Ik vind ze zo mooi
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laat maar...
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
doggy
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb niet eens zin om hier op in te gaanMARC_S schreef:Dat is niet helemaal waar ben ik bang. Ik steiger helemaal niet meer als mensen willen fokken met hun honden omdat ik dat eigenlijk hoe langer hoe minder erg begin te vinden. Ten eerste komen die honden niet in het ras dus daar is al geen zorg over. Ten tweede wat heb ik ermee te maken? Ik ben al mijn hele leven zo nu en dan eigenaar geweest van stamboomloze honden en die bevielen wel heel erg goed. Zo goed dat ik er wel een beetje fan van ben. Ik zie hier op het forum helaas nogal wat honden die dan wel een stamboom hebben maar ook bergen problemen.yamie schreef:tuuuuuuuurlijk marc, als ik morgen een foto plaatst van een bonte laekense ( een hond met krulvacht die er qua bouw op lijkt) dan sta jij op je achterste benen en al helemaal als ik er fokplannen mee heb onder de noemer laekense. maar prima hoor, keur het maar goed, snap maar vooral niet waarom IK hier om steigerMARC_S schreef:Waarom mag iemand geen berners fokken?Omdat ze een stamboomloze hussel hebben? Dat vind ik een beetje ver gaan.
Ik vind het een leuk hondje en als er mensen een nestje hussels fokken dan komen die toch niet in de stambomen terecht en ook niet bij mensen die een zuivere JR willen hebben denk ik dan.
Ik zie ook bergen hussels hier en ik ken mensen die er twee hebben. Een bruine wat al niet kan en een hele witte die veel te groot is. Ze zijn dol op die beestjes en dan is het toch goed? Ze noemen het ook Jack Russels btw![]()
Want als ik er heel goed over nadenk en volledig eerlijk ben had ik nu best nog een zoon van Wuilus willen hebben. Belachelijk en blabla maarja. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen een kind van boemer of hun x-russel willen.
Ik ben dus wel tegen fokken met kruisingen omdat er teveel honden zijn en ze vaak niet de medische screeningen hebben etc etc, maar dat wil niet zeggen dat dat niet net zo goed voor mij soms jammer is geweestEn eigenlijk zeggen die medische screeningen me ook niet zoveel. Rashonden zijn zo monotoon dat het daar nogal van belang is da er gescreend wordt. Als ik een DH met een bouvier kruis dan maakt het niet zoveel uit als de DH bloederziekte draagt. Dat komt toch niet voor bij de bouvier dus geen van de pups loopt daar kans op.
En zo is het met wel meer zaken natuurlijk.
Nogmaals, nestjes fokken met zomaar honden is zeker ook niet mijn ding. Maargoed, kijk eens naar de werkmechelaar. Daar worden gewoon goede honden van andere rassen in gekruist en daar gaat het niet meer om raszuiverheid. Daar hoor je mij ook niet over. Ik zou de eerste zijn die het leuk vind als ze een mechelaar in de laekense kruisen.Als er geen regels en wetten waren en ik was een boer dan kruiste ik Eva misschien wel ooit met een bouvier om een Wuilus-achtige hond te krijgen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn doel richting marc??LongFields schreef:Ik vond het toch leuk om het even te laten zien, ook al is inderdaad de ondergrondkleur niet wit maar ros.yamie schreef:
jaa nou dat noem ik niet bont, niet in wat ik bedoelde in mijn vb, want dat was het, om even iets aan te geven, of het nou realistisch was of niet, maar dat begreep je toch wel?ik had ook witte labrador of wildkleur rottweiler kunnen zeggen ofzo
![]()
Ik begrijp je wel hoor, vond het alleen even leuk om er een kwinkslag aan te geven op de vroege morgen.![]()
Je had gee nwitte labrador of wildkleur rottweiler kunnen zeggen, want dan was je je doel richting Marc voorbij geschoten, je gaf niet voor niets de Laekense als voorbeeld.
jezus, ik word hier echt dood moe van, ik neem een vb wat niet eens realistisch is, er van uitgaan dat men dat wel snapt, en ja ik noem dat vb in een reactie op marc, dus ik zeg een bonte laekense
als het inge was geweest had ik bv een bonte boxer gezegd, of Inge -O een bonte hovi.
zou je misschien niet iets willen pretenderen en in een hokje willen douwen wat ik helemaal niet bedoel !!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat jij wil. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet zo mag denken natuurlijk. Ik was ook heel radicaal over fokken en hoe dat dan volgens de regels zou moeten en meer van dat. Nog steeds zou ik persoonlijk daar niet van afwijken. Wel heb ik inmiddels wat meer begrip voor mensen die dat maar star vinden en niet het type zijn voor rashonden en stambomen.yamie schreef:ik heb niet eens zin om hier op in te gaanMARC_S schreef:Dat is niet helemaal waar ben ik bang. Ik steiger helemaal niet meer als mensen willen fokken met hun honden omdat ik dat eigenlijk hoe langer hoe minder erg begin te vinden. Ten eerste komen die honden niet in het ras dus daar is al geen zorg over. Ten tweede wat heb ik ermee te maken? Ik ben al mijn hele leven zo nu en dan eigenaar geweest van stamboomloze honden en die bevielen wel heel erg goed. Zo goed dat ik er wel een beetje fan van ben. Ik zie hier op het forum helaas nogal wat honden die dan wel een stamboom hebben maar ook bergen problemen.yamie schreef:tuuuuuuuurlijk marc, als ik morgen een foto plaatst van een bonte laekense ( een hond met krulvacht die er qua bouw op lijkt) dan sta jij op je achterste benen en al helemaal als ik er fokplannen mee heb onder de noemer laekense. maar prima hoor, keur het maar goed, snap maar vooral niet waarom IK hier om steigerMARC_S schreef:Waarom mag iemand geen berners fokken?Omdat ze een stamboomloze hussel hebben? Dat vind ik een beetje ver gaan.
Ik vind het een leuk hondje en als er mensen een nestje hussels fokken dan komen die toch niet in de stambomen terecht en ook niet bij mensen die een zuivere JR willen hebben denk ik dan.
Ik zie ook bergen hussels hier en ik ken mensen die er twee hebben. Een bruine wat al niet kan en een hele witte die veel te groot is. Ze zijn dol op die beestjes en dan is het toch goed? Ze noemen het ook Jack Russels btw![]()
Want als ik er heel goed over nadenk en volledig eerlijk ben had ik nu best nog een zoon van Wuilus willen hebben. Belachelijk en blabla maarja. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen een kind van boemer of hun x-russel willen.
Ik ben dus wel tegen fokken met kruisingen omdat er teveel honden zijn en ze vaak niet de medische screeningen hebben etc etc, maar dat wil niet zeggen dat dat niet net zo goed voor mij soms jammer is geweestEn eigenlijk zeggen die medische screeningen me ook niet zoveel. Rashonden zijn zo monotoon dat het daar nogal van belang is da er gescreend wordt. Als ik een DH met een bouvier kruis dan maakt het niet zoveel uit als de DH bloederziekte draagt. Dat komt toch niet voor bij de bouvier dus geen van de pups loopt daar kans op.
Nogmaals, nestjes fokken met zomaar honden is zeker ook niet mijn ding. Maargoed, kijk eens naar de werkmechelaar. Daar worden gewoon goede honden van andere rassen in gekruist en daar gaat het niet meer om raszuiverheid. Daar hoor je mij ook niet over. Ik zou de eerste zijn die het leuk vind als ze een mechelaar in de laekense kruisen.Als er geen regels en wetten waren en ik was een boer dan kruiste ik Eva misschien wel ooit met een bouvier om een Wuilus-achtige hond te krijgen.
Hier aan de overkant hebben ze een allegaartje aan honden. Nu weer een bewust gekozen pup uit de zoon van een van hun honden x de hond van een vriend. Die combinatie hadden ze al sinds dat de honden pup zijn gepland. Ze fokken mooie kruisingen dus. Wel gewacht tot teefje 2,5 jaar was en dus oud genoeg. Nestje is gekomen en nu heeft die jongen dus een gevonden hond uit Roemenie, een zoon van de honden van een huisgenote en een pup van zijn eigen reu. Dat heeft toch ook wel iets romantisch en omdat het krakers zijn zijn ze vies van stambomen en regels.
Laatst gewijzigd door laeken op 05 jul 2008 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
wat jij wilMARC_S schreef:Wat jij wil. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet zo mag denken natuurlijk. Ik was ook heel radicaal over fokken en hoe dat dan volgens de regels zou moeten en meer van dat. Nog steeds zou ik persoonlijk daar niet van afwijken. Wel heb ik inmiddels wat meer begrip voor mensen die dat maar star vinden en niet het type zijn voor rashonden en stambomen.yamie schreef:ik heb niet eens zin om hier op in te gaanMARC_S schreef:Dat is niet helemaal waar ben ik bang. Ik steiger helemaal niet meer als mensen willen fokken met hun honden omdat ik dat eigenlijk hoe langer hoe minder erg begin te vinden. Ten eerste komen die honden niet in het ras dus daar is al geen zorg over. Ten tweede wat heb ik ermee te maken? Ik ben al mijn hele leven zo nu en dan eigenaar geweest van stamboomloze honden en die bevielen wel heel erg goed. Zo goed dat ik er wel een beetje fan van ben. Ik zie hier op het forum helaas nogal wat honden die dan wel een stamboom hebben maar ook bergen problemen.yamie schreef: tuuuuuuuurlijk marc, als ik morgen een foto plaatst van een bonte laekense ( een hond met krulvacht die er qua bouw op lijkt) dan sta jij op je achterste benen en al helemaal als ik er fokplannen mee heb onder de noemer laekense. maar prima hoor, keur het maar goed, snap maar vooral niet waarom IK hier om steiger![]()
Hier aan de overkant hebben ze een allegaartje aan honden. Nu weer een bewust gekozen pup uit de zoon van een van hun honden x de hond van een vriend. Die combinatie hadden ze al sinds dat de honden pup zijn gepland. Ze fokken mooie kruisingen dus. Wel gewacht tot teefje 2,5 jaar was en dus oud genoeg. Nestje is gekomen en nu heeft die jongen dus een gevonden hond uit Roemenie, een zoon van de honden van een huisgenote en een pup van zijn eigen reu. Dat heeft toch ook wel iets romantisch en omdat het krakers zijn zijn ze vies van stambomen en regels.En de honden zijn absoluut prachtig! Black and tan met een witte kop bv. Of wit merle bruin met blauwe ogen, black and tan en giga robuust omdat het rottie x bull is. Ze fokken zelden en de teven zijn gesteriliseerd. Toch plannen ze soms een nest met een van de reuen blijkbaar en nu loopt er dus weer een prachtige bonte pup die deels bullterrier is, deels rottie, deels Spaansachtige mastin en zover ik kan zien nu deels bracco oid. Absoluut niet verantwoord maar het heeft toch zeker ook wel iets vind ik
-
laeken
- Zeer actief
-
Tiny
- Zeer actief
Ik spreek niet voor Noor, maar ik snap werkelijk waar niet dat je opeens van het ene uiterste in het andere kan vallen. Eerst waren het de kruisingen na Eva alleen de stambomen en nu maakt het opeens niet meer uitMARC_S schreef:Is er iets?yamie schreef: wat jij wil
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
En ik denk dat als de broodfok industrie niet zo groot aanwezig was en er niet zo'n idioterie werd van gemaakt met het fokken van (ras)honden er geen haan naar kraait naar het zo nu en dan een nestje fokken voor de leukMARC_S schreef:Ik was ook heel radicaal over fokken en hoe dat dan volgens de regels zou moeten en meer van dat. Nog steeds zou ik persoonlijk daar niet van afwijken. Wel heb ik inmiddels wat meer begrip voor mensen die dat maar star vinden en niet het type zijn voor rashonden en stambomen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oja er is zeker iets, en nee soms is er die ruimte dus niet, sorry , maar ik ga even niet mee in jou flexibiliteit en ik zou het ook waarderen als je dat respecteertMARC_S schreef:Is er iets?yamie schreef: wat jij wilOf is er niet eens ruimte om iets dat niet geheel overeenkomt met alle normen en waarden van de strengste mensen in hondenland te bespreken?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oja denk jij dat?Tamara. schreef:En ik denk dat als de broodfok industrie niet zo groot aanwezig was en er niet zo'n idioterie werd van gemaakt met het fokken van (ras)honden er geen haan naar kraait naar het zo nu en dan een nestje fokken voor de leukMARC_S schreef:Ik was ook heel radicaal over fokken en hoe dat dan volgens de regels zou moeten en meer van dat. Nog steeds zou ik persoonlijk daar niet van afwijken. Wel heb ik inmiddels wat meer begrip voor mensen die dat maar star vinden en niet het type zijn voor rashonden en stambomen.En dan bedoel ik meer voor de leuk zoals ts het doet of de situatie zoals jij die schetst. Ook gewoon normale mensen die op een normale en verantwoorde manier met hun hond en de pups omgaan.
Weet je wat ik denk ? ik denk dat het vele mensen geen zier intereseert en dan heb ik het over de hussell mensen, en ach ja dat ze nog even worden gesteund en bijgestaan, dat het allemaal niet zo erg is.. dat komt er dan ook nog even bij.
het feit dat mensen serieus bezig zijn met een ras, proberen het beste te doen, dat dat zo teniet word gedaan, dat steekt mij, maar goed kan jou het schelenm tis niet jou ras toch?
-
laeken
- Zeer actief
Dus je had zoiets van Dapper en Cleo die schreven we gewoon meteen af. Net als bijna al mijn vorige honden? Zoiets?Tiny schreef:Ik spreek niet voor Noor, maar ik snap werkelijk waar niet dat je opeens van het ene uiterste in het andere kan vallen. Eerst waren het de kruisingen na Eva alleen de stambomen en nu maakt het opeens niet meer uitMARC_S schreef:Is er iets?yamie schreef: wat jij wilIk reageer nooit op jouw berichten maar lees ze wel altijd met veel interesse maar nu snap ik er echt niets meer van.
En waarom ik met dit bericht nu weer het ene uiterste zou aanhangen snap ik ook werkelijk niet, maargoed, maakt niet uit.
Ik werd er een poos geleden op aangesproken dat ik een rashond nam. Dat ondanks dat ik dat al ongeveer roep sinds ik hier kom. Vervolgens heb ik een rashond en zou ik iets tegen kruisingen hebben die ik ook heb.
Laatst gewijzigd door laeken op 05 jul 2008 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ben ik met je eens. Ik heb ook niet zo'n probleem met kruisingen en/of boomloze hondjes, zeker niet als er (min of meer) bewust voor een bepaalde kruising gekozen wordt.Tamara. schreef:En ik denk dat als de broodfok industrie niet zo groot aanwezig was en er niet zo'n idioterie werd van gemaakt met het fokken van (ras)honden er geen haan naar kraait naar het zo nu en dan een nestje fokken voor de leukMARC_S schreef:Ik was ook heel radicaal over fokken en hoe dat dan volgens de regels zou moeten en meer van dat. Nog steeds zou ik persoonlijk daar niet van afwijken. Wel heb ik inmiddels wat meer begrip voor mensen die dat maar star vinden en niet het type zijn voor rashonden en stambomen.En dan bedoel ik meer voor de leuk zoals ts het doet of de situatie zoals jij die schetst. Ook gewoon normale mensen die op een normale en verantwoorde manier met hun hond en de pups omgaan.
Zo'n 40 jaar geleden hebben mijn ouders een pup gekocht uit een oepsnestje, een kruising tussen een Schotse terrier en een Teckel. Een geweldig leuke hond, met alle positieve eigenschappen uit beide ouders en haar bestgenoten idem. Reden voor die mensen om een jaar later uit dezelfde ouders nog zo'n nest te fokken, vraag ernaar was er genoeg
Als je iets "speciaals" wilt fokken, heb ik er niet zo'n moeite mee, maar ik heb er wél moeite mee als er gefokt wordt met (ras)honden waarvan er al honderden, van dat 'ras', in het asiel zitten. Zoals het ras waar TS het over heeft, dus.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 05 jul 2008 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
laeken
- Zeer actief
Sorry, maar daar begrijp ik dus niks van. Alsof mijn hond die nu een ras is iets wordt aangedaan als mensen zonder stamboom krullebolbelgen gaan fokken?yamie schreef:oja denk jij dat?Tamara. schreef:En ik denk dat als de broodfok industrie niet zo groot aanwezig was en er niet zo'n idioterie werd van gemaakt met het fokken van (ras)honden er geen haan naar kraait naar het zo nu en dan een nestje fokken voor de leukMARC_S schreef:Ik was ook heel radicaal over fokken en hoe dat dan volgens de regels zou moeten en meer van dat. Nog steeds zou ik persoonlijk daar niet van afwijken. Wel heb ik inmiddels wat meer begrip voor mensen die dat maar star vinden en niet het type zijn voor rashonden en stambomen.En dan bedoel ik meer voor de leuk zoals ts het doet of de situatie zoals jij die schetst. Ook gewoon normale mensen die op een normale en verantwoorde manier met hun hond en de pups omgaan.
Weet je wat ik denk ? ik denk dat het vele mensen geen zier intereseert en dan heb ik het over de hussell mensen, en ach ja dat ze nog even worden gesteund en bijgestaan, dat het allemaal niet zo erg is.. dat komt er dan ook nog even bij.
het feit dat mensen serieus bezig zijn met een ras, proberen het beste te doen, dat dat zo teniet word gedaan, dat steekt mij, maar goed kan jou het schelenm tis niet jou ras toch?
-
laeken
- Zeer actief
Dat is met elk gewild ras toch zo? Ik bedoel daarmee dat er net zoveel honden met als zonder stamboom in asiels belanden. Fokkers die met stamboom fokken en op die manier een ras naar zijn grootje helpen zijn de echte kwade in een ras. Niet de mensen die stamboomloos een nest in de kamer hebben liggen.Liesbeth schreef:Ben ik met je eens. Ik heb ook niet zo'n probleem met kruisingen en/of boomloze hondjes, zeker niet als er (min of meer) bewust voor een bepaalde kruising gekozen wordt.Tamara. schreef:En ik denk dat als de broodfok industrie niet zo groot aanwezig was en er niet zo'n idioterie werd van gemaakt met het fokken van (ras)honden er geen haan naar kraait naar het zo nu en dan een nestje fokken voor de leukMARC_S schreef:Ik was ook heel radicaal over fokken en hoe dat dan volgens de regels zou moeten en meer van dat. Nog steeds zou ik persoonlijk daar niet van afwijken. Wel heb ik inmiddels wat meer begrip voor mensen die dat maar star vinden en niet het type zijn voor rashonden en stambomen.En dan bedoel ik meer voor de leuk zoals ts het doet of de situatie zoals jij die schetst. Ook gewoon normale mensen die op een normale en verantwoorde manier met hun hond en de pups omgaan.
Zo'n 40 jaar geleden hebben mijn ouders een pup gekocht uit een oepsnestje, een kruising tussen een Schotse terrier en een Teckel. Een geweldig leuke hond, met alle positieve eigenschappen uit beide ouders en haar bestgenoten idem. Reden voor die mensen om een jaar later uit dezelfde ouders nog zo'n nest te fokken, vraag ernaar was er genoeg.
Als je iets "speciaals" wilt fokken, heb ik er niet zo'n moeite mee, maar
ik heb er wél moeite mee als er gefokt wordt met (ras)honden waarvan er al honderden, van dat 'ras', in het asiel zitten.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Inderdaad, vanuit MIJN oogpunt dan.MARC_S schreef:Dat is met elk gewild ras toch zo? Ik bedoel daarmee dat er net zoveel honden met als zonder stamboom in asiels belanden. Fokkers die met stamboom fokken en op die manier een ras naar zijn grootje helpen zijn de echte kwade in een ras. Niet de mensen die stamboomloos een nest in de kamer hebben liggen.Liesbeth schreef:Ben ik met je eens. Ik heb ook niet zo'n probleem met kruisingen en/of boomloze hondjes, zeker niet als er (min of meer) bewust voor een bepaalde kruising gekozen wordt.Tamara. schreef:En ik denk dat als de broodfok industrie niet zo groot aanwezig was en er niet zo'n idioterie werd van gemaakt met het fokken van (ras)honden er geen haan naar kraait naar het zo nu en dan een nestje fokken voor de leukMARC_S schreef:Ik was ook heel radicaal over fokken en hoe dat dan volgens de regels zou moeten en meer van dat. Nog steeds zou ik persoonlijk daar niet van afwijken. Wel heb ik inmiddels wat meer begrip voor mensen die dat maar star vinden en niet het type zijn voor rashonden en stambomen.En dan bedoel ik meer voor de leuk zoals ts het doet of de situatie zoals jij die schetst. Ook gewoon normale mensen die op een normale en verantwoorde manier met hun hond en de pups omgaan.
Zo'n 40 jaar geleden hebben mijn ouders een pup gekocht uit een oepsnestje, een kruising tussen een Schotse terrier en een Teckel. Een geweldig leuke hond, met alle positieve eigenschappen uit beide ouders en haar bestgenoten idem. Reden voor die mensen om een jaar later uit dezelfde ouders nog zo'n nest te fokken, vraag ernaar was er genoeg.
ik heb er wél moeite mee als er gefokt wordt met (ras)honden waarvan er al honderden, van dat 'ras', in het asiel zitten.Als fokker zou je dan nl ook geen mechelaars meer mogen fokken, of Duitse herders. Daar zit het asiel toch ook vol mee?
In zekere zin maakt het me niet zoveel uit wat voor "ras" je fokt, maar ik vind wel dat je alleen dán moet fokken als je weet dat je de pups ook goed kwijt kan. Het aantal hussels en herders in het asiel zegt toch ook iets over de vraag en over hoe een aantal mensen denkt over de aanschaf en het houden van honden. Ik ben van mening dat je dan heel goed moet nadenken over de toegevoegde waarde van het vermeerderen van de populatie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
laeken
- Zeer actief
Absoluut, ik zal dus ook nooit een kruising fokken als ik al ooit met een hond zou fokken. Toch zou ik soms willen dat ik wat minder remmen had. Mijn moeder fokt altijd haar eigen huis tuin en keuken-katten. Absoluur onverantwoord is de regel, en dat klopt ook wel. Maar ze heeft er wel altijd baasjes voor, ze wonen daar nog allemaal en er is nog nooit iets verkeerd gegaan. Ik heb het over 1 nest in de 5-10 jaar dus geen drama's maar wel heeeeeel erg leuk. Dat dan weer wel.Liesbeth schreef:Inderdaad, vanuit MIJN oogpunt dan.MARC_S schreef:Dat is met elk gewild ras toch zo? Ik bedoel daarmee dat er net zoveel honden met als zonder stamboom in asiels belanden. Fokkers die met stamboom fokken en op die manier een ras naar zijn grootje helpen zijn de echte kwade in een ras. Niet de mensen die stamboomloos een nest in de kamer hebben liggen.Liesbeth schreef:Ben ik met je eens. Ik heb ook niet zo'n probleem met kruisingen en/of boomloze hondjes, zeker niet als er (min of meer) bewust voor een bepaalde kruising gekozen wordt.Tamara. schreef: En ik denk dat als de broodfok industrie niet zo groot aanwezig was en er niet zo'n idioterie werd van gemaakt met het fokken van (ras)honden er geen haan naar kraait naar het zo nu en dan een nestje fokken voor de leukEn dan bedoel ik meer voor de leuk zoals ts het doet of de situatie zoals jij die schetst. Ook gewoon normale mensen die op een normale en verantwoorde manier met hun hond en de pups omgaan.
ik heb er wél moeite mee als er gefokt wordt met (ras)honden waarvan er al honderden, van dat 'ras', in het asiel zitten.Als fokker zou je dan nl ook geen mechelaars meer mogen fokken, of Duitse herders. Daar zit het asiel toch ook vol mee?
In zekere zin maakt het me niet zoveel uit wat voor "ras" je fokt, maar ik vind wel dat je alleen dán moet fokken als je weet dat je de pups ook goed kwijt kan. Het aantal hussels en herders in het asiel zegt toch ook iets over de vraag en over hoe een aantal mensen denkt over de aanschaf en het houden van honden. Ik ben van mening dat je dan heel goed moet nadenken over de toegevoegde waarde van het vermeerderen van de populatie.
-
chrico
- Zeer actief
Kan me dat heel goed voorstellen dat het steekt. Oa de JR is totaal verkloot door leuke nestjes die als paddenstoelen tevoorschijn kwamen en nu de asiels er vol mee zitten want tja vergissing oeps (waarvan 80% geen stamboom heeft overigens).yamie schreef:
het feit dat mensen serieus bezig zijn met een ras, proberen het beste te doen, dat dat zo teniet word gedaan, dat steekt mij
Ik denk ook dat bijna elke fokker zo zou reageren als het om hun ras gaat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Inderdaad, daar gaat het dus feitelijk om. En weet je.. dat die mensen dan zo'n oeps nestje nog laten komen, of er misschien zelfs bewust voor kiezen, nou ja, daar heb ik geen invloed op, zal me een worst wezen. Maar het feit dat het als jack russell terriers wordt verkocht, geeft wel een bepaald beeld van een hond.chrico schreef:Kan me dat heel goed voorstellen dat het steekt. Oa de JR is totaal verkloot door leuke nestjes die als paddenstoelen tevoorschijn kwamen en nu de asiels er vol mee zitten want tja vergissing oeps (waarvan 80% geen stamboom heeft overigens).yamie schreef:
het feit dat mensen serieus bezig zijn met een ras, proberen het beste te doen, dat dat zo teniet word gedaan, dat steekt mij
Als ik over Mowan zeg dat het een jack russell is, kijken mensen me aan.... en je ziet ze gewoon denken 'huh'
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
laeken
- Zeer actief
Dat van die stempel dat kan ik ergens nog wel begrijpen, maar er wordt dan ook heel fel geageerd tegen het feit dat het dus GEEN jr zijn. Mensen die wel heel graag een echte JR willen kopen dat hondje toch bewust en dan weten ze ook wel waar ze moeten zijn denk ik.
Alles wat bruin is met staande oren wordt een mechelaar genoemd. Ik denk niet dat Crutz daar 1 nacht over wakker kan liggen. Zij doet wat ze doet en doet dat met een reden voor bepaalde mensen die daar ook bewust voor kiezen. Dan is het toch goed?
Ik ken me nog een discussie herinneren over het nest van Podenji. Podenco's uit Spanje en de raszuiverheid daarvan, het nemen van afstand van die honden en dan een nestje fokken. Jullie waren toen heel duidelijk in het nemen van een standpunt. Nl de honden uit Spanje waren geen podenco's en dus stond niets dat nest in de weg. Ook niet duizenden podenco's in de asielen. Dus waarom moet het nu ineens zo anders zijn als het om de JR gaat? Niet dat ik daar iets van vind maar op die manier kun je dat toch ook zien met de JR? Het zijn immers geen JR en dat wordt je ook wel duidelijk gemaakt als je zo'n hondje toch zo noemt.
Alles wat bruin is met staande oren wordt een mechelaar genoemd. Ik denk niet dat Crutz daar 1 nacht over wakker kan liggen. Zij doet wat ze doet en doet dat met een reden voor bepaalde mensen die daar ook bewust voor kiezen. Dan is het toch goed?
Ik ken me nog een discussie herinneren over het nest van Podenji. Podenco's uit Spanje en de raszuiverheid daarvan, het nemen van afstand van die honden en dan een nestje fokken. Jullie waren toen heel duidelijk in het nemen van een standpunt. Nl de honden uit Spanje waren geen podenco's en dus stond niets dat nest in de weg. Ook niet duizenden podenco's in de asielen. Dus waarom moet het nu ineens zo anders zijn als het om de JR gaat? Niet dat ik daar iets van vind maar op die manier kun je dat toch ook zien met de JR? Het zijn immers geen JR en dat wordt je ook wel duidelijk gemaakt als je zo'n hondje toch zo noemt.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik weet even zo niet over welke discussie je het hebt, kan het me niet 1 2 3 terug halen, want er zijn er meerdere geweest. Maar Podenji fokt met zuivere Podenco's. Dat is toch niet het zelfde als dat ze met kruisingen fokt? .........MARC_S schreef:Dat van die stempel dat kan ik ergens nog wel begrijpen, maar er wordt dan ook heel fel geageerd tegen het feit dat het dus GEEN jr zijn. Mensen die wel heel graag een echte JR willen kopen dat hondje toch bewust en dan weten ze ook wel waar ze moeten zijn denk ik.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nogmaals sorry marc, maar ik vind het niet eens de moeite om serieus te regageren, en ja dat heb je zelf veroorzaakt, ik word er dood em dood ziek van, om telkens weer dingen uit te moeten leggen.. je weet donders goed hoe ik dingen vind dus ik ga je dat echt niet nog eens haarfijn uitleggenMARC_S schreef:Dat van die stempel dat kan ik ergens nog wel begrijpen, maar er wordt dan ook heel fel geageerd tegen het feit dat het dus GEEN jr zijn. Mensen die wel heel graag een echte JR willen kopen dat hondje toch bewust en dan weten ze ook wel waar ze moeten zijn denk ik.
-
linlin
vervang nou gewoon het woord 'jack russell' door 'mormel' en je bent klaar.P!nki schreef:hahaahahahahahahahhahahahahahaahhahahaAstrid V schreef:Wij hebben hier ook een jack zitten zonder stamboom, waar hij vandaan komt hebben ze af en toe een nestje ze hebben pa en ma zelf zitten en het zijn geweldige honden mankeren nooit wat en zijn super lief.
En dan er zijn zat fokkers die volgens regelsfokken maar wil dat dan gelijk zeggen dat het goede fokkers zijn... kijken die dan alles zo goed na op erfelijke afwijkingen.
Waarom worden dan zoveel rassen kapot gefokt ondanks de fokker met stamboom en regels fokt.
Ik weet zeker dat er mensen zijn die op goed
e manier fokker maar dan zonder stamboom of vereniging en weldegenlijk kijken naar meer als het vermeerderen.![]()
een 'echte' jack russell is overigens ook een mormel. een mormel waarbij een aantal generaties voorouders bekend is en die volgens een momenteel geldende rasstandaard gefokt is.
nou is er gezondheidstechnisch wat te zeggen voor het proberen te elimineren van erfelijke afwijkingen. tot zover snap ik het. maar verder vind ik het getuigen van oogklepperij dat alleen maar mormels met een stamboom 'echt' zijn.
maar enfin. dat wisten jullie al.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Chione
- Zeer actief
Waarom worden JR's met stamboom teniet gedaan door stamboomloze Jack a look a likes?chrico schreef:Kan me dat heel goed voorstellen dat het steekt. Oa de JR is totaal verkloot door leuke nestjes die als paddenstoelen tevoorschijn kwamen en nu de asiels er vol mee zitten want tja vergissing oeps (waarvan 80% geen stamboom heeft overigens).yamie schreef:
Ik fok Perzen, maar kan echt niet wakker liggen van stamboomloze persjes, al dan niet X perzen. Niet testen op bepaalde dingen zegt mij meer.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
laeken
- Zeer actief
Voila, die mormels zijn toch ook geen zuivere JR'sels?P!nki schreef:Ik weet even zo niet over welke discussie je het hebt, kan het me niet 1 2 3 terug halen, want er zijn er meerdere geweest. Maar Podenji fokt met zuivere Podenco's. Dat is toch niet het zelfde als dat ze met kruisingen fokt? .........MARC_S schreef:Dat van die stempel dat kan ik ergens nog wel begrijpen, maar er wordt dan ook heel fel geageerd tegen het feit dat het dus GEEN jr zijn. Mensen die wel heel graag een echte JR willen kopen dat hondje toch bewust en dan weten ze ook wel waar ze moeten zijn denk ik.
Vandaar dat ik dan aangeef waar precies het probleem zit? De podenco's van podenji zijn iets anders dan die uit Spanje werd gezegd. Waarom kunnen de mormels dan niet iets anders zijn dan echte JR'sels? Als mensen mormels fokken komen die nooit in de populatie van de zuivere honden en als die ziektes hebben komen die nooit in de stambomen.
-
laeken
- Zeer actief
Ja precies, dat is net mijn punt. Vandaar dat ik ook aangaf dat het mij niet kan schelen als iemand witte "laekense herders" zonder stamboom verkoopt. Wat heb ik daarmee te maken als ik fokker was van raszuivere laekense? Die honden komen toch nooit op een stamboom, verschijnen niet op shows, kunnen niet werken en ze bestaan officieel niet als rashond. Al hebben ze allemaal ED, ik sta daar als fokker dan toch los van want die honden zijn niks?Chione schreef:Waarom worden JR's met stamboom teniet gedaan door stamboomloze Jack a look a likes?chrico schreef:Kan me dat heel goed voorstellen dat het steekt. Oa de JR is totaal verkloot door leuke nestjes die als paddenstoelen tevoorschijn kwamen en nu de asiels er vol mee zitten want tja vergissing oeps (waarvan 80% geen stamboom heeft overigens).yamie schreef:
Ik fok Perzen, maar kan echt niet wakker liggen van stamboomloze persjes, al dan niet X perzen. Niet testen op bepaalde dingen zegt mij meer.
-
jidde
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dag linlin, ga lekker vliegenlinlin schreef:vervang nou gewoon het woord 'jack russell' door 'mormel' en je bent klaar.P!nki schreef:hahaahahahahahahahhahahahahahaahhahahaAstrid V schreef:Wij hebben hier ook een jack zitten zonder stamboom, waar hij vandaan komt hebben ze af en toe een nestje ze hebben pa en ma zelf zitten en het zijn geweldige honden mankeren nooit wat en zijn super lief.
En dan er zijn zat fokkers die volgens regelsfokken maar wil dat dan gelijk zeggen dat het goede fokkers zijn... kijken die dan alles zo goed na op erfelijke afwijkingen.
Waarom worden dan zoveel rassen kapot gefokt ondanks de fokker met stamboom en regels fokt.
Ik weet zeker dat er mensen zijn die op goed
e manier fokker maar dan zonder stamboom of vereniging en weldegenlijk kijken naar meer als het vermeerderen.![]()
een 'echte' jack russell is overigens ook een mormel. een mormel waarbij een aantal generaties voorouders bekend is en die volgens een momenteel geldende rasstandaard gefokt is.
nou is er gezondheidstechnisch wat te zeggen voor het proberen te elimineren van erfelijke afwijkingen. tot zover snap ik het. maar verder vind ik het getuigen van oogklepperij dat alleen maar mormels met een stamboom 'echt' zijn.
maar enfin. dat wisten jullie al.