen je hond stoot en hij neemt een hap uit je kuit :eek:
maar in een wolvenroedel is dit ook tegen een lagergeplaatste hond normaal gedrag om je eten te verdedigen.
tineke

Emma schreef:Buster probeerde als pup ( en die is toen ook alles behalve onderdanig ) ook wel te grommen bij zijn voerbak. heel zachtjes. en de eerste keer dat hij een echt bot had ook. maar juist door niet te wijken als hij gromt en met zijn voerbak er juist af en toe wat toe te voegen is dit geheel weggegaan. als jonge pup in het nest had hij nooit vlees gezien. en hij kon niet goed tegen brokken dus kreeg al snel Kvv. dus best logisch dat hij in het begin denkt : alles is voor mij :mrgreen:
gelukkig, want het lijkt me niks als je per ongeluk langs of tegen je hond stoot en hij neemt een hap uit je kuit :eek:
maar in een wolvenroedel is dit ook tegen een lagergeplaatste hond normaal gedrag om je eten te verdedigen.
Zlefs tegen een hoger geplaatste ook :wink: want reken maar dat Micron zijn eten zou verdedigen tegenover de groters als die het zouden willen afpakken ,iets wat wij overigens altijd voorkomen :ok:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

massam schreef:onze kijk hierop is niet objectief. hier worden de meeste honden herplaatst. in amerika is het echt een probleem en moeten ze wel dit soort heftige keuzes maken om de goed herplaatsbare hondjes een kans te geven. verschrikkelijk natuurlijk maar ik kan het wel begrijpen als je zo enorm veel herplaatshonden hebt en ze nergens kwijt kunt
En ik denk ook dat het probleem met hondenoverschot daar erg groot is.
En dat ze dan ook keuzes moeten maken.

Ik kijk soms ook naar Animal planet, maar meestal zijn het herhalingen en dan zap ik weg.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

tineke schreef:
Emma schreef:Buster probeerde als pup ( en die is toen ook alles behalve onderdanig ) ook wel te grommen bij zijn voerbak. heel zachtjes. en de eerste keer dat hij een echt bot had ook. maar juist door niet te wijken als hij gromt en met zijn voerbak er juist af en toe wat toe te voegen is dit geheel weggegaan. als jonge pup in het nest had hij nooit vlees gezien. en hij kon niet goed tegen brokken dus kreeg al snel Kvv. dus best logisch dat hij in het begin denkt : alles is voor mij :mrgreen:
Zlefs tegen een hoger geplaatste ook :wink: want reken maar dat Micron zijn eten zou verdedigen tegenover de groters als die het zouden willen afpakken ,iets wat wij overigens altijd voorkomen :ok:
:ok: dat klopt. ik bedoelde te zeggen, VOOR een lagergeplaatste hond is dit normaal gedrag. dus van een lager naar hoger geplaatste.
eehh, tja, je zal maar niet kunnen schrijven :oops:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Githa schreef:Ik heb dat programma ook weleens gezien en hoeveel rationele argumenten er ook zijn, ik vond het echt erg om te zien dat een graatmagere boxer direct ingeslapen werd omdat hij gromde naar die rubberen wiebelhand. Ik vraag me dan af of ie dat nog zou doen als ie een normaal gewicht zou hebben. Of staat baknijd los van honger?
Ik heb daarna niets meer gevolgd van het programma toen ik dit stukje zag. Een kei lieve boxer, een schat van een beest. Volgens de tester ook een ontzettend lieven leuke boxer. Dan de test met de voerbak en opeens een vreselijk niet te vertrouwen rot hond was het volgens haar die onmogelijk in de samenleving kon verder leven :roll:

Ik was 8 jaar (zusje 6 jaar en broer 10 jaar) toen ik "mijn" eerste hond kreeg: een boxer. 10 maanden oud, uit het asiel en was zo verwaarloosd qua voeding en water dat hij niet meer op zijn poten kon staan toen hij door de LID in beslag was genomen en in het asiel was gezet. Na 3 maanden asiel mochten wij hem meenemen. Nog mager, maar hij liep. Een deel van zijn socialisatie gemist, maar dat was een kwestie van veel trainen.
EN baknijd/voernijd van hier naar daar. Met dus 3 jonge kinderen in huis. En werkelijk nooit één probleem gehad. Hond eten? Dan wij uit de buurt en deur dicht tot hij klaar was. Hond een bot? Dan ook in een afgesloten ruimte of buiten of als wij op school zaten.
Tja, het is wat aanpassen, maar er is goed mee te leven.
Sam heeft ook baknijd en nooit een tekort gehad aan voeding (zelfs 24/7 voeding). Toch ook geen problemen daarmee. Geen kinderen in de buurt van de voerbakken en anders nemen we de voerbakken wel weg.

Waarom moet zo'n hond niet plaatsbaar zijn?

Maar als ik aan de andere kant weer lees van de vele honden die ze als overschot hebben en in moeten laten slapen dan begrijp ik wel heel goed waarom deze honden ingeslapen worden :ok: hoewel ik het soms vreselijk vind om te zien :jank:
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Casey schreef:
sundancekid schreef: Enfin, met de kennis over hondengedrag loop ik toch al niet ver weg wat betreft Amerika
Je kennis over Amerika valt toch al wat tegen denk ik ;)

Zoals al zoveel mensen hier uitgelegd hebben: het gaat er niet om of er met veel geduld en liefde nog wat van te maken valt, maar om welke hond enigszins een kans maakt om herplaatst te worden. Als je weet dat 95% van de honden die je binnen krijgt toch ingeslapen moeten worden omdat er geen huis voor te vinden is, dan investeer je de schaarse tijd en middelen in de honden die wel kans hebben.

Hier geldt hetzelfde, alleen worden klinieken vaak gebruikt om van 'overtallige' honden af te komen. Die worden midden in de nacht over het hek gezet, of ' in pension' gedaan en nooit opgehaald. We doen dan ons uiterste best om een huis voor ze te vinden, maar ook dan moet je wel realistisch blijven. En ja, laatst heb ik dus een perfect gezonde, leuke aardige hond in laten slapen. Maar ja, was een kruising pitbull, erg hondagressief en bovendien hyperactief. Daar gingen we dus nooit een huis voor vinden, en leven in een kooi is ook geen leven. Dus :jank:

Kees
die test maakt de keuze alleen gemakkelijker, daar komt het gewoon op neer. Het ware beter geweest, dat de eigenaars van de te herplaatsen honden een test hadden moeten doen alvorens ze een hond toegewezen hadden gekregen dat zou een hoop dierenleed hebben bespaard nietwaar? een hond wordt namelijk verkloot door de eigenaars, ze verkloten nooit zichzelf. Een kind is een grote verantwoordelijkheid, een hond is dat ook en daar is alles mee gezegd. :mrgreen: en mijn kennis over Amerika zal dan misschien wel wat te wensen overlaten, maar mijn kennis over honden en hun gedrag zeker niet
Nanoesje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nanoesje »

Een hond van mijn stagebedrijf heeft ook baknijd, heeft die hond even geluk dat ze met etenstijd allemaal in hun eigen bench gaan en hun eigen voer krijgen.

Ze heeft die hond nu al 2 jaar en nu mogen we er gewoon aanzitten (aan t voer) Dus het is er echt wel uittehalen. Zeker zodra de hond weet dat jij de alpha bent! Die honden in Amerika worden getest door een wildvreemde persoon, ik denk dat je een hele andere reactie krijgt als de test uitgevoerd word door degene die ze voert. :N:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”